Autor Wątek: mechanika - sub-rosa.pl  (Przeczytany 218 razy)

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
mechanika - sub-rosa.pl
« dnia: Październik 25, 2008, 07:19:36 pm »
POlecam ci pomysl z mechaniki co do ran w soapie, system jest prosty i elastyczny. Przynajmniej do czasu aż się wymyśli coś równei dobrego;)
sub-rosa
Zwłaszcze, zę dotyczy tych samych współczynników.:P
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: mechanika - sub-rosa.pl
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 31, 2008, 04:31:25 pm »
Sorki, że dopiero teraz. Ta mechanika coś mi przypomina... Ale mówiąc poważnie, rozmawiałem o tym z Pinkiem, który zwrócił uwagę, że w SOŁPie waga ran jest względna; to co dla jednego jest lekkie, dla innego będzie ciężkie, albo śmiertelne. Gdybyśmy chcieli to adaptować rozwiązaniem byłaby odpowiednia tabeleczka, ale ja mam wstręt do tabeleczek.
Obecny system obrażeń polega na rozliczaniu jako obrażenia sukcesów które "przeszły" przez obronę przeciwnika - od ich ilości zależy "powaga" ran. Mamy w tym ujęciu też od razu rozwiązany problem względności. Na razie nie wiemy jeszcze jak mają być liczone PŻ. Na pewno wynikają z Ciała, ale ile dokładnie maja wynosić? Standardowy poziom Mroku 2-3 oznaczałby chyba dość małą odporność - czy nie za małą?

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: mechanika - sub-rosa.pl
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2008, 06:33:50 pm »
Mrok to nie wszystko, ja rozpisałbym to zupełnie inaczej (wpadło mi ostatnio coś do głowy).
Forma obrażeń może być bardzo różna, Viktor, Rio czy Landon otrzymali potężną dawkę obrażeń niszczących ich pamięć, Maegor zginął od morderczej intencji, na statku otrzymał jeszcze cięższe obrażenia zdające się unicestwiać materię (może nawet ideę), Parda stracił oko i rękę w oparciu o moc cudowną, tzn nawet Idea została unicestwiona. Ogień Khundaina przebywającego w nimbrze został poważne uszkodzony, tak samo stałoby się z istotą której umysł został zaatakowany mocą PSI. Znów posłużę się Maegorem, on z kolei doprowadził niemal do samodestrukcji własnego Ognia. Broń ver'karska może ranić duszę, czyli Światło.
Osoba mająca mrok na 3 może przeżyć naprawdę wiele rzeczy które zabiłyby istotę z mrokiem na 10. Dlatego dawanie PŻ za mrok jest nie koniecznie najlepsze. Ja dałbym coś w postaci punktów wytrzymałości dla każdego z atrybutów, najlepiej tyle ile wynosi atrybut x N (N może wynosić wg mnie 2 lub 3 - jeśli mamy się trzymać obecnego przeliczania obrażeń). To co zadaje obrażenia modyfikowałbym o wysokość cechy i specyfikę postaci, 5 sukcesów zadanych mieczem nie koniecznie musi śmiertelnie zranić istotę z mrokiem na 10lvl jej organizm może pracować na zupełnie innych zasadach, np zregenerować się błyskawicznie, lub funcjonować z raną bez żadnych utrudnień (mógłby np nie tracić wcale "pż"); 5 zadanych dużą dawką morderczej intencji zdziałałoby tu o wiele więcej.
Też nie jestem za tworzeniem bardzo opasłych tabeli, raczej mały kręgosłup zasad i wsio.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2008, 06:56:18 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: mechanika - sub-rosa.pl
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 04, 2008, 11:03:16 pm »
Lorrorze mógłbyś przygotować ogólną notatkę do tego jak problem ran został rozwiązany i może wrzucić go od razu do mechaniki, a ten wątek w sumie można będzie wówczas skasować, spełnił swoją rolę.
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: mechanika - sub-rosa.pl
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 04, 2008, 11:31:55 pm »
Hmm Mysterio ja tylko podałem propozycję, Michał jej nie skomentował nie mówiąc o zatwierdzieniu :) ale cieszę się że taki przekonujący jestem ;) hihi, spoko jak obgadam to z Michałem i coś ustalimy to z pewnością konsensus spiszę.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: mechanika - sub-rosa.pl
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 08, 2008, 02:23:26 pm »
Niniejszym komentuję! Pomysł z rozbiciem PŻ na trzy jedności bardzo dobry. Rozkminy rzeczywiście można przenieść do mechaniki, a temat skasować.