Autor Wątek: Mocarstwo Sidardu  (Przeczytany 78 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Mocarstwo Sidardu
« dnia: Listopad 18, 2013, 08:11:16 pm »
Dziedziny

Loriki - wywoływanie i rozpowszechnianie świętych chorób
Trupie światło -
Groza -
Wzywanie broni - krzyży, szatańskich młynów, drzew, bram, deszcz nienawiści? bardziej powódź, wzywanie nienawiści z podziemi

puści ludzie, ściąganie przemarszów, vymore, sklavere, utworzenia, biesiady, wyklęcie śmiertelnika, zieleń/ jadeit, dzwony, szatan, białe tygrysy

Kraina WieluRzek (=Alp Tronaqa?), Lament, Ikaria, Dłoń i Róża
« Ostatnia zmiana: Styczeń 13, 2014, 05:57:32 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mocarstwo Sidardu
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 18, 2013, 08:14:26 pm »
Loriki

o 1 lorika
oo 2 loriki
ooo 3 loriki
oooo 4 loriki
ooooo 5 lorik
oooooo 6 lorik
ooooooo pełnia Sidardu, siedem świętych chorób

(język Sidardu/ nazwa jakiej używali Pierworodni)


jedność z ludźmi (Ahelaq/ Rozbrat)
Śmiertelnik: poczucie wspólnoty z innymi chorymi, wrażenie braterstwa, kredyt zaufania, komfort w kontaktach, zwiększona empatia i zdolności współpracy, błoga pewność przynależenia do wspólnoty.
Za każdy Sukces: +1k6 skuteczności grupy.
Pierworodny: oddalenie od przyjaciół, rodziny, całej swojej rasy. Poczucie niezrozumienia, niezasłużonej krzywdy, najdrobniejsze urazy zapadają w pamięć, poniesione krzywdy stają się aktami wrogości za które trzeba się zemścić albo odejść.
Za każdy Sukces: -1k6 skuteczności grupy.
Zamieć: zarażeni zlepiają się w jedną masę, powstaje groteskowa imitacja Synów Sidardu.

pokój ziemi (Arszkalem/ Czerwone Słońce1))
Śmiertelnik: wszystkie żywioły wokół chorego uspokajają się, stają się uległe, bezwolne, piękna pogoda. Ta choroba może być też nakładana na miejsca i żywioły, np. na zwierzęta (nie tylko na ludzi).
Pierworodny: szaleństwo żywiołów, kataklizmy, zwierzęta atakują bez powodu, jak Pomiot, pożary, drewno gnije, kamienie kruszą się, żelazo rdzewieje.

piękno człowieka (Haddamem/ Trąd)
Śmiertelnik: harmonijne działanie ciała, od detali takich jak nieprzygryzanie języka czy niezgrzytanie zębami po sprawne funkcjonowanie organów (trawienie!), poprawioną równowagę, zwinność i zręczność. Homeostaza. Odnowienie ludzkiej Formy, znikają deformacje, ułomności, odrastają utracone kończyny, błyskawiczne leczenie, regeneracja.
Za każdy Sukces chory dostaje 1 ASa w testach Ciała/ Umysłu/ Ducha i 1 kropkę w nowym Motywie regeneracji (jeśli miał taki Motyw już wcześniej 1k6 zmienia się w 1 ASa).
Pierworodny: rozpad funkcji ciała, ciało traci spójność, obraca się przeciw sobie - Pierworodny odgryza sobie język, chodząc łamie kostki, odczuwa nieustanny ból, zmysły odmawiają posłuszeństwa, ciało nie słucha nakazów woli.

jedność z Bogami (Kananaq/ Palec boga)
Śmiertelnik: chory staje się doskonałym wyznawcą, jego ciało samo wie co i kiedy robić, zna rytuały, modlitwy, nie przełknie nieczystych/ zakazanych potraw i napojów, znosi posty i umartwienia, ufa Bogom.
Pierworodny: ta straszliwa choroba ściąga na Pierworodnych pełną moc Klątwy, zarówno w Błękicie jak i na prawdziwej ziemi. Ci którzy przestają śnić, popełniają samobójstwa (Tanelfowie), zaczynają się degradować (Ver'kar), wyradzają się z tego świata (Vidowie), rozpadają się na kawałki (Herdainowie) itp.

siła (Kizmat/ Tyrmukt)
Śmiertelnik: talenty chorego rozwijają się w błyskawicznym tempie.
Podniesienie Motywu/ Cechy na określony poziom wymaga zebrania takiej ilości Sukcesów, np. podniesienie Siły z 4 na 5 kropkę wymaga 5 Sukcesów. Ta choroba nigdy* nie sprawi że człowiek stanie się odmieńcem (maksymalny poziom Cechy/ Motywu to 7).
Pierworodny: talenty chorego zaczynają zanikać.
Obniżenie Motywu/ Cechy z określonego poziomu wymaga zebrania takiej ilości Sukcesów, np. obniżenie Siły z 5 na 4 kropkę wymaga 5 Sukcesów. Ta choroba może też umniejszać nadludzkie siły (np. Mocarstwo) - mechanika.

płodność (Rahabok/ Srokatnica)
Śmiertelnik: człowiek staje się niezwykle płodny, jego potomstwo będzie zdrowe i silne. Ta choroba może być też nakładana na miejsca albo żywioły (np. na uprawy rolnicze).
Pierworodny: bezpłodność albo chore, straszliwie zdeformowane, wynaturzone potomstwo.

radość (Qalamat/ Śmiertelna choroba2))
Śmiertelnik: brak lęku przed śmiercią, ochrona przed strachem w ogóle, chory staje się pogodny i wesoły, opadają z niego troski, nie rozpacza i nie czuje żalu po bliskich którzy odeszli (spotka się przecież z nimi po swojej śmierci).
Za każdy Sukces: +1 Sukces (jeden dodatkowy Sukces) we wszystkich testach związanych z odwagą, odpornością Umysłu i Ducha.
Pierworodny: ta choroba może się objawiać na kilka sposobów. Albo Pierworodny staje się niesamowicie ostrożny, opętany myślą o możliwej śmierci, albo wpada w morderczy amok - śmiejąc się szaleńczo zaczyna zabijać wszystkich w koło, nieważne czy to ludzie czy Pierworodni. Według pewnych przekazów, niektórzy chorzy przejawiali jednak iście szatańską inteligencję, zabijając w taki sposób żeby jak najdłużej uniknąć wykrycia. Inny objaw tej choroby to niezdolność cieszenia się czymkolwiek.



1) Jedną z oznak tej choroby jest zmiana tego jak chory Pierworodny postrzega Słońce - przez złotą tarczę zaczyna prześwitywać czerwony blask który stopniowo potężnieje. W końcu tarcza Słońca znika i pojawia się jego prawdziwa twarz, ohydny splot setek tysięcy pokrwawionych ciał nabitych żarłocznymi paszczami - na tym etapie promienie słoneczne zaczynają się dosłownie wgryzać w ciało chorego. Porównaj z tą bajką: http://eonika.org/forum/legendy-i-opowiesci/bajka-o-nieposlusznych-dzieciach-i-o-tym-co-z-nich-wyroslo/msg9054/#new.
2) Ta cokolwiek dziwna nazwa wzięła się stąd, że o ile Pierworodni usiłowali leczyć i ratować ofiary wszystkich innych lorik, o tyle każdego kto na nią zapadł zabijano albo na zawsze odcinano od reszty społeczeństwa. O ile objawy pozostałych chorób można było łagodzić, o tyle "śmiertelna choroba" zmieniała swoje ofiary w psychopatycznych morderców.


Rozbudzenie potencjału
Piękno
Oratorstwo, piękny język
Radość
Płodność
Urodzaj Sadownik - nie urodzaj w sensie ogólnym, ale zdolność zarażania DRZEW “przyśpieszaczem” wzrostu

Odzyskanie formy
Ochrona przed żywiołami
Posłuszeństwo zwierząt

Przegnanie strachu przed śmiercią - Heretyk nie ma przecież powodu bać się zgonu


haddamem, arszkalem, ahelaq, kananaq, qalamat, kizmat, rahabok
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2013, 09:18:05 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mocarstwo Sidardu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 12, 2013, 05:17:11 pm »
Trupie światło
(inspirowane Deadlights z "To" Kinga - http://en.wikipedia.org/wiki/It_(novel))

Kasia:
moze przy zamieci na rzutach z trupim swiatlem zwiazanym
[17:02:21] Kasia: powstawalyby w miejscu sidardyjskie kwiaty i owoce
[17:02:57] Kasia: a to juz by bylo cos na tyle poza wplywem Luci, ze tego by nie chcial, bo on chce sidard wykorzystywac a nie go szerzyc

o
Rażenie Pierworodnych
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2013, 05:23:33 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mocarstwo Sidardu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2013, 08:34:18 am »
Przypominałem sobie post bisza o lorikach: http://eonika.org/forum/jasnomagia/choroby-i-epidemie-loriki-oraz-epideony/

-lorika lecząca amnezję! - podciągnąć pod Jedność z Bogami

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mocarstwo Sidardu
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2014, 04:32:48 am »
Do Trupiego Światła:

oo
Widzenie trupiego światła

oo
Rozniecanie
nie potrafisz go rozpalać, ale możesz ożywić światło które kiedyś płonęło w danym miejscu

oślepienie trupim światłem ("amnezja")
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2014, 09:12:38 pm wysłana przez Bollomaster »