Autor Wątek: Zielarstwo i jego pochodne  (Przeczytany 153 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Zielarstwo i jego pochodne
« dnia: Listopad 19, 2008, 10:53:19 am »
Zioła o średniej sile:
Lwi rdest – rośnie tylko na ziemi która nasiąkła dużą ilością krwi (nie zwierzaków a istot rozumnych), czyli np. polach bitew. Energia znajduje się w liściach, podana ilość to średnia zawartość energii w dojrzałej roślince.  Bynajmniej nie rośnie tego całe pole, ilość powstała po znacznej bitwie nie powinna przekraczać ilości np. dziko rosnących 'sów" (wiesz te grzyby z dużym kapeluszem) w trakcie sezonu. Czyli 20-50 zależnie od fuksa, pod warunkiem że nikt przed nami nie dotarł na miejsce itd. Zresztą na ilość lwiego rdestu wpływa wiele innych czynników, pewnie potrafisz sobie to wyobrazić więc co ja będę pisał.    
10(-)  15/0/0/0/0/0/0   

Gwieździste ziele – zbierane tylko podczas pełni, koniunkcji, przesilenia etc, rośnie najczęściej w miejscach posiadających mistyczną energię, np. kręgi kamienne, starożytne ołtarze, zapomniane miejsca pochówku wybitnych jednostek.    
15(-)  0/10/0/0/0/0/0 – jedna roślina   

Srebrna malina – rośnie na małych krzaczkach, jeden krzaczek rodzi tylko jedną malinę podczas sezonu. Roślinka jest owadożerna, rośnie na bagnach, potrzebując do prawidłowego rozwoju kału istot ze znaczną ilością żółtej energii – czyli odżywia się nie tylko owadami (w Skandazarze występuje dość licznie)    
9(-)  0/0/5/0/0/0/0 – jedna sztuka   

Rdzawy mech – rośnie w miejscach zamieszkałych przez symbionty, jak można się domyśleć odkryto go nie tak dawno (kilka stuleci temu). Po wysuszeniu i starciu staje się bardzo wydajnym odczynnikiem, 10g (powstaje z 75g mchu mokrego, żywego)  posiada:
15(-)  0/0/0/0/0/7/0   
Z kilograma zebranego mchu otrzymuje się tym samym: 91gar substancji (mowa o mchu bez ziemi, zawodowy alchemik -–3lvl potrafi zebrać mech tak by w 2,5kg zbiorów znajdował się jeden kilogram mchu, oczywiście mowa o zbieraniu w okolicy zamieszkałej przez symbionty... co wiąże się z pośpiechem i zdenerwowaniem)    

Czarne narośle – ta przedziwna roślina/grzyb(?) jest jedną z najbardziej niedostępnych na Turblandzie, a raczej pod nią. Powstaje jedynie w naturalnych warunkach. Niezbędna jest wilgoć oraz toksyczność powietrza w jakim się znajduje. Światło dzienne w najmniejszych ilościach powoduje trwałe zahamowanie jej rozwoju. Dochodzi do tego znaczna głębokość występowania, niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po często pionowych grotach, czasami nawet dziwaczne stwory zamieszkujące trzewia Turblandy. Zbierana jest właściwie tylko przez trzy gatunki istot: nie muszących oddychać (nieumarli, przez jakiś czas istniała gildia vampirów(?) trudniąca się zbieractwem, została jednak zrównana z ziemią przez Erdańczyków); Uodpornione na działanie toksyn (niektóre potwory, ver'kar, moorloki) lub dysponujące magią wystarczającą do zapewnienia sobie czystego powietrza przez wiele godzin a czasami i kilka dni.   
6(+3)  +14/0/0/0/0/0/3 – przeciętne narośle – długość 25cm, parę małych witek, całość waży około 200g, silny katalizator (ha nie pomyliłem pojęć :D) zmuszający do fatygi i poszukiwań czasami nawet same demony.   

Aksamitny muchomor – występujący jedynie w jaskiniach o ścianach suchych, z dużą temperaturą. Pospólstwo mówi o całych wysiewach znajdujących się wewnątrz czynnych wulkanów... Niewielu udało się to sprawdzić... wróciło jeszcze mniej. Ale brzmi sensownie czyż nie?   
3(-)  3/0/0/0/12/0/0 – jedna sztuka


Do sprecyzowania:

Grzyb Cesarski “Cesarz" – bardzo szlachetny gatunek, słynie ze swoich leczniczych właściwości, rozwija się w symbiozie z roślinami posiadającymi w sobie energię bezbarwną.   

Aksamitna Paproć – nazwę zawdzięcza powierzchni swych liści, powszechnie spotykana w lasach iglastych.   

Paproć Królewska – wyróżnia się srebrnym odcieniem dolnej powierzchni liści. Występowanie – rzadkie.   

Dzwonki Mrozu – swoją nazwę zawdzięczają okresowi rozkwitu – zima. Rozprzestrzeniają się za pomocą magii. Występują na terenach relatywnie wolnych od disopsu oraz istot posługujących się magią.    

Wonny Krzew – najłatwiej tą roślinę poznać po specyficznym zapachu. Właściwie jest to jedyny sposób gdyż roślina ta wyglądem i czasem wegetacji nie różni się od Krzewu Ossentharskiego (występującego na całej Turblanda, nazwa pochodzi od narodowości badacza)

Rumianek Karłowaty – rosnący w silnie zacienionych miejscach, występuje powszechnie na całej Turblanda   

Owoc Feniksa –  występuje na egzotycznych roślinach dojrzewając podczas osobliwego procesu – spalania się rośliny na której wyrósł. Zazwyczaj jedna roślina wydaje tylko parę sztuk. Swoim wyglądem nie wyróżnia się specjalnie – liście przypominają parę powszechnych gatunków, owoce natomiast kojarzą się z dzikimi jabłkami (są lekko czerwonawe, dopiero gdy dojrzeją zmieniają swój kolor na pomarańczowy), nawet smakują jak jabłka.   

Lśniąca Jagoda – można ją odróżnić od jagód zwyczajnych tylko podczas przesilenia, lśni ona wtedy purpurowym światłem. Wyjątkiem od tej reguły są istoty dysponujące innymi rodzajami zmysłów niż człowiek.    

Wilcza Jagoda – większa od zwyczajnej, rośnie tylko jedna najczęściej na zwieńczeniu rośliny.   

Bagienny Tytoń – silny narkotyk, zakazany w większości państw   

Jaskółcze Ziele – Występujące na bardzo dużych wysokościach, potrzebuje dużej ilości słońca, mimo to z jakiegoś powodu rośnie tylko na północnych zboczach.    

Psia Malina – gatunek trujący bardzo przypominający malinę zwyczajną   

Kwiecie Żmijowca – Żmijowiec, pasożyt rozwijający się na wiekowych drzewach zakwita tylko raz na dwa lata. Kwiaty są niezwykle piękne, błękitno fioletowe, woń jest bardzo silna i zniewalająca, posiada jednak wysoce szkodliwe właściwości. Zapach tego kwiatu był częstym składnikiem perfum używanych do trucia ofiar.   

Lilia Bagienna – kwiecie tej rośliny zmienia swoje barwy w zależności od pór roku, występuje na terenach bagnistych, jako że rozprzestrzenia się powoli i jest łatwa do zidentyfikowania można ją spotkać tylko w mało dostępnych miejscach.

Mak Trójbarwny – spotykany na otwartych przestrzeniach na całej turblandzie, łatwy do zidentyfikowania ze względu na swój kolor.
Najtrudniej jest zdobyć oczywiście energię bezbarwną i katalizatory, energie monochromatyczne są średnio dostępne, natomiast podstawowe kolory występują powszechnie.   

"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Zielarstwo i jego pochodne
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 19, 2008, 11:20:48 am »
Nazwy pozbawione opisu:
Lilia Złotogłowa –
Wilec Skandazarski –
Nagietek Leśny –
Pnącze Osentarskie –
Elfi Bez –
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"