Khm. Pardon za populistyczny temat. Ale jest w nim ziarnko prawdy.
Czas zastanowić się nad nową, konkretniejszą nazwą tej naszej GRY. Właściwie każdy nowy gracz pyta co to jest ten sołp - ile razy można powtarzać gadkę o system of ap i tłumaczyć, że wiem, że "ap" pisze się "up"? No i jak to się ma do tego erpega?
Druga sprawa. yish pisze już od dłuższego czasu opowiadanie o swojej postaci (Yksi z "Drużyny Przydomków") i chciałaby wiedzieć jak się u diabła nazywa ŚWIAT sołpiaka. Istnienie po angielsku to Existence, nie brzmi to zbyt dobrze, po polsku w sumie też nie. Z kolei Czerwień (Red) to troszku mało. Kalafior po fińsku? No nie żartujmy (aż tak bardzo).
Jak widać, potrzebujemy dwóch nazw: jednej dla gry (systemu) i drugiej dla świata. Można to oczywiście połączyć, ale jestem ciekaw waszych sugestii i pomysłów.
Dotychczasowe pomysły:
Mroczna Ziemia
Mroczny świat mrocznych i niebezpiecznych przygód
Świat twoich marzeń
Okej, teraz na poważnie (burza mózgów):
-Sidard, coś z Sidardem, nazwa nawiązująca do wojny Pierworodnych o przetrwanie. Legenda to jeden z głównych motywów świata gry;
-Smoki, coś nawiązującego do roli jaką odegrały/ odgrywają w dziejach świata. Fajne, bo są Smoki;
-Umbra i Esencja, nazwa związana z wszechobecnym konfliktem między tymi dwoma siłami, świat jako arena tego konfliktu. Fajna koncepcja, bo obejmuje naprawdę całe uniwersum;
-"Bezimienny świat": nazwa związana ze Smokiem Ostatecznym i z wiarą, że stare imię świata zostało zniszczone przez Pustkę. Żeby przetrwać świat potrzebuje nowego imienia - i będzie to imię zwycięzkiego Smoka Ostatecznego, jeśli uda mu się powstać. Z czego wniosek że świat obecnie nie ma nazwy, coś w stylu "Bezimienne Krainy" (Nameless Realms) może? Fajne, bo zwraca uwagę na kilka głównych motywów: motyw upadku i Smoka Ostatecznego, idei całkowitego połączenia, plus (wg mnie) ma klimat. Z drugiej strony "Krainy" trochę nie pasują, Krainą jest Zachód, Wschód, 'Vador, itp. Raczej Bezimienny świat, ale to już jakieś kwaśne... Bezimienna ziemia?
-coś z Czerwienią, Prawdziwym Światem. "Crimson" lepsze niż "Red", Szkarłat? Koncepcja Miecza Prawdy, tego że prawdziwa ziemia jest kosmicznym mieczem który Stwórca wbił w ziarnko piasku. Ostrość prawdziwej ziemi; fakt, że chociaż istnieją nieskończone możliwości, tylko jedna z nich urzeczywistni się naprawdę. Koncepcja "mniejszych mieczy Stworzenia", jakiś mega artefaktów które możnaby zgrabnie wpleść w świat gry;
Tyle na razie!