Autor Wątek: dodatki do Aquilonii  (Przeczytany 472 razy)

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
dodatki do Aquilonii
« dnia: Wrzesień 23, 2008, 01:45:27 pm »
----------------------
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2010, 06:39:13 pm wysłana przez kasiotfur »

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2008, 09:13:44 am »
W ostatniej cz. brakuje przypisów, oraz Cormyr straszy starością swej nazwy. Nie mam Mocy zmienienia go w Tradry ;)
Czepiam się: jest fragment o perspektywie ras długowiecznych żyjących w Aquiloni, z tego co przeczytałem nie ma tam ras długowiecznych gdyż zmieniły się na podobieństwo ludzkich. Taka mała bzdurka ;) :D ale wg mnie warta zmienienia.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 15, 2008, 11:09:37 pm »
Brama Zimowych Ogrodów

Stworzona przez Aquillona imieniem Saladmin, Earla Zimowych Ogrodów. Stoi na drodze prowadzącej z Aquillonii w stronę północnej granicy. Wygląda jak dwa wielkie marmurowe, bezlistne drzewa, zrośnięte w łuku. Ich korony nie mają liści, ale lśnią setkami błękitnych, szklanych kulek.
Saladmin był, można by powiedzieć, rolnikiem, pragnącym uprawiać owoce wysokich jagód (1) przez cały rok. W Mea Radan, na dalekim północnym-zachodzie Ziemii Blasku, temperatury na kilka miesięcy w roku obniżały się tak drastycznie, że uprawy musiały ustawać. On jednak postawił sobie za cel wyhodowanie odmiany, którą możnaby uprawiać w zimnie. Brama została postawiona z pomocą przyjaciół z jego wioski, aby wzmocnić siłę jego Blasku, a także symbolicznie na drodze prowadzącej do kraju tętniącego gorącem, Goudulionu. Wymyślenie sposobu na utrzymanie uprawy w miesiące zimna zajęło mu lata. Z Earlem Kartografem wybrał się do Autonomii Shanelfów w Podzielonym Cesarstwie, a ostatecznie też daleko do Krain Północy, dowiedział się wiele o najróżniejszych owocach zimy, fruktach mrozu i wysokogórskich uprawach. Kiedy wrócił do swojej wioski w Aquillonii, Earl Zimowych Ogrodów zaspokoił swoje pragnienie i założył zupełnie oddzielną część ogrodu dla swoich nowych owoców. Pod jego nieobecność, jego liczna rodzina zajmowała się tym czym on zanim wyruszył w drogę. Kiedy nadeszło kolejne zimno, cała wioska zebrała się by zobaczyć miejsce nazwane 'Zimowymi Ogrodami'. Głęboko granatowe wysokie jagody lśniły w koronach oszronionych drzew ku zachwytowi wszystkich. Prawdziwy sprawdzian dla osiągnięcia Saladmina nadszedł dopiero miesiąc później, gdy można było zebrać owoce. Rosły zaledwie miesiąc, ale naprawdę były rezultatem lat poszukiwań, nauki i podróży Earla Zimowych Ogrodów. Odmiana, którą wyhodował, zwana później po prostu jagodami Mea Radan, to granatowe owoce wielkości małej pięści, zerwane z drzewa, przekrojone na pół, mimo zewnętrznej zmrożonej skorupy, w środku są przyjemnie ciepłe, a trzymane dłużej w zimnie, ich centrum zamienia się w coś w rodzaju chłodnego jagodowego musu. Saladmin, spełniony, zamieszkał na powrót w Mea Radan, a dzięki jego odkryciu i pomocy rodziny oraz przyjaciół przy nowych uprawach, cała wioska zaczęła żyć w dobrobycie.

(1) wysokie jagody - odmiana jagód rosnąca wysoko w koronach drzew. Wielkości pięści, błękitne i bardzo soczyste
« Ostatnia zmiana: Listopad 15, 2008, 11:13:46 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 16, 2008, 01:13:03 am »
Chyba jest Autonamia Tzanelfów? A może to określenie względne, zależące od stosunku mówiącego do Mroźnych Tanelfów. Tu podkrteślałoby ich "współpracowość", pomoc jakiej udzieliły Saladminowi. Tzanelfowie czegoś takiego by nie zobili.

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 16, 2008, 01:25:56 am »
Dokładnie tak Herr Kaczorze! Mimo, że teoretycznie jest jednym 'państwem', Autonomia Shanelfów istnieje dookoła Autonomii Tzanelfów. Tzanelfowie i Shanelfowie mieszają się dowolnie, ale już dostępność dla świata zewnętrznego o wiele większą przejawiają Shanelfowie.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii. Satarion
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 21, 2008, 09:31:31 pm »
Satarion - słowo pochodzące z Czasów Pierwszego Przymierza; oznacza 'pierścień dookoła miasta'. Dawna architektura Aquilloni nie przewidywała wznoszenia murów wokół miast, nie było wałów, fos, umocnień, bram miejskich. Wynikało to z przekonania Aquillonów że to oni sami stanowią najlepszą tarczę dla swego kraju. Zamiast murów tworzono właśnie satariony - luźne pierścienie opasujące miasta szerokim łukiem, a zbudowane z... posągów. Według tradycji aquillońskich każdy zmarły mieszkaniec miasta powinien być odzwierciedlony na jednym posągu, który potem, wraz z rzeszą innych, będzie miasta bronić przed wrogiem. 'Satarion' jako nazwa formacji oznacza mniej więcej 'siłę 'istot' potrzebną do opasania miasta' i wynosi 5 000 żołnierzy.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2009, 08:49:02 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 04, 2009, 08:16:30 pm »
Raumavan

Mówi się że trzy najgorsze kary na jakie można sobie zasłużyć w świetle praw Zachodu to detmarchijskie wygnanie na Martwy Bezkres, uwięzienie na halruańskiej wyspie Tahe oraz aquilońskie zesłanie na Front Raumavański.
Na Raumavanie toczy się nieustanna, dziwna wojna z szaranami. Nie polega ona bynajmniej na odpieraniu ciągłych szturmów Plagi - rzecz o tyle osobliwa, że według wielu, jeden kilkudniowy najazd szarański (w rodzaju tych z czasów Zniszczenia Haladu) mógłby zmieść Raumavan. Tak czy inaczej, większość starć polega na inwazjach na tereny Ungmaru i na prowokacji (!) szaran. Faktem jest, że na tym Froncie szaranie są niewytłumaczalnie bierni - tak bardzo, że utrzymują się opinie jakoby "wojna w Raumavanie była bezsensowna", czy wręcz ze stanowi jakąś potworną machinację.
Zbrojne dowództwo Raumavanu zostało oddane Marlabardzkiemu Cechowi Szaranobójców, który wyznacza na stanowisko pierwszego kapitana jednego z własnych komturów. Oprócz szaranobójców żołnierzami są ochotnicy z całego Kontynentu, ale niemal połowa sił to skazańcy z najróżniejszych państw Zachodu. Początkowo wybieg oficjalnie neutralnych wobec Ungmaru jasnomagii Zachodu, które przekazywały swoich zbrodniarzy prawu aquilońskiemu - w rzeczywistości udzielajac Konstelacji wsparcia - z czasem przerodził się w sposób na pozbywanie się niewygodnych więźniów. Co więcej, pierwotna zasada, stanowiąca że skazaniec musi się dobrowolnie zgodzić na takie odpracowanie kary - poszła w zapomnienie. Jakby tego było mało, okres służby jest przedłużany, często za pomocą wulgarnych fałszerstw, a więźniów dowództwo traktuje jak mięso armatnie. Zresztą, zawsze tak było że Front potrafił wchłonąć każdą liczbę ludzi...
Ucieczka raczej nie wchodzi w rachubę - taki więzień, jeśi będzie miał szczęście, będzie musiał opuścić Zachód na zawsze, a często nawet to nie wystarczy.
Ostatnio Raumavan został dotknięty przez kryzys wywołany postawą jego komtura, Białego Księcia - więcej na ten temat tutaj.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 18, 2011, 11:39:59 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 09, 2009, 10:16:01 am »
Zdrada małżeńska w taki sposób, że druga osoba wychowuje dziecko w wierze, że jest jego - jedna z najcięższych zbrodni, zbrodnia przeciw prawu krwi. Aquiloni są tolerancyjni, ale jeśli ktoś przypieczętuje swoje życie z inną osobą - sa związane i muszą przestrzegać pewnych praw. Tanelficka swoboda jest niedopuszczalna. Inną sprawą jest, że małżeństwa są bardzo rzadko wymuszane.

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 07, 2009, 07:50:10 pm »
W Aquillonii popularne są medaliony, które mają zapobiegać najróżniejszym rzeczom. Mówi się na nie 'prawa' i tym samym jeden z popularniejszych, nazywa się 'Prawo Zdrowia' i służyć ma utrzymaniu zdrowia przez noszącego.
Medalion jest okrągły, a w środku ma symbol Gwiazdy. Na końcach trójkątów obudowujących oko Gwiazdy, są kulki, które symbolizują to jak medalion odpycha wszelkie choroby prawem Gwiazdy.



« Ostatnia zmiana: Czerwiec 07, 2009, 07:52:14 pm wysłana przez kasiotfur »

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 02, 2009, 01:59:52 pm »
DEMAKOS - aquilońska metoda organizacji rad, która w założeniu ma umożliwiać jak najszerszą publiczną debatę na temat określonego projektu. Demakos dzieli się na dwie grupy: czerwonych i błękitnych. Czerwoni to istoty bezpośrednio zaanagażowane w projekt, tzn te które wykonują nad nim pracę. Jeżeli demakos omawia sprawę budowy drogi, to czerwoni będą konstruktorami, dostawcami materiałów, inżynierami, kulomiotami itd. Błękitni nie wykonują co prawda pracy, ale z różnych powodów ich opinia jest również istotna (to, np, ludzie którzy mieszkają na terenie który droga będzie przecinać, albo niezależni specjaliści, którzy nie biorą udziału w budowie, ale chcą zaprezentować swoje zdanie na temat problemu). Demakosy mają zazwyczaj dosyć złożoną strukturę, i szybko się rozrastają (np, każdy konstruktor zaangażowany w projekt ma swój zespół, który niekiedy również działa na zasadzie demakosu). Radzie całego demakosu przewodzi do trzech istot, spoza obu stronnictw, tzw. cenzorów, którzy mają koordynować dyskusję. Czerwoni mają zawsze pierwszeństwo głosu, ale obie grupy (czerwoni i błękitni) mają wyznaczoną pulę głosów, w której musza sie zmieścić przedstawiając swoje stanowisko - z tego powodu muszą wypracować w miarę spójne stanowisko jeszcze przed rozpoczeciem dyskusji, co z kolei sprawia, że obrady demakosów zazwyczaj nie trwają długo i zwykle kończą się podjęciem decyzji w omawianej kwestii. 
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 19, 2009, 11:08:41 am »
W jakim mieście znajduje się Wledigen? Szarym Źródle?

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 20, 2009, 06:19:15 pm »
Dardan-Ea
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 09, 2010, 11:53:41 am »
Przejrzałam wątek, zwłaszcza pierwszy post, to musi zostać posprzątane! Posta wysłał Victor, więc do niego apel: ja elegancko przerzucę istotne patenty do nowych postów (pozbędę się tylko jakichś dziwacznych pojedynczych zdan które niczego nie wnoszą) a ty Victorku skasujesz posta kiedy skończę, dobra?
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: dodatki do Aquilonii - bałagan
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:12:25 pm »
magia aquilońska: magia hybrydowa

Aquilonia – zbudowana na poświęceniu

2 Era: powstanie Konstelacji (powstała bardzo wcześnie); odległość: rzecz bez znaczenia

laska – uderzenie nią o ziemię oznacza przypieczętowanie


Aquilończycy – sami wyznaczają sobie granice

HOLM: poza percepcją – pierworodni; lustra; siła przeciwieństwa; sumienie, świadomość, podświadomość, zostali wygnani, ich istnienie zbyt mocno było powiązane z Istnieniem. Trzech bohaterów wyruszyło na misję, wytropienie, wypędzenie każdego z nich.

 


PRZYMIERZA – Aquilonia to państwo powstałe od fundamentów na ludzkim wysiłku. Jego tradycją było, iż zamiast toczyć bratobójcze wojny i rozwiązywać konflikty prostą siłą zawiązywano kolejne Przymierza z rozmaitymi siłami. W ten sposób Aquilonia związała się z np.: z Holm, Heroldami, Gwiazdami, Erlami, Blask-ryscerstwem, Dworami Północy.


DWORY PÓŁNOCY: trakt z Przymierza do Dworów. Nie używa się tam pisma. Drzwi nieotwieralne. Drogi donikąd – labirynty. Kamienne grody. Czarne źródło (deon?), czarne oceany.

Zhonhaimen: Mistrz Unarchii

Każdy człowiek, każda istota, nosi w sercu Gwiazdę. Nazywa się ją Naturą. Postępując wbrew swojej naturze gubimy drogę, a Gwiazda gaśnie powoli, jak iskra w palenisku.

Gwiazda to znak, drogowskaz; nie w mocy leży jej siła, ale w naturze.
Gwiazdy przechodzą przez wszystko: materię, disops, alal i mythal, sen i jawę.
Prawdziwe szlachectwo – świadomość że sami wybieramy ścieżkę.
Gwiazdy nie mogą pogwałcić żadnych praw.


POJEDYNEK DARÓW – aquiloński zwyczaj bezpośrednio związany ze stanowiskiem tzw. „brata” albo „siostry” czyli faworyta, zazwyczaj nie samego króla ale kogoś z rodziny, często następcy tronu (nazywany jest wówczas protektorem). Zaradny faworyt posiada znaczącą pozycję na dworze, ale prawo przewiduje możliwość zakwestionowania jego wpływów. Na mocy prawa ustanowionego przez Kerhara II zakazane są krwawe pojedynki pomiędzy członkami elit. Oponenci faworyta mogą jednak – wykorzystując odpowiednią okazję, np. święto państwowe lub dzień urodzin protektora- wyzwać go na tzw. „pojedynek darów. Faworyt i jego przeciwnik przekazują protektorowi po jednym darze. Ogromne znaczenie w tym systemie ma uczciwość i honor protektora, który powinien wykazać się chwalebnym obiektywizmem. Zwycięzca pojedynku darów może zażądać usunięcia faworyta, zdarza się, że sam zajmuje to stanowisko.

AQUELIN NA WIDMOKRĘGU

Dusza (jest złożona ze światła, ciało: mrok, umysł: ogień, dusza (światło) łączy wszystkie te elementy) Aquelin zostaje porwana przez nuranów (Sengr akhArhay) w 1836 roku I E. Uwięziona na wyspie na Widmokręgu (sfera/ międzyświat odkryta przez nuranów; jest dostępna jedynie dla dusz, można do niej wejść tylko na statkach umarłych) w Wieży ... Dodatkowo n. wystawili wielu strażników zdolnych do walki z duszami i nie tylko. Wielu tanelfów próbowało się tam wedrzeć; co prawda dusza tanelfa oddzielona od reszty jego istnienia znika (nikt nie wie co się z nią dzieje) ale w końcu dusza Aquelin została tam jakoś przeniesiona (jej ciało i umysł pozostały w Aquilonii (?); zamknięte w kryształowej trumnie umieszczonej w jej pałacu – rosły w nim jabłonie, drzewo Aquelin i późniejszy symbol Aquilonii). Wszystkie te próby spełzły na niczym – co robił Victor? – w końcu honor tanelfów musiał ulec; wezwano sayan. Przebili się. Mimo to nie zdołali wedrzeć się do wieży. Jeden z nich zginął, wrócił – razem z towarzyszami ustalili w miarę bezpieczne przejście, strzegąc wędrowców udających się do Aquelin. Odcięta od swego królestwa choć nie mogła nim już władać za pośrednictwem posłańców przekazywała zbawienne rady dzięki którym utrzymywała się Harmonia. Ok. 1300: nuranowie przypuszczają szturm; wszyscy sayanie giną, część powraca (ich moce różniły się od mocy innych sayan; byli nazywani Wojownikami ...). Na ok. 200 lat Wieża odcięta od świata. Wielu śmiałków próbowało się tam dostać ale nikomu się nie udało aż do 516 II E kiedy bóg ... przedarł się nie tylko na wyspę ale i do Wieży: uwolnił Aquelin po ???  latach niewoli. Wszystko to było częścią planu nuranów który zaczął się w chwili porwania duszy Aquelin. Za niepojętą cenę sojuszu z mocą która pochłania dusze tanelfów zamknęli Aquelin na Widmokręgu; po odcięciu Wieży zniszczyli ją, jednocześnie nakłonili Białą Damę (Demon Światła VI poz.) żeby ją zastąpiła. Bóg-Heros (przydomek nadawany tym bogom którzy walczyli dla dobra śmiertelników, ten nie będzie tak nazywany) dotarł do wieży bez walki i oszukany sprowadził do Aquilonii „Aquelin”. Biała Dama rozpętała wtedy jedną z największych wojen na Zachodniej Turblanda (objęła zarówno północ jak i południe); Biały Obłęd. W pewnym momencie zrezygnowała z podsycania konfliktu zamknęła się w pałacu i nie odpowiadała na wezwania. Bez jej „kierownictwa” wojna zakończyła się; dopiero po przysiędze pieczętowanej gwiazdą zrozumiano kto wywołał całą wojnę; przez kilka miesięcy nikt nie ważył się wejść do pałacu. Gdy wreszcie to się stało na tronie siedziała Aquelin > przemiana w Białą Damę > śmierć kilku osób > BD znika. I wtedy wojna zaczęła się na dobre: osłabione królestwa zaatakowało Shidygzai. Ciało Aquelin zostało oszpecone, ale przetrwało. Wędrowcy którzy dotarli na Widmokrąg (Wieża) odkryli że dusza Aquelin została zniszczona ale że jej esencja przerwała w samych fundamentach Wieży i wyspy; niemal każdy kto tam zasnął doświadcza proroczych snów dających odpowiedź na problemy z jakimi przybył. Do dziś jest to jedna ze słynniejszych wyroczni.

II E
510 – „Aquelin” (Biała Dama) uratowana z Widmokręgu.
510 – 546 – drugie panowanie „Aquelin” (w rzeczywistości: Biała Dama).
517 – 546 – Biały Obłęd.
546 – 550 – druga Wojna Bolesna.
564 – powstanie Uhelnortu.


AAAAA! do zmiany! (niektóre patenty of korz):

18 czerwca 1025 roku w czasie polowania na kraverna zginął Tenkret IV Thessaryda. Obecnie w imieniu trzynastoletniego Angramira rządzą królowa – regentka Idirme Averjul, wdowa po królu oraz Czarnoksiężnik Zoray. Królowa jest znana z wielu wystąpień przeciwko Zakonowi (najpoważniejszy incydent miał miejsce trzy lata temu kiedy komtur państwa Południowo – Zakonnego, Laisa Rosegiar, przybyła do Esteine aby zabiegać o zawarcie sojuszu zaczepno – odpornego przeciwko szaranom. Na uroczystej uczcie rycerzom Feniksa podano duszone mięso ptaków, co nieomal skończyło się masakrą – według relacji naocznych świadków przerażona Idirme uciekła z sali gubiąc po drodze koronę. Na szczęście Tenkretowi udało się załagodzić sytuację, ale o żadnych układach nie mogło być mowy – po pierwsze znieważeni rycerze opuścili stolicę następnego ranka, po drugie królewski projekt udzielenia pomocy finansowej Zakonowi został odrzucony przez Radę Koronną1. Prawie przez cały czas rządów męża odsunięta od polityki, tydzień po jego śmierci wysunęła propozycję odebrania ziemi państwu Północno – Zakonnemu i przekazania jej w lenno Mahadom, którzy połączeni z wojskami Aquilonii zajmą opuszczone przez Feniksów twierdze. Na razie Rada zwleka z decyzją – chociaż taki układ byłby dla królestwa ogromnie korzystny (wydobycie w aquilońskim paśmie Armed Thangor po osadzeniu tam Zakonu spadło niemal do zera) to oznaczałby wojnę z Zakonem, który chociaż atakowany przez szaran ciągle ma dość siły aby bronić swych twierdz. Poza tym rasy długowieczne, pamiętające jeszcze III wojnę stygijską są przeciwne osłabianiu granicy. Jak na razie w Radzie ścierają się dwa stronnictwa. Tymczasem w kraju zaczynają podnosić się głosy, że królowa oraz Czarnoksiężnik dążą do zawarcia rozejmu ze Stygią, co oznaczałoby złamanie ponad trzytysięcznej Tradycji. Oczywiście „zdrajcy narodów” po sprawiedliwych procesach są przykładnie karani, ale w świetle ich głosów sprawa przejęcia opieki nad Klucznikiem przez Czarnoksiężnika (koniec czerwca) nabiera niepokojącego znaczenia. Jeśli chodzi o stosunki z tanelfami są one poprawne, a nawet idą ku lepszemu; Rada Koronna z inicjatywy królowej zrzuciła w lipcu resztki starego prawa nakazującego tanelfickim kupcom przejazdu przez Wesindan2. Stosunki z krasnoludami także się poprawiły; oprócz wyżej wspomnianych rozmów z Mahadami Aquilonia pogodziła się w końcu ze stratą Kadrey (27 grudnia w samym Kadur przypieczętowano układ; na jego zawarcie bez wątpienia miały wpływ wieści ze Wschodu o dominacji krasnoludzkiej w Erednanie) w zamian za co aquilońscy kupcy zyskali kilka przywilejów handlowych, min. prawo czwartego miejsca3. Wywołało to niezadowolenie środowisk radykalnych, ostrzegających przed stygijsko – krasnoludzkim spiskiem mającym na celu rozgrabienie królestwa. Większość narodu jest jednak z tego układu zadowolona – z oczywistych względów kupcy i szlachta, która od dawna bolała nad tym, że Aquilonia zajmowała miejsce po Stygii. Najbardziej niezadowolony jest lord Cormyru, który stracił nadzieję na odzyskanie wyspy należącej pięć wieków temu do hrabstwa Hendor (Cormyr).               

patrz także: Szaranie (Wielka Wojna), Historia, Kartaldor: Biała Dama, Uhelnort (Sztorm), Tradyr Młodszy
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2010, 12:25:09 pm wysłana przez bambosh »
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Geografia Konstelacji
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 09, 2010, 12:26:57 pm »
Aquilonia nie ma wytyczonych granic, słupów granicznych, straży, celników...

Maudretia (Maudrecja): jeden z regionów Ziemi Blasku

hweden-darap – (twierdza) Wędrująca gwiazda: część Konstelacji oderwana od Aquilonii za Czasów wędrującej Gwiazdy; żywa twierdza Winthorpu

Avalon – z języka tanelfów; Avalinn, Aquil-Av(a)lon, Avlin, Aquilen, Quil en avlon, Ylnav[a]lon

GEOGRAFIA:[/b]
-zarys miejsc – opis pod kątem ASTERII, np. Esteine, jak dystrykty, także opis terenu
-organizacja i komunikacja, drogi i bramy
-nazwy miejsc – w języku wspólnym, najstarsze w archaicznej formie poza paroma wyjątkami
-Avalon


Tradycyjnie granice Aquilonii miałyby się pokrywać z ziemiami widocznymi z Latarni Wledigen. Faktem jest jednak, że Aquilonia ma również inne granice, które w rozumieniu Aquilonów są niemal równie ważne – granice Konstelacji.

Konstelacja obejmuje: Ziemie Blasku, Winthorp, Dwory Północy, Raumavan, Cabrę (nie – to jest część Szachownicy, choć może dawniej była Asterią!), Bramę Szrogwiezdną, Holm (?),


DROGI AQUILOŃSKIE
-”rozsuwanie przestrzeni” żeby uczynić miejsce dla drogi rzucasz przed siebie przedmiot i idziesz jego śladem
- droga nabiera siły zależnie od tego ile istot nią przejdzie (esencja i tradycja)
-wędrowiec zanim opuści drogę zostawia inskrypcję na kamieniach
-pokrętne, nie zawsze prowadzące do danego punktu w najkrótszy sposób
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!