Autor Wątek: Kubikon: statek-forteca podróżujący po Innym  (Przeczytany 147 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Kubikon: statek-forteca podróżujący po Innym
« dnia: Listopad 02, 2008, 12:15:26 am »
   Statek służący do podróżowania po Innym, nazwa pochodzi od jego kształtu - składa się z kilkunastu do kilkudziesięciu prostopadłościennych segmentów, tworzących zwartą bryłę wokół jądra statku. Segmenty mają przeróżne funkcje, są to: magazyny, kabiny pasażerskie, maszynerie - tj pomieszczenia z dyszami napędowymi, wreszcie słynne stanowiska artyleryjskie zaopatrzone w potężne Działa Konoha. Segmenty są połączone z jądrem w bardzo finezyjny sposób. Konstrukcja łączeń umożliwia ruch i przemieszczanie się, w mniejszych statkach przypomina to ruchy kostki rubika. W bardziej złożonych, składających się z kilkudziesięciu segmentów, ruch występuje także do wewnątrz i na zewnątrz statku, umożliwiając chowanie pewnych części i wystawianie na ich miejsce innych np. elementów opancerzonych, stanowisk działowych, włazu wejściowego, haków cumujących (łapią za mijane horyzonty), etc.
   Kwaternid to nazwa pilota, a także dowódcy kubikona, bierze się od rodzaju magi liczb którą operuje. Magia Kwaterionowa polega na stosowaniu naraz czterech ciągów liczb, odzwierciedlają one trzy plus jeden wymiar (czwarty to specyfika Innego), splatane ze sobą powodują ruch segmentów kubikona. Przemieszczenie jednego segmentu z punktu A do B jest dość skomplikowane i składa się z tzw Sekwencji. By np zmienić kurs pojazdu, można skierować segment z dyszą korekcyjną (lub nawet silnikową) w pożądany kierunek, jednakże wymaga to poruszenia wielu innych segmentów by umożliwić temu pierwszemu swobodne przemieszczenie się. Proces niezwykle trudny do opanowania, wymagający lat ćwiczeń.
   Kubikon mimo swego topornego kształtu i znacznej masy, potrafi wykonać zadziwiające manewry, np. wyhamować całą prędkość i zawisnąć w miejscu, zmienić kierunek lotu w jednej sekundzie bez konieczności wchodzenia w łuk etc. Mobilność statku zależy jedynie od wytrzymałości załogi, przeciążenia związane ze zmianą kierunku lub gwałtownym zatrzymaniem są zabójcze, najlepiej znoszą je niskie, silnie umięśnione osoby (wychodzi na to iż Herdainowie całkiem dobrze spisują się w tej dziedzinie). [Hmm... Patrz wątek o wyglądzie: http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=128.0]
   Wróćmy do budowy pojazdu. Jądro jest główną siedzibą dowódcy. Znajduje się tu jego kabina, mostek kapitański, przyrządy do kierowania kubikonem, a także, w mniejszych statkach, główna maszynownia i skład paliwa. Segment Centralny (jądro) może tworzyć kilka rodzajów połączeń z pozostałymi segmentami. Podstawowym jest połączenie konstrukcyjne - jego zerwanie oznacza oderwanie się segmentu od kubikona (manewr stosowany rzadko). Rozwinięciem poprzedniego połączenia jest połączenia uzdatniające, powoduje ono przekaz energii z maszynowni głównej do segmentów mieszkalnych etc. Kolejnym połączeniem jest 'terid' - z herdaińskiego oznacza to 'ruch', tak jak wskazuje nazwa umożliwia ono ruch segmentu wokół jądra. Ostatnim jest połączenie otwierające, łączy ono mały pseudo horyzont jakim jest Segment Centralny z wybranym segmentem kubikona, tym samym umożliwiając przejście załodze.
Kolejną interesującą cechą kubikona jest możliwość dowolnego konfigurowania segmentów podczas pobytu w dokach. Najlepiej opisać to w ten sposób: w czasie zagrożenia wszystkie kubikony wracają do portów, gdzie zostawiają segmenty przeznaczone do transportu dóbr etc, zamieniając je na segmenty ze stanowiskami bojowymi, większą liczbą silników, zbrojownią itp. Co więcej, wrogowi niezwykle trudno zorientować się z jakim kubikonem ma do czynienia gdyż z zewnątrz wyglądają one niemalże identycznie, zdradzając jedynie w przybliżeniu ilość segmentów z których się składają.
   Napęd omawianych pojazdów jest ściśle tajny, opisany w dziale Alkemii -  paliwo to "kolorowa ciecz": nisokogarowa pochodna Granatowej Cieczy (konkretniej - jest to rodzaj cieczy nazywany "Czystym Błękitem").
   Eksploatacja pojazdu jest niezwykle tania, tym bardziej dla rasy ulokowanej na Ziemi-po-Wodzie - rejonie posiadającym znaczne ilości żył energetycznych.
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2009, 09:14:14 am wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"