Lustra, cień rzucany, antykryształy, antymateria, włosy, suchość, chłód, dotyk, smak, zapach, widma (tradycje cieni)
x-x:
całkowita liczba zbieranych Sukcesów
1-2 Mała ingerencja w cień obiektów rzucany za dniaPoruszanie włosami
Intuicyjne rozpoznawanie magii cienia
Opóźnienie odbicia w lustrze
'Puszczanie' kształtów z cienia
Bransoletka ombravossaCzytanie cienia, interpretacja cienia - cień jest dwuwymiarowym odbiciem trójwymiarowego obiektu, np. można stwierdzić czy osoba której cień widzisz, jest odwrócona do ciebie plecami, lub jaki jest kształt istoty, która taki cień rzuca.
3-4Formowanie cienia
Płaszcz cienia
Wydłużanie włosów
Ożywianie dawnych cieni. Emanujesz energię cienia z siebie, wzmacniając na krótko widma cieni z przeszłości. Jest to łatwiejsze, gdy dany obiekt przebywał gdzieś przez długi czas. Cień zabranego przedmiotu, cień nieobecnego człowieka.
5-6 Tworzenie istot z cienia i włosów
Materializacja cienia - skraplanie
Siłowe używanie włosów (do podniesienia, pociągnięcia, jak tarczy), ochrona przed warunkami pogodowymi
Rozszczepianie włosów i skupianie ich w jedno jak liny
Włos jak wachlarz - jeden włos rozkładany w tkaninę
Otworzenie przejścia w cień - wepchnięcie tam kogoś lub czegoś, niszczenie rzeczy w cieniu. Kiedy taka rzecz się rozpada, mag cienia może włosami zanurzonymi w cieniu próbować łapać ulatniające się 'resztki' - (dusza, wspomnienie, pragnienie, cokolwiek)
W cieniu który można 'otworzyć', można stworzyć bezpieczną komorę (niewielką na poziomie niskim, z czasem większą), ścianę wyplecioną z włosów, trzymaną w cieniu bliskim, własnym, czyli płytkim (z mniejszą ilością antykryształów).
Wkładanie broni w głęboki cień, aby uzbroić ją w antykryształy. Zależnie od jakości broni, istnieje ryzyko, że broń zostanie nadwyrężona!
Przesyłanie głosu poprzez cień.
7-8 Materializacja cienia - forma stała
Włosy wzmocnione cieniem - lekkie i giętkie, a twarde niczym metal
Włosy można skroplić, mają bardzo lepką konsystencję i przeciwnik zaczyna sie w nich plątac i lepić,
Włosami skroplonymi można poić istotę, która z czasem zmieni się w istotę odporną na warunki cienia i warunki słońca, można ją też w tym kąpać.
Włosy mogą służyć jak wrażliwe wąsy kota, zostawione w jakimś miejscu, będą dawać znać o obecności, gdy ktoś dotknie przechodząc.
Rozbujanie cienia jak wody
Bicz antykryształowy - we włosach lub zrobiony do ręki
Splot włosów, a pomiędzy nimi, otworzony otwór na sferę cienia.
9-10 Widzenie cienia świata, czyli cienia pośród nocyWytrzymałość włosów, pozwalająca wygrzebywać pozostałości zniszczonych rzeczy z zawiesiny antykryształów i wykorzystywać je do obudowy istoty z cienia (ochrona przed światłem słonecznym)
11-12 Włosy rosną do środka, wewnątrz tężeją jako cień, mag potrafi używać takiej istoty jak kukły.
Ombra, czyli w klasyfikacji tanelfickiej magia cienia rzucanego przez istoty i działań na nim, a jednocześnie w nazwie tej zawierają się działania na magii związanej przez cień z włosami. Jednym z jej odgałęzień jest magia antykryształów i antymaterii, inną magia luster. Często mylona i w niejasny sposób łączona z czarnoksięstwem Umbry.
Włosy maga cienia są bardzo ważne. Według większości powinny być na tyle długie aby sięgać ziemi. Są one czymś pośrednim między właściwym cieniem a materialną istotą. Są zarazem zwiewne i rzeczywiste. Włosy maga cienia są prawdziwym narzędziem jego siły, połączeniem między nim a cieniem. Już początkujący potrafi je wydłużać, poruszać nimi itp.
Antykryształy, w ciągu chwili oddziaływania, zadają 3 sukcesy obrażeń/siły niszczącej i co kolejną chwilę, następuje eskalacja 3>6>9>12>15>20>25.....
Cień bliski, płytki, jest jak wysepka, po której można spokojnie stąpać, jest tam niewiele antykryształów, wypryskujących z cienia głębokiego, niczym morska piana i łatwiej jest tam stworzyć komorę czy parawan broniący przed napływem antykryształów z cienia głębokiego, który rozlewa się poza cieniem własnym. Cień funkcjonuje trochę jak morze, które rzadko, ale posiada przypływy i odpływy. Mag chcący w pełni panować nad podróżowaniem czy przebywaniem w cieniu, poznaje takie pływy, i czasem, przy odpływie, pozwala mu to na przykład przemieszczać się w cieniu na zaskakująco duże odległości. To stwarza też ryzyko chluśnięcia antykryształów w maga otwierającego wejście w cień.
Czasem odpływ może ukazać więcej przestrzeni, po której można udać się do innej, cudzej wyspy. Z mocą maga, taka wyspa rośnie. Na megagigawypaśnym poziomie, Wielki Zły może zbudować Cytadelę Cienia, mosty między wyspami płytkiego cienia, trzymać tam swoje cieniowe stwory, wyciągnąć swoją Cieniową Kompanię i podróżować z nią obok siebie.
Kiedy mag wtapia się w cień, najpierw uczy się przebywać w przestrzeni jakby zanurzony w 'rzadkim' cieniu, słabym w antykryształy. Pod nim jest głębokie cieniomorze; w płytkim cieniu, można się z łatwością przemieszczać, przesyłać cieniotwory. Wysoko nad sobą widzi jak przez niwielkie okienko świat; przebywać w cieniu można bardzo długo. Najłatwiej jest wyjść z cienia nieruchomego przedmiotu o tej samej godzinie o której się weszło; rolę odgrywa oświetlenie przedmiotu czyli kształt i miejsce cienia. Znacznie trudniejsze jest wydostanie się z cienia istoty która się porusza. Jeśli mag nie widzi cieni-rzucanych-w-ciemności może wydostać się z cienia tylko kiedy przedmiot rzuca cień widoczny pod wpływem światła.
Następnym krokiem którego taki mag może dokonać, jest odwrócenie świata cienia, gdzie nagle, podczas kilku chwil morze wydaje się przelewać w bok; świat się odwraca, ujawniając wyspę na której można stanąć. Jest to bardziej złudzenie umysłu, ponieważ obrót nie polega na ruchu świata, a na zmianie percepcji, choć niektórzy twierdzą, że to świat się przemieszcza.
W odległej teorii, świat antymaterii istnieje pod cieniomorzem, a obrót o 180 stopni teoretycznie umożliwia dosięgnięcie tego świata. Z drugiej strony, w sferze cienia na której istnieje Wyspa, wystarczyłoby odwrócić się znów o 90 stopni.
Jeśli jakiś obiekt jest w płytkim cieniu, a mag cienia odwraca świat do stanu Wyspy, nie będzie miał go ze sobą, jeśli go fizycznie nie weźmie.
Wielu twierdzi, że mistrzowie magii cienia potrafią wejść wprost w nocne morze i trafić od razu na swoją wyspę. Teoretycznie eliminuje to konieczność obracania świata i sprawia, że taki mag może ściągnąć coś od razu ze swojej wyspy (istoty wychodzące z morza nocą).
Motyw ze spotkaniem nad morzem w nocy.
Wpływ długotrwałego przebywania w cieniu - rzecz staje się sucha, sztywna i chłodna.
Mag cienia czerpie energię z... własnego cienia. Jest bardzo istotne, bo nawet podróżując w płytkim cieniu pozostaje w stosunku do niego zewnętrzny, tzn. niesie przy sobie swoją moc. Oczywiście może ją ładować, ale ma to swoje granice - jeśli zostaną przekroczone, mag może zostać uwięziony w płytkim cieniu (opuszczenie cienia wymaga pewnej mocy); są to jednak przypadki rzadkie.
Można zwiększać zasób mocy pochłaniając inne cienie, ale trwa to zawsze do chwili nowego świtu; nawet jeśli słońce jest niewidoczne, energia spada do właściwego poziomu. Jeśli jest niższa - podnosi się samoczynnie.
Inny sposób na podnoszenie PMów: picie
dobrze rozwodnionych antykryształów.