Zaklinanie
Czyli wmawianie, perswazja, dobieranie słów tak by PRZEKONAĆ - osobę, rzecz, cokolwiek. Jest to niezwykła, niejasnomagiczna sztuka pozwalająca wręcz odkształcać prawa rządzące energiami czy Jednościami, wpływać na marzenia.
Mechanika: żadnych skomplikowanych przygotowań, czerpania i zużywania mocy, rytów i rytuałów! Po pierwsze, potrzeba ekspresji i zdolności mówienia, dobywania słów; po drugie - czasu. Magia jest tym skuteczniejsza im więcej języków zna Zaklinacz; na Smoczej Stronie Karty wpisuje się Walor "Zaklinanie" (z domyślnym poziomem zero), a jego skuteczność to ilość języków (Umiejętności) znanych przez postać. Żadnych testów, mag z pięcioma językami może osiągać efekty o wartości od 1 do 5 Sukcesów.
-zamknięcie uchylonych drzwi;
-uspokojenie burzy;
-przekonanie ściany, by się rozsunęła, łańcuchów by opadły;
-zaklęcie ciała przeciw żelazu, wodzie i ogniowi;
-zasklepienie rany;
-zaklęcie śmierci, wpowiedzenie zagłady;
-zaklęcie samego siebie (możliwa jest nawet zmiana kształtu, ale jeśli mag stanie się na przykład ptakiem - istota niezdolną mówić - nie wróci do dawnej postaci bez pomocy z zewnątrz);
-zaklęcie instrumentu muzycznego by zagrał, kamienia by zapłakał, wody by stwardniała, umarłego - by ożył;
-zaklęcie ziemi by uwolniła wodę (otwarcie źródła), zwierzęcia by zaufało, istoty aby kochała;
-przegnanie zimy, mrozu, innego człowieka;
-zaklęcie czerwieni: dziwne, stare przepowiedzenie wydobywające czerwoną barwę ze wszystkiego w zasięgu zaklęcia - rozmyta czerwień przybiera na sile, rubiny zaczynają płonąć szkarłatnym ogniem, krew krążąca w żyłach staje się widoczna - dziesiątki odcieni powoli zlewają się w jedno, barwę, Kolor prawdziwy, Czerwień idealną;
-zaklęcie zaklęcia czyli zastrzeganie - na przykład "twoja rana będzie uleczona, ale jeśli kiedykolwiek nazwę cię wrogiem - niech otworzy się ponownie!";