Autor Wątek: L'orror Cornerr - Inspiracje  (Przeczytany 1080 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
L'orror Cornerr - Inspiracje
« dnia: Grudzień 05, 2008, 05:51:53 pm »
Ha dziś przypadkiem trafiłem na komment do starej giery Guilty Gear X2
Stwierdziłem że umieszczę co nieco na forum.
Jest tutaj wiele doskonale klimatycznych postaci, ich ruchy, głos, sposób bycia i walki, doskonałe :)
Są to min:
Faust http://pl.youtube.com/watch?v=nelQEQ9Tgd0
Testament (tutaj niestety prowadzony przez gracza, ludzie mają spory problem z kontrolą tej postaci, w ogóle nie korzystają z Ducha, Kruka oraz Magii, trochę szkoda) http://pl.youtube.com/watch?v=c-gL7UyEaTo
Zato-One http://pl.youtube.com/watch?v=ehsR2KRBumo
Millia Rage http://pl.youtube.com/watch?v=PemEOWWZTJM

Bardziej klasyczni:
Chipp Zannuf http://pl.youtube.com/watch?v=NYEHa8BfAJQ
Soul http://pl.youtube.com/watch?v=ca4kdHNKu1A kiepska jakość nagrania, ale za to wysoka rozpierduchy :D

Hmm chyba się skusze i poszukam mangi w sieci


Całkiem ciekawa rozpiska znajduje się na tej stronie:
zwróćcie uwagę na jej "jasnomagiczność":
http://www.guiltygearx2reload.com/char.htm
To mi się bardzo podoba, ukierunkowanie na niepoczytalność/niebezpieczeństwo, opisane od strony jednej organizacji. Dane są bardzo subiektywne :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2008, 03:02:02 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
L'orror Cornerr - Miecz vs Szpada
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2008, 03:18:55 pm »
Zestawienie dwóch broni i ich użycia, wkrótce postaram się wrzucić tego więcej. Wydaje mi się że to czym walczy szlachcic to szpada, nie szabla, Aniu ty powinnaś być ekspertem, wypowiedz się :) W każdym razie używanie szabli jest bardziej zbliżone do szpady niż miecza (w przypadku Szabli z Juhtun wydaje mi się że można mówić o szabli tylko z nazwy)
Zwróćcie uwagę na równy poziom obu walczących, to broń determinuje przewagę, co ciekawe wynik walki jest inny niż można przypuszczać :)

Szlachcic pod koniec specjalnie wykonuje różne manewry: odchodzi, zmuszając przeciwnika do coraz większego wysiłku, on musi podejść, nawet pozostanie w bezruchu jest nieopłacalne, rany cały czas krwawią, szkot słabnie z chwili na chwilę.
http://pl.youtube.com/watch?v=SVaslN1NiT0
« Ostatnia zmiana: Grudzień 06, 2008, 08:10:40 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Inspiracje
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 10, 2008, 12:36:26 pm »
Jak już wspomniałem bardzo spodobał mi się pomysł zbierania danych o przeróżnych istotach - ich klasyfikacja, archiwizowanie, handel i wymiana, np. Egr Quota może mieć bardzo pokaźny zbiór akt przeróżnych istot w których ocenia zagrożenie jakie sprawiają. Takie dane mogłyby być podstawą do wpuszczania delikwentów do miast (po lub nawet przed wykryciem przez Hajnometry). Gromadzono by nie tylko informacje o wysokości hajonowej ale także o agresywności, nieprzewidywalności, wrogach etc.

Kolejnym ciekawym patentem jest obroża noszona na szyi przez niewolnika, w momencie ucieczki lub próby zdjęcia eksploduje, mmm bardzo nieprzyjemne i klimatyczne.

Jest też wiele innym dupereli, poznałem je przekopując się przez historie postaci, z pewnością użyję ich niebawem (tu i tam buhehe ;)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Placebo i podwójnie ślepa próba
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2009, 07:30:49 pm »
Podwójnie ślepa próba to technika eksperymentalna stosowana w wielu naukach przyrodniczych i czasami w naukach społecznych.

Technika ta polega na takim zaplanowaniu eksperymentu, aby ani badany obiekt, ani osoba bezpośrednio zaangażowana w przeprowadzanie eksperymentu nie miała dostępu do kluczowych informacji, które by mogły wpłynąć na jego przebieg. Informację tę posiada tylko główny koordynator eksperymentu, który sam nie uczestniczy w jego przeprowadzaniu, lecz zajmuje się analizą jego rezultatów po zakończeniu zbierania wszystkich danych przez inne osoby.

Np: w przypadku badań działania nowych leków, podwójnie ślepa próba polega na tym, że losowo wybiera się grupę pacjentów, którym podaje się testowany lek, a drugiej połowie placebo. Poszczególni pacjenci nie są informowani do której z grup należą i nie wie tego również personel medyczny bezpośrednio zajmujący się pacjentami (pielęgniarki podające lek, lekarz analizujący stan zdrowia pacjentów). Lekarz bezpośrednio badający pacjentów, gromadzi dane, które przesyła koordynatorowi testu. Koordynator zestawia te dane z listą pacjentów i metodami statystycznymi ocenia skuteczność działania leku.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Inspiracje
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2009, 04:24:22 pm »
Ziomki i ziomkinie! Zajrzyjcie tutaj: http://www.klanarchia.pl/
Klanarchia to nowy system produkcji polskiej, według mnie pewne rozwiązania są świetne, albo wręcz genialne, a skala i wysiłek pracy - imponujące. Naprawdę polecam wam poczytanie tej strony, wywiadów itp. Oczywiście nie po to żeby zrzynać - to byłoby poniżej godności. Nie myślę też żeby SOŁP miał pójść taką drogą, ale dla mnie Klanarchia jako twór niezwykłej esencji to coś BARDZO inspirującego.
Jeśli chwilowo nie macie czasu, luknijcie na to: http://klanarchia.pl/index.php?id=47. OCZYWIŚCIE, ten pomysł też ma wady, ale w tym wypadku to pierd. Takie rozwiązanie jednego z aspektów magii to dla mnie apsolutna bomba. Dzika, straszna i niezrozumiała (magia nie bomba)...

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Inspiracje
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 28, 2009, 07:38:45 pm »
Niezły patent, klimatyczny i dobrze przemyślany.
Poczytałem jeszcze trochę o rodzajach magii, b. dobry artykuł :)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
L'orror Cornerr - 'Intelektualny' MiszMasz
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 06, 2009, 11:04:10 pm »
http://klanarchia.pl/index.php?id=28
"Postać dobrana pod kątem wykonania konkretnego zadania"
Ta część jest ciekawa. Moim zdaniem to pójście na łatwiznę, ale też i nie, ciekawy eksperyment który można by kiedyś wykorzystać na sesję. Zresztą coraz bardziej skłaniamy się ku takim rozwiązaniom, szczególnie przy tzw, 'jednostrzałówkach' np. Kser lub postać dla Anki (Człowiek Północy vel Aquilończyk).

Ale nie do końca chciałem o tym pisać :)
Klanarchia to system wybitnie Specjalistyczny, taki jak Vampir czy Zew, ma to swoje niewątpliwe zalety, bardzo ogranicza zakres prac, pozwala na ustalenie zwięzłej i dobrej mechaniki, dobrych tricków tworzących klimat etc. Posiada także wady. Nie zagramy tam raczej kimś z 'drugiej strony', nie ma mowy o Kserze czy Khundainie; Riodarin, Seishiro, Viktor, Maegor to także problem. Jest jednak coś z czego, wydaje mi się, możemy brać przykład - konsekwencja. Przemyślano wiele rzeczy od początku do końca - to raz. Dwa - rozwiązania klimatotwórcze, Trzy - mechanika budująca napięcie i współtworząca świat.

W SOAPie problemem jest nieograniczenie i nieogarnięcie... Mamy nieskończenie wiele możliwości, każdy gra kim chce etc. Właściwie nie wiadomo od czego zacząć. Często łapię się na tym że coś zaczynam, nie chce mi się kończyć, lub jeszcze gorzej, nie widzę sensu kończenia tego co zacząłem o.O

Co mam na myśli pisząc o zabiegach mechanicznych? Coś zostało ruszone, spójrzmy: testy pamięci (Landon), oraz testy na Klątwę (tenże sam biedak). Hmm nie potrafię jednak przytoczyć więcej takich rzeczy...

Czynniki klimatotwórcze, tego nam specjalnie nie brakuje: mamy Szaran, Klątwę, Erdańczycy  mają 'pierworodnych'. Ver'kar 'Boskie Siły'; są także mniej eoniczne rzeczy: Biurokracja, wreszcie tworzą się także podstawy obyczajowości i ekonomi (niewątpliwie to ogromna zaleta SOAPa).

W mechanice mimo wielu wysiłków nadal burdel (coraz mniejszy).

Z powyższych dziurą otchłani wydaje się punkt 1, tzn czynniki tworzące świat, pochodzące z mechaniki. Wynika to także (wg. mnie) z pewnej nieregularności naszych sesji i nie kontynuowaniu pewnych istotnych (acz nie koniecznie przyjemnych) zdarzeń z przeszłości (historia+sesje). Dajmy na to moją postać, niejakiego Riodarina. Wręcz nie wiem od czego zacząć, 1 to wiele bardzo nieprzyjemnych wydarzeń z jego historii (tortury, szaranie, śmierć bliskich, pochodzenie) 2 to pewne cechy niestabilności psychiki które mogą doprowadzić do destruktywnego szału (patrzcie Aldor) (tutaj bodajże miał być test k6 gdzie 6 oznaczała wynik pozytywny - tj wejście w szał... ale idea gdzieś się rozmyła), dodatkowo (to nie koniec!) 3 mamy jeszcze problem z przyswajaniem Punktów Mocy wynikającym z okaleczenia jakiego doznał podczas podróży astralnej na Turblanda (bardzo nieprzyjemna sprawa). Wreszcie wydarzenia z sesji: 4 Aldor - częściowe oderwanie się Umysłu/Duszy od Ciała (naruszenie III Jedności), jest także 5 dodatkowe przeznaczenie napisane przez Acherońską Księgę (tutaj nie mam zastrzeżeń poza brakiem mechaniki która miałaby to rozstrzygać; sam patent po prostu nie mógł być jeszcze wykożystany na sesję (byłoby to chyba bardzo naciągane)).
1,2,3,4,5, 5 - motywów, przynajmniej 1,2,4 można połączyć jakoś razem i stworzyć sensowną mechanikę testującą opanowanie (coraz bardziej skłaniam się ku niepoczytalności tej postaci), 3,5 to oddzielne sprawy także wymagające interwencji, nadal nie wiem skąd mógłbym brać PM, ba nie wiem nawet ile ich mam obecnie (zmiana karty postaci i mechaniki).
Nie chodzi mi tu o stworzenie upierdliwych zasad których korzystanie będzie wnerwiać i irytować, a elementów tworzących dodatkowe zawirowania akcji. Niech w jakiejś chwili zacznie walczyć z szałem zarówno na poziomie Narracyjnym jak i Mechanicznym, niech uważnie bada swój poziom energii w organizmie, może po tym jak przeznaczenie księgi zacznie działać zmieni beztroskie podejście do tego wydarzenia z przeszłości? Takie testy zawsze można w pewnych sytuacjach olać(MG), bądź też prowokować(Gracz/MG).

Stworzenie takiej mechaniki jest wg mnie o wiele ciekawsze niż pozostawianie samej Narracji która gubi z czasem swoją konsekwencję (jak widać powyżej), to co testuje Landon może nie jest przyjemne ale bardzo dramatycznie ukazuje że postać coś musi z tym zrobić inaczej czego ją marny koniec.

To tylko sprawa Mechaniki, teraz może coś o wymyślaniu?
-założę wątek rzeczy których w soapie nie chcemy/ chcemy mieć
-postaram się po kolei dociągnąć do końca pewne sprawy, na was także liczę (nadal sprawa map i wielkości świata nierozstrzygnięta, pytanie czy to potrzebne? można przedyskutować..; interpretacja Księgi Maaz, etc)
-prawa, ekonomia, stosunki międzynarodowe, charakter jasnomagi i państw, to wszystko nadal zdeczka zawieszone w próżni, przez to sesje z powodzeniem dzieją się na Martwym, Innym, Kartaldorze -> wszędzie tylko nie tam gdzie istnieją powyższe czynniki.

Nie chcę byśmy robili to mechanicznie czy na siłę, bardziej wolałbym to luźno przedyskutować, tak samo jak w walli dyskutowaliśmy o cechach, ich związkach i poziomach, btw. jak się w ogóle do ich interpretacji ustosunkowaliśmy? Michale czekam na Twoją mechanikę dot. walorów :) uważaj będę kąsał :D
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Inspiracje
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 06, 2009, 11:06:46 pm »
Hmm znowu zbyt patetycznie wyszło
Lejcie na to! Liczy się treść i myśl ;)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Inspiracje
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2009, 02:22:10 pm »
ALIEN SHOOTER II

Ktokolwiek nie wie co to jest niech zobaczy to:
nie pękajcie, z czasem jest tylko lepiej :D
http://www.youtube.com/watch?v=Ba0kKRUvhyY

A teraz do rzeczy, tj. muza czasem jest ciekawa, może się przydać do typu sesji pokazanego w linku powyżej :D spoko, nie jest tak źle, jest kilka niezłych utworków (muza w tamtym linku NIE JEST z gry)

http://www.youtube.com/watch?v=hDAMYUpr2SM&feature=PlayList&p=F5F701D96A4A10D7&index=0
palylista zawiera 17 utworków moim zdaniem najciekawsze to:
1 i 17 (podobne)
12, 14, 15 - z action themów
16 - pierwsza minuta, potem robi się monotonne
2,3 - to utworki akcji które stanowiły muzyczne tło 1cz gry, są o tyle ciekawe że w przeciwieństwie do tych z IIcz. stanowią kompletną całość same w sobie (nie potrzebują akompaniamentu dźwięków umierających stworków i huków+strzałów), posiadają też zmienną nutę czego o wielu innych nie można powiedzieć) :)
YES YES YOOOOOO!
:D
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Inspiracje MiB
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2009, 11:41:08 pm »
Apropos muzy, w M&B jest wg mnie jest niezła.
Format .ogg jest odtwarzany przez winampa, a jeśli chcecie nagrać to na płytę to wpiszcie w google:
ogg to mp3 converter
i sprowadźcie jakiś program ;)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - To dobiero ORO!
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 11, 2009, 12:11:41 am »
Szukałem tekstów o podświadomości (by wreszcie sprecyzować granice zdolności Rak'ha, które mają gigantyczny wpływ na l'orror), a znalazłem coś takiego:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Metoda_Silvy

jaki wypas! doskonałe do opisów wchodzenia w medytację oraz szkoleń magów, psioników etc. WHOASH!!

lol
Joseph Murphy "Potęga Podświadomości"
Mam jego książkę, koleś tyle pierdoli o bogu że nie przebrnąłem nawet przez pierwsze 30 stron
może teraz się zmuszę?
Hmm posty na pewnym forum (http://www.oobe.pl/park/Male-Pytanie-Na-Temat-Podswiadomosci.-t2122.html) jednak potwierdzają moje przypuszczenia dot. książki. Autor był 28 lat pastorem :) i trochę mu się pojebały pojęcia nauka-religia. Ah so.
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2009, 12:55:59 am wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
« Ostatnia zmiana: Luty 11, 2009, 01:50:18 am wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Rzymianie, Galowie, Gęsi i powieszony Pies
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 16, 2009, 04:24:18 pm »
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitol
Przeczytajcie fragment 'Legenda o gęsiach kapitolińskich' xD miażdży
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Muza z Lords of the Realm 2
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 17, 2009, 10:10:05 am »
https://rcpt.yousendit.com/653835246/ab82f9110a1c7e9703042284c11b1a1f
Link działać będzie 7 dni, pospieszcie się robaczki ;)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: L'orror Cornerr - Inspiracje
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 19, 2009, 11:58:20 am »
Kolejne sekciarskie ciekawostki:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kundalini

Sekciarskie bo jak można się odnieść do tego:
http://www.vismaya-maitreya.pl/nasze_doswiadczenia_dalsze_objawy_kundalini.html
??
Osoba pisząca artykół w najlepszym razie potrzebuje półrocznej intensywnej grupowej terapii psychofacho ;) zakładając że niczego poza terapią nie będzie robić (niektóre z tych jej "objawów kundalini" to klasyka...).
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"