Autor Wątek: Irgańska magia szir  (Przeczytany 106 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Irgańska magia szir
« dnia: Sierpień 12, 2010, 08:45:39 am »
Przypomniałem sobie o tym przy okazji rozkmin w Nowej Mechanice. Za dużo tu starych zasad, ale jest kilka wartościowych elementów: irgańskie nazwy konkretnych zdolności, trochę pomysłów i rozproszonych uwag. Wyobrażacie sobie, żeby KAŻDA magia była tak opisana?!
Dla zainteresowanych, w pliku który załączam na samym końcu jest niesamowita tabelka "SNZC"!



Czerpanie szir (pod uwagę bierze się zawsze najniższy czas) :

X PM:
- żywy, silnie unerwiony organizm (irgan kładzie dłonie w miejscu w którym znajduje się mózg): PM = Mądrość na 1 minutę.
- użycie mocy „wywołanie elektryczności”: z miejsca w którym działała można jednorazowo zaczerpnąć 4 x poziom kontroli szir PM. Tego sposobu używa się Krąg razy dziennie.

49 PM na 1 minutę:
- ogromna burza

11 PM na 1 minutę:
- duża burza

4 PM na 1 minutę:
- mała burza

1 PM na 1 minutę:
- duża wilgotność powietrza R

1 PM na 2 minuty:
- normalne warunki; na otwartej przestrzeni, świeże powietrze R
- miejsce, gdzie przed chwilą rzucono zaklęcie, użyto mocy (1/10 PM wydanych na jego rzucenie)

1 PM na 3 minuty:
- z powierzchni przewodzących metali R

1 PM na 4 minuty:
- z powierzchni wody R

R: ten czas można skrócić poprzez wykupienie odpowiednich walorów.


Umiejętność: Kontrola szir (cecha: Szir)

I Krąg (1 – 7)

akceleracja (4, 7)
grzmoto-głos (4... 7)
ładowanie broni/ przedmiotu (4, 7)
łańcuch błyskawic (7)
paraliż (2... 7)
piorun kulisty (4... 7)
przesyłanie impulsów dotykiem (1, 4, 7)
reanimacja (4, 7)
rozbłysk (1... 7)
stworzenie bariery (4... 7)
uziemienie (2... 7)
wezwanie pioruna (7)
wywołanie elektryczności (1... 7)
wywołanie grzmotu (4... 7)
wywołanie zjawiska magnetycznego (4... 7)
zapach ozonu (2... 7)
zmiana koloru pioruna (4... 7)
zwiększenie odporności (1... 7)

AKCELERACJA nitibrisz (4, 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 16 PM
ST: 7
Obrażenia: 1
Zasięg: -
Czas trwania: 4 minuty
Opis: wartość podana w obrażeniach na określony czas dodaje się do poziomu poruszania. Irgan może użyć tej mocy na innej istocie żywej ale: + 4 PM, + 2 ST i 3k6 obrażeń co minutę działania (test obrony fizycznej).

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 28 PM
ST: 11
Obrażenia: 3
Zasięg: -
Czas trwania: 7 minut
Opis: wartość podana w obrażeniach na określony czas dodaje się do poziomu poruszania. Irgan może użyć tej mocy na innej istocie żywej ale: + 4 PM, + 2 ST i k6 obrażeń co minutę działania (test obrony fizycznej).

GRZMOTO-GŁOS tematebrim (4... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 8 PM
ST: 5
Obrażenia: -
Zasięg: 40 metrów
Czas trwania: 4 minuty
Opis: irgan nadaje swemu głosowi moc i zasięg grzmotu. Po użyciu tej mocy nie jest w stanie mówić przez 4 godziny.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 14 PM
ST: 11
Obrażenia: k3
Zasięg: 100 metrów
Czas trwania: 10 minut
Opis: irgan nadaje swemu głosowi moc i zasięg grzmotu. Po użyciu tej mocy nie jest w stanie mówić przez 1 godzinę. Osobom, które stoją bliżej niego (do 4 metrów) siła głosu może zadać obrażenia i chwilowo ogłuszyć (automatycznie jeśli test obrażeń zakończył się sukcesem).

ŁADOWANIE BRONI\ PRZEDMIOTU behia hern (4, 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 16 PM
ST: 8
Obrażenia: k6 + Sz
Zasięg: -
Czas trwania: 4 godziny
Opis: irgan bierze w dłonie i ładuje szir metalową broń (czyli przedmiot służący do ranienia; np.: grot strzały ale nie klamkę). Wartości podane w obrażeniach dodają się do obrażeń broni. Przy uderzeniach słychać głuche trzaski. Ładowanie innych przedmiotów zwiększa ST + 2 i PM + 4. Tą metodą nie można ładować przedmiotów w taki sposób aby później czerpać z nich szir.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 28 PM
ST: 10
Obrażenia: k6 + 2xSz
Zasięg: -
Czas trwania: 7 godziny
Opis: irgan bierze w dłonie i ładuje szir metalową broń (czyli przedmiot służący do ranienia; np.: grot strzały ale nie klamkę). Wartości podane w obrażeniach dodają się do obrażeń broni. Stają się widoczne wyładowania elektryczne przebiegające po ostrzu. Ładowanie innych przedmiotów zwiększa ST + 2 i PM + 4. Tą metodą nie można ładować przedmiotów w taki sposób aby później czerpać z nich szir.

ŁAŃCUCH BŁYSKAWIC iahtamanla (7)

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 47 PM
ST: 11
Obrażenia: 3k6\ 2k6\ k6
Zasięg: 21\ 14\ 7
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: z wyciągniętej dłoni irgana wylatuje niewielka strzałka stworzona z pioruna; uderza w cel oddalony o maksymalnie 21 metrów zadając mu 3 szczeble obrażeń, następnie pocisk kierowany wolą irgana uderza w cel oddalony o maksymalnie 14 metrów z siłą 2 szczebli, a później w kolejny (maksymalny zasięg 7 metrów, 1 szczebel obrażeń). Cała akcja zamyka się w jednej rundzie; zwykły człowiek widzi tylko błysk przeskakującej błyskawicy i słyszy trzask uderzeń.

PARALIŻ firszanhern (2... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 2
Koszt: 9 PM
ST: 4
Obrażenia: 1
Zasięg: 4 metry
Czas trwania: 1 runda (10 sek.)
Opis: irgan wyrzuca przed siebie dłoń z rozczapierzonymi palcami, paraliżując wroga na czas podany w czasie trwania.

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 17 PM
ST: 6
Obrażenia: 1
Zasięg: 16 metrów
Czas trwania: 3 rundy (30 sek.)
Opis: irgan wyrzuca przed siebie dłoń z rozczapierzonymi palcami, paraliżując dwóch wrogów na czas podany w czasie trwania. Cele nie mogą znajdować się od siebie dalej niż wartość zasięgu.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 29 PM
ST: 8
Obrażenia: 1
Zasięg: 28 metrów
Czas trwania: 6 rund = 1 tura (1 min)
Opis: irgan wyrzuca przed siebie dłoń z rozczapierzonymi palcami, paraliżując trzech wrogów na czas podany w czasie trwania. Cele nie mogą znajdować się od siebie dalej niż wartość zasięgu.

PIORUN KULISTY szirmanla (4... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 21 PM
ST: 5
Obrażenia: 2k6 + 2xSz
Zasięg: 21 metrów
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan wyrzuca przed siebie rękę z której wystrzeliwuje zbita kula trzaskających błyskawic wielkości pięści, lecąca na maksymalnie 21 metrów.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 42 PM
ST: 8
Obrażenia: 4k6 + 3xSz
Zasięg: 42 metry
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan wyrzuca przed siebie rękę z której wystrzeliwuje zbita kula trzaskających błyskawic wielkości pięści, lecąca na maksymalnie 42 metry.

PRZESYŁANIE IMPULSÓW DOTYKIEM hern (1, 4, 7)

Wym. poz. kontroli szir: 1
Koszt: 2 PM
ST: 1
Obrażenia: k6 + Sz
Zasięg: -
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan dotyka cel i przesyła do niego szir. Jeśli ładuje się tą metodą amulet to obrażenia są traktowane jako ilość jednorazowo przesłanych PM.

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 8 PM
ST: 2
Obrażenia: k6 + 2xSz
Zasięg: -
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan dotyka cel i przesyła do niego szir. Jeśli ładuje się tą metodą amulet to obrażenia są traktowane jako ilość jednorazowo przesłanych PM.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 14 PM
ST: 3
Obrażenia: k6 + 3xSz
Zasięg: 2 metry
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan dotyka cel i przesyła do niego szir. Jeśli ładuje się tą metodą amulet to obrażenia są traktowane jako ilość jednorazowo przesłanych PM. Możliwe jest odrzucenie celu na odległość = zasięgowi.

REANIMACJA virmanvir (4, 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 28 PM
ST: 7
Obrażenia: 2k6
Zasięg: -
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan przykłada dłonie do części ciała jaka ma być reanimowana i wysyła kilka szybkich impulsów. Zadają niestety obrażenia, które mogą nawet uśmiercić pacjenta. W wypadku powodzenia (test modyfikowany o obronę fizyczną celu) + 4 do testu wigoru (plus 1 za każdy dodatkowy sukces). Znajduje zastosowanie w leczeniu wszelkich chorób, które wymagają przełamania (łącznie z zatruciami).

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 49 PM
ST: 11
Obrażenia: k6
Zasięg: -
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan przykłada dłonie do części ciała jaka ma być reanimowana i wysyła kilka szybkich impulsów. Zadają niestety obrażenia, które mogą nawet uśmiercić pacjenta. W wypadku powodzenia (test modyfikowany o obronę fizyczną celu) + 7 do testu wigoru (plus 1 za każdy dodatkowy sukces). Znajduje zastosowanie w leczeniu wszelkich chorób, które wymagają przełamania (łącznie z zatruciami).
 
ROZBŁYSK jeamna (1... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 1
Koszt: 2 PM
ST: 2
Obrażenia: -
Zasięg: 4 metry
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan wyciąga rękę do góry i na krótką chwilę w promieniu 4 metrów od niego rozbłyska się światło. Wydanie dodatkowych 4 PM zwiększa siłę światła, które na moment odbiera wzrok wszystkim którzy w nie patrzą.  

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 14 PM
ST: 4
Obrażenia: -
Zasięg: 28 metrów
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan wyciąga rękę do góry i na krótką chwilę w promieniu 28 metrów od niego rozbłyska się światło. Wydanie dodatkowych 4 PM zwiększa siłę światła, które na moment odbiera wzrok wszystkim którzy w nie patrzą.  

STWORZENIE BARIERY szaftamir (4... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 21 PM
ST: 7
Obrażenia: Sz (3)
Zasięg: 1 metr
Czas trwania: 4 minuty
Opis: irgan koncentruje się i tworzy dookoła siebie zaporę z szir, mającą postać widzialnego kręgu wirującej energii przeszywanej wyładowaniami elektrycznymi, o wysokości ok. 2 metrów. Ilość podana w nawiasie to ładunki jakie posiada osłona. Bariera unosi się 4 centymetry nad powierzchnią ziemi i przemieszcza wraz z irganem który ją stworzył. Zasięg jest pod całkowitą kontrolą irgana.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 42 PM
ST: 10
Obrażenia: 2xSz (6)
Zasięg: 4 metry
Czas trwania: 7 minut
Opis: irgan koncentruje się i tworzy dookoła siebie zaporę z szir, mającą postać widzialnego kręgu wirującej energii przeszywanej wyładowaniami elektrycznymi, o wysokości ok. 2 metrów. Ilość podana w nawiasie to ładunki jakie posiada osłona. Bariera unosi się 4 centymetry nad powierzchnią ziemi i przemieszcza wraz z irganem który ją stworzył. Zasięg jest pod całkowitą kontrolą irgana.

UZIEMIENIE irgirszir (2... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 2
Koszt: 4 PM
ST: 3
Obrażenia: 1 poziom (20 PM)
Zasięg: ciało irgana
Czas trwania: 2 minuty
Opis: irgan koncentruje się i łączy z ziemią na której stoi. Dzięki temu kieruje określoną ilość poziomów szir do ziemi. W taki sposób można odpierać ataki oparte w ogóle na magii powietrza (choć w takim wypadku zamiast poziomów są stopnie [10 PM]).

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 14 PM
ST: 5
Obrażenia: 7 poziomów (140 PM)
Zasięg: ciało irgana
Czas trwania: 7 minut
Opis: irgan koncentruje się i łączy z ziemią na której stoi. Dzięki temu kieruje określoną ilość poziomów szir do ziemi. W taki sposób można odpierać ataki oparte w ogóle na magii powietrza (choć w takim wypadku zamiast poziomów są stopnie [10 PM]).

WEZWANIE PIORUNA (7) lan iahtaszir

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 49 PM
ST: 13
Obrażenia: (4k100)
Zasięg: -
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan wykrzykuje swoje imię i wyrzuca ręce do góry. Z nieba spada piorun uderzający we wskazany cel ze straszliwą szybkością i siłą. ST nie jest zwiększany o modyfikator obrony fizycznej celu.

WYWOŁANIE ELEKTRYCZNOŚCI sziraz enlarszen (1... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 1
Koszt: 2 PM
ST: 3
Obrażenia: 2
Zasięg: 2 metry
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan koncentruje się i wzbudza otaczającą go energię szir w jednym wybranym punkcie.

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 8 PM (6 PM)
ST: 5
Obrażenia: 4
Zasięg: 8 metrów
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan koncentruje się i wzbudza otaczającą go energię szir w dwóch wybranych punktach. Zrezygnowanie z jednego celu zmniejsza koszt o 2 PM. Może być użyte do pobierania energii.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 14 PM (10 PM)
ST: 7
Obrażenia: 6
Zasięg: 14 metrów
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan koncentruje się i wzbudza otaczającą go energię szir w trzech wybranych punkcie. Zrezygnowanie z jednego celu zmniejsza koszt o 4 PM. Może być użyte do pobierania energii.

WYWOŁANIE GRZMOTU terbrim enlarszen (4... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 14 PM
ST: 5
Obrażenia: k6
Zasięg: 250 metrów
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan koncentruje się i wywołuje grzmot nad sobą; słychać go na ilość metrów = zasięgowi. Wydanie 14 PM i zwiększenie ST + 4 powoduje że w promieniu 20 metrów od irgana wszyscy otrzymują k6 obrażeń (jeśli się przed tym nie obronią to automatycznie tracą słuch na 4 rundy.  

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 35 PM
ST: 8
Obrażenia: 2k6
Zasięg: 500 metrów
Czas trwania: natychmiastowy
Opis: irgan koncentruje się i wywołuje grzmot nad sobą; słychać go na ilość metrów = zasięgowi. Wydanie 14 PM i zwiększenie ST + 4 powoduje że w promieniu 80 metrów od irgana wszyscy otrzymują 2k6 obrażeń (jeśli się przed tym nie obronią to automatycznie tracą słuch na 4 rundy.  

WYWOŁANIE ZJAWISKA MAGNETYCZNEGO hoa enlarszen (4... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 16 PM
ST: 6
Obrażenia: 2 kg
Zasięg: 2 metry
Czas trwania: 4 minuty
Opis: irgan koncentruje się i nadaje metalowemu obiektowi właściwości magnesu, który przyciąga/ odpycha z siłą podaną w obrażeniach.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 37 PM
ST: 9
Obrażenia: 8 kg
Zasięg: 8 metrów
Czas trwania: 7 minut
Opis: irgan koncentruje się i nadaje metalowemu obiektowi właściwości magnesu, który przyciąga/ odpycha z siłą podaną w obrażeniach.

ZAPACH OZONU  menh itta (2... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 2
Koszt: 4 PM
ST: 1
Obrażenia: -
Zasięg: 4 metry
Czas trwania: 4 godziny
Opis: nad danym obszarem przez określony czas unosi się woń ozonu, towarzysząca np.: rzucaniu zaklęć.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 14 PM
ST: 3
Obrażenia: -
Zasięg: 14 metrów
Czas trwania: 14 godzin
Opis: nad danym obszarem przez określony czas unosi się woń ozonu, towarzysząca rzucaniu zaklęć.

ZMIANA KOLORU PIORUNA risz iahtaszir

Wym. poz. kontroli szir: 4
Koszt: 21 PM
ST: 5
Obrażenia: -
Zasięg: 4 metry
Czas trwania: 4 minuty
Opis: zmiana koloru pioruna na dowolny (oprócz różowego)

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 8 PM
ST: 2
Obrażenia: -
Zasięg: 16 metrów
Czas trwania: 7 minut
Opis: zmiana koloru pioruna na dowolny (oprócz różowego)

ZWIĘKSZENIE ODPORNOŚCI an-dagdadżib (1... 7)

Wym. poz. kontroli szir: 1
Koszt: 4 PM
ST: 3
Obrażenia: 2
Zasięg: -
Czas trwania: 4 minuty
Opis: irgan dotyka danego obiektu i po 4 minutowej koncentracji zwiększa jego odporność na szir; wartość podana w obrażeniach dodaje się do modyfikatora obrony fizycznej. Dużą zaletą tej mocy jest to, że jej działaniu może poddać się każdy; tzn. jeśli cel nie napina mięśni i jest rozluźniony to wystarczy aby do ST nie dodawał się modyfikator obrony fizycznej. Oczywiście można w ten sposób zwiększyć własną odporność, użycie tej mocy na kimś/ czym innym: ST + 1, + 4 PM.

Wym. poz. kontroli szir: 7
Koszt: 28 PM
ST: 9
Obrażenia: 8
Zasięg: -
Czas trwania: 4 minuty
Opis: irgan dotyka danego obiektu i po 4 minutowej koncentracji zwiększa jego odporność na szir; wartość podana w obrażeniach dodaje się do modyfikatora obrony fizycznej. Dużą zaletą tej mocy jest to, że jej działaniu może poddać się każdy; tzn. jeśli cel nie napina mięśni i jest rozluźniony to wystarczy aby do ST nie dodawał się modyfikator obrony fizycznej. Oczywiście można w ten sposób zwiększyć własną odporność, użycie tej mocy na kimś/ czym innym: ST + 1, + 4 PM.


II Krąg (8 – 14)
zwiększanie energii broni poprzez ładowanie jej szir czerpaną z otoczenia (rosnące)
ulepszanie uziemianie – tworzy „piorunochron” nie związany z ciałem irgana
wzrok błyskawicy (zasięg pioruna)

III Krąg

IV Krąg
siła pioruna
podróż na błyskawicy


Rytuały

K I
piorunowe pismo w czasie burzy (napisane na ziemi pojawia się na ziemi)
zwiększenie przewodnictwa
zwiększenie izolacji
nadania \ odebrania właściwości magnetycznych
asymilacji
« Ostatnia zmiana: Sierpień 12, 2010, 08:47:51 am wysłana przez Bollomaster »