Autor Wątek: Marzenia: Kaprysy  (Przeczytany 147 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Marzenia: Kaprysy
« dnia: Październik 26, 2008, 05:42:40 pm »
Złodziejska kieszeń: Kaprys, w "zwykłej" kieszeni może się zmieścić zadziwiająco dużo rzeczy, nawet miecz dwuręczny (ale bez jelca - musi przejść przez otwór).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2010, 06:43:48 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Marzenia: Kaprysy
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2009, 06:25:11 pm »
Błękitny biegacz: istota może pobiec na prawdziwej ziemi tak jak we śnie - bez zmęczenia, bez przerwy.

Intuicja dramatyczna: osoba używająca tego Kaprysu dostrzega i wyczuwa w swoim otoczeniu siły które są nią zainteresowane. Słowo "dramatyczna" jest kluczowe - nie chodzi o zaciekawienie czy chęć sprzedania czegoś, ale o poważne zamiary. Na przykład, wjeżdżając do miasta dostrzegasz w tłumie pewną nieznaną osobę. Ten ktoś może ci się nawet nie przyglądać, ale jest pewne że czegoś od ciebie chce i że prędzej czy później się spotkacie. Inny przykład: zauważenie błysku złota gdy jest przekazywane z ręki do ręki, dostrzeżenie dziwnego ruchu - muśnięcie ściany koniuszkami palców - przez sługę który cię prowadzi wgłąb zamku.
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2010, 07:11:30 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Marzenia: Kaprysy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 16, 2010, 06:38:47 pm »
Bajkowy Bagaż:
Fantazja pierwsza – Gracz wybiera jedną rzecz spośród należących do jego bohatera, która odtąd będzie jego Bajkowym Bagażem, czymś przypisanym mu na stałe. Ważna moneta wrzucona do morza zostanie odnaleziona kilka dni później w brzuchu ryby którą jej posiadacz zamierza pochłonąć na obiad; wierny miecz odebrany wraz z resztą sprzętu przed zamknięciem w lochu, za sprawą tajemniczego nieznajomego powróci do spragnionych dłoni właściciela; złodziej który dobrał się do wszystkich skrytek jakimś cudem zostawi cenną księgę... Bajkowy Bagaż nie robi danej rzeczy wytrzymalszą czy lepszą, ale “jedynie” zwielokrotnia szansę na jej zachowanie. Cudowny portret nie zostanie raczej odnaleziony wśród zgliszczy galerii nie tknięty przez ogień; okaże się za to że obraz przetrwał uratowany przez jakiegoś miłośnika piękna – i to na tyle honorowego aby go zwrócić. Sprawa jest trudniejsza kiedy w grę wchodzi czyjaś świadoma intencja – wtedy rozstrzyga ilość zaangażowanego rudzalaionu ze strony posiadacza oraz poziom zdolności przeciwnika.
Fantazja druga – Gracz wybiera jedną z części swego bohatera; od teraz szansa, że ten ją utraci znacznie się zmniejszy. Słowo “część” jest tu traktowane naprawdę szeroko; oprócz głowy, serca, szkieletu i tak dalej może to być jakieś uczucie, wspomnienie, umiejętność – słowem wszystko co tylko związane z BG.

Zdumiewająca Żywotność: jest to chyba najbardziej “surowa” właściwość rudzalaionu, charakterystyczna dla wielu Potworów. Tu nie ma żadnych fantazji – w każdej chwili rudzalaion może zmieszać się z krwią, wzmacniając i ożywiając za jej pośrednictwem całe ciało.

Miód Natchnienia: właściwość podobna do Zdumiewającej Żywotności lecz bardziej subtelna. Pozwala w każdej chwili wzbogacić swoją krew wyobraźnią. Źródło inspiracji, jej dawania i zachowywanie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 16, 2010, 06:44:27 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Marzenia: Kaprysy
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 06, 2010, 07:04:23 am »
Wyciskanie: jeszcze kropelka, jeszcze okruszek, jestem pewien że w sakwie/ bukłaku/ sakiewce/ kieszeni coś jeszcze musi być. Chyba każdy tego kiedyś doświadczył, tej brutalnej rzeczywistości kiedy jakaś rzecz kończy się definitywnie i ostatecznie, mimo najusilniejszych wysiłków nie znajdziesz/ wygrzebiesz już nic więcej. Ten Kaprys omija i opływa tą zasadę: można w nieskończoność - tak długo jak starczy rudzalaionu - wytrząsać z chlebaka ostatnią okruszynę, ostatnią kroplę wody z bukłaka; rzecz zawsze pojawia się powoli, z oporami, ale jest. I po niej kolejna, kolejna i kolejna: w ten sposób z kieszeni można wygrzebać więcej drobnych monet niż zmieści się na wozie poborcy. To, jaką rzecz się wyciśnie zależy głównie od miejsca z którego się ją wydusza. Z sakwy z wodą poleci kropla wody, nie wina; z kieszeni żebraka miedź zamiast złota i tak dalej. Co oznacza że z sita poszukiwacza złota, który przed chwilą rzucił je na ziemię pokazując światu znaleziony samorodek - można wycisnąć złote okruchy. Możliwe jest też wyciskanie rzeczy bardziej abstrakcyjnych: iskier z popiołu albo emocji z istot (pod warunkiem że mają chociaż ich cień) - upór, odwaga, miłość. Nie starczy tego na długo, ale i tak bywa użyteczne.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Marzenia: Kaprysy
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 27, 2010, 07:20:49 am »
Pancerz a'la moneta albo stalowe bikini zapewniający ochronę na całym ciele (ściąganie ciosów); dwie właściwości: efektywność ściągania i efektywność wyparowywania.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Marzenia: Kaprysy
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 07, 2010, 12:26:25 pm »
Wizytówka - nowa możliwość, gromadzenie wizytówek z najróżniejszych stron świata - czysty rudzalaion;