Autor Wątek: Sposoby podróży na i z Gladmy oraz herdaińskie pojazdy  (Przeczytany 170 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Sposoby podróży na i z Gladmy oraz herdaińskie pojazdy
« dnia: Listopad 02, 2008, 12:17:08 am »
   Stalowe Brytany - maszyny całkowicie odlane z sześciokrotnej stali (?!) poruszające się na gąsienicach wykonanych z stopu karbidium (patrz metale), często wyposażone w proste acz skuteczne systemy obronne, napędzane czerwoną cieczą - poruszające się za pomocą ożywionej maszynerii.
   Wysłannicy Shak'gora - 'twory' osłaniające ważniejsze konwoje, szczyt osiągnięć w dziedzinie magii i metalurgii, stworzone z Stali Ożywionej. Posiadają czarny połyskujący kolor poprzecinany malutkimi pulsującymi czerwienią żłobieniami. Owe żłobienia to w rzeczywistości żyły transportujące czystą czerwoną wysokogarową ciecz do każdej części 'tworu'. Nie wiadomo dokładnie w co są uzbrojone (nie wiadomo nawet czy są uzbrojone choć wydaje się to bardziej niż pewne). Ich drapieżny wygląd był jak dotąd wystarczający by odpędzić wszystko (prócz nieszkodliwych cieni). Wysłannicy najprawdopodobniej wyposażeni są w urządzenia zakłócające oraz osłony chronologiczne (patrz Skrzynia Kerdu oraz Chronolinii).
   Stal Ożywiona - stworzona niespełna 80 lat temu, jest skutkiem wielu dekad rozwoju techniki i magii. Twór żywy, acz nieświadomy. Karmi się czerwienią, dawkowaną w stanie płynnym (łatwiej przyswajalna). Ma zdolności regeneracyjne, może też modelować się w dowolne kształty - pod tym względem przypomina materiały reagujące na Ogień, Wolę istoty, z tą różnicą iż formować je może zamknięta grupa istot. Podczas tworzenia miesza się czerwień z krwią pewnego gatunku, w ten sposób wiąże się z nimi materię. Następnie jest ona formowana przez Ogień.
Wykonane ze stali ożywionej pojazdy są przedziwnymi hybrydami, posiadają wewnątrz komory na magazyny, napęd i załogę. Ich dziwaczna natura sprawia iż nie muszą być dodatkowo uzbrajane, choć często wyposaża się je w stanowiska na Działa Konoha, etc. W razie niebezpieczeństwa stal ożywiona zmienia formę, atakując czymś podobnym do macek, jeśli kieruje nią istota obdarzona silnym ogniem może nawet przyjmować bardziej złożone kształty, wysypywać Iskry obronne bądź zaczepne, zmieniać pozycje działowe, a wreszcie odseparować pewną część stali ożywionej i skierować nią w stronę wroga.
   Połączenia z Zerkhantarem - odkryto dwie drogi prowadzące z okolic Kryształowej Twierdzy do Miasta Centrum. Jedno z nich jest regularnie używane, portal znajduje się we wzgórzach położonych 70km na zachód, został odkryty całkiem niedawno, klucz jest znany tylko Herdainom. Został sensownie ufortyfikowany (ochrona przed huraganami i cieniami), należy pamiętać iż zimie te nie należą do Synów Szak'gora także budowa twierdzy byłaby początkiem nowej wojny. Droga ta ma status oficjalnego szaku handlowego, o ograniczonym dostępie oraz ściśle kontrolowanym przepływie.
   Eskaron - stary dobry Eskaron, związany od stuleci z Herdainami zajmuje się transportami dalekobieżnymi, eksportując dobra bezpośrednio do państw odległych tak bardzo jak Cesarstwo czy Mousilion.
   Zwoje i starożytne drogi - tak samo jak w przypadku Kamszasu z tym że tutaj glejty wydają oczywiście Herdainowie nie Horrory...
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2009, 02:34:18 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Sposoby podróży na i z Gladmy oraz Herdaińskie Pojazdy
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2008, 08:05:55 am »
Ożywiona maszyneria - Twory - jest wynikiem kontynuacji prac nad Magią Tworów rozwiniętą po kontakcie z Arm'salan. Wymaga umiejętności rzeźbiarskich, znajomości alkemii i teorii magii, a także Magii Krystalionu. Z tego w prostej linii wnika iż nad tworami pracują całe zespoły, często angażując w pracę Synów Shak'gora, a w szczególności samego Lugrushaduka. Jest on jako jedyny uprawniony do korzystania z mocy Kryształu, tylko on może 'wyciąć' specyficzny rodzaj serca kryształowego, elementu centralnego bardziej zaawansowanych tworów. Nie należy mylić go z kryształami Albiońskimi jest to co prawda zbliżony rodzaj magii, posida jednak zupełnie inną genezę, Lugruszaduk posiadł tę wiedzę po dekadach spędzonych najpierw z Shak'gora później z Verasquilem. Podobnie jak stal ożywiona, twory to najczęściej stal wielokrotna z wyrzeźbionymi żłobieniami (żyłami) rozprowadzających czerwień pompowaną przez kryształ.
Prymitywne twory, takie jak narzędzia górnicze, nie posiadają kryształu. Jest on wymagany w pompach, oraz innych maszynach będących napędem większych mechanizmów.

Baz'Urin/ Ezar'Udar - Neksus pierwszy gigantyczny pojazd gąsienicowy, prototyp późniejszych transporterów eskarońskich stworzony przez Herdainów, nie był ostatnim jaki wyszedł spod ich ręki. Stworzono jeszcze dwa, a właściwie jeden, Baz'Urin z czasem przebudowany i przemianowany na Ezar'Udar. Każdy zaopatrzony w coraz to bardziej zaawansowane osiągnięcia Herdainskiej techniki. Baz'Urin wyruszył w podróż tylko dwa razy, zawsze kierując się na północ (?!) w bezkres ziem opanowanych przez oszalałe istoty, prawdopodobnie daleko poza ziemie ver'karskie. Za każdym raziem sprowadzając nowy kryzys dyplomatyczny i wynikającą z niego niezliczoną ilość problemów. Zdaje się jednak iż Herdainowie wliczali to w koszty ekspedycji, bo jak inaczej nazwać wyprawy w nieznane? Cel misji, niezidentyfikowany, był tym co sprowadzało największy gniew Ver'kar. Można sobie wyobrazić do jakich emocji doprowadzała 'Panów Martwego Bezkresu' samowolna penetracja ich ziem przeprowadzana przez 'byłych wrogów'. Gdyby Herdainowie zaprzestali na przekraczania ziem ver'karskich prawdopodobnie konflikty nie miałyby tak ostrych przebiegów, oni mieli czelność docierać znacznie dalej, niż sięgała magia wizjonerska.
Po stworzeniu Ezar'Udar, którego można przetłumaczyć jako "Bezsilność wroga", powstały teorie jakoby misje miały na celu jedynie osłabianie ducha ver'karskiego, co faktycznie miało miejsce - po dwóch nieudanych potyczkach jakie stoczono z Baz'Urin - zirytowani i zmęczeni dowódcy krudy skierowali swoją uwagę do swych 'codziennych' spraw. Hagem nie podobała się taka sytuacja, choć doświadczenie nakazywało na pozorne przymknięcie oczu na problem - cokolwiek robili Herdainowie nie należało rywalizować z nimi na ich płaszczyznie - płaszczyźnie uporu. Ezar'udar pięć razy wyruszał z Kryształowej Twierdzy, tym razem w innych kierunkach, także wracał z innych stron co oznaczało przemieszczanie się między jakimiś bliżej nieokreślonymi miejscami daleko na Ziemi-po-wodzie, a może jeszcze dalej? W tym czasie Ver'kar zaprzestały prób zniszczenia pojazdu, wynikało to nie tylko ze zmęczenia, ono raczej prowadziło do niekontrolowanej agresji, w grę wchodziły tutaj nowe tezy filozoficzne które pod koniec V w III E przysporzyły sporo problemów zwierzchnikom rodów. Tezę Czterech Jedności poszerzono wtedy o nowe pojęcia (o tym możemy sobie pogadać). Rody zadowoliły się obserwacją i analizą przemierzających ich ziemie pojazdów. W ich wyniku stwierdzono min. iż Gladma z pewnością rozbudowuje się także w głąb ziemi, rozpoznano pierwsze użycie stali ożywionej oraz pierwsze Działa Konoha. Mimo wielu prób odkrycia zamysłu eskapad pozostawał on nadal nieznany.
Wreszcie, w VII wieku III E Heperyd - Massal odkrył, a przynajmniej stworzył przekonującą teorię celu ich wypraw. Były nim okruchy Kryształu; w jakiś sposób Lugrushaduk (lub inna istota) był w stanie je zlokalizować. Teorię popierały wzrosty mocy Verasquilu po niemalże każdym powrocie Ezar'Udar, można było je zaobserwować w przeróżnych działaniach, od częstotliwości kontaktu z Innym, po ilość urządzeń zakłócających pomiary mocy umieszczonych na Gladmie.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Sposoby podróży na i z Gladmy oraz Herdaińskie Pojazdy
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2008, 08:08:42 am »
Co to jest Teza Czterech Jedności? O jakich tezach fizoloficznych mowa?

Ciekawą sprawą, którą pominąłem jest fakt, że Herdainowie do pewnych rzeczy dochodzili stopniowo. W Senkrationie (I Era) teoretycznie popełniam anachronizm - ale w Błękicie jest wszystko co kiedykolwiek istniało/ istnieje/ będzie istnieć na prawdziwej ziemi.

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Sposoby podróży na i z Gladmy oraz Herdaińskie Pojazdy
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 03, 2008, 12:11:32 am »
Dokładnie tak, miałem Ci o tym wspomnieć ale wyleciało mi z głowy... zresztą stwierdziłem że może to sobie wykminiłeś w oparciu o twoją znajomość czasu i nie chciałem się pchać z moją niewiedzą :P
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"