Aspekty Prawdziwej Ciemności (każde Mocarstwo ma pewną liczbę aspektów, cech które działają zawsze i niezależnie od posiadanej kropki. Niektóre aspekty trzeba wykupić, inne są "wrodzone").
szacunek istot podziemia: chociaż Rycerze Ciemnej Gwiazdy zniknęli dawno temu, część podziemnego świata nie zapomniała. Z samego tylko powodu posiadania tego Mocarstwa bardzo wiele istot będzie cię wielbić albo nienawidzić - ale żadna z nich cię nie zlekceważy.
krwawy gniew Księżyców: Księżyce które przetrwały ataki Mocarzy Prawdziwej Ciemności długo trawiły swoją złość, strach i poniżenie, aż w końcu na świecie pojawiła się nowa, niezwykła substancja. Jeśli dotknie cię krew Księżyca, będzie cię ona ranić bez względu na ochronę jaką posiadasz (nawet jeśli jest to Tarcza zniszczenia albo Hart Rycerski).
bezpłodność(pozostałych aspektów Xandi na razie nie zna)
Moce Prawdziwej Ciemnościo
Czarne ręceWezwanie Antratu na ręce. Możesz używać go do przepalania skał i wrogów, wszystkiego na czym zdołasz położyć dłonie.
Sam w sobie, Antrat jest dla ciebie nieszkodliwy, ale pośrednio może cię nawet zabić. Wyobraź sobie, że tracisz kontrolę nad tą mocą w podziemnym tunelu albo na ostatnim piętrze wysokiej wieży.
oo
Żołnierz CiemnościW ciele wybranej przez siebie istoty umieszczasz kroplę Antratu. Wywołuje to dwa efekty.
Po pierwsze, Antrat w unikalny sposób zmienia zapach ciała ofiary. Zawsze* rozpoznasz czy ktoś nie próbuje się podszywać pod tą istotę.
Po drugie, Antrat wpływa na pragnienia, sprawiając że ofiara "dobrowolnie" uznaje sprawę Mocarza za swoją. Mocarz staje się wodzem idealnym, jedyną istotą przy której ofiara czuje się naprawdę żywa i dla której umrze bez słowa protestu.
oo
Antratowy napójIstoty które napoisz odmienioną postacią Antratu pozbywają się natychmiast wszelkiego zmęczenia.
(1 Sukces: 50 osób ...)
oo
Czarne spojrzeniePotrafisz miotać Antratem za pomocą wzroku - z twoich oczu tryskają włócznie Ciemności które niszczą wszystko* na swojej drodze.
Ta moc potrafi być BARDZO niszczycielska. Najpierw musisz wezwać Moc (testujesz Motyw Mocarstwa) - ilość Sukcesów to ilość zadanych obrażeń. Dopiero później wykonujesz normalny test na trafienie (Czujność + Motyw spostrzegawczości). Innymi słowy, czy trafisz w cel czy spudłujesz, zazwyczaj wywołasz potężne zniszczenia.
Atak nie jest jednak obowiązkowy. Jeśli po prostu wezwiesz Antrat do oczu zaczynasz wyraźnie postrzegać wrogie emanacje Księżyca i Słońca.
ooo
Wezwanie Czarnego ŚwiatłaTej mocy możesz użyć wewnętrznie albo zewnętrznie.
Wypełniając Czarnym Światłem samego siebie stajesz się nieprzeniknioną tajemnicą. Twoje myśli, intencje, zakres twojej mocy, twoja przeszłość stają się niemożliwe do poznania.
Emanując Czarne Światło na zewnątrz tworzysz całun ciemności w którym zawodzą wszystkie zmysły oprócz dotyku. Tylko ty oraz istoty które przyjęły Antrat (np. żołnierze Ciemności) zachowują normalną percepcję.
ooo
Spalenie słabościPotrafisz wypalać złe, bolesne wspomnienia, a nawet więcej - potrafisz niszczyć w istotach tradycje klęsk i strachu z którymi przyszły na świat. Umiesz kierować Czernią w taki sposób, że oczyszcza istoty aż do samego ich rdzenia.
ooo
Z prochu w brońPotrafisz niszczyć martwe ciała w niezwykły sposób. Uwalniasz Ciemność i kierujesz nią tak, że spala skórę, mięso, mięśnie i szpik w kościach - ale nie same kości. Antrat wnika w nie, przeżera na wskroś, znajduje sobie w nich dom. Tak powstaje materiał z którego budujesz swoje bronie.
Broń musi być przypisana do określonej Mocy (od tego zależy jej wygląd). Np. broń wspomagająca Czarne spojrzenie będzie wyglądać jak gogle z kości, a broń wspierająca Żołnierza Ciemności będzie długim, kościanym pazurem którym kłujesz ofiary.
Bronie dają ci tyle ASów ile zebrałeś Sukcesów w teście ich tworzenia ALE niszczeją po każdym użyciu. Przykładowo, masz kościany pazur stworzony za 4 Sukcesy. W pierwszym teście Żołnierza Ciemności da ci 4 ASy, w drugim 3, w trzecim 2, a czwartym 1, po czym broń się rozpadnie.
oooo
Potop CiemnościPotrafisz wypchnąć z siebie obłędne ilości Antratu - możesz wypalić z powierzchni świata duże miasto albo całą armię.
oooo
Czarna ucztaKarmisz swoich wojowników przemienionym Antratem, który głęboko wnika w ich ciała i zmienia je na stałe.
(1 Sukces: 50 osób ...
1 Sukces: podniesienie jednej Cechy Ciała o 1 kropkę. Podniesienie o 2 kropki wymaga 3 Sukcesów, podniesienie o 3 kropki to 5 Sukcesów, i tak dalej. Sukcesy NIE przepadają - efekty kolejnych uczt sumują się. Teoretycznie, można w ten sposób podnieść Cechy aż na próg Mocarstwa (20 kropek), ale nie wyżej).
oooo
Antrat niezniszczalnyPrzenosisz się do nowego ciała. Wszystko, czym jesteś zostało zapisane w Antracie, dlatego nawet wygląd nowego naczynia zostaje z czasem zmieniony (Antrat wypala to, czym była ofiara).
Ta Moc pozwala oszukiwać śmierć i błyskawicznie "regenerować" wszelkie rany - o ile ofiara była zdrowa.
W czasie Czarnej Krucjaty, kiedy Rycerze Ciemnej Gwiazdy walczyli z Księżycami, każdego otaczała świta najwybitniejszych elfów, starających się zasłużyć na zaszczyt wyboru jako nowe naczynia Antratu.
ooooo
Tarcza zniszczenia (nieoficjalnie znana jako Gimp ciemności

)
Potrafisz sprawić, że Antrat oblepi cię od stóp do głów, otoczy wszystko-palącą tarczą przez którą nie przebije się żaden* promień, broń ani pazur.
Możesz wykorzystywać tą Moc żeby jednocześnie atakować i blokować (spalać) fizyczne ataki.
ooooo
Opętanie AntratemPotrafisz wejść (wpłynąć) w ciało ofiary i przyczaić się w jej wnętrzu. Możesz przejmować kontrolę i używać jej ciała jak kukły, albo po prostu czekać i obserwować jej zachowanie. To jak wiele aspektów ofiary przejmiesz zależy od uzyskanych Sukcesów, ale zawsze możesz używać swojego Mocarstwa/ Motywów. (Jeśli po Opętaniu użyjesz wewnętrznego Wezwania Czarnego Światła stajesz się praktycznie niemożliwy do wykrycia).
Żeby Opętać ofiarę musisz wejść z nią w fizyczny kontakt - dotknąć, pocałować, ugryźć - "głębszy" kontakt ułatwia Opętanie (testujesz Cechę + Motyw, nie Mocarstwo!). W tym momencie możesz zdecydować, czy przelewasz w ofiarę całą moc. Jeśli nie (wystarczy nawet 1 kostka), zachowujesz kontrolę nad swoim właściwym ciałem, ale jest ono bardzo osłabione (-5 kości).
Jeśli zdecydujesz się spalić opętanego od środka, na wszystkich kościach jakich użyjesz masz ASy (sprawdzasz tylko Zamieć) - taki atak jest niezwykle trudny do odparcia. Jeżeli masz Antrat niezniszczalny, możesz spróbować całkowicie zdominować ofiarę (formę) którą zająłeś i wejść w jej miejsce. Jeśli nie masz tej mocy, a ofiara zostanie zniszczona, wypływasz z niej jako amorficzna, czarna masa która musi wrócić do pierwotnego ciała. W tej postaci jesteś niezwykle wrażliwy na obrażenia (jesteś raniony jakbyś znalazł się w Zamieci).
ooooo
Czarna kometaTwoja forma staje się półpłynna, kiedy się poruszasz, zmieniasz się na mgnienie oka w czarną ciecz. W tej postaci twoja szybkość jest nadludzka, a co więcej - potrafisz latać!
NIE możesz używać tej Mocy jednocześnie z Tarczą zniszczenia.
Czarna kometa niezwykle ułatwia Opętanie Antratem; jeśli ofiarą jest człowiek praktycznie nie ma szans go odeprzeć.
oooooo
Czarna komuniaIstota która wypije kroplę Antratu staje się częścią twojego czarnego blasku - w każdej chwili możesz przejąć nad nią całkowitą kontrolę. W ten sposób możesz kierować całą armią, tak jakby była twoim ciałem, masz tysiąc oczu i tysiąc rąk.
Istnieją dwa ograniczenia.
Kiedy po raz pierwszy spróbujesz przejąć kontrolę nad ofiarą która wypiła Antrat, ofiara musi ją oddać dobrowolnie. Jeśli tego nie zrobi, nie ważne jak wielką moc zbierzesz, Mocarstwo nie zadziała. Oczywiście, ofiara może się później buntować, ale będzie wtedy musiała przewalczyć twoją wolę (co w wypadku hajota jest niemożliwe*).
Po drugie, kiedy kierujesz innymi istotami, tracisz kontrolę nad swoim ciałem i NIE możesz używać żadnej innej Mocy dopóki nie wrócisz "do siebie".
(1 Sukces - 50 istot ...)
oooooo
Droga, którą przeszliśmyZnasz drogę do miejsca w podziemiach z którego dawno temu wyszły morloki, do ich zaginionego domu. Potrafisz podzielić się tą wizją poprzez dotyk.
Ta niepozorna Moc pozwala ci narzucić swój autorytet praktycznie każdemu morlokowi w istnieniu.
oooooo
Szalone ŚwiatłoRozpalasz się straszliwym blaskiem i wydobywasz z siebie broń godną Mocarza którym się stałeś.
Broń Szalonego Światła dodaje do testów obrażeń tyle kości, ile Sukcesów zebrałeś przy jej tworzeniu. Możesz ją hartować, to znaczy ponawiać testy tworzenia, ale zawsze liczy się ostatni rzut (Sukcesy się nie zbierają).
Za każdym razem kiedy używasz Szalonego Światła, Zamieciowość twoich działań wzrasta o 2 oczka.
Tylko ty możesz dotykać tej broni - każda inna istota zostaje przez nią porażona.
ooooooo
Kiedy osiągasz 7 kropkę możesz użyć jednej z tych trzech Mocy (ale tylko raz):
Koniec KsiężycaZbierasz w sobie cały Antrat swojego plemienia i uderzasz nim we wroga (tak, to nie musi być Księżyc

)
(Jednorazowy atak podczas którego do testu obrażeń dodajesz 7 Sukcesów + 1 dodatkowy Sukces za każdą użytą w teście kość Mocy).
Nowy, wspaniały światRozlewasz szeroko swój Antrat i tworzysz nową krainę pod Gwiazdami, nowy dom i nowe prawa dla swoich ludzi.
(Tworzysz od podstaw nową Konwencję).
Ostatnia krucjataWzywasz w swój blask nie tylko wszystkie morloki, ale również wszystkie pięć plemion oraz ich potomków. Oni wszyscy uznają cię za swojego wodza. Ruszysz z nimi do walki z Księżycami? Wyrąbiesz dla siebie i dla nich nowy kraj? Wrócisz z nimi tam, skąd dawno dawno temu wyszliście? Wybór należy do ciebie.