Autor Wątek: "Traktat o Sztuce i jej kanonach"  (Przeczytany 309 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
"Traktat o Sztuce i jej kanonach"
« dnia: Luty 04, 2009, 08:11:33 pm »
Tekst ten został napisany podczas podróży jakie autor odbył na Zachodzie, konkretniej w Hal'rua. Pewien nadgorliwy zwierzchnik sił bezpieczeństwa zażądał od niego potwierdzenia tożsamości poprzez napisanie krótkiego traktatu opisującego Kanony Sztuki. Tekst fragmentami wskazuje na to że autor nie był zadowolony z takiego rozwiązania. Pomysłodawca także.


     Nazywam się Erdin'szad, uczeń Lugrushaduka, Kowal Arkary i Cieni Ożywionych, Inżynier Karveli i Spektralu, znany również pod genduriońskim imieniem Tarei. W tej rozprawie przytoczę znane na Turblanda kanony Sztuki oraz ich powiązania z doktrynami i kierunkami. Tekst chciałbym zwać obiektywnym, wątpię jednak by każdy podążający drogą Sztuki takim go widział. Po pierwsze jest pisany z perspektywy mego Mistrzostwa. Po drugie opis stałby się jałowy i bezbarwny gdybym zrezygnował z porównań i ocen. Tekst jest celowo pisany w gederionie, z pełnymi konsekwencjami jakie niesie ze sobą taki zabieg, dlatego nie spodziewaj się tutaj drogi czytelniku bardzo fachowych i detalicznych opisów Sztuk. Potraktuj go jako podróż przez kolejne dekady postępów badań i praktyk, nowych idei i rozwiązań, pragnień i celów.

     Zdecydowałem rozpocząć opis od jasnomagii i kanonu Im'modera, zwanym także kanonem Wieży, czy Algebrionu, wulgarnie często występującego pod pojęciem "inkantacji". Skupmy się na moment na samej nazwie: 'Im' to symbol obrazujący zaprzeczenie, 'moder' oznacza możliwość wprowadzania zmian. Doskonale określa podstawową cechę omawianego kanonu oraz wszelkich jego pochodnych - niezmienność. Algebrion jest również trafnym określeniem, wskazuje komplikację i związki logiczne między poszczególnymi symbolami tworzącymi strukturę zaklęcia.
     Jak już wspomniałem wyżej podstawową cechą Im'modera jest niezmienność, tyczy się to zarówno struktury zaklęcia jak i jego efektu czy ilości pochłanianej energii. Zaklęcie sformułowane raz, rzucone poprawnie, zawsze będzie uzyskiwało ten sam efekt, niezależnie od tego czy znajdzie się w ustach mistrza czy nowicjusza. Jedynym czynnikiem podlegającym zmianie jest czas potrzebny na wypowiedzenie słów mocy. By zmienić efekt zaklęcia potrzeba długotrwałych analiz, wyliczeń, testów, jaśniej - czasu przeznaczonego na ponowne skonstruowanie lub modyfikację czaru. Niewątpliwie jest to wadą omawianego kanonu. Kolejną niedogodnością jest zawiłość słów mocy i ich relatywnie duże ilości, zapamiętanie kilkudziesięciu zaklęć nie stanowi może problemu, niestety kilkuset już tak.
     Im'moder jest podstawą wielu szkół magii istniejących zarówno na wschodzie jak i zachodzie. Jego niewątpliwą zaletą jest skupienie się na rzemiośle, na odpowiednim wykonywaniu gestów, odczytywaniu i zapamiętywaniu symboli, dobrej intonacji słowa, nie wymaga rozległej wiedzy, niejasnomagicznych zdolności, twórczego myślenia czy głębokich analiz. Jeśli dana istota postawi sobie za cel posiąść podstawy tej sztuki to bez wątpienia powiedzie jej się to, rzekłbym nawet w krótkim czasie i małym wysiłkiem. Wystarczy poznać język słów mocy, wyrobić sobie gesty i pamięć. Nie trzeba ukończyć akademii magii ani zdobyć tytułu Maga.
     Zdobycie zdolności Inżyniera (teoretyka) Im'modera to zupełnie inna skala wyzwania, często przekraczająca dyscyplinę i zapał śmiertelnych. To długotrwałe i żmudne studia teoretyczne nad strukturami kanonu, powiązaniami między symbolami, budowaniem struktur - lata spędzone nad opasłymi księgami i tabelami. Zwieńczeniem trudów jest zdolność samodzielnego modyfikowania, a nawet konstruowania zwojów.
     Prace nad powstaniem kanonu były niezwykle intensywne, a jego kompletne opracowanie zajęło zdumiewająco niewiele czasu, datuje się je na IX-XIw. IIE. Za twórców powszechnie uznaje się magów hal'ruańskich, takie stwierdzenie jest krzywdzące, w pracach brało udział wiele istot zarówno z Aquilonii jak i Królestwa. Wielu teoretyków i mędrców uważa kanon za prototypowe osiągnięcie jasnomagii. Z tym także się nie zgadzam. 'Inżynierzy' pracujący nad jego powstaniem czerpali całymi garściami z istniejących magii, właściwie nie można ich nawet nazwać inżynierami - twórcami, a raczej transformatorami - naśladowcami. Naśladowano istniejące arkana, starając się zrozumieć ich struktury i stworzyć dzieła nowe, uproszczone, przeznaczone do powszechnego użycia. Za wzór posłużyły magie z kanonu pre'Anarpha. Wśród śmiertelnych na uznanie zasługują w szczególności krasnoludowie, którzy dzięki numerologi, uporowi i determinacji byli wstanie wydrzeć i zinterpretować wiele tajników Sztuki. Za datę ukończenia prac uznaje się otwarcie pierwszego Uniwersytetu Sztuk w agmenie halruańskim w 1242r IIE.
     Przenieśmy się na wschód. W 1280r. tamtejsi inżynierzy rozpoczęli prace nad nowymi arkanami pochodzącymi z im'modera. Ich mecenasem byli władcy Tradyru, cel był jeden - ucieleśnienie słów skuteczność i destrukcja. Przez kolejne dekady modyfikowano i przekształcano kanon, by w ? ? ? stworzyć podstawy nowych arkan, zwanych Magią Bitewną. Pierwsi Magowie Bitewni zostali wyszkoleni już w kilkanaście lat później, okazali sie produktem wybrakowanym, problematycznym, wymagającym modyfikacji, jedakże ludzka psychika nie jest tematem rozprawy. Ich zdolności wykraczały daleko poza granice kanonu, byli w stanie ciskać zaklęciami z zadziwiającą szybkością i skutecznością. Wyeliminowano słowa oraz część gestów, tak by Sztuka stała się idealnym narzędziem do toczenia wojny.
     Mecenas Tradyru, jakimikolwiek pobudkami był kierowany, doprowadził do kolejnego gigantycznego kroku w dziejach jasnomagii. Wkrótce po stworzeniu Arkan Bitewnych, opracowano śmiały projekt zamknięcia magii w materii. Stworzono pierwsze różdżki - przedmioty z wbudowanymi sekwencjami czarów. Pierwsze prototypy daleko odbiegały jakością od obecnych, były zawodne, nie można było ich ponownie 'ładować'. Nie były to także pierwsze dzieła tego typu. Zawodność czy prototypowość nie jest istotna. Jasnomagia otrymała potężne narzędzie, które wraz z rewolucją alchemiczną mającą miejsce w Vw.IIIE. na zachodzie, stały się produktem powszechnym.

     Xw. IIIE. to w Hal'rua okres wchodzenia 'sztuki jasnomagicznej' w nowy poziom. Badania ciągnące się od ponad połowy stulecia doprowadziły do stworzenia Arkan Darkareńskich. Ale by lepiej zrozumieć czym one są należy zapoznać się z Kanonem Feris.
     Kanon Feris pochodzi najprawdopodobniej z czasów poprzedzających potop. Cechuje go elastyczność oraz ogarnianie, zrozumienie. Obawiam się że ciężko będzie to ująć w słowa, dla Ciebie czytelniku, bardziej obrazowe. Nie można mówić w tym kanonie o zamkniętych formach zaklęć, każda deklinacja bądź invitia 1) jest inna. Poznanie i zrozumienie praw władających Sztuką oraz, co w tym wypadku może nawet ważniejsze, mechanizmów wyzwalania i kontroli mocy staje się podstawami zdolności. Zdaję sobie sprawę z braku precyzyjności powyższej definicji. Jednakże Feris jest szeroka i nieokiełznana, każda z setek jej arkan posiada swoją własną specyfikę. Jedne stawiają całkowicie na poznanie oraz trening invitii (np. ???) inne bazują na jedności z otaczającą energią i żywiołami, prowadząc z nimi dialog, nakłaniając nim do posłuszeństwa (np. mistyczny elementalizm elfów), wreszcie są także takie które brutalnie, za pomocą technik werbalnych, invitii oraz gestów, narzucają energii swoją wolę (np. krasnoludzkie arkana elementalne).
     Cechą feris która dla Ciebie czytelniku może wydać się istotna jest czas potrzebny na zdobycie wiedzy i umiejętności władania nią. Przekracza on zazwyczaj możliwości śmiertelnych, zarówno w znalezieniu odpowiednich ilości godzin na codzienne zgłębianie Sztuki, jak i potrzebną do tego determinację. W tym miejscu traktat zatacza koło i wraca do tematyki Arkan Darkareńskich. Powstały one w odpowiedzi na przedstawione wyżej 'problemy'.


Komentarze:
Każde działanie w soapie to MAGIA, ta reguła jest ciekawa ale tworzy pewien burdel terminologiczny, dlatego każda magia (działająca na Energii) podczas wprowadzenia powyższego terminu awansowała i do miana SZTUKI.

1) kontrolowanie mocy za pomocą siły woli.


HMM POMYSŁ NA FORMĘ ULEGŁ ZMIANIE, WYMAGA TO DROBNEJ REDAKCJI :)

eks'Constrico
« Ostatnia zmiana: Maj 04, 2009, 06:22:02 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
"Rozprawa..." Notatki
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2009, 12:37:54 am »
Kanon Im'modera - stworzyła go jasnomagia, jest jednym z jej najpotężniejszych wynalazków, bazuje na nim wiele szkół elementalnych, także magowie bojowi, pozornie jego ślady można znaleźć na setki lat przed jego powstaniem (zapisy skomplikowanych rytuwałów zaklęte w słowa mocy - zwane Kanonem Słów, czasem Smoków)

Kanon pre'Anarpha - pozornie powiązany z Im'modera, inna geneza i użycie. Takie magie to: Magia Cienia (Shannadar), pewne części Mistrzostw Nuran

Kanon Feris (Strukturalny) - okiełznany z czasem przez jasnomagię, pochodzi sprzed I.E. to min zaawansowane magie żywiołów pochodzenia elfickiego (min magia Twistera),

Aknon (akanon) - w jasnomagi zwany Kanonem Nieopisywalnym, jest to nazwa niezwykle myląca, w rzeczywistości Aknon jest kanonem na którego temat napisano największą ilość ksiąg, podkreśla raczej niemożliwość nadania mu formy Im'modera (opisania go w zaklęcia). Takie magie to: Demonologia, Arkara,

Kanon Prymitywny/Horagrium - druga nazwa została zaadaptowana z mowy acheronu, dokładniej z symbolu Choragrium oznaczającego trening, pracę nad sobą, dyscyplinę. Horagrium to magia nie posiadająca gigantycznego zaplecza teoretycznego i naukowego, bazująca na przekazywanych tradycjach, treningowi empirycznemu i wrodzonych umiejętnościach. To min. tanelficka magia cienia(?), rak'ha, sztuki walki (ver'kar, vidowie), walka bronią, etc. Ważny jest tutaj czynnik tradycji i mistycyzmu, który różni ten gatunek od np pochodnych Kanonu Im'modera takich jak Magia Bitewna, lub pochodzącej od Kanonu Feris psioniki. Ta ostatnia bazuje głównie na umiejętnościach i wytrenowaniu ale ich powstanie zawdzięczamy dziesiątkom lat badań i eksperymentów. Ciężko nazwać Ki ar'Una lub Ki Serpto dziedziną powstałą na zasadzie magiczych teorii i badań, jej kształtowanie zawdzięczamy raczej doświadczeniu i empiryzmowi.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2009, 06:08:50 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
"Traktat..." zastosowanie w SOAP
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2009, 01:29:30 pm »
Poniższy cytat nie ma już sensa, im dłużej rozwijam te zagadnienie (kolejne posty, podziały, powiązania, teorie, zabiegi) tym bardziej jestem przekonany o bogactwie motywów jakie wniesie do soapa :D
Cytuj
Ja na razie widzę 4-5 zastpspwań:
1. Stworzenie animozji i sprecyzowanie środowiska magów, trzeba by nie chodzić do szkoły by nie widzieć jak ludzie bardzo lubią faworyzować własne dziedziny wiedzy, Kanony nadają się do tego idealnie ;)
2. Podczas tworzenia kanonów staram się kłaść nacisk na czynniki z jakich pochodzą. Dzięki temu będziemy mieli wskazówki dot. sposobów na ich trening a także poznawanie, zwiększanie poziomu umiejętności. Będziemy wiedzieć w którym przypadku warto przeczytać kilkanaście ksiąg i uczęszczać na wykłady, a w którym udać się na pustkowie z mistrzem i oddać się treningowi i medytacji.
3. Taki zapis rozwinie trochę naszą wizję magii, oraz doprowadzi do choć częściowego sprecyzowania sposobu testowania umiejętności i ich interpretacji (ten punkt wydaje mi się najmniej istotny).
4. Rozwinięcie dziejów jasnomagii i tła historycznego.
5. Stworzenie powiązań między przeróżnymi arkanami magii, przypisanie im języków, rozwój znaczeń nazw,

Nowa Terminologia:
Sztuka - zbiór wszystkich arkan bazujących na Energii, posiadająca moc większą od 3/4 hajonu
Arkana - opisuje jedną dziedzinę sztuki, np magię cukierniczą, magię bitewną
Zapis Mocy (Język Sztuki) - język bądź zdania posiadające moc tworzenia, zmiany, bądź niszczenia
Słowa Mocy (Słowa Sztuki) - jak wyżej, pojedyncze znaki/symbole/litery
język, zdania, wyrazy, słowa - puste formy służące do przekazu informacji
Mowa, Znaki, Symbole, Runy, Imię, Nazwa - Słowa Sztuki

Język acheroński a Mowa Acheronu; mocne słowa, a Słowa Mocy; dostrzegacie różnicę w znaczeniach?
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2009, 09:17:51 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Spis Arkan
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2009, 07:18:52 pm »
Spis wszelkich arkan Sztuki:
nazwa [pochodzenie]

Magia krwi [Rogambley]
Magia uzdrawiania [Elfy]
Mistyczny elementalizm [Elfy]
Elementalizm [Hal'rua/Krasnoludy]
Magia pyłu [Ossenthar]
Magia katów z Edranaibel [Ossenthar]
Magia cienia [Shannadar]
Magia cienia [Hal'rua]
Magia luminoportacji [Hal'rua]
Formacja Elementalna [Hal'rua]
Magia bitewna [tradyr] -> nie wiem dlaczego zawsze po wysłaniu zmian w poście zmienia się na mAŁĄ literę GRR!
Magia drzew [Aldor]
Magia ziemi [Aldor]
Magia tatuażu [Szegeni]
Magia tatuażu Ver'kar [Szegeni] - patrz Znaki Szegeńskie
Spirytualizm rytualny [Szegeni] - to nie magia kapłańska!
Magia strukturalna [?]
Magia arkary [?]
Biała magia [brak danych] 1)
Magia śmierci [Zerkhantar]
Magia karveli [Zerkhantar]
Magia spektralu [Zerkhantar]
Magia liczb - numerologia [Krasnoludy]
Magia ożywionej maszynerii [Herdainowie]
Magia krystalionu [Herdainowie]
Magia esencji [Herdainowie]
Mistrzostwo mórz [Acheron]
Mistrzostwo ziemi [Acheron]
Mistrzostwo powietrza [Acheron]
Demonologia
Biała Demonologia [Maddox?]
Kontrola Umbry [Tanelfowie]
Kontrola Esencji [Tanelfowie]
Magia cienia [Tanefly]
Magia transpozycji [Tanelfowie]
Elementalizm (feris) [Pierworodni] - jak inaczej nazwać magię którą władają alshandar (czy ja kim tam)?
Ki ar'Una [Vidowie]
Ki Gang [Sajanie]
Ki au'Fero [Maddox]
Ki Serpto [Mazz?!/Pierworodni]
Magia cukiernicza [Tanelfy??]
Magia kinetyczna [Hal'rua]
Magia malowanego słowa




1) obecnie w użyciu: Shidygzai, Ver'kar, Tanelfowie, Herdainowie, Hal'rua, Maddox

Pytanie brzmi które z tych gatunków powstały np. w użyciu jednego Kanonu. Takie magie posiadają pewne cechy wspólne, np. Język. Może także się zdarzyć inaczej, kanon nie determinuje w pełni języka.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2009, 10:16:47 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Języki Sztuki - rozkminy ciąg dalszy
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2009, 08:33:18 pm »
Większość magii posiada jakiś alfabet/język, nie wierzę by każda z nich była zapisana w innej mowie/systemie?! Na pewno nie jest też tak że wszystkie magie są spisane albo w 'Hal'ruańskim' albo w Acherońskim, wiele arkan pochodzi jeszcze z czasów w których nie istniało Hal'rua i nie ma nic wspólnego z Acheronem jako miejscem... może to tylko nazwy umowne? bluźniercze i prostackie?

Poniższy cytat jest już trochę nieaktualny, lepiej przejdźcie przez niego gładko i szybko do opisu języków.
Cytuj
Proponuje to jakoś pogrupować:

-Elementalizm Hal'ruański i krasnoludzki,  jest zapisany w tzw. Hal'ruańskim (podobne pytanie co niżej, czy Hal'ruański to nie pewne uproszczenie? może ten język powstał o wiele wcześniej i przez specyfikę hal'rua uzyskał tam status urzędowego?)

-Biała Magia, Mistrzostwa Nuran, Magia Krwi z Rogamblay, Demonologia, w tzw. Mowie Acheronu (pytanie brzmi: czy ten język pochodzi z Acheronu?).

-Mistyczna Elementalizm i Elfia Magia Uzdrawiania w języku Elfów

-A tuta już mega giga burdel: problem w tym że niektóre magie nie potrzebują słów, może nawet zapis ani symboli, mogą być opisane w rodzimej mowie tak jak u nas książki specjalistyczne (co nie znaczy że każdy z nas zrozumie to co tam napisano), z poniższych niepotrzebne podkreślić:
Elementalizm, Magia Cienia, Kontrola Esencji i Umbry [Tanelfów]; Rak'ha, Magia Tatuażu[odpada! należy do kultury szegeńskiej, patrz Znaki Szegeńskie), rytuały [Ver'kar], Magia Transpozycji, Magia Uzdrawiania, Ki ar'Una, - mowa pierworodnych [potrzebna nazwa]

Cobyście mnie nie zrozumieli, nie chcę wszystkich gatunków magii wrzucać do kilku worków, ale z 60% mogłoby mieć jakąś regularną genezę. W taki sposób mielibyśmy:
Dozę bardzo specyficznych magii, np drzew z Aldoru lub takich które z jakiś powodów zostały stworzone od podstaw w oparciu o jakiś język -> Mistyczny Elementalizm Elfów, magie Herdainów.
Trochę magii opartych na jakimś języku ale powstałych w miejscach mu odległych: Elementalizm z Fuenta'Ventura może być zapisany i stosowany w języku Hal'ruańskim, (choć nie koniecznie, mogli zaadaptować np mowę pierworodnych)
Wreszcie byłaby ta najbardziej poukładana grupa związana z Mową Acheronu, językiem pierworodnych, Halruańskim, może także jeszcze dwoma innymi (coby nudno nie było).

To jest WAŻNE, jeśli gramy kolesiem który jest hal'ruańskim elementalistą i do tego zna Mowę Acheronu, to dobrze jest wiedzieć do możemy przeczytać a co nie.... o.O

ale BURDEL, wypisałem te (post wyżej) magie byśmy razem się zastanowili skąd mogą pochodzić, teraz jeszcze spiszę te nieszczęsne języki:
-'Hal'ruański' -> stworzony przez wspólny wysiłek jasnomagii zachodu, fachowo zwany Czerwonymi Znakami (czerwone - poznane, okiełznane) używany zarówno do opisu większości arkan Im'modera jak i powstałych na bazie Kanonu pre'Anarpha
-'Mowa Acheronu' język prawdopodobnie pochodzący z legendarnego Achronu, istnieją teorie które utrzymują że jego korzenie są jeszcze starsze i nie mają związku z Acheronem.
-'Mowa Kranion' - Kranion nie wymyślili owego języka, zaczęli używać istniejącej od wieków Mowy-Bez-Nazwy, po legendzie zaczęto ją nazywać Mową Kranion (czy tak może być Kaczorze?? Kranion to twój pomysł)
-Znaki Fer -> bardzo często używane w Kanonie Feris

Inne mniej powszechne formy zapisów mocy:

-Melodie Elfickie - Elfy śpiewając nakłaniają żywioły do spełniania ich woli
-Runy Krasnoludzkie - nie trzeba tłumaczyć
-Łańcuchy Herdainskie - łańcuchy gdyż sformowane z nieprzerwanego ciągu symboli (nie bynajmniej każde zdanie wypowiedziane w tym języku, jest to specyficzna część języka Herdainów, która stała się Mową Herdainów)
-Symbole Aldorskie - wykminiłem sobie by stworzyć z ich magii drzew oddzielną dziedzinę o własnej Tradycji
-Znaki Szegeńskie - ich tatuaże wyglądają jak obrazy ale składają się z pojedynczych drobnych Znaków. (przypominam: Szegeni nie mają innego pisanego języka niż tatuaże)
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2009, 09:12:50 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Inne uwagi
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2009, 09:15:58 pm »
Kanon Prymitywny przeważnie nie posiada Słów Mocy, a księgi traktujące o jego arkanach należą do rzadkości (wyjątek, Rak'ha etc - tutaj musimy wykazać się dużą logiką ;) )
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: "Traktat o Sztuce i jej kanonach"
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2009, 07:00:54 pm »
Mam dokończyć to tytaniczne dzieło czy nie ma sensa? (pamiętam że skończyło się na jakiś giga kontrowersjach...)?
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: "Traktat o Sztuce i jej kanonach"
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2009, 10:16:32 pm »
Kiurde, to moja trzecia wersja odpowiedzi na twojego posta! Powiem więc krótko i konkretnie: TAK, MA SENS.

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: "Traktat o Sztuce i jej kanonach"
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2009, 10:23:49 pm »
co? xD jak? hmm mogłem faktycznie nie pamiętać... ale tu nie ma żadnych innych postów! xP
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: "Traktat o Sztuce i jej kanonach"
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 21, 2009, 10:27:42 pm »
Wiem. Bo je skasowałem. Just write!

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: "Traktat o Sztuce i jej kanonach"
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 24, 2009, 01:52:43 am »
Przeczytałem 2x całość, wgryzając się ponownie w to co napisałem i... nie wiem jak miałem to kontynuować :( Temat chyba zostanie tak jak jest, wydaje mi się że wtedy usiadłem naprawdę ostro do rewizji wszystkich spisanych rodzajów magii i miałem to jakoś poukładane, była w tym idea. Jeśli ktoś ma pomysł może śmiało skończyć tekst, jeśli nie to pozostanie już tak jak jest (całkiem sporo ciekawych patentów i tak można stąd wyciągnąć).
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"