wzrok - ŻYWIOŁY POSTRZEGANE (Ogień/ Umysł)
słuch - DŹWIĘK (Światło/ Dusza)
Magie muzyki oraz wszelkich dźwięków; czy to hałasu sztucznego, czyjegoś głosu, czegoś upadajacego na podłogę, skrzypienia, trzaski.
Dźwięki nie słyszalne dla większości istot, a potrafiące swoim natężeniem spowodować obrażenia wewnętrzne. Dźwięk może być zamykany w sferach telekinetycznych i uwalniany przy dotyku/nacisku - zależy od siły telekinezy (wymaga to niezwykłej finezji w magii kinezy).
Rozmowy prowadzone przez duże odległości - posyłanie głosu.
widzenie - KOLOR (Światło/ Dusza)
Zmiany kolorów nie działające na zasadzie iluzji, ale faktycznego odmienienia.
Widzenie aur, czyli dusz - połączone z empatią daje niezwykły wgląd w zamiary i uczucia innych istot. Bez zdolności empatycznych jest to wyczuwanie czystych zamiarów ("jest w podróży", "jest przygotowana na atak", "chce się zabić").
Widzenie ogólnej aury miejsc: miast, otoczenia, pomieszczenia, budynku itp.; mistyczna zdolność dzięki której można min. dostrzec jakie zamiary przenikają/ przeniknęły dane miejsce ("tu oddawano hołdy", "tu zabijano ludzi", "to jest miejsce bronione").
węch - ZAPACH (Mrok/ Ciało)
Sztuczne tworzenie zapachów - czy to przyjemnych czy nie. W połączeniu z posiadaną telekinezą, można na przykład zamknąć zapach w telekinetycznej bance.
Rozróżnienie skąd dokładnie pochodzi zapach, co go tworzy itp.
smak - ŻYWIOŁY SMAKOWANE (Mrok/Ciało)
Zmiana smaku potraw (co może się też łączyć tylko ze zmianą zapachu - wystarczy, ze coś będzie pachniało jak zepsute i nikt tego nie tknie).
Wykrywanie rodzajów smaków (składu) napoju, potrawy, itp.
Tworzenie smaków - np. Anarfisci podróżują, jedząc tylko suchary - Gabriel sprawi, że będą smaczne
dotyk - ŻYWIOŁY DOTYKANE (Mrok/Ciało)
Większość magów opiera się na najbardziej uniwersalnym zmyśle wzroku, koncentrując się na rozwoju swej woli (Umysłu).
Niektóre kombinacje, np. smakowanie wroga na którego chce się rzucić klątwę mogą się wydawać dziwaczne lub groteskowe, ale to tylko kwestia przedstawienia. Wiedźma, szykując się do zaklinania podryza dłoń swojego wroga - który stracił ją w niedawnej bitwie. Teraz leży setki kilometrów dalej, pod opieką wprawnych uzdrowicieli. Pewnych że jego życiu nie zagraża już niebezpieczeństwo...