Sesja rozpoczyna się zakończeniem pisania raportu (jakość 8 sukcesów)
<2PE>.
Pojawienie się kalada z Lacrimy, informuje o Vilonie z Valensua i jego chęci spotkania się z Rio.
Następnie próba spisania z pamięci 15 i 16 strony Dagal. Nie powodzi się. Ręka zaczyna sama kreślić nieznane symbole. Po koncentracji i ponownej próbie udaje się spisać 2/3 (cały zakres pamięci)
<1PE>Kontakt z Irgamonem, komunikat o wysłaniu sługi który odbierze raport.
Kontakt z Arunem Todradorem, przedstawienie mu kartki i raportu. Brak zainteresowania z jego strony.
<1PE>Pojawienie się Iluzji Irgamona
<1PI deklaracja oddania hołdu>, podanie mu raportu ze spisaną stroną Dagal (oraz małego załącznika).
Wycieczka do Ansitu, widoczna walka Hagem z Klątwą (ściemnienie barw, ciężka atmosfera, ciepło); znalezienie po drodze zapachu Szonrei, wyśledzenie jej siedziby, następnie wyśledzenie siedziby Loxen.
<1PE>Udanie się do Ansitu, rozmowa z Vilonem, (zamieszkuje Dolinę Kirzei, w Dębowym Pałacu, jego siostra ma na imię Iriana); dowiaduje się o sytuacji w Nimbarionie, dowiaduje się o Papellu (tanelf znikąd, dowódca partyzantki w której skład wchodzą głównie śmiertelnicy, odnoszą militarne sukcesy). Zaproszenie do jego pałacu

; dowiaduje się o planach Vilona i jego "przemianie".
<1PI>Przed opuszczeniem Ansitu pytanie o odbudowę ręki.
Powrót do mieszkania, pojawienie się uczucia senności (wezwanie do misji Śniących). Uczucie znika, przerwane rozkazem pojawienia się w siedzibie Irgamona.
Spacer, przekroczenie wrót siedziby.
W całkowitej ciemności (najprawdopodobniej przesłuchaniu przysłuchiwało się wielu Hagem) potwierdza autentyczność raportu, następnie dostaje rozkaz przypomnienia wyglądu czytanych stron księgi (pomoc z zewnątrz)
<2PE>. Otrzymuje rozkaz opuszczenia siedziby. Dowiaduje się że zostanie przeszkolony w Rak'ha Zerugon (przypomnienie brakujących elementów stron, forma nagrody).
<1PI>Powrót do mieszkania, rozpoczęcie treningu za pomocą 'trucizny'
<trening jest sam w sobie esencją>. Senność, zanurzenie się w Dora'na'zar. Pojawienie się na 'horyzoncie' Bazgala Arneriego - Biskupa Zakonu Ekskanonicznego. Uczucie skrajnej wściekłości
<1PI>. Razem z postacią pojawia się Mistril i Astril. Szarża w stronę Biskupa (siedzący na tronie obrośniętym zielenią, mocno zbudowany, nagi mężczyzna, krótkie białe włosy, zamiast oczu dwa błękitne wiry, otoczony chmurą latających motyli). Bazgal pojawia sie w innym miejscu (zaraz po ataku). Próba rozwarcia pod nim ziemi, nieudana. Kolejna próba, spalenie esencji, większa dawka gniewu
<1PI>. Ziemia rozstępuje się, jednakże Biskup ponownie pojawia się w innym miejscu. Tym razem przygląda się postaci. Rio z furią ciska w jego stronę kontrolowany kawał wzgórza
<2PE - za działania związane z Dora'na'zar><1PI - za barwność opisu
>. Bazgal ponownie pojawia się w innym miejscu, tym razem rozpoczyna ucieczkę. Stopniowo traci swój błękitny wygląd, zaczyna przypominać samego siebie.
Jest szybszy, Rio oddziela swój wzrok i posyła go za ofiarą, wzrok ją wyprzedza i staje naprzeciw niej
<1PE>. Próba stworzenia bagna i żywych pnączy, zwieńczona sukcesem. Biskup wyrywa się z oplątania, ucieka w stronę miasta. Tuż pod bramą postać dopada go ponownie, ponownie udaje mu się wyrwać z bagna, wbiega przez bramy miejskie do pustego Andurionu. Wzrok czeka na dotarcie ciała, razem z nim dociera Mistril i Astril. Wezwanie chmur burzowych, przybycie człowieka z północy (?). Stworzenie trzech wierzchowców i oręża, dalszy pościg przez miasto
<1PI- za barwność deklaracji>.
Biskup zatrzymuje się przed pierwszym zalewem Alp'tronaki, waha się. Andurion zostaje spowity ciemnością (chmury), 'drużyna' zbliża się do niego. Rio wydaje z siebie okrzyk furii, który przyjmuje postać szwadronu cienistych rycerzy, szarżujących razem z nim. Biskup skacze do rozlewiska Alp'tronaki. Rio po zeskoczeniu z wierzchowca ogląda się przelotnie i spostrzega tysiące niezidentyfikowanych cienistych wojowników (prawdopodobnie sam ich przyzwał, większość uzbrojona w guan'do). Skacze za Biskupem dając rozkaz do dalszej szarży. [czarna k6tka idzie w ruch

]
<1PI>Budzi się.
Zakończenie treningu (trwał tylko kilka godzin). Pojawia się informacja o sformowaniu podstawy taremu, ustalić wspólną strategię działania. Nawigator zostaje zatrzymany w mieście do dalszych przesłuchać (sukces złożonego raportu!), tym samym Velasha zostaje wyeliminowana z 'zespołu'. Udanie się do Ansitu na operację, przed jej rozpoczęciem komunikat od Szonrei. Przełożenie operacji i udanie się do jej siedziby. Na miejscu pojawia się Urtal. Rio chwali się triumfem nad Veslashą. Ustalenie wspólnej strategii głosowania na nowego dowódcę (wybieramy Loxen). Zjawia się Loxen. Głosowanie, 2 głosy na Szonrei, 2 na Loxen(?!). Ponowne głosowanie niepotrzebne, rzecz zostaje rozstrzygnięta przez Szonrei - Loxen Dowódcą nowej ekipy
<1PI>. Dyskusja o Siris: dwie możliwości działania (nakłonienie jej do współpracy, lub kasacja pamięci i rozpoczęcie rzeczy od nowa w Cesarstwie - 2ga opcja okazuje się nie być taka głupia) Rio podejmuje się rozmowy (w przypadku niepowodzenia zawsze mogli kasować pamięć).
Udanie się do Ansitu gdzie była 'przetrzymywana' Siris Peiren. Strażnik ostrzega przed jej 'złym nastrojem'. Wejście.
Przebieg rozmowy:
(Siris była przetrzymywana wbrew jej woli, jej 'przygoda' na horyzoncie Szirn oraz kontakt z Szonrei także nie można zaliczyć do udanych).
- Riodarin ukazuje załogę Raknary (w tym przede wszystkim siebie) jako poszkodowanych, traktowanych podobnie jak Siris, bezdusznie, jak narzędzia. (mówi o śmierci Razy podczas akcji na horyzoncie, a także o utracie ręki - kikut)
<1PI>- mówi o swojej nadziei przejścia do cywila po zakończeniu misji z Monomachem (ukazuje ją jako coś niepewnego ale możliwego)
- dyskusja na temat ilości uratowanych tanelfów na horyzoncie. Siris zostaje przekonana do tego że to nie jej wina (mowa o jej znaczeniu dla misji) tylko działanie Navigatora raknary który działał dla własnej korzyści. Uspokojenie jej - to egoistyczne zachowanie spotkało się z niezadowoleniem strony Ver'karskiej, obecnie nawigator jest sądzona, kara prawdopodobnie będzie surowa

- dyskutuje na temat samej misji - zabicia monomacha - ukazuje to jako odgórny rozkaz oraz coś nieuniknionego (jeśli nie zrobi tego jego ekipa, zrobią to następni).
- Rio podsyca niechęć Siris do Ver'kar
<1PI> -> do organizacji ich społeczeństwa, stosunku przełożonych do niżej znajdujących się istot
- Rio obiecuje Siris przeprowadzić akcję tak by nie zginął podczas niej żaden tanelf
- Siris domyśla się że alternatywą do w/w propozycji jest niepamięć, Rio po dłuższej chwili potwierdza (niechętnie) jej przypuszczenia,
Siris zgadza się współpracować:
-ofiaruje także pomoc w odzyskaniu ręki oraz wszystkich innych ran poniesionych podczas służby (także reszty załogi)
-zgadza się pomóc w misji
-zaufa każdemu za kogo poręczy Riodarin
-efekt rozmowy jest pozytywny min z tego powodu że Rio przez większość czasu mówił to co myśli (dodatkowo umiejętność aktorstwa).
-nie udało się przekonać Siris do Szonrei (która ją uratowała

)
-zakończenie rozmowy, pożegnanie, gratulacje od strażnika (rozmowa faktycznie była przez cały czas podsłuchiwana - lorror pod wrażeniem umiejętności aktorskich postaci)
<2PE za rozmowę><2PI>Opuszczenie Ansitu
- złożenie raportu Loxen
- przekazanie informacji Szonrei i Urtalowi
- rozmowa z Szonrei o treningu - wyraża zgodę
- powrót do Ansitu, odzyskanie ręki (zabieg przeprowadził Selesz - krasnoludzki kalada Lacrimy), kilka dni rehabilitacji, tydzień do całkowitego wyzdrowienia, następne dwa do całkowitej integralności.
<1PI - słowa Sesesza trafiają głęboko w świadomość Riodarina>- odwiedziny Mirny "Kolekcjonerki Ognia" (dowiaduje się o jej planach i hobby - udanie się do Kartaldoru, poszukiwanie artefaktów związanych z ogniem; statek Czarny Rynek)
<1PI>- Wydzielenie 90gar czerni w wadze miejskiej
- Udanie się do zbrojowni po ekwipunek (otrzymanie go)
- Miasto zostaje przekazane Esmerze (kruda, hakrydka z taremu Nemerny), Hagem udają się na Daleki Zachód (wojna).
- Udanie się do siedziby, ostatnie rozmyślania
- Wezwanie od Loxen, opuszczenie Verutin - rytuał przejścia do Czerownej Ziemi
Planowe lądowanie 22 Listopada 1027r.
Punkty Esenjcji za realizację celów:
[kładziemy nacisk na dopełnienie danej akcji]-regeneracja ręki
<4PE>-pogrążenie Velaszy
<4PE>-oczyszczenie się z zarzutów
<4PE>-powrót na prawdziwą ziemię
<8PE> (na początku następnej sesji)
-kontynuacja planów (dezercja(32), neutralizacja przeznaczenia z Dagal(64minimum

), trening rak'ha(

)
Razem p. esencji 24 (+8)Razem p. imienia 15