Autor Wątek: Antymagie: Shannadarska magia cienia  (Przeczytany 213 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Antymagie: Shannadarska magia cienia
« dnia: Październik 03, 2008, 12:22:39 pm »
Ta odmiana magii zalicza się od magii antyżywiołowych; jest wręcz sztuką która eksploruje ich najodleglejsze możliwości. Klasyczne magie Cienia leżą na pograniczu świata i Odwróconego świata, ze wskazaniem na ten pierwszy - Shannadar natomiast docierają swoimi magiami do najdalszych, dostępnych dla istot energii, mocy antyświata.



Shannadar: Są to istoty obdarzone mocami postrzegania i wpływania na Negatywną Materie – będącą przeciwieństwem tego, co żywe i tego, co powstało z *normalnej* materii. Są z niej stworzone min dusze zmarłych uwięzione w świecie żywych, rzadko występuje ona w innej formie, jeśli cos takiego ma miejsce najczęściej jest to za sprawą disopsu bądź Shannadar. Istoty te nie należą do żadnej rasy czy gatunku. Może być nią każdy, jednak nie można stać się nią za życia, trzeba się z *tym* urodzić. Najczęściej jest za to odpowiedzialna dziwaczna mieszanka genów. Istota czystej krwi nigdy nie będzie Shannadar, największe prawdopodobieństwo mają bękarty, posiadające w sobie krew bardzo różniących się istot np. ludzi i smoków, dew i demonów, czy orków i elfów. Nie daje to oczywiście żadnej pewności posiadania mocy. To nie jest zjawisko powszechne. Geny odpowiedzialne za nie, zdają się być w pewien sposób upośledzone. Istoty, w których moce są wysoko rozwinięte można by policzyć na palcach gdyby się było Rezogarem. Są one spisane na zaklętym Zwoju Rashird-Udar znajdującym się w Hal’rua, ponoć widnieją na nim imiona wszystkich silniejszych Shannadar (ściślej 27 powyżej poziomu III i włącznie). Przez dekady istoty te były w stanie łamać granice między światami, sprowadzać Cienie i potępione dusze do świata śmiertelników. Nie były jednak niczym specjalnym. Korzystanie z mocy leżących w innych sferach nie było łatwe, poza tym Nuranie mimo małych możliwości kontrolowania NM (bliskich zeru) byli wstanie dokonywać o wiele bardziej spektakularnych rzeczy. Poza tym potężniejszych Shannadar było wówczas siedmiu. Niewiele o nich wiedziano, a ich możliwości także nie były wielkie. Najsłynniejszym z nich był Ashimow, który niejednokrotnie wspierał swymi mocami śmiertelników walczących z przedziwnymi tworami negatywnej energii.
Sytuację drastycznie zmieniło jedno wydarzenie: Dematuzan i utworzenie Wiru Hurdona. Po stworzeniu Martwego Bezkresu negatywna materia była wszędzie. Jej centrum to wir, ale w rozproszonych ilościach dociera wszędzie. Ponadto Dematuzan nieznacznie zmienił całe Istnienie, łącząc ją na stałe z sferami negatywnej materii. Od tego wydarzenia znaczenie Shannadar wzrosło.

Negatywna energia otacza nas, jest uśpiona, ale w każdej chwili gotowa *obudzić* się, słysząc słowa mocy

Negatywna Materia i prawa nią rządzące:
1* NM jest wszechobecna tak jak magia. Jest jej tym więcej im bliżej znajdujemy się Martwego Bezkresu.
2* NM sama w sobie jest nieszkodliwa, zaburza trochę działanie magii ale ogólnie jest neutralna, tak jak każdy inny rodzaj energii.
3* „ożywa” pod wpływem woli. Może to być wola Shannadar, wola zaklęcia - jako słów mocy, wola umysłu pozbawionego ciała - będącego częścią negatywnej energii – np duszą (ten przypadek rzadko występuje bez przyczyny, najczęściej ma to miejsce w rytuałach Shannadar).
4* NM będąc bardzo skupiona jest podatna na światło, dlatego podczas słonecznego dnia korzystanie z jej mocy w większości przypadków jest trudne. Naturalne cienie mogą trochę ułatwić sprawę...
5* NM może przybierać dowolny kształt i formę
6* NM połączona z duszą tworzy tzw. Istotę Cienia, jest ona w pewnym stopniu nieśmiertelna. Pozornie, może zostać unicestwiona przez egzorcyzmy, magię, słońce, srebro itd. W rzeczywistości można tak rozproszyć bądź unicestwić tylko negatywną materię będącą aktywną, dusza istoty zawsze pozostaje czymś biernym – jest infraeteryczna. Raz przywołanej duszy nie można już zniszczyć. Po unicestwieniu jej „ciała” będzie ona szukać i gromadzić w sobie NM aż do momentu odtworzenia się. Jest to prawdziwą zmorą mieszkańców Bezkresu. Nawet po zabiciu, Cień i tak powróci. Nawet Mówcy Grzmotu nie maja takich mocy (?!) Może go zgładzić tylko Shannadar bądź broń zaklęta przez tą istotę. Tylko ona jest w stanie zniszczyć/odesłać NM będącą w stanie biernym (czyli, w omawianym przypadku, duszę połączoną z umysłem)
*WAŻNE*: nie każdy duch i nie każdy rodzaj magii cienia korzysta z Negatywnej Materii w stanie biernym. Obecnie tylko Shannadar są w stanie wpływać na taki rodzaj energii i tylko Istoty Cienia zawierają w sobie NM.

Moce Shannadar: tak jak te istoty, dzieli są na V poziomów. Jeśli ktoś urodzi się z mocą na poziomie np. II to tak mu zostanie do końca życia. Tych „poziomów” nie da się zwiększyć czy zmniejszyć. Nie tyczy się to stopni rozwoju umiejętności, tylko możliwości władania NM. Wiąże się to z postrzeganiem NM, jest to umiejętność wrodzona i w absolutnie żaden sposób nie można jej nabyć. Większość formuł i mocy ma swoje odpowiedniki na każdym poziomie. Istnieją także moce które są dostępne tylko na konkretnym poziomie, najczęściej w postaci inkantacji.
Oto spis ważniejszych mocy biernych, które ma każdy Shannadar nawet gdy nie jest ich świadom:

Nadświadomość:
I. – Postrzeganie MN, możliwość kontrolowania jej, wpływania na nią, kontakt z cieniami i światem pozagrobowym, wyczuwanie aury NM gdy jest ona skupiona i gdy jest blisko.
II. – Wyczuwanie aury NM nawet gdy jest daleko, widzenie NM podobne do infrawizji, możliwość przenoszenia swego umysłu do świata zmarłych uśpionych blisko Shannadar (nie potrzeba specjalnych rytuałów czy dłuższej koncentracji).
III. – Wyczuwanie MN na bardzo dużą odległość, wyczuwanie MN nawet gdy jest maskowana w jakiś sposób,
IV. – Wyczuwanie MN na bardzo dużą odległość nawet gdy rozproszona oraz „intencji” MN i istot z niej stworzonych
V. – Wyczuwanie innych Shannadar, zwiększone możliwości kontroli MN, intuicja pomagająca w posługiwaniu się NM

Znak Mocy - Odesłanie:
I. – Możliwość zaklęcia broni specjalną formułą, za pomocą zaklęcia, broń będzie zaklęta na ok. 12h i będzie w stanie oddziaływać na MN w stanie aktywnym i biernym
II. – Znak wystarczy wykreślić krwią Shannadar na broni, działa on przez 24h reszta podobnie jak wyżej
III. – Podobnie jak wyżej, jeśli to Shannadar włada bronią będzie ona miała właściwości wampiryczne – regeneruje ciało Shannadar koszem Istoty zrodzonej z MN,
IV. –Podobnie jak wyżej, dodatkowo broń wypala MN,
V. – Podobnie jak wyżej, wystarczy tylko dotyk by rozproszyć bądź zdezintegrować MN (zależnie od wili Shannadar). Rany wrogów regenerują PM Shannadar

Wysysanie Mocy:
Pobiera moce z MN, im jest ona bardziej skupiona tym większy jej pobór, dotyczy każdego przypadku nawet, jeśli jest pobierana z Istoty Cienia. Taka moc może zostać przemieniona na PM (tak jak w przypadku czerpania z ognia, wiatru, ziemi itp.)
I, II, III, IV, V im wyższy poziom tym większe możliwości

Esencja Cienia:
Twoje istnienie powiązane jest ze Sferami Negatywnej Materii,
I. – 6% szans na reinkarcję jako istota Cienia (po śmierci), 6% odporności na wszelkie szkodliwe działania NM (ataki fizyczne, magiczne, rytuały a nawet dostanie w głowę z cegły stworzonej z NM)
II. – 12% na reinkarnację i 12% odporności
III. – 25% na reinkarnację i 25% odporności
IV. – 50% na reinkarnację i 50% odporności, wytwarza słabą aurę cienia
V. – 100% na reinkarnację i 95% odporności, wytwarza silną aurę cienia

* * * * * *

Moce, których wykorzystanie zapisane jest w księgach. Każda z nich działa inaczej - zależnie od poziomu przypisane są jej inne zaklęcia i rytuały:

Znak Mocy – Ofiara:
Moc ta pojawiła się wraz z powstaniem bezkresu i wypaczonych Istot Cienia. Umieszcza ona na czole ofiary znam mocy, dzięki niemu ofiara częściowo znajduje się w świecie negatywnej materii, reszta zależy od poziomu Shannadar i jego wiedzy:
I. – ofiara jest widoczna dla każdego napotkanego „ducha”
II. – dodatkowo: znak generuje aurę wabiącą dusze i Cienie
III. – dodatkowo: dusza ofiary po śmierci swego ciała jest zdana na łaskę Shannadar,
IV. – dodatkowo: aura zwiększa swą moc, znak może zostać usunięty tylko przez Moce lub ich ważniejszych przedstawicieli
V. – dodatkowo: aura zmusza wszystkie czujące ją istoty do unicestwienia ofiary.
Zaklęcie to często jest używane jako wabik i/lub ofiara dla Cieni, które za pożarte dusze muszą wykonać rozkazy Shannadar.

Słowo mocy – Odesłanie:
Zaklęcie rozprasza działanie magii cienia i odsyła istoty stworzone z NM
I. – zaklęcia są długie i skomplikowane, nie działają na cienie IV i V lvl, mogą rozproszyć tylko 2 czary z tego samego lvl lub 1 z wyższego
II. – skraca się czas potrzebny na rzucanie zaklęć, nie działają one na cienie z V lvl, moc zaklęć rozpraszania jest analogiczna
III. – ponownie: skraca się czas potrzebny na rzucanie zaklęć, zaklęcie działa na każdy rodzaj cienia, rozproszenia są dostępne w wersji obszarowej.
IV. – zaklęcia odesłania mogą działać naraz na kilka istot (zależnie od umiejętności),
V. – zaklęcia odesłania mają charakter obszarowy, Cienie z 1 lvl są odsyłane natychmiastowo – wystarczy wola Shannadar

Przeklęta Ziemia:
Zaklęcie wypacza trwale obszar terenu, na którym znajduje się rzucający. Wszelkie życie ginie, zaczyna panować półmrok. Ziemia powoli wypełnia się negatywną energią co sprzyja regeneracji Cieni oraz ułatwia rzucanie zaklęć tejże magii. Aby w ten sposób zniszczyć obszar potrzeba bardzo dużo energii, najczęściej shannadar czerpie ją z wszelkiego rodzaju źrudeł.
I. –  zaklęcie musi być stale podtrzymywane przez rzucającego
II. – zaklęcie ma efekt stały, wyczerpuje jednak znacznie rzucającego
III. – istnieje możliwość połączenia  zaklęcia rytuałem ze znakiem rozkładu wypisanym na magicznym przedmiocie. W takim wypadku zaklęcie czerpie energię z przedmioty, zamiast rzucającego, dzięki temu wiele ograniczeń związanych z mocą zostaje zniesionych – można przecież wykorzystać kilka, a nawet kilkadziesiąt magicznych zabawek.
IV. –  Shannadar zdobywa umiejętność wykrywania życia na przeklętej ziemi którą stworzył (tylko gdy przebywa na jej terenie)
V. – obszar jest objęty działaniem klątwy – energia życiowa jest powoli wysysana z istot które tu się znajdą (wysoka odporność na magię etc może zredukować a nawet zniweczyć ten efekt)

Znak Mocy: Rozkład:
Znak umieszczony na przedmiocie prowadzi do jego unicestwienia. Zwykłe przedmioty o małej wielkości z czasem się rozpadają. Tempo  zależy od poziomu Shannadar. Jeśli znak zostanie stworzyny na magicznym przedmiocie traci on powoli swoją moc, która wycieka / wyparowuje z niego. Tę energię można wykorzystywać jak źródło mocy. Trzeba być jednak ostrożnym, umieszczenie znaku w niewłaściwy sposób na jakimś specyficznym magicznym przedmiocie może doprowadzić do nieoczekiwanych efektów (wybuch, uwolnienie się zaklętych w nim istot itd.)
Nikt i nic nie może usunąć z przedmiotu tego znaku.
I. – Ciężko  kontrolować szybkość wydobywania się energii. Potrzebne jest przynajmniej 5min do wykreślenia symbolu.
II. – Kontrola na lepszym poziomie.
III. – Znak może być robiony na niewielką odległość bez dotyku. Gdy przedmiot znajduje się w ręce Shannadar znak powstaje niemal natychmiastowo.
IV. – Energia może być wydobywana 10x wolniej niż w przypadku I poziomu.
V. – Energia może być wykorzystywana do regeneracji mocy cieni znajdujących się w pobliżu.

Pnącza:
Poziom Shannadar zwiększa efektywność zaklęcia. Można go używać tylko na przeklętej ziemi, lub miejscach wypaczonych w inny sposób (np. Ungmar lub lasy symbiontów). Z ziemi wyrastają pnącza które łapią za kończyny istotę bądź grupę istot. Zasięg zaklęcia, ilość pnączy, ich wytrzymałość, to wszystko zależy od poziomu Shannadar i wprawy z jaką posługuje się magią cienia.

Czarna Materia:
Zwana także strażnikiem. Powstaje po zdegradowaniu osobowości cienia do zera. Ma konsystencje cieczy, czarnej, nie przezroczystej, wrażliwej na światło. Posiada swój zmysł orientacji w przestrzeni i hmm pewien rodzaj inteligencji. Jest całkowicie kontrolowana przez Shannadar, jej najczęstszym zajęciem jest pilnowanie by nic nie zraniło ciała pana. Dzięki własnej percepcji może dostrzec zagrożenie i obronić właściciela nawet w sytuacji gdy on nie jest tego świadom. Z poziomem umiejętności zwiększa się wytrzymałość i skuteczność strażnika. Zawsze będzie jednak wrażliwy na światło, magię żywiołów etc.
Strażnik może poruszać się nawet do góry „nogami”, może łapać i transportować przedmioty, stać się dodatkowym okiem Shannadar itp. Właściwie jego użycie jest jedynie limitowane wyobraźnią gracza.

Znak / Zaklęcie: Kontrola Dusz:
Nie wiadomo dlaczego to zaklęcie nosi taką nazwę. Polega ono na wykreśleniu znaku kontroli na zwłokach a następnie wypowiedzeniu prostego słowa mocy, prowadzącego do wybuchu. Spala ono w gwałtownej reakcji wszelkie energie znajdujące się w zwłokach, jak łatwo się domyślić od ich ilości zależy siła eksplozji. Zwłoki smoka potraktowane w ten sposób mogłyby prawdopodobnie zniszczyć wielkie miasto. Prawdopodobnie bo nikt jeszcze nie próbował...
I. – kreślenie znaku musi być wykonane poprzez bezpośredni dotyk
II. – kreślenie znaku może odbywać się na odległość, można oznaczyć w ten sposób max 20 istot jednocześnie (tzn nie za jednym razem ale ogółem)
III. – nie ma limitu ilości znaków
IV. – nie trzeba wypowiadać słowa, wystarczy sama wola Shannadar
V. – znak może zostać skasowany poprzez wypowiedzenie odpowiedniego słowa, zarówno własny jak i cudzy.

Przyzwanie cienia:
Przyzwanie, tworzenie i kontrolowanie Cieni to dość złożony proces. Jest on w pewnym sensie podobny do demonologii - cień z własnej woli poddaje się Shannadar na określonych warunkach i tutaj się kończy podobieństwo. Shannadar nie musi spełnić tych warunków, a nawet może zmusić istotę Cienia do posłuszeństwa siłą. Cienie nie są wielkim zagrożeniem dla swego Pana gdyż jego moce pozwalają unicestwić je w mgnieniu oka. Jednakże Cienie, które podjęły się służby z własnej woli są o wiele bardziej efektywne, oraz co ważniejsze, liczba którą można kontrolować jest o wiele większa, wręcz nieograniczona.
Przyzwanie może odbywać się na kilka sposobów: Najbardziej skomplikowanym (o dziwo) jest znalezienie cienia i zmuszenie go do posłuszeństwa. Ciężko się ułożyć z takimi istotami gdyż większość z nich jest właściwie pozbawiona rozumu. Zamiast szukać można złapać jestestwo zmarłej istoty (w miarę krótko po jej śmierci) i przerobić ją na tą plugawą istotę. Większość sług powstałych w ten sposób nie będzie jednak zadowolona. Najlepszym sposobem jest znalezienie istot które za życia pragnęły zemsty, nie osiągnęły jednak swojego celu. Mogą to wręcz być istoty żyjące które z jakiegoś powodu same z własnej nieprzymuszonej woli chcą stać się istotami cienia. Ich moc i oddanie są zdecydowanie największe.
Kontrola cieni które zgodziły się służyć jest banalna. Więcej wysiłku wymagają istoty które nienawidzą swego nowego bytu lub z tego czy innego powodu nie zgadzają się z wolą Shannadar. Można narzucić im oczywiście swoją wolę, na dłuższą metę jest to jednak męczące. Władcy Cieni starają się zazwyczaj umożliwić sługom zaspokojenie swoich pragnień w zamian za określone usługi. Np. mogą zezwolić a raczej umożliwić pożeranie istnienia zabitych przez nie istot. Do teraz nie wiadomo dlaczego oszalałe Cienie pragną czegoś tak okrutnego, sztuczka ta nigdy nie uda się z istotami których świadomość została zachowana. Wracając do meritum, Shannadar łapie istnienie martwej istoty i zamiast przemieniać je w kolejnego Cienia, pozwala je zniszczyć swemu słudze. Jest to czasami niebezpieczne. Potężniejsze „ofiary”, istniejące w kilku wymiarach równocześnie mogą niespodziewanie przenieść Shannadar „do siebie”, lub manifestować paskudnie swą moc na Turblandzie. Lepiej nie prowokować takich sytuacji gdyż najczęściej nie wychodzi się z nich w jednym kawałku.

To tyle DDkowego bredzenia, postaram się gdzieś znaleźć dyskusję moją i Michała dotyczącą NE.
Aha, tekst powyżej traktujcie raczej jako zarys, powstał on z 2 lata temu także zawiera trochę eeee dziwnych dupereli.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2009, 04:23:41 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magia Cienia (ANTYŻYWIOŁ - NEGATYWNA ENERGIA)
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 03, 2008, 12:41:58 pm »
Tutaj moja dyskusja z Michałem o budowie Istot Cienia, jeśli ktoś się przez to przebije to gratuluję :D Nie, nie jest tak  źle, postarałem się to lekko przeredagować by było sensowne:
[Michał]
{moje komenty do jego uwag}

Budowa Cieni
Budowa wszystkich Cieni, jeśli chodzi o proporcje energetyczne jest w zasadzie podobna. Ich „jądro” – część nazywana szyderczo duszą przez wielu badaczy, jest zapisem ich umysłu wspomnień i woli, składa się ona z Negatywnej Materii będącej w stanie biernym. Przez stan bierny rozumiemy cos podobnego do przebywania w sferze astralnej [pozamaterialna kraina znajdująca się w jakiś nieznanych rejonach Istnienia] z tym, że chodzi tu raczej o coś w stylu istnienia poza istnieniem. Stan bierny uniemożliwia NM fizyczny dostęp do materialnego świata, jest tylko jej projekcją w świecie śmiertelników [czyli świecie materialnym]. Ujmując to prostymi słowami, NM będąca w stanie biernym jest tylko odbiciem czegoś, co istnieje w innym świecie, czegoś, do czego nie można się dostać konwencjonalnymi środkami, czegoś, czego nie można zmienić i kontrolować będąc samemu częścią świata materialnego. [Z czego wynika że jeśli nuranom udało się przeprowadzić Dematuzan, w wyniku którego powstały Cienie (dokładniej: ich Jądra) to potrafią oni oddziaływać właśnie na to „coś”, jednocześnie zachowując zdolność do władania magię „materialną”] . {Niezupełnie. Cienie powstaly gdy wir hurdona uderzył w bezkres. Energia wiru była czymś dość dzikim i Nuranie nie kontrolowali jej w pełni, poza tym bezkres został “sworzony” dzięki rytuałowi którego chyba nie dało by sie teraz powtórzyć. Nuranie jako czarnokśiężnicy (to co piszesz nizej o 4 mocach wpływajacych na NE) mogli by wpływać w mniejszy sposób na NE (musza sie przecież jakoś bronić przed Cieniami z Zekitaru)}
Jądro jest otaczane przez NM w stanie czynnym, jest ona skupiona i przypomina gęstą mgłę, czasami ciecz, a nawet ciało stałe. [Jak wygląda NM w stanie biernym?]{ jest w astralu nie widac jej} Jest ona w pewnym sensie ciałem tych istot, co prawda eterycznym, mającym jednak możliwość oddziaływania na otoczenie. Nie działa to tak samo w obie strony. NM [w stanie czynnymt] może oddziaływać na każdy rodzaj materii takiej jak: metal, piasek, woda, powietrze. Na NM [w stanie czynnym] można oddziaływać jedynie magią, srebrem, przeklętymi i błogosławionymi przedmiotami, siłami psi, egzorcyzmami etc. Światło dla skupionej NM [w stanie czynnym] {aby spalało ją swiatłó musi to być NE aktywna i w stanie czynnym, gdyby NE aktywna byla spalana we wszystkich stanach to by juz dawno została unicestwiona} jest zabójcze, spala ją tak jak np. Wampiry.
[Wnioskuję więc że NM przebywająca w swojej „ojczyźnie” znajduje się w jakimś trzecim stanie, ani czynnym, ani biernym.] {Raczej nie, ona jest tam obecna w obu stanach, niesamowicie gesta i intensywna, wypełnia cały plan tak jak magia wypełnia Hal’rua.}

Na Negatywną Energię można działać Czasem, Ogniem (i jeszcze 2ma innymi rzeczami), a przede wszystkim zdolnościami Shannadar.

NM raczej nie ma związku z życiem pozagrobowym; śmierć w SOŁPie nie jest przeciwieństwem życia (narodzin), końcem, tylko kolejnym etapem istnienia – istota w zależności od tego czy powierzyła się służbie jakiemuś bogu czy nie nadal istnieje – w tej czy innej postaci. (kumam, jest jednak kresem pewnego etapu) Negatywna materia (w sumie lepiej ją nazywać negatywną energią) jest przeciwieństwem „normalnej” energii która tworzy nasz świat  i jednocześnie jakby jego drugą stroną; to co tutaj jest na górze tam jest na dole (teoretycznie). W związku z tym moce Sh. ograniczałyby się do dusz poddanych działaniu NE {zgadza sie + kontrolowaniu wszelkiego rodzaju NE} (np.: w wyniku Dematuzanu) – czyli cieni. Zwykłe dusze, czy też duchy byłyby domeną np.: Mówców Grzmotu. Z drugiej strony piszesz że Jądro cienia jest „zapisem umysłu, wspomnień i woli, składa się ona z NM..."{hmm ustalmy ze jest po prostu jego duszą} - więc w gruncie rzeczy chodzi tu o kilka Mocy: Żywiołów (umysł), Czas (wspomnienia, pamięć), Antyżywiołów (czyli NE) a do tego wszystkiego dochodzi jeszcze esencja (wola). Z tego płynie wniosek że Shanadar może mieć podobną wiedzę jak egzorcysta/ Mówca Grzmotu i dodatkowo  zna się na NE {moze, wiedza mu nie zaszkodzi}, czego z kolei nie miożna powiedzieć o egzorcyście/ Mówcy – przecież Shannadar trzeba się urodzić. {Te moce moga łaczyć sie w jedno (taka propozycja), wtedy Shannadar mogli by miec wiedze dotyczaca NM i nie koniecznie tych wszystkich wypisanych przez Ciebie rzeczy, z koleji to daje rozwiazanie jednego z moich problemów. Napisałem że potężniejsze istoty mogą wpływać w jakims stopniu na NE. I tak własnie by one wygladaly, musiały by sie znać na  tych 4 rzeczach – umozliwiało by im to kontrolę ale dajmy na to 1 czy 2 lvl Shannadar. Oczywisie ich zdolnosci by byly niezwykle trudne do opanowania. Łączenie 4 rzeczy by uzyskać jeden efekt jest nieporównywalnie trudniejsze niż używanie do tego jednej mocy (NE). Tak wiec NE można by kierować za pomocą tych 4 mocy ale przypominalo by to troche jazde samochodem gdy kieruje sie nogami... z drugiej strony nie jest to niemożliwe...}
[Dalsza rzecz jest taka: jeśli Jądro nie jest czystą {bierną} NE, na którą niemal nie sposób wpłynąć to mimo wszystko odpowiednio wyszkolony elementalista może naruszyć jego strukturę: niszcząc/ przekształcając umysł który jest jego częścią..]. {aby zniszczyć jądro trzeba najbpier je zlokalizować (ujrzeć) a potem użyć czegoś co jest w stanie je zniszczyć, tutaj ani srebro, ani ogień, ani egzorcyzmy nie pomagają, jedyna rzecz która wydaje mi się sensowna to silne moce psioniczne; wiem że istnieje wiele mocy które mogą zniszczyć postać Cienia, jednakże zniszczenie jego Jądra to zupełnie inna zabawa...}
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 11:25:19 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magia Cienia (ANTYŻYWIOŁ - NEGATYWNA ENERGIA)
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 03, 2008, 12:56:06 pm »
Ja powiem tak: jeśli ktoś chce być magiem ba Czarnoksiężnikiem, niech potraktuje ten tekst jako wyzwanie, jest on zdeczka rozjebany, terminologia czasami używana zamiennie (najpierw NM potem NE, najpierw sfery negatywna energia potem antyżywioł).

Inaczej trzeba by to pisać od nowa... ja się tego nie podejmuje chyba że ktoś będzie chciał grać Shannadar...

Doznałem olśnienia, w wordzie jest to bardziej czytelne bo są kolorki, zaraz dołączę plik, lepiej go czytajcie (dodawanie kolorków na forum to dopiero mega dzicz, taki BBCode doprowadza do bólu głowy przy edycji posta :/ :/!!)
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2008, 12:57:55 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"