Autor Wątek: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły  (Przeczytany 160 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« dnia: Czerwiec 03, 2011, 01:10:18 am »
Tradycja Archerona
Stara jak świat magia dowódców polegająca na zdobywaniu żołnierzy siłą własnego miecza - dowódca będzie miał upragnionego wojownika w swojej armii tak długo jak zdoła go pokonać, zawsze i w dowolnych okolicznościach, w walce jeden na jednego.
Zaleta jest potężna: dowódca sam przecież wybiera czas i miejsce starcia, a pokonany człowiek musi uznać jego wolę, przyłączyć się do jego sprawy - chyba że jego wola potrafi sprostać tradycji która przez tysiąclecia spiętrzyła się nad światem wyżej niż najwyższe góry (Ranga VII). Z drugiej strony, żołnierz ma prawo wyzwać swojego dowódcę w każdej chwili, skorzystać z jego słabości żeby wywalczyć sobie wolność. Dlatego, jeśli dowódca nie jest istotą nadludzką, musi swoich ludzi wiązać ze sobą również innymi sposobami.

zainspirowane Berserkiem

(Nazwy magii w tym rodzaju: myślałem nad jakąś nazwą własną, ale tutaj jakoś mi to nie pasuje. Chociaż mechanicznie jest to Motyw taki sam jak "Magia ognia", to w świecie gry takie zdolności raczej nie posiadają imion, są bardziej właściwościami z których [ewentualnie] słyną niektóre istoty. W przeciwieństwie do takiej "Magii ognia" tradycji nie można się nauczyć, wytrenować - chociaż na pewno można się z nimi urodzić, przebudzić je albo zagęścić ["zagęszczanie krwi"], czyli wzmocnić. Przykładowo, o gościu z magią jak ta powyżej mówi się że "trzyma swoich ludzi mieczem, pod mieczem" i tylko bardzo nieliczni znawcy wiedzą, że chodzi tutaj o tradycję którą zapoczątkował millenia temu Archeron.
Takich magii można zrobić nieskończoność - Archeron wyłonił się kiedyś ze swojego rodu i narzucił mu swoją władzę czystą przemocą. Prawdopodobnie w rzeczywistości, w świecie gry, istnieje niezmierzona liczba takich magii, tajemne źródła mocy z czasów przed Czasem, z których tylko ułamek został przez istoty poznany. Tradycja najlepszego pancerza, pierwszej zbroi którą wykuto kiedyś z brązu; tradycja morderczej siły gołych rąk i zębów, bo to była pierwsza broń człowieka... Tradycje pierwszych rzeczy w ogóle - one są mocne siłą swojego trwania, osłabiane jednak niszczącym naporem Czasu, zapomnienia. A z drugiej strony, rzecz jasna, mogą istnieć tradycje nowe, ustanawiane przez postacie graczy i wzmagane ich wyczynami i naśladownictwem - na przykład tradycje braterstwa w Drużynach.)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 03, 2011, 01:28:51 am wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 12, 2011, 09:54:43 pm »
Magie na bazie mangi "X" (luźne patenty):
-kekkai;
-miecze/ bronie nie wykuwane lecz rodzone;
-rodziny/ osoby biorące na siebie cudze nieszczęścia. Ta sama idea: "chłopiec do bicia" - ofiary losu
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2012, 07:14:51 am wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2012, 12:06:26 am »
Ciężar wzorców - ciężar praw, tradycji i imion
Nie tyle magia, co magiczna właściwość potężnych wzorców: im wzorzec ważniejszy, cięższy tym mocniej kształtuje rzeczywistość. To nie jest po prostu deformacja, chociaż takie rzeczy też się zdarzają. Człowiek nie dość silny może się fizycznie ugiąć, złamać pod wpływem zbyt ważnego imienia: garbaty grzbiet, krzywe nogi, inne bardziej groteskowe odkształcenia to szeroko znane objawy kariozy. Wpływ wzorców może być jednak jeszcze głębszy, jeszcze bardziej brutalny, przemienia się nie tylko ciało, ale też umysł i dusza, pragnienia, wszystkie elementy istoty. Człowiek przestaje być sobą, jego dotychczasowa osobowość zostaje starta przez potężne tradycje albo prawa, w jego miejsce pojawia się coś innego, starszego, i częstokroć zupełnie obcego. Przykłady:

-Pieczętnicy (http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=624.msg7290#msg7290), czyli strażnicy na których nałożono Prawo w czystej, bezlitosnej postaci. Dysponują nadludzką siłą i wytrzymałością, są niezłomni i nieugięci, pozbawieni jakichkolwiek skrupułów, zdolni działać z maksymalną skutecznością w dowolnej sytuacji. Paradoksalnie, Zapieczętowanie człowieka jest w pewnym sensie naruszeniem dogmatu Jasnomagii oraz - osobistą tragedią. Ciężar nagiego Prawa dosłownie rozwala psychikę człowieka i gwałci jego naturę, nałożenie Pieczęci jest straszliwym szokiem i zostawia umysłowe blizny do końca życia.

-tradycje Herdainów które ogarnęły karłów i przemieniły ich w Krasnoludy (Szlachetne). Można powiedzieć, że słabość i ułomność karłów tylko przysporzyła chwały i potęgi Krasnoludom - beznadziejnie bezbronne karły w jednej chwili ugięły się i przeformowały pod naporem tradycji niezłomnych mieszkańców Gór Stalowych w nową, wspaniałą rasę;

-tradycja Zniszczenia Haladu: http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=316.msg5677#msg5677

-istoty budujące własne, potężne Prawo i narzucające je innym - pewna forma nieśmiertelności. W ten sposób mogą "trwać" nawet Pierworodni z Legendarnych czasów (jeden z nich na pewno!)

-aquilońskie Prawo Gwiazdowe które zestala Konstelacje i wciąż napiera na rasy i kultury w wielu częściach Kontynentu;

-detmarchijska, przesycona krwią ziemia która "wypluwa" ciała zmarłych (trupy nie rozkładają się w detmarchijskiej ziemi, dlatego trzeba je palić);

-tradycja Wojny na Wschodzie;

-tradycja Upadku na całym świecie i w Avadorze;

-erdańskie Miecze Hirkanów (http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=322.msg1718#msg1718) i ogólnie: przedmioty obarczone tradycjami, których niemal nie sposób wykorzystać w celu innym niż tradycyjny;
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2012, 02:43:42 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 06, 2012, 04:15:20 pm »
Gematria: http://pl.wikipedia.org/wiki/Gematria

Gematria to litery plus cyfry, czyli przekładając na kosmologię Eoniki - Smoki plus Gwiazdy... Argument za tym żeby połączyć w jedną grupę magie mowy i magie gwiazdowe?

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 01, 2012, 03:42:02 pm »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 03, 2014, 06:19:01 pm »
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-29888053

Ciekawa informacja na końcu - nowe WTC ma 1776 stóp - w tym roku miała miejsce amerykańska Deklaracja Niepodległości. Bardzo ciekawe połączenie historii, matematyki i architektury!

Silny kraj, oparty na tradycjach - wrogowie zanim przystąpią do otwartego ataku najpierw spróbują osłabić moc jego konwencji. Na przykład... doprowadzając do zmiany systemu miar! Starcie na zupełnie innej płaszczyźnie, z dodatkowym atutem tego, że w klasyczną "polityczną intrygę" mogą zostać wplątane osoby które teoretycznie nie mają nic wspólnego z władzą i walką. Np archiwista :)
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2014, 06:22:03 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 15, 2014, 01:21:07 pm »
Cytuj
They are alive, she thought, because they are the physical shape of the action of a living power—of the
mind that had been able to grasp the whole of this complexity, to set its purpose, to give it form. For an
instant, it seemed to her that the motors were transparent and she was seeing the net of their nervous
system. It was a net of connections, more intricate, more crucial than all of their wires and circuits: the
rational connections made by that human mind which had fashioned any one part of them for the first
time.
Atlas Shrugged

świetna wizja: rodzaj percepcji który pozwala postrzegać czysty rozum!

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 11, 2015, 12:12:49 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=Uc0mEt1l6VY

Bardzo ciekawe i dość upiorne... Obczajcie ostatnich kilkadziesiąt sekund, dowódca poprawia ich pozycje, goście zamierają w tradycyjnych pozach.

Ciągle mam problem z tym, jak miałyby wyglądać praktyczne korzyści takich magii.
-wzrost siły/ zręczności/ inteligencji/ itp kiedy "jesteś w tradycji". Na razie tak to wygląda, ale wydaje mi się to trochę suche. Ciekawy aspekt jest taki, że zamiast konfrontować się z kimś takim bezpośrednio lepiej jest uderzyć w to, co go tworzy - uszkodzenie/ zniszczenie uniformu może wytrącić żołnierza z jego tradycji, sprawić że straci swoje "bonusy". Patent na rozwój: apekt trwałości, człowiek jest tak zjednoczony ze swoimi zasadami, że znaczenie rekwizytów schodzi na dalszy plan.
-niewidzialne siły/ bariery? Np. tak długo jak straż trwa na stanowisku, nie można przejść przez drzwi - podobny efekt można osiągnąć magiami dziczowymi które pozwalają na zatrzaskiwanie mythali.
-korzyści społeczne, wzrost harmonii, poczucie przynależności, wzmocnienie konwencji.
-obrona uderzająca nie w fizyczną stronę przeciwników, ale w ich przeszłość, im większa siła obronna, tym dalej może sięgnąć, oddziałać na człowieka. Np. złodziej który chce obrabować "niestrzeżony" grób dostaje się pod działanie magii która ukazuje mu odległą przeszłość, jego własnego przodka którego losy wyglądały podobnie jak losy umarłego, tworzy poczucie więzi. W RPGu ryzykowne, można to zrobić jako klątwę, jeśli mimo wszystko zdecydujesz się ukraść dostajesz minusy do określonych działań (tak jakbyś przegrał konfrontację społeczną). W książce spoko. Albo magia pokazująca ogrom tradycji, drobiazgowe przygotowania do pogrzebu, żal bliskich, pragnienie pamiętania - w ten sposób wróg może się stać obrońcą.
-niesamowite morale; konwencje zasad są daleko w tyle za konwencjami żywiołów jeśli chodzi o zdobycze magii, ale ludzie są nieporównanie bardziej spójni... A może nie? Brzmi jak propaganda. Oba rodzaje konwencji mogą osiągać podobne efekty, w sposób równie niemoralny. Np król ogłasza stan wojny, na poddanych spadają tradycje które zmuszają ich do wzięcia udziału w wojennym wysiłku (np na torsach tych którzy uchylają się przed służbą wojskową pojawia się "piórpusz tchórzy" - wygląda to jak wstęga białego dymu której nie sposób się pozbyć). Z kolej w konwencjach żywiołów: masowa kontrola telepatyczna, bombardowanie społeczeństwa magiami uczuć.
-tradycje bronią się same. Przykład z grobem: nagle przed złodziejem staje pochowany człowiek - nie żywy trup, nie widmo, ale tradycja tego, czym był... Strażnicy z góry w tym kontekście nie byliby strażą, ale czymś co dodaje miejscu mocy (podoba mi się!). Zaatakowani nie pokazaliby żadnej nadludzkiej mocy, prawdopodobnie przegraliby z kretesem z powodu swoich dzikich kapci :P ale to, że dzień pod dniu, od dziesiątek, setek lat dochowywano tej samej tradycji, to sprawiło że esencja miejsca osiągnęła niezwykły poziom. Co ciekawe, takie "widmo tradycji" to nie będzie prawdziwy człowiek, ale wyobrażenie o nim, jego tradycyjny obraz - konwencje zasad na pewno mają cenzurę i listy ksiąg zakazanych, zmiana ludzkiej opinii mogłaby zachwiać gmachami tradycji wznoszonymi od pokoleń! Sposób walki z takim widmem - zamiast naparzania się po gębach z czymś, co jest naprawdę potężne, próba uczynienia widma prawdziwym - ktoś uważany za bohatera mógł być w rzeczywistości zdrajcą...
« Ostatnia zmiana: Lipiec 11, 2015, 12:30:48 pm wysłana przez Bollomaster »

yish

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
    • Prywatna wiadomość (Online)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 11, 2015, 10:21:44 pm »
Bardzo dziwne. I te kapcie...

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie gwiazdowe, magie trwania - pomysły
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 23, 2016, 10:09:56 am »
http://www.people.com/people/package/article/0,,20395222_20980303,00.html

Tradycja określonych strojów w kontaktach z pewnymi osobami. Fajny cytat:
Cytuj
The privilege of the white has even resulted in a minor political snafu. Back in April 2006, Cherie Blair, the wife of former British Prime Minister Tony Blair and an observant Catholic, wore white when she met with Pope John Paul II at the Vatican. Blair's decision to wear white – even though she wasn't the wife of a Catholic monarch – raised eyebrows and even drew condemnation from a Catholic British MP who accused her of having "a very grand idea of herself."