Kolejny problem Michale, robię tą tabelkę i jest już całkiem nieźle (całkiem sporo rzeczy udało się wrzucić w proste ramy), ale pojawia się giga problem z wyceną sukcesową.
Kontrowersje pojawiają się przy podziale umiejętności na czerwone, błękitne i gwiezdne/zamieciowe. Ten podział jest niezbędny (np, tłumaczy dlaczego rak'ha na niskim poziomie potrafi zdziałać cuda) ale wprowadza chaos przy przypisywaniu sukcesów :/ bo nie wiadomo z czego wynikają (tj, czy z samej cechy, czy cechy + błękitnej um etc)
Proponuję przejść nad tym do porządku dziennego i uznać że sukcesy można zebrać dowolnie, tylko charakter narracji będzie zmieniony, inny dla boba z Ogniem na 40 a inny dla bobini z Ogniem na 8 i Rak'ha na 8 (tyż daje 40 sukcesów). Czy takie tłumaczenie odpowiada?
Śmieszna sprawa ale wszystkie tradycyjne magie żywiołów okazały się tak ograniczone że rozpisanie dla nich tabelki nie stanowi problemu, podobnie z magiami In-da-aury (KI).
Wszystkie magie Esencyjne zupełnie wypadają spoza tej klasyfikacji (tym bardziej podkreśla to rolę Esencji w systemie)
Magie umysłu wychodzą najciekawiej, gdyż ich efekty przeplatają się z efektami z Walorów Społecznych. W tym miejscu Aniu JEDNOLITA WALUTA w postaci sukcesów zdaje egzamin. Dla przykładu (tak z dupy) 8 sukcesów jest potrzebne by zamienić u jakiejś niewiasty smutek w radość etc, można to osiągnąć zarówno poprzez ingerencje Psioniczną, Rak'ha, sam Ogień, środki Alkemiczne (np rozweselające) bądź rozmowę... czyli Walor Społeczny (smocza strona). Tak samo można całkowicie zlikwidować strach u podwładnych za pomocą Ognia+Psioniki, lub Dowodzenia+Oddziaływania na grupę (Przemawianie, zdaje tak się to nazywa)
Co do umiejek, ja proponuje Michale by pochodziły od Stwórcy, to ma więcej sensa.
Jak chcesz przenieś gdzie indziej te kommenty, nie wiem gdzie miałem je wstawić.
Jak w chwili obecnej podstawowe kryteria oparte są o
Moc danego efektu połączoną z aspektem:
Kontroli - kontrola danej energii w jej obrębie, stworzenie z wody tarczy lub utwardzenie jej by móc po niej przejść, ugaszenie ogniska, lub z ognia zapałki ogień jak przy pochodni, wydłużenie cienia, duszenie cieniem, etc.
Transmutacji - kontrola danej energii poza jej obrębem, np spowodowanie wybuchu kamienia, zmiana trucizny w wodę, piasku w cukier a cukru w jedzenie(Landon, btw Landon to tak jakby czytać po ang Londyn, z tym że ostatnia samogłoska to tzw jęknięcie), cegły w ciecz
Tworzenia - tworzenie czegoś totalnie z niczego, może być zastąpione przez transmutację (jeśli w okół istnieje jakakolwiek energia - czyt. na ungmarze np nie istnieje) ale wtedy trudność jest 2x większa. Zaletą tworzenia jest łatwość i szybkość, wadą przymus wydania Punktów Energii/Mocy/Many/Czegokolwiek, najczęściej z siebie lub talizmanów.
Kilka przykładów z tworzenia (na razie dość toporne)
rzucienie fireballa [żywioł ognia],
stworzenie dźwięku [magie dźwięku],
stworzenie cukru [magie cukiernicze],
uderzenie KI [Ki Gang],
plucie ogniem [Ki ar’Una],
zaklęcie przedmiotu ogniem/świętym ogniem/elektrycznością/etc [do wyboru do koloru],
Kolejnym aspektem będzie
Postrzeganie, zostanie opisany poza tą grupą.
Najprawdopodobniej krokiem dalej będzie
Projektowanie Wzorca, (właściwie bardzo zaawansowane transmutacje) pod tą mistyczną nazwą kryć się będą wszystkie magie przebudowujące istotę. Zarówno nas jaki kogoś obcego.
Pewnie nie da się tego fajnie zrobić bez kilku dodatkowych tabelek ale będą one miały tylko charakter poglądowy, tj gracze zbierając sukcesy ponad dany pułap będą decydować na jak i dodatkowy efekt je wydadzą (lub coś w tym stylu). Siła, Ilość, Trwanie, Inne bajery.
To taki zarys, chciałem się pochwalić

Nie komentujcie tego bron BOŻE! xD O Synowie!