Autor Wątek: Magia Cienia (UMBRA)  (Przeczytany 189 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Magia Cienia (UMBRA)
« dnia: Październik 03, 2008, 12:06:52 pm »
Możliwość wpadnięcia w świat antyenergii dzięki potężnej umbrze (choć standardowo osiąga się to esencją)

Zwiększenie cienia nosa może pozbawić zmysłu węchu. Miecz z większym cieniem przestanie ciąć. Zmniejszenie cienia biegacza sprawi, że będzie biegł szybciej, ale także szybciej się zmęczy. Jeśli będzie biegł dłużej to za to wolniej; wszystko zależy od woli celu: jeśli zbroja została wykuta przez kowala po to aby zdradziła swego właściciela to zmniejszenie jej cienia ułatwi zbroi właśnie tą zdradę; czyli np.: szybko zostanie przebita. Wyssanie cienia miksturze leczniczej sprawi, że będzie ona skuteczniejsza, ale np.: szybciej się przeterminuje.

Wszystko rzuca cień: przedmioty (esencja), aura (energia), myśli, uczucia, słowa...

Umbra regeneruje się automatycznie wraz ze wschodem słońca. Można ją zwiększyć np.: pijąc rozpuszczone w wodzie kryształy cienia, przy czym jeśli cień będzie należał do istoty krańcowo odmiennej pod względem charakteru umbra maga nie wzrośnie a zmaleje - sposób na rozpoznawanie cech charakteru. Rozwiązaniem jest czerpanie kryształów z cienia przedmiotów pod warunkiem że nie zamieszkuje ich duch albo żywiołak – wtedy obowiązuje powyższa zasada. Ważne jest to, że każdy przedmiot posiada coś w rodzaju ducha, np.: kamień jest symbolem stałości, niezmienności – jeśli mag może powiedzieć to samo o sobie wtedy pobieranie energii takiego cienia zwiększy jego własną.





Połączenie cienia z istotą. Jest to rytuał wykonywany przy pomocy włosów maga; łączy się nimi istotę i jej cień. Połączenie to utrzymuje się do Czasu Wyrównania. Istota wpada wtedy w stan dziwnej równowagi; nie czuje żadnych pragnień nie ma na nic ochoty, nic jej nie złości ani nie cieszy. Zaklęcia rzucane, ciosy na istotę oddziałują także na jej cień. Zależnie od jakości połączenia istota odczuwa niewielki ból, także jej rany w esencji i aurze są mniejsze (ich część przyjmuje cień). Podobnie oddziaływanie na cień oddziałuje na materię i energię istoty. Mag może oddziaływać na jej cień; wymaga to większego niż normalnie wysiłku ale można np.: w taki sposób połamać komuś kończyny, zmusić do wykonania ruchu (na podstawowym poziomie, gdy mag postrzega cień jako coś dwuwymiarowego). Z czasem gdy mag pojmuje, że każda część ciała posiada swój mały cień, które tworzą cały wieki cień istoty, może ją zmusić do drobiazgowych działań, takich jak powiedzenie czegoś, czy nawet działanie przez dłuższy czas zgodnie z wolą maga. W tym wypadku skuteczność rytuału zależy w dużej mierze od siły istoty; łatwiej jest opanować istoty słabe, posiadające duży cień.

Cień istot potężnych, idących przez życie zgodnie ze swoją wolą jest słaby. Cień istot słabych uległych jest silny. Siła cienia przedmiotów zależy od mocy jaką posiadają

Włosy maga cienia są bardzo ważne. Według większości powinny być na tyle długie aby sięgać ziemi. Są one czymś pośrednim między cieniem a istotą, czymś od czego zaczyna się proces przemiany. Są zarazem zwiewne i rzeczywiste. Włosy maga cienia są prawdziwym narzędziem jego siły, połączeniem między nim a cieniem. Już początkujący potrafi je wydłużać, poruszać nimi itp. 

Mag cienia jest osobą która kontroluje przeciwieństwo ognia – mrok. Są to dwa żywioły walczące ze sobą a jednocześnie tworzące wszystko co istnieje. Są to jakby dwa ramiona wagi. Mag cienia poprzez zakłócenie równowagi w jakiej się znajdują oddziałuje na nie.

Mag prawdziwego cienia, antymaterii korzysta z pomocy antyistot; przechodzą one zgodnie z jego życzeniem do tego świata za co pożerają esencję i energię. Opanowanie tego poziomu wymaga wejścia na II poz. Mroku i odnalezienia czegoś w rodzaju furtki: rytuałów których użyły demony aby wezwać antydemony, tak aby stworzyły zaprzeczenie i opozycję do ich energii (warunek postawiony przez smoki).

Mag cienia jest początkowo istotą składającą się z cienia połączonego w pewnych proporcjach z aurą i energią. Wojownik, mag, każda istota podążająca własną drogą, chcąca samodzielnie kształtować swe przeznaczenie przechodzi w stan nowej równowagi, jej cień się zmniejsza (prawa strona wagi) a energia i materia zwiększa (lewa strona wagi). Istota uległa, pozbawiona woli, dręczona wątpliwościami, zmienna posiada więcej umbry, ale nie jest w stanie jej kontrolować (podobnie jak energii i materii) ponieważ nie posiada woli. Mag cienia aby odnieść sukces musi połączyć obie cechy: wolę kontroli z jej brakiem (więcej Umbry). Jest to odwieczny paradoks cienia. Droga maga cienia jest Droga Przemiany: nie może chcieć Władzy, tak jak zwykły mag bo nie zdobędzie wtedy umbry. Mag klasyczny i początkujący cienia posiada dwie cechy: aurę (rozumianą jako moc) i esencję (rozumianą jako wola, umysł, ale także ciało) obie są po jednej (lewej) stronie wagi. Po drugiej jest cień – ich przeciwieństwo. Aura wypływa z esencji. Jeśli esencja jest słaba aura również, a cień silny. Silna esencja to silna aura i słaby cień. Mag cienia wstępujący na drogę Przemiany przekształca esencję (ciało) w cień; wola łączy się ze swoim przeciwieństwem, esencja zlewa z cieniem. Tworzy się istota pozostająca w doskonałej równowadze: jest jedna szala. Aura wypływająca z esencji jest połączoną aurą i antyaurą, energią i umbrą. Tylko umysłom osób nie rozumiejących magii i natury otaczającego ich świata wydaje się, że przeciwieństwa nie mogą się połączyć; w rzeczywistości oni sami składają się w większym (ludzie) lub mniejszym (elfy, krasnoludy) stopniu z połączonych przeciwieństw. Stan równowagi cienia i istnienia nie polega tylko na równym dobraniu cienia i istnienia, oprócz tego muszą się połączyć: zawartość obu szal zostaje przelana do jednego naczynia. Stan owej równowagi jest niesamowity; oprócz tego że mag może kontrolować bezpośrednio materię i energię to również jego umiejętności kontroli cienia wzrastają niepomiernie. Mag może zatrzymać się na tym etapie lub ruszyć w dalszą drogę; sprawić że cień zacznie dominować – jest to świadomy wybór sprawiający że mag zaczyna mieć do czynienia z prawdziwym cieniem – antymaterią i antyenergią. Jak widać droga rozwoju maga cienia jest znacznie trudniejsza niż zwykłego: jeśli chce kontrolować cień tak jak robią to z materią i energią magowie musi mozolnie przekształcać swoją istotę w antyistotę. Tak samo trudną drogę miałaby antyistota, która chciałaby używac magii energii i materii.

Przemiana: ciało, a także umysł (esencja) maga przekształcają się w cień, tak że istnieją jednakowe ich ilości. Osiąga się to przy pomocy przekształcania ciała; stopniowego nasycania go umbrą. Niejakie pojęcie o stanie równowagi może dać rytuał sprzęgnięcia istoty z cieniem. Najtrudniejszy jest proces połączenia obu energii. Gdy transformuje się ciało równolegle z jego przekształceniami tworzy się widmo – cień dokonanych przekształceń. Transformacja pozwala na bezterminowe utrwalenie cienia., jej efekty po jakimś czasie przestają się rozpraszać. Gdy proces wyrównywania energii zostanie zakończony, esencja i aura będą się równały umbrze pojawi się widmo – twór składający się z umbry, prawdziwy rezultat dokonanych przekształceń. Od tego momentu mag i widmo (obudzony cień) są zsynchronizowani: każda zmiana esencji maga wpływa na zmianę umbry cienia i na odwrót. Jest to stan częściowej równowagi. Aby osiągnąć stan całkowitej równowagi widmo musi połączyć się z istotą (magiem); jest to o tyle trudne że odpychają się; widmo jest odpychane przez esencję maga, a mag przez umbrę widma. Dopiero gdy się połączą powstaje stan równowagi. Widmo jest całkowitym przeciwieństwem cech maga i na odwrót. Jednym ze sposobów połączenia jest kontemplacja: mag uwalnia się od uczuć, staje się pusty; podobnie widmo. Wtedy możliwe jest połączenie. Proces ten jest nadzwyczaj trudny bo zanim mag dojdzie do rozwiązania widmo zdąży mu już poważnie zaszkodzić. Jeśli mag posiada Prawdziwe Imię może się zjednoczyć z Widmem poprzez jego wypowiedzenie.                     

Proces przemiany rozpoczyna się od włosów.

Magia cienia umożliwia także używanie iluzji oddziaływujących na wzrok; zaciemnienie oczu. Polega to na tym, że cel czaru staje się czasowo zaciemniony, niewidoczny. Są to bardzo proste iluzje mogące zostać łatwo przejrzane przez maga. Aby je rzucić potrzebny jest cień który jakby rozciąga się nad celem zaklęcia, np.: cień worka rozciągający się nad jego zawartością może sprawić że stanie się ona niewidoczna.

Można wchodzić do cienia tylko częściowo, np.: włosami, albo ręką. Nie wymaga ono użycia tyle umbry, a jeśli część ciała została przekształcona nie wymaga to użycia umbry w ogóle. W cieniu można przechowywać np.: broń z antykryształami.

Mag może stworzyć istotę która będzie miała dar podobnej kontroli umbry, według tych samych zasad jakim podlega on sam. Może tego dokonać używając przekształcenia. Np.: koń. Nogi służą do biegania. Aby mógł biec przez cienie ich esencja musi zostać częściowo przekształcona w umbrę

Zaciemnienie przeciwieństwo oświetlenia

Słaby cień – istota posiadająca jeden cel, skupiona wola
Mocny cień – istota nie wiedząca do czego dąży

Zaklęcia odwołujące się do materii i energii działają na maga cienia słabiej, jako że ma coraz mniej tych dwóch rzeczy w sobie (rośnie jego odporność na magię), która wzrasta aż do poziomu 50 % gdy osiągnie równowagę; jeśli ją zakłóci – zmaleje. Podobnie trudno jest magowi cienia oddziaływać na materię i energię bezpośrednio: działa pośrednio zwiększając lub zmniejszając umbrę w stosunku do esencji. Mag klasyczny może zaklęciami oddziaływać tylko na esencję maga cienia, osłabiając jednocześnie cień. Im mniej cienia tym trudniej na niego oddziałać, im mniej esencji tym trudniej na nią oddziałać – stąd bierze się owa 50 % niewrażliwość.

Odporność: przy każdym oddziaływaniu na posiadającą ją postać jeśli zadziała będzie o % słabsza.

Początkujący i zaawansowani Magowie cienia zazwyczaj unikają walki z magami: jako że sami posiadają zbyt wiele esencji są wrażliwi na ich zaklęcia. Z drugiej strony większość magów posiada cel: Drogę Władzy, więc trudno jest na nich oddziaływać umbrą. Dopiero uzyskanie wysokiego stopnia przekształcenia pozwala na częściowe wyrównanie szans: mag cienia uzyskuje częściową niewrażliwość na esencję.

Każda istota składa się z umbry i esencji. Ich wzajemnego stosunku nie określa się procentowo. Jeśli ktoś posiada 84 % esencji oznacza to że posiada silny cel do którego dąży. Użycie Mocy Cienia na takiej osobie wymaga wielkiej ilości Umbry. Oznacza także że ma na nią 84 % odporności. Ta odporność wynika wyłącznie z tego czy dana osoba posiada cel i do niego dąży. Ma ona znaczenie tylko w relacjach umbra – esencja, esencja – umbra. Nie wpływa na relacje między umbrą a umbrą, czy esencją a esencją.

Włosy:

We włosach chowa shurikenyi moze nimi miotac z zaskoczenia. Kwestia rosnacych umiejetnosci jest to iloma moze rzucic na raz.

Napisze rozne rzeczy ktore teoretycznie mozna dzieki włosom zrobic.
Wlosy mozna rozciagac, wydluzac, rozszczepiac, lub skupiac w jedno, jak liny. Na odpowiednim stopniu umiejetnosci na przyklad owinac nimi przeciwnika i przerzucic, miazdzac o ziemie, albo przynajmniej uderzajac, unieruchamiajac.(poziom umiejetnosci okreslalby ile moze uniesc/jak silny jest cios itp) Oczywiscie kiedy uzywane sa techniki, nie maja one struktury zwyklych, latwych do przeciecia wlosow, ale zbijaja sie w mase niczym metal (czy jakas masa plastyczna, jak zawsze - zalezy od potrzeb).

Włosy mozna skroplic, zastawiajac dzieki nim np. pulapke. Maja bardzo lepka konsystencje i przeciwnik zaczyna sie w nich platac i lepic (jak pajeczyna).

Mozna uzywac jak bicza.

Bardzo ergonomicznie patrzac moga tez w trudnych warunkach sluzyc do owiniecia sie i przespania nocy w miekkim kokonie (X3), moga byc oslona przed warunkami pogodowymi, albo - bojowo - przed ciosami przeciwnika.

Mozna zlapac czyjas bron i wytracic ja z reki.

Moga byc jak juz pisalam twarde i zbite, a moga sluzyc jak wrazliwe wasy kota, zostawione w jakims miejscu, beda dawac znac o obecnosci, gdy ktos dotknie przechodzac.

Wiadomo, ze jedna z waznyjszych rzeczy w tym wypadku jest kwestia zaskoczenia, która drastycznie zmniejsza możliwość obrony.

Pomysły randomowe do przyszłościowego wykorzystania dla Victora:

Pierścień noszony w cieniu, w osłonie uplecionej z włosów, podbnie jak szabla uzbrojona w antykryształy.

Mechanika magii cienia:

Cecha: Te’iter [hal., dosł.: „ciemne przejście” - magia cienia]
Umiejętności: włosy, cień zewnętrzny, kontrola umbry, cień wewnętrzny (przemiany)
Walory: zmysł Itaxen (pozwala wychwytywać obecność istot w cieniach), odporność na antykryształy, przyspieszenie endoflaris (wewnętrznego zlewania), wyczucie umbry

Mechanika esencji i umbry
Techniki:


Cieniowe Ogary:
Wyglada to jakby z normalnego ksztaltu cienia maga zaczynaly się wychylac, po czym wychodzic, psy/ogary/wilki(?), jak zdeformowane hieny, które zaatakuja cien istoty która wskaze im mag. Poprzez cien, zadawane są istocie rany, niczym antykrysztalami. I tu znow do dzialania potrzebne są wlosy i opanowanie ich ruchow, ponieważ na podstawowym poziomie to ich ksztalt i ruchy tworza cien w ksztalcie wilkow. Jeśli przeciwnik maga nie potrafi się bronic przed cieniami samymi w sobie, może probowac atakowac wlosy które cien tworza.

Adn. 5.05 2008:
Zastanawiam się jak wygladac by mogło pobieranie umbry z otoczenia, badz dodawanie esencji poprzez zmniejszanie umbry. Ponieważ to co powyzej, to dość archaiczny pomysl, a Victor jakos nigdy ostatecznie zadnych 'PU – Punktow Umbry' nie posiadal, to zastanawialam się czy nie byloby to bardzej plynne może.
Możesz wrzucic cos do cienia, to się rozpadnie – wzmocni się sila cienia.
Jeśli chcesz wzmocnic czegoś esencje, musisz wziasc tego cien do swojego.
Ze zwyklych codziennych przedmiotow nie ma pewnie ani wiele Umbry, ani Esencji, co innego z istot. Przy czym istocie o wysokiej esencji, która skumulowala w sobie duza ilosc cienia, grozi automatyczne wyrzucenie czesci umbry na otoczenie, gdy zaczyna dzialac z wykorzystaniem swojej wielkiej esencji. Zalezec zaczyna to wtedy już od opanowania mocy jaka istota posiada.
Magie cienia naturalnie trudniej jest uzyc na kimś kto walczy / zachowuje się / posiada wielka esencje.
Wogole ta idea wciagania/wyrzucania cienia, przy dzialaniu na sobie lub na innych, ciekawie by jednak pasowala do tego starego pomyslu z umbra + esencja = 100%. Wtedy mag cienia moglby zgromadzic ogromna sile cienia, jednoczesnie, wykorzystujac esencje. Bo np. wielka sila umbryczna musialaby się jakos rownowazyc z rownie (a może nawet bardziej) gigantyczna esencja, zeby nad umbra zapanowac. Bo 40% to może być mala sila, a może i być potega, zaleznie tylko od calej mocy istoty.

Teatr Cienia:
Nazwa na umiejetnosc niezwykle plastycznego tworzenia cieniowych istot I stworow. Chodzi o manipulowanie wlosami w taki sposob, ze powstajace cienie niemal zyja wasnym zyciem.
Jest to cala sztuka, ktora w swojej niewinnej formie sluzy to tworzenia niezwyklych przedstawien. Najczesciej takie pokazy nie sa wystawiane w teatrach czy wogole pomieszczeniach, a na scianach budynkow od zewnatrz lub specjalnie rozwieszonych materialach. Nie sa w wiekszosci uwazane za 'wysoka' sztuke, wiec mozna taki pokaz zobaczyc na jarmarku, lub tworzony do akompaniamentu ulicznych grajkow. Czasem cale takie trupy aktorow cienia, zwane Czarnymi Smugami, uczestnicza w festiwalach, podczas ktorych nie tylko wystawiaja swoje przedstawienia, ale tez ucza chetnych prostych sztuczek, jak na przyklad odlaczania I wypuszczania cieniowego ptaka, stworzonego ze zlozonych rak. W przeciwienstwie do normalnych aktorow, ktorzy musza przyciagac do siebie wzrok, wiec zwykle ubieraja sie niezwykle kolorowo, aktorzy cienia ubieraja sie przewaznie w ciemne kolory, aby nie odwracac uwagi od swojej sztuki, ktora tkwi w cieniu. Sa to w wiekszosci prawdziwi pasjonaci, gdyz ze wzgledu na niezbyt przyjemne konotacje magii cienia I podejrzenia na temat tego jak inaczej wykorzystuja swoje umiejetnosci, nie sa zbyt mile widziani w wiekszych miastach, gdzie mozna spotkac wyzej postawiona arystokracje. Ich wozy to pietrowe konstrukcje, obwieszone mnostem roznoksztaltnych przedmiotow, pozostawionych tam tylko po to by zwiekszac objetosc cienia wozu. W jednym takim wozie, podrozuje bardzo wielu aktorow, jako ze bagaz podaza za nimi w cieniu.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"