Herdainowie (pierworodni Eonów Prawa)
Trwają w uporze i determinacji, niezmienni i twardzi niczym Gwiazdy.
Wygląd Herdainów jest ściśle związany z ich naturą, odbija się ona zarówno w strzelistych, barczystych, pełnych siły i wigoru sylwetkach mężczyzn jak i głosie, rysach twarzy, oczach a nawet sposobie poruszania się kobiet.
Słowa takie jak stałość, upór, determinacja, zapał, nabierają nowego znaczenia gdy opisuje się tę rasę. Stają się pełniejsze, silniejsze, twardsze. Jeśli Herdain obierze sobie jakiś cel będzie do niego dążył wytrwale, z pełnym poświęceniem i rozszalałym zapałem - a celem najbliższym ich sercu jest jest tworzenie, umacnianie, trwanie. Tak powstały największe dzieła rasy, przedmioty, miasta, twierdze, magie, bronie. Ukochanie tworzenia i trwania wpłynęło na nich w jeszcze jeden unikalny sposób. Nigdy nie wytaczają swych śmiercionośnych magii z gniewem i żądzą niszczenia, uczuciami tak dobrze znanymi pozostałym rasom, robią to z mieszaniną spokoju i determinacji - płynących z chęci trwania.
Synowie Sidardu rzucili na nich aż trzy Klątwy. Dwie pierwsze zostały zneutralizowane. Trzecia uderzyła w sedno ich natury. Po osiągnięciu określonego wieku ich ciała i umysły twardnieją. Przestają dostrzegać zmiany w otaczającym świecie. Stają się nieadekwatni, jak gdyby ślepi, a każda przyjęta zmiana tworzy w nich pęknięcia - kolejne, zabójcze w końcu rany. Klątwa ma jeszcze jedno oblicze, liczebność Herdainów została ograniczona gwieździstą liczbą, 117 tysięcy istnień - każdy ponad limit rozpada się zaraz po narodzinach.
Ich Błękitny dar jest jednym z najbardziej wysublimowanych. Polega na podziale istoty na dwie, jedną w czerwieni i drugą w Błękicie. Żyjąc nawet przez millenia, bliźniacze części nigdy nie przebywają w tym samym miejscu, mimo to posiadają spójną samoświadomość, działają jak zespół realizując podobne plany, uzupełniając się. Ci, którzy walczyli z Herdainami mawiają że aby ich unicestwić, należy zabić obie istoty jednocześnie.
Cywilizacja Herdainów została zdruzgotana ponad sześć tysięcy lat temu. Osłabieni po Dâr Hezellon, zostali zaatakowani i zdziesiątkowani w niezrozumiałej wojnie z Ver'kar. Następnie uderzyła w nich Trzecia Klątwa, skutecznie hamując możliwości odbudowy. Obecnie ciężko znaleźć ich na Kontynencie. Wielu przepowiada im rychły upadek; zdaje się jednak, że trwać będą wiecznie, w swych siedzibach, przedmiotach, spuściźnie swej kultury która spłynęła na Krasnoludy i wiele innych istot.
Herdainowie nie posiadają władcy czy organów politycznych. Każdy z nich może przemawiać w imieniu całej rasy. Obecnie ich główna siedziba znajduje się na Gladmie, w niezdobytej twierdzy wykonanej z najtwardszego materiału w Istnieniu - Kryształu Dziesięciokrotnego.