MOCARSTWO WIZJI(Smocze postrzeganie świata z elementami praktycznymi

)
o
Szermierz natchnionaWalczysz wspomagając się mocą jasnowidzenia, dzięki czemu zawsze wyprzedzasz swoich przeciwników przynajmniej o krok. W ten sposób możesz pokonać nawet stu ludzi (teoretycznie).
Jest kilka ograniczeń. Po pierwsze, potrzebujesz czegoś, co może posłużyć za broń. Możesz walczyć nawet patykiem, ale ta moc nie wpływa na przedmioty których używasz, ich wytrzymałość i skuteczność się nie zmienia. Jeśli więc masz do czynienia z (dajmy na to) golemem krwi, patyk na nic ci się nie zda, broń musi być w stanie ranić twoich wrogów.
Po drugie, Szermierz w ostatecznym rozrachunku nie pozwala ci przekroczyć wytrzymałości twojego ciała. W walce jeden na jeden w mgnieniu oka pokonasz każdego człowieka, ale jeśli spróbujesz wygrać z setką wrogów może się to skończyć pozrywanymi ścięgnami i mięśniami, totalnym przeciążeniem organizmu.
Plus jest taki, że tej mocy (podobnie jak każdej innej) możesz używać nawet jeśli jesteś umierająca. Mocarstwo przełamuje ograniczenia ciała i umysłu, ale tylko na czas swojego trwania.
Ta moc nie pozwala ci zadawać obrażeń Mocarzom (możesz jej jednak używać do obrony).
o
ŚwiatłowidzeniePotrafisz postrzegać pewne aspekty Blasku innych ludzi (Blask to po prostu suma wszystkiego czym jest dana istota). Poznajesz pozory jakimi najchętniej otacza się człowiek, jego najpłytsze myśli, intencje, stan fizyczny i umysłowy. Twoje zmysły sięgają nawet dalej – wychwytujesz najsilniejsze linie światła które łączą twoją ofiarę z innymi ludźmi których masz w zasięgu wzroku. (Nie potrafisz jednak ocenić natury tych połączeń. Linie światła odbijają więzi, związki między ludźmi; miłość, zależność, nienawiść – niemal każda istota idzie przez świat spowita niezliczonymi pasmami Blasku, własnego i cudzego).
Ta moc działa tylko pod warunkiem, że widzisz swój cel.
Przed Światłowidzeniem można się obronić tylko jeśli ofiara zna prawdziwą naturę świata (bardzo rzadkie

) i ma dość mocy żeby zablokować twoją wizję.
Jeśli celowi nie udało się obronić chociaż zebrał więcej sukcesów niż ty, ofiara orientuje się że ją „czytasz”.
o
Mój BlaskWzywasz swoje światło które na jedną krótką chwilę rozbłyska w pełnej chwale.
Ta moc ma dwa główne zastosowania. Możesz jej użyć do potwierdzenia swoich słów (każdy kto widzi twój Blask wie jeśli mówisz prawdę) albo – do oślepienia przeciwników na obszarze kilkudziesięciu metrów. Można się przed tym obronić tylko jeśli ofiara zna prawdziwą naturę świata (bardzo rzadkie

) i ma dość mocy żeby zablokować twoją wizję.
Jeśli celowi nie udało się obronić chociaż zebrał więcej sukcesów niż ty, ofiara zdobywa pewną wiedzę o tobie (tym większą im większa różnica sukcesów).
oo
Białe oko SmokaTa moc pozwala ci poznać i wykorzystać największą słabość innej istoty albo przedmiotu.
W walce wręcz Białe Oko pozwala ci zadawać uderzenia o nieludzkiej sile zniszczenia – z łatwością możesz niszczyć pancerze, wrota, zabijać ludzi. W pojedynku na słowa w kilku zdaniach potrafisz zdruzgotać każdego człowieka.
Jeśli używasz Szermierz natchnionej, Białe Oko pozwala ci ominąć ograniczenia związane ze skutecznością (ale nie wytrzymałością!) broni. Dotknięciem patyka możesz rozciąć człowieka w pół.
Białe oko ma jedno poważne ograniczenie – wiedza równa się działaniu. Nie możesz go użyć i zastanowić się czy i jak wykorzystać zdobytą wiedzę. Wiesz i działasz w tej samej chwili.
Musisz widzieć swój cel. Białe Oko działa tylko na jeden cel.
oo
Uskrzydlony wzrokPotrafisz posyłać swój wzrok na wielkie odległości. (1 sukces to ok 10 km; 2 – 100; 3 – 1000; 4 – cały Kontynent.
Moc twoich oczu nie ulega jednak zmianie – wyobraź sobie swój wzrok jako uskrzydlone stworzenie które możesz posyłać na wielkie odległości, ale które nie potrafi przenikać murów. Jeśli chcesz zobaczyć co się dzieje wewnątrz zamku, domu musisz znaleźć otwór przez który możesz się prześlizgnąć do środka. Niektóre miejsca i istoty są chronione przed magią tego rodzaju (mniej lub bardziej skutecznie).
oo
Snucie myśliWyciągasz w stronę celu swój Blask i tworzysz nowe, szczególne połączenie – łączysz się bezpośrednio z umysłem innej istoty. Połączenie może być jedno albo obustronne, możesz zmieniać „tryb”, ale w każdej chwili musi on być jasno określony.
Musisz widzieć cel. Nawet jeśli połączenie jest jednostronne, człowiek wie że twoje myśli są „obce”.
Chociaż ta moc działa jak "zwykła" telepatia ma jedną potężną przewagę: działa na poziomie na którym operuje bardzo, bardzo niewiele istot. Magie chroniące umysł, blokujące i wykrywające mentalną komunikację są dość powszechne i bardzo rozwinięte ale żadna z nich nie ma tu żadnego zastosowania.
ooo
Bieg po ścieżkach światła (wymagane Światłowidzenie)
Niemal wszyscy jesteśmy częścią wielkiej sieci Blasku która sięga wszędzie tam, gdzie dotarli ludzie (a może jeszcze dalej). Bieg po ścieżkach światła pozwala twojej świadomości na przemieszczanie się wzdłuż linii które łączą ludzi – od strażnika możesz sięgnąć (i postrzegać Blask) jego króla, od króla możesz się przenieść do jego ukrytej przed światem córki. Liczba przejść jakie możesz wykonać równa się ilości sukcesów w teście Mocarstwa.
Istoty do których docierasz używając tej mocy są traktowane jako „widziane”.
ooo
Głębia Blasku (ulepszenie Światłowidzenia – tak, musisz je najpierw wykupić

)
opisać – oprócz istot miejsca i przedmioty, ukryte myśli i intencje\
rozumienie nici Blasku które łączą istotę ze światem.
ooo
Strateg błękitówPotrafisz przewidywać prawdopodobne przyszłości, swoje albo innej istoty czy nawet miejsca.
Jedyne czego potrzebujesz to jakakolwiek bezpośrednia „więź” z twoim celem – widok człowieka albo jakakolwiek rzecz która do niego należała, kamień z wieży albo zasuszony kwiat z łąki. Z drugiej strony, im więcej wiesz o miejscu albo istocie tym większa skuteczność tej mocy (za dodatkowe, kluczowe informacje dostajesz automatyczne sukcesy). Jeśli stosujesz Stratega błękitów na sobie, ASy dostajesz za dodatkowe wiadomości o swojej sytuacji.
Ta moc wykracza poza twoją wiedzę i świadomość – możesz dostrzec (i zapewne dostrzeżesz) zupełnie nieznane istoty i nowe siły oddziałujące na sytuację którą badasz, zobaczysz jak wypadki zmieniają się w zależności od twoich najróżniejszych, wyobrażonych wyborów.
Udany test daje ci ogólny pogląd na sytuację. Za każdy uzyskany sukces możesz zadać pytanie o rzecz którą chcesz zgłębić.
Ta moc nie wymaga żadnych zmysłów – możesz jej używać nawet jeśli zostaniesz całkowicie pozbawiona zdolności postrzegania (zostaje ci twoja pamięć).
oooo
Tkanie światła (wymagane Światłowidzenie)
wplatasz wymyślone przez siebie nitki w cudzy Blask (incepcja)
oooo
Biały albo
Czarny Pazur Smoka (możesz mieć tylko jeden)
biały – możesz rozcinać blask
czarny – możesz go wzmacniać
oooo
Zmysł totalnyPostrzegasz i odczuwasz tak długo jak jesteś, możesz widzieć palcami, wąchać oczami, zmysły rozlewają się po całym ciele. cdn
ooooo
Prawda Blasku (ulepszenie Głębi Blasku)
kompletna wizja – teraźniejszość i przeszłość
ooooo
Strateg Czerwieniprojektujesz przyszłość
oooo ooo
Forma Blaskupotrafisz fizycznie latać po liniach światła z niesamowitą szybkością.
oooo ooo
Świetliste Oko Smokajak Prawda Blasku, ale moc działa przez całą scenę a nie tylko na pojedynczy cel.
oooo ooo
Królowa Światłaświat rozpoznaje w tobie Smoka Ostatecznego, Blask skręca się wokół ciebie i nagina do twojej woli