Autor Wątek: Seraj - Smocze Imperium Północy  (Przeczytany 634 razy)

yish

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
    • Prywatna wiadomość (Online)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 23, 2012, 01:02:51 am »
Zebrowe wieze

Najwieksze zebra smoka Seraju jako podstawy podtrzymujace spora czesc sklepienia Imperium od zawsze skupialy wiele wysilkow architektonicznych majacych na celu wzmocnienie konstrukcji. Gdyby jedna z tych kosci runela groziloby to katastrofa sporych rozmiarow. Dlatego tez dookola szczegolnie tych najwiekszych zeber powstaly konstrukcje kryjace kosc w soim wnetrzu.

To co nazywamy Zebrowa Wieza, tak naprawde jest materialem otaczajacym zebro zamkniete gleboko w samym centrum. Mieszkancy wiezy to glownie istoty latajace albo z ndzwyczajnymi umiejetnosciami wspinaczki, gdyz stabilizacja zebra czesto brala gore nad takimi ludzkimi potrzebami jak schody... Stad czesto kilka pieter jest polaczonych schodami, ale by wspiac sie wyzej trzeba wyjsc na zewnatrz. O ile nizsze poziomy czesto posiadaja spiralne schody opinajace mury, to na wyzszych poziomach mieszkancy czesto wrecz szczycili sie tym ze schodow nie posiadaja i dojscie do ich pomieszczen jest ograniczone.

Przy zebrowych wiezach czesto mozna spotkac badaczy smoczej kosci. Wysilki glownie skupiaja sie na odbudowywaniu brakow, jednak jest tez roczny przydzial pozwalajacy wydrazyc nieco koscca do badan za specjalna zgoda. Jest to robione w wybranych miejscach by jak najmniej naruszyc strukture zebra i nieszczesny mieszkaniec pomieszczenia wybranego do borowania niestety musi sie pogodzic z dodatkowa dziura w scianie. Aby chronic smocza kosc przed niedozwolonym wydobyciem cala wieza jest oblozona magiczna protekcja oraz dokonywane sa regularne inspekcje. Mimo to od czasu do czasu znajduje sie ktos komu udaje sie nadkruszyc wieze. Biada takiemu wlascicielowi pomieszczenia w ktorym dokonano zbrodni, nawet jesli to nie on jest winny.

Wieze przyciagaja tez innych badaczy dzieki temu ze przecinaja wiele plaszczyzn i latwo z nich dostac sie do roznych struktow - miesni, sciegien, roznych warstw ogrodu...

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 23, 2012, 05:37:49 pm »
Fajne patenty! Możesz sobie dopisać 2+2 pedeki :)

Ogonówka - masz jakiś pomysł czym jest napędzana?

Wieże - one mogą wręcz przeczyć prawom grawitacji, tzn mogą wyglądać jak wielkie kamienne łuki zawieszone wysoko nad jamami i szlakami Seraju.

yish

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
    • Prywatna wiadomość (Online)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 23, 2012, 07:36:01 pm »
Wieze - widzialam bardziej jako cos okalajace te najwieksze zebra.

Napew do Ogonowki :) - czesciowo grawitacja, szczegolnie w jedna strone... A tam gdzie nie ma spadku to w koncu kolejka linowa, moze w drugim wagoniku siedzi 6 (pol)ludzi na rowerkach i pedaluje... Tak troche w podobnym stylu do drezyny...

yish

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
    • Prywatna wiadomość (Online)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #33 dnia: Listopad 23, 2012, 07:52:52 pm »
ZOO

Zoo w Seraju dla ludzi z poza Impreium jest obiektem dosc dziwnym. Podczas gdy Ogrod zamieszkuja najdziwniejsze stwory, ktore przyciagaja wielu badaczy niecodziennej fauny i flory, to dla Serajczykow jest chleb powszedni. Prawie codzien widuja oni takie Ruchalki, czy super trujące pająki, czy też wszelki inny zwierzyniec pokryty łuską. To co zadziwia i fascynuje lokalnych mieszkańców to stworzenia na które turyści by nawet okiem nie rzucili...

W Zoo mozna wiec spotkać: świnie, kury, krowy, owce, konie, osiolki, zaby, golebie, papugi. Najpowszedniejsze futrzaste i pierzaste zwierzeta. Obiektem oprocz osob dogladajacych zwierzat zajmuja sie garstka magow, ktorych zadaniem jest ochrona tych zadkich okazow przed wplywem Seraju. Jest to oaza dziwnej normalności.

Miejsce jest bardzo popularne szczegolnei wsrod dzieci - praktycznie wszystkie okazy sa lagodne i nie probuja czlowieka zabic na dzien dobry w przeciwienstwie do Serajskich odpowiednikow.

Szczegolne miejsce zajmuje w samym centrum zagroda owiec. Jest ich kilka gatunkow - w wielu kolorach i o roznorakiej siersci. Ogolnie w Zoo zabezpieczenia sa typowo Serajskie, ale ta jedna zagroda jest zawsze strzezona przez conajmniej trzech Nieprzekupnych. W koncu owce w Seraju sa na wage zlota...
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2012, 09:31:34 pm wysłana przez yish »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #34 dnia: Listopad 24, 2012, 09:34:42 pm »
Fajny pomysł. Ciekawe, że coś podobnego mamy dla delgimów, czyli miast które leżą jeszcze dalej na północ, za Górami Żelaznymi. W tamtejszych zoo obok koni i skowronków ludzie podziwiają zieloną trawę i zielone drzewa i kwiaty warzyw w rodzaj ziemniaka czy kalafiora...

yish

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
    • Prywatna wiadomość (Online)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 01, 2012, 06:02:01 pm »
Gejzery Bezpowietrza

http://www.fantazie.nl/images/wallpaper-bubbles-1680.jpg

Gejzery wystepują w dwóch rodzajach - duże, odkryte i "okiełznane" przez lokalnych mieszkańców oraz mniejsze, "dzikie", rozsiane po zakątkach ogrodów.

Bezpowietrze to specyficzny lżejszy od powietrza gaz wytwarzany przez smoka, zamkniety w różnego rozmiaru "bańkach mydlanych". Jednak wygląd tych lżejszych od powietrza bąbli jest mylący, gdyż powłoka bynajmniej nie jest z mydła. Gruba na conajmniej kilka centymetrów wymaga sporej siły by się przebić do środka i dostać do gazu. W zdrowym ciele te pęcherzyki zbierają się w wolnych przestrzeniach między organami sprawiając, że cały smok jest lżejszy niż by na to wskazywał jego rozmiar.

Niestety jak wszyscy wiedzą smok Seraju do zdrowych nie należy, i gejzery są dość niebezpieczne dla stabilności Imperium. Przy kruchym stanie skóry, kości i w ogóle wszystkiego w Seraju presja zbierających się pod sklepieniem pęcherzyków bezpowietrza łatwo mogłaby powodować zniszczenia i wybijać dziury w swojej drodze do nieba. Dlatego większość gejzerów, szczególnie tych dużych, została zlokalizowana dawno temu i bańki są obciążane balastem i tak zabezpieczone czekają w magazynach na kupców.

Bańki można kupić w stanie surowym - właśnie jako takie latające bąble różnych rozmiarów, lub też sam gaz po ekstrakcji. Bez ochronnej powłoki gaz szybko się rozpływa i bardzo trudno go przechowywać. Bezpowietrze ma kilka ciekawych właściwości - np. widoczna gołym okiem luminescencja. Ma też właściwości lecznicze - zabliźnia rany, tamuje krew i ogólnie zmusza ciało do samonaprawy. Co ciekawe, choć potrzeba sporej siły by rozciąć powłokę pęcherzyków, to wytarczy, żeby upadła na nie choć jedna kropla krwi a powłoka natychmiast się rozrzedza uwalniając gaz.

Leczenie gazem jest niestety ograniczone przez efekty uboczne i zwykle stosuje się go jedynie w małych ilościach. Podejrzewa się też, że bańki bezpowietrza są częścią układu składowania esencji przez smoka. Nawet tak rorzedzona jej forma jednak mocno odbija się na zwykłych istotach, które ogarnia obsesja ogarnięcia pierwszego celu który im przyjdzie do głowy. Zwykle wystarczy zamknąć takiego osobnika na godzine lub kilka zalężnie od dawki by mu przeszło. No i nie należy zapominać o Zamieci jaka towarzyszy otwarciu bańki...

Dzikie gejzery są zwykle małego rozmiaru - często produkujące bańki nie większe niż kilka centymetrów średnicy. Uchowały się właśnie dlatego że trudniej je wyśledzić, i zwykle natrafia się na nie przypadkiem w gąszczu ogrodów.


Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 19, 2012, 01:57:14 pm »
dziwne zwyczaje związane ze zwierzętami:

-zakaz walk kogutów (egzekwowany przez Widów). Z kolei - paradoksalnie - Nyktemici starają się ograniczyć import tych zwierząt do Seraju.
-wielka wartość czarnych psów (służą do wyrywania mandragor)
-wielka wartość owiec (służą do kontrolowania robactwa zamieszkującego smoczą krew)
-absolutny zakaz importu rudzików (część prawa królewskiego!)

i inne:

-zakaz noszenia szmat przez żebraków, stanowiący część... prawa królewskiego (!) Bardzo surowo egzekwowany przez karaczy i straż miejską.
-żołnierzom nie wolno uzbrajać się jednocześnie w miecz i broń palną (Widowie)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2012, 02:25:50 pm wysłana przez Bollomaster »

yish

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 315
    • Zobacz profil
    • Prywatna wiadomość (Online)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 03, 2013, 02:35:40 am »
Ozorowe Pola

Jezyk smoka czesciowo polozony jest powyzej Aleii Chwaly (oddzielony od niej ogrodem), a czesciowo wije sie w gornych czesciach dzielnicy Paszczy. Patrzac z gory (i z daleka) jest to bardzo szeroki trakt, choc stajac na nim czlowiek raczej od brzegu do brzegu wzrokiem nie siegnie poza koncowym odcinkiem.

Nie od razu wiedziano, ze ta przestrzen pokryta niezmiernie miekkim wlosem to wlasnie jezyk smoka. U malych jaszczurow wlosy te sa ledwo dostrzegalne i dosc dlugi czas zajelo rozwiklanie tej tajemnicy. Wlosie pokrywajace centralna powierzchnie jezyka sluzy do czyszczenia i polerowania smoczych lusek. Ze wzgledu na rozmar smoka Seraju to co umykalo u jaszczura tutaj siega czlowiekowi powyzej pasa.

Nieslychanej miekkosci wlosia nie nalezy jednak mylic z delikatnoscia. Cienkie jak struna, a wytrzymale jak metal nicie trzeba scinac bardzo ostrymi kosami. Sluza za swietny material do lekkich zbroj zamiast kolczug dzieki swojej lekkosci (o ile tez sa przyjemniejsze w dotyku niz taki zbior metalowych kolek...), ale tez tworzy sie z nich najdrozsze na swiecie szmatki do polerowania pancerzy.

Jest to swietny material eksportowy, gdyz nawet wyrwane wlosy niestety nigdzie indziej nie urosna. Moze za wyjatkiem dziwacznych eksperymentow Ossentharczykow. Seraj jednak broni swoich cudow i wyrywanie tych wlosow jest surowo zabronione. Nawet wycinka jest prowadzona wg. planu gdyz niestety przestrzen smoczego ozora jest ograniczona.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 10, 2013, 11:26:15 pm »
Do Jaźni (czym się zajmują Jaźnianie):
-filtracja smoczej krwi - w efekcie produkują bardzo czystą wodę;
-zamykanie esencji z bąbli bezpowietrza/ sfer esencji/ smoczych pierdów w kryształach - esencja do kupienia za pieniądze;
-kryształowa inżynieria. Jaźnianie (albo ktoś inny) odkryli rodzaje/ kombinacje kryształów, które, jeśli ustawione na przecięciu żył energii, zaczynają się tą energią samoistnie ładować. Energia skumulowana w takich kryształach ("kumulatory") może być następnie odprowadzana za pomocą specjalnych rur do mniejszych kryształów które ją uwalniają ("radiatory"). W ten sposób można ogrzewać domy, zasilać piece albo lodówki - wszystko zależy od tego jaka energia jest dostępna. Jest to niezwykle wydajny system, którego jedyną wadą jest spora produkcja disopsu i pewna niestabilność.
W Jaźni żyły idą tuż obok siebie - całe miasto jest właściwie położone w jednym wielkim polu energetycznym, co sprawia że jego mieszkańcy mogą się cieszyć komfortem życia podobnym do tego jaki istnieje w Halrua.
Gildie inżynierskie z Jaźni wykonują prace na obszarze całego Imperium, a czasem w innych gizerniach, na Dworach Północy czy nawet - w innych krainach.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Seraj - Smocze Imperium Północy
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 22, 2013, 06:12:32 pm »
Poczta Kontynentalna albo Dom Czaszek: wypada zacząć od tego, że jest to pierwsza i jedyna poczta kontynentalna na świecie. Nazwa jest cokolwiek wyolbrzymiona, ale tak czy inaczej w przedsięwzięcie jest zaangażowana imponująca liczba krajów z najdalszych stron świata. Cel Poczty jest bardzo prosty - ma motywować (finansowo) "przedsiębiorcze żywioły Seraju" (czyli karaczy) do obrony kontynentalnej Jasnomagii. Seraj był od zawsze źródłem mnóstwa niebezpiecznych, wręcz wywrotowych towarów, nic więc dziwnego że po tysiącach lat kilkanaście znużonych państw w końcu zdecydowało się zmienić metodę działania i przeniosło wojnę na teren nieprzyjaciela. Zazwyczaj serajscy karacze z radością odwalają brudną robotę z którą normalnie babraliby się strażnicy granic położonych setki i tysiące kilometrów od Imperium.
Nieoficjalna i znacznie bardziej rozpowszechniona nazwa, Gildia Czaszek, wzięła się od kolumnady i ścian holu wejściowego tej instytucji obłożonych tysiącami czerepów. Jeśli wierzyć pracownikom, każdy z nich "został strącony z ramion łamaczy Jasnomagii".
Oprócz tego Poczta jest rzeczywiście pocztą, a poza tym również czymś w rodzaju ambasady, faktorii handlowej i cechu alkemicznego w jednym. Dla osób spragnionych wieści z szerokiego świata nie ma lepszego źródła informacji.
Poczta Kontynentalna znajduje się w Prowincji Ogona, tradycyjnie najstabilniejszej z pięciu Prowincji Imperium.