KSALAB stare słowo oznaczające potęgę Nagiego Słońca; blask jakim emanuje jest tak mocny że staje się swym przeciwieństwem (blask > ksalb, KSALAB); mało jest istot zdolnych go zdzierżyć. Za dnia KSALAB okrywa Tarcza Słoneczna, tak wielka że widoczna nawet z ziemi śmiertelnych; gdy nastaje Noc jest ona ściągana a straszliwa siła Nagiego Słońca wspiera zastępy Akaruny.
Gwiazdowy Szlak nazwa drogi prowadzącej od skraju Pól Przemian, przez bramy w Ścianach Świtu i pierścienie Akaruny aż do Pałaców Dnia. Na całej swej długości Szlak jest wyłożony bryłami Gwiezdnego metalu, dzięki czemu wytrzymuje napór światarzy Ren Gwaial i Fali Grzywaczy. Potęga tego epizodu sprawia, że w podCzas bitew mogą na nim walczyć tylko najmocniejsi; zbyt słabe żywioły momentalnie ulegają rozproszeniu. Bardziej obrazowo: jeżeli, na przykład Wiedźma z Satah znajdzie się zbyt blisko Szlaku jej Mrok zostanie w jednej chwili całkowicie rozbity – tak jakby spadła z nieba na ziemię; podobnie będzie ze Światłem. Nawet ci, którym nie grozi unicestwienie wejście i poruszanie się po drodze okupują okrutnym bólem.
Wrota Oślepienia jedyna droga przez ostatnią ze Ścian Świtu. Stworzone z najczystszego Praświatła, w rzeczywistości są to cztery Demony okalające Słońce od niepamiętnych Czasów, zmuszone przez Cuora do połączenia dłoni: zamknięcia jednej z dwóch dróg do Pani. Wrota to jeden z najpotężniejszych i najbardziej monumentalnych epizodów Akaruny; są widoczne z tysiąca lig – nawet śmiertelnicy mogą je ujrzeć z najwyższych szczytów jako smugę cienia poniżej Tarczy Słonecznej. "Cios Urizen", szczerba po uderzeniu Miecza-o-Trzech-Ostrzach, wygląda jak gigantyczny kanion na bezkresnym stepie. Wrota nie mają strażników; samo podejście grozi całkowitym unicestwieniem, a tylko nieliczne istoty mają dość mocy by oprzeć się ich destruktywnej aurze.