Autor Wątek: Cechy! Czas rozwinąć je do granic możliwości!  (Przeczytany 347 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Cechy! Czas rozwinąć je do granic możliwości!
« dnia: Grudzień 21, 2008, 10:44:45 pm »
Stara mechanika opierała się na Cechach, Trzech Jednościach - Umyśle, Duszy i Ciele. W nowej, cała trójka jest ściągnięta w obręb jednego współczynnika, Rangi Podstawowej. Odejście od pięknego związku - Nauka Trzech Jedności w świecie gry i trójka odpowiadających Cech na karcie postaci to nie była łatwa decyzja. Ale myślę, że wyjdzie grze na dobre; nie wyobrażam sobie dalszych prac w kierunku uniwersalnej skali sukcesów, wyliczenia kolejnych poziomów Cech, opisu tego co można zrobić na 5, a co na 15 poziomie. Teraz wszystko jest maksymalnie uproszczone, sprowadzone na podstawowy poziom fundamentalnych różnic między Rangami. Nie musimy określać 100 albo więcej poziomów. Obecne zadanie polega na solidnym, przemyślanym określeniu 10 Rang. Poniżej mamy mnóstwo materiału do uładzenia.
Przeniesione z Wizji SOŁPa 28 sierpnia roku pańskiego 2010 przez Bollomastera.



Wrzucam ten temat tutaj - nie do mechaniki. Definicja cech wpłynie na cały świat i ma w sobie więcej z wizji niż mechaniki.

Temet jest wyzwaniem :D nadal nie wiemy jak wyglądają wyższe poziomy cech, nie mówiąc juz o reakcjach jakie zachodzą między nimi.Na dobry początek zacznijmy od wypisania wszystkiego co jest z nimi związane:
Zaznaczam - improwizuje totalnie, to nie jest podsumowanie txt stworzonych tylko burza mego mózgu ;)

Ogień - umysł; wola; świadomość, koncentracja; wzrok - postrzeganie barw; myśli; sny; ogień (żywioł); uczucia i emocje w szczególności gniew, namiętność i pożądanie, dzikość; wymuszenie zarwania kilku nocy nad pracą (pochłania część Ognia do zmuszenia Mroku); logika, spryt; zdolność rozwiązywania zagadek (wraz z światłem); matematyka;

Wysokie poziomy Ognia - przemieszczanie przedmiotów wolą; łamanie woli innych istot; czytanie myśli, postrzeganie ich jako pędzących przez istnienie nitek, możliwość ich wychwycenia, zmiany, splątania, zniszczenia; wyostrzanie wzroku, dalszy jego zasięg; widzenie w ciemności; telepatia; istnienie po unicestwieniu ciała (minus - cześć ognia cały czas jest wymagana do 'trzymania w kupie' ciała i duszy); całkowita odporność na ogień i temperaturę; niemożliwa do zakłucenia koncentracja, trans; podróż po istnieniu samym umysłem (widoczne myśli innych istot (powiązanie ognia z myślami) lub obrazy (wzrok)); głębokie przemawianie (mówienie zarówno słowami jak i myślami oraz emocjami 1. odbiorca nie znający języka będzie częściowo rozumiał przekaz, ponad to emocje mówcy przelewają się na odbiorcę i pozostają w nim).

Światło - dusza; poruszanie się; szybkość; równowaga, słuch (?) (bardzo dobre powiązanie, zmysł równowgi znajduje się przecież w uszach) rzemiosło; widzenie czerni i bieli, charyzma i zdolności językowe (nadal nie akceptuje tego... czegoś.., język to pamięć a charyzma... obecnie nie pasuje do niczego, wole brać ja z opisu postaci, lub jakiejś pochodnej innej ennei, np smoków (słowa), gwiazd (blask) etc); zdolność improwizacji; struktura łacząca Ogień i Mrok, scalająca istotę; koordynacja oko-ręka - rysowanie, malarstwo, strzelanie z łuku; mądrość, stałość wewnętrzna (ducha), siła przekonań; mimika twarzy, czytanie z ruchu warg; podzielność uwagi;

Wyższe poziomy Śiwatła - zdolności łączenia się z światem spirytualym, zdolność łączenia umysłu z przestrzenią (postrzeganie olbrzymich połaci terenu), łączenie się z energią (czerpanie z gigantycznych zasobów mocy otoczenia), silna dusza podobnie jak silny umysł gwarantuje istnienie po śmierci ciała (forma eteryczna), przerważliwienie (nadwrażliwość, stapanie części swej istoty z istnieniem), nadwrażliwość (opanowane przewrażliwienie, za pomocą siły umysłu); krzyk duszy (inna forma okrzyku bazującego normalnie na Mroku); stałość emocjonalna (odporność na zmianę światopoglądu, idei, manipulacje); rozrastanie się ducha, przenikanie nim do świata materialnego, oprowanie duchem na materii fizycznej (np drobny chłopiec posiada gigantyczna nadnaturalną duszę, posiada ona formę gigantycznego kolasa, chłopiec traktuje ją jak swoje drugie ciało, może za jej pomocą podnosić znaczne ciężary, jego eteryczne ramiona są zncznie większe, może nimi objąc szyję Smoka ;) ); postrzeganie ducha (widzenie przez martwa matrię, 'rozmowa' z drzewami, wreszcie widzenie istot takimi jakie są, a raczej takimi jaka jest ich Idea);  możliwośc czytania dwóch ksiażek naraz (potrzebna także rozwinięta koncentracja lub ogień);

Mrok - ciało, siła fizyczna, wytrzymałość a także zmysł węchu i dotyku; regeneracja, odpornośc na trucizny, toksyny, gazy, mechaniczne rany, punkty życia, odporność na zmęczenie i szybka regeneracja (mało czasu potrzebnego na sen); odporność na ból; energia życiowa (razem z Światłem) (KI); instynkt, przeczucie; okrzyki (działają na Mrok przez oddziaływanie na Ogień i Światło); siła wyskoku z miejsca (bez rozpęczenia), siła rzutu; zapach (mrok odpowiada za jego wytwarzanie), włosy, łój, skóra; Mrok w pewnym stopniu odpowiada za atrakcyjność (atletyczna sylwetka, zdrowa skóra, pociągający zapach, równe białe ząbki, lśniące gęste włosy).

Mrok na wyższych poziomach - psi węch; wyczuwanie ruchów powietrza poprzez dotyk (nowy rodzaj zmysłu wzroku); niesamowita regeneracja i witalność; powstrzymywanie działania czasu na organizm (brak starzenia); trwanie ciała po zniszczeniu umsyłu, czasem nawet duszy (pusta zwierzęca skorupa); brak potrzeby częstego oddychania (po dłuższym czasie osłabia cechę) z czasem przy odpowiednim treningu powiązanym z światłem można wyeliminowac tę potrzebę całkowicie; kontrola wydzielanego zapachu (np pocenie się zapachem akacji lub fiołka, wydzielanie feromonów), możliwość usunięcia zapachu z odzierzy, zatrzymania procesu pocenia; kontrola porostu włosów; odporność na zagłodzenie (można nie jeść przez bardzo długi okres, zamiast śmierci następuje osłabienie orgamizmu, po kilkunastu dniach normalnego odżywiania - powrót do formy); zwiększona sprężystość i wytrzymałość mięśni (w połączeniu z niektórymi magiami daje możliwość przebudowy formy fizycznej (odchodzenie od formy humanoidalnej; w połączeniu z światłem zmianę wyglądu; wreszcie w skrajnych formach zmienienie formy w istotę plastyczną (same mięśnie i znajdujące się wewnątrz organy); tradycyjne umiejętności zabójcy (znajomość witalnych punktów) nie działają na istoty z wysokim mrokiem - struktura ich ścięgien, żył, organów wewnętrznych uległa głebokim przemianom, może się zdarzyć że np skóra robi za ścięgna, organy przemieściły się lub np cały układ trawieny zmienił w jeden dziwaczny narząd znajdujący się w nietypowym miejscu; okrzyk mogący wypłoszyć wolę walki z najdzielniejszych cerc, manifestujący destrukcję i siłę; wraz z wysokim światłem daje moc oddziaływania na pobliską materię, zakrzywianie jej, a wraz z wola nawet w zmienianie w coś innego (np głaz w piasek, a piasek w wodę), czerpanie sił witalnych z pobliskiego otoczenia, lub proces odwrotny emitowanie siłami witalnymi na otoczenie (rozkwit, uchronienie przed chorobą, etc).

Powiązania:-duch powiązany jest z umysłem, silny duch może okazać się tak samo dobrą tarczą przeciwko skrajnym destruktywym emocjom jak silna wola, duch jest czymś bardziej statycznym, niezmiennym; -zbyt duża ilość światła w sotosunku do ognia powoduje ślepe mythale - mythale podczas których akcje światła nie są rejestrowane przez umysł - brak rejestracji oznacza brak możliwości reagowania, z drugiej strony wysoki mrok lub ogień w zestawieniu z niewielkim światłem oznacza niską częstotliwość akcji, z drugiej strony pewne istoty, np. magowie nauczyli się wychodzić teoretycznie poza granice światła za pomoca ognia (zaklęć), niemniej jednek byliby w tych stanach jeszcze bardziej efektywni posiadając światło równe ogniowi; światło definiuje częściowo szybkość regeneracji energii i organizmu (?) na równi z ogniem (energia) i mrokiem (organizm).

Wypisałem całkiem sporo tych zdolnści, wydaje mi się że nie wytępują one zawsze i wybitnie zależą od tego w jakim kierunku poszła dana istota, czego pragnęła, co wpłynęło na zmiany etc.A teraz inne zdolności które nie wiem do czego przypożądkować:zdolność uczenia się;Uhh na razie tyle, jest tego coraz więcej :) wrzucajcie co tylko przyjdzie wam do głowy! Komentujcie też to co zostało spisane :)

Orty poprawię, spokojnie :)nierozwinięte (tbc)

patent z wyokością cechy i związkiem z umiejętnościami.Jeśli dobrze pamiętam zaakceptowaliśmy (tj Michał wybrał) opcję z punktami parowania (wyparowań) dla każdej z cech, wzrastają one co dwa poziomy zaczynając od drugiego. To rozwiązuje nam problem wymyślania opisów rzeczy które można "przyjąć na klatę" bez potrzeby wykonywania testów, niestety nie do końca. Całość powiązaliśmy z sukcesami, dlatego dobrze byłoby zobaczyć co oznaczają te liczby,tzn te sukcesy. Gdy zrobimy tą liste będziemy mogli ostatecznie sprawdzić czy otrzymywanie 1 punktu parowania na 2 poziomy cechy ma sens.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2010, 04:59:32 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wracając do cech...
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2008, 02:50:44 pm »
Powiązania między cechami:
Struktura powiązań: Ogień – Światło – Mrok; światło jest w środku, łączy trzy jedności, z tego wynika poniższa kolejność zapisywania słów w powiązaniach:
Ogień – Światło
Światło – Mrok
Mrok – Ogień

Ogień – Światło:
- niski ogień spowalnia rejestrowanie rzeczywistości przy dużym świetle,
-wysokie światło wspomaga ogień przy testach odporności psionicznych, testach uporu, stałości, niezmienności psychiki i poglądów, stałości spokoju wewnętrznego,
- w przeciwnym razie w skrajnych gigamicznych sytuacjach część ognia jest stale pochłaniana do utrzymywania jedności istoty (niskie światło okazałoby się niewystarczające), w ten sposób tracimy np. 10 sukcesów by utrzymać w ryzach istotę, i dysponujemy tylko 20 podczas testu..
-wysokie światło zwiększa szybkość gromadzenia energii magicznej potrzebnej do rzucania zaklęcia
-wysokie światło przyspiesza regenerację punktów energii (magii/many)

Światło – Mrok
-niskie światło w połączeniu z wysokim mrokiem to powolność, tzn obiektywnie poruszamy się sprawnie ale subiektywnie, dla istot z ogromnym światłem jesteśmy nieproporcjonalnie rozwinięci
-niskie światło nie nadąża za regeneracją i usuwaniem zmęczenia (taki nowy patent), postać traci część mroku przeznaczając go na usuwanie tych efektów (słabnięcie podczas długotrwałych zmagań, np. z 30 sukcesów przeznaczamy 5-10 na regenerację gdyż nasze światło na 5tym nie  wytrzymuje natężenia 30 sukcesów).
-wysokie światło może przyspieszyć  regeneracje ciała gdy mrok również jest nadnaturalny (np. 10Ś i 15M)
-wysokie światło może połączyć mrok z otaczającą go materią, mrok czerpie energię z pobliskiej materii (wszystko staje się szare, ale postać jest bardziej witalna, posiada większe KI, lub np. w ogóle się nie męczy, lub  rzuca dodatkowymi kościami związanymi z stworzeniem umiejętności wykorzystującej to zjawisko)
-niski mrok przy wysokim świetle to ograniczenie szybkości poruszania się organizmu, gdy Światło 30 porusza ciałem 5 to ciało może otrzymywać poważne obrażenia, czasem śmiertelne, może dojść nawet do rozpadu Mroku, by temu przeciwdziałać część światła wiąże się silniej z Mrokiem, efektem ubocznym jest utrata części sukcesów które przeznaczamy na ochronę Ciała (np. 5-10)

Stworzenie powiązań Światła z Ogniem czy Mrokiem to banał, gdyż jest ono zaprawą istoty, elementem łączącym, możemy wymyślać inne powiązania jeszcze długo. Prawdziwe wyzwanie znajduje się poniżej:

Mrok – Ogień
-wysoki ogień zwiększa możliwości Mroku, np. skupia energię w mięśniach, mobilizuje wole, pomaga ignorować ból, zmęczenie,
-ogień może powstrzymać rozpadanie się mroku i nadchodzącą śmierć (twister), lub utrzymać istotę na ziemi prawdziwej nawet po utracie mroku (powstrzymanie rozpadania się mroku trwale pochłania cześć ognia istoty)
-wysoki mrok usuwa zmęczenie z ognia, np. powstałe po dziesiątkach godzin spędzonych nad księgami, lub po bardzo intensywnej koncentracji, czy skrajnych emocjach o skali GIGAmicznej (ehh ta bigamia :/), wreszcie brak wysokiego mroku może spowodować uszkodzenie ciała po wejściu w szał lub ekstazę o wartości 20-30 sukcesów.
-wysoki mrok daje większe możliwości składowania energii w organizmie

Uhh teraz czekam na Wasza pomoc :) jakieś zupełnie nowe pomysły, coś co przy wypisywaniu powyższych nie przyszło mi do głowy ;)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Cechy! Czas rozwinąć je do granic możliwości!
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 14, 2010, 09:32:52 am »
Mnóstwo tutaj świetnych patentów, czas to wszystko przejrzeć ponownie!
Z góry zaznaczam, że nie będę odpisywał na kontrowersyjną rozpiskę sukcesów dla Czarnoksiężnika, Syna Ksenelitu itp. Określenie możliwości takich istot to ciągle wielki problem, tym większy że Mechanika właśnie skręca się z niestrawności. Obecnie mamy zarys koncepcji "Frontów" (http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=628.0), założenie że Mechanika powyżej pewnego pułapu staje się inna.
Z tym łączy się niszczycielska rozpiska Umiejętności "Charakteryzacja" - wyraźnie widać, że drabinka poziomów jest niemożliwa do przeprowadzenia. Pinek dojechał do 40, uznał że mógłby dodać jeszcze 20 leweli: totalny hardkor. Wniosek jest prosty: w schemacie rozwoju, Umiejętność powyżej pewnego poziomu (10?) staje się czymś innym (patrz wyżej, przekształca się we Fronty?) Zresztą to wyliczenie poziomów jest bardziej historią, ścieżką rozwoju, niż konkretnymi możliwościami - przecież da się wyobrazić charakteryzatora który pragnie perfekcji ale za nic zechce zmienić się w potwora. Pójdzie zupełnie inną drogą, podobne efekty będzie osiągał w odmienny sposób. Czy na Karcie to będzie ciągle ta sama Umiejętność? Inny ciekawy motyw: walka o utrzymanie Umiejętności przeciw Zapomnieniu.
Cytuj
Hmm rozumiem, temat gigamiczny większość przedyskutujemy w walii dlatego nie ma sensu walić w klawiaturę, ale przynajmniej możecie skrobnąć swoje propozycje dotyczące interpretacji Cech, szczególnie interesuje mnie Mrok i Światło, jak wiadomo Ogień ma bardzo silny związek z ogniem (spalaniem), czy mrok ma związek z nocą, cieniem i ciemnością? To pytania które mi sie nasuwają... odp moge wymyśleć ale wydaje mi się ze ktoś zrobił to wcześcniej, pamiętam opisy demonów Mroku i Światła, to jak pozstrzegają rzeczywistość etc.
Soł lets goł!


Cytuj
Ogień - umysł; wola; świadomość, koncentracja; wzrok - postrzeganie barw; myśli; sny; ogień (żywioł); uczucia i emocje w szczególności gniew, namiętność i pożądanie, dzikość; wymuszenie zarwania kilku nocy nad pracą (pochłania część Ognia do zmuszenia Mroku); logika, spryt; zdolność rozwiązywania zagadek (wraz z światłem); matematyka;

Wysokie poziomy Ognia - przemieszczanie przedmiotów wolą; łamanie woli innych istot; czytanie myśli, postrzeganie ich jako pędzących przez istnienie nitek, możliwość ich wychwycenia, zmiany, splątania, zniszczenia; wyostrzanie wzroku, dalszy jego zasięg; widzenie w ciemności; telepatia; istnienie po unicestwieniu ciała (minus - cześć ognia cały czas jest wymagana do 'trzymania w kupie' ciała i duszy); całkowita odporność na ogień i temperaturę; niemożliwa do zakłucenia koncentracja, trans; podróż po istnieniu samym umysłem (widoczne myśli innych istot (powiązanie ognia z myślami) lub obrazy (wzrok)); głębokie przemawianie (mówienie zarówno słowami jak i myślami oraz emocjami 1. odbiorca nie znający języka będzie częściowo rozumiał przekaz, ponad to emocje mówcy przelewają się na odbiorcę i pozostają w nim).
-postrzeganie barw: "barwa" to żywioł ze Światła, Ogień to ostrość, siła wzroku. Jest tu pewien akrobatyczny myk: podczas sesji na Kartaldorze Pinek grając Narszarem użył Nimbry - czyli Ciało i Duszę przeniósł w Błękit, a Umysł zostawił na prawdziwej ziemi (wyglądał jak rozmazany cień, jeśli dobrze pamiętam, wręcz obłok pyłu). Otóż jego percepcja opierała się w tym momencie na czystym, wydzielonym Ogniu (normalnie zasadza się na Świetle). Zaimprowizowałem więc, że otoczenie postrzega w czerniach i bielach, a wszelki nawet najsłabszy ogień jako czerwień. Nie były to jednak barwy w powyższym rozumieniu, a bardziej widmo, powidok energii.
-sny: generalnie sny należą do innego bloku zasad, łączą się z Dziczą. Z drugiej strony, faktem jest że u większości istot śni Umysł (śnienie = wędrówka Umysłu na drugą stronę Nieba) - co nie oznacza że nie może śnić (właśnie w tym sensie) Ciało albo Dusza. Jeśli śnią wszystkie Trzy Jedności, oznacza to że prawdziwa istota wkroczyła w Błękit. Najważniejsze w związku Umysł - sen jest że ten pierwszy to odporność na śnione rzeczy. Człowiek gnębiony co noc przez straszliwe koszmary w końcu rozleci się psychicznie - chyba że posiada potężny Umysł. Wtedy jego sen jest niemal zawsze spokojny, budzi się wypoczęty już po kilku godzinach. Temat do rozszerzenia.
-logika, spryt; zdolność rozwiązywania zagadek (wraz z światłem); matematyka: to wszystko podciągnąłbym pod samo Światło, z zastrzeżeniem że jeśli logiczne środki rozwiązywania zagadek zawiodą, zostaje już tylko Dziczowe zgadywanie (inny blok Mechnaiki).

Cytuj
Światło - dusza; poruszanie się; szybkość; równowaga, słuch (?) (bardzo dobre powiązanie, zmysł równowgi znajduje się przecież w uszach) rzemiosło; widzenie czerni i bieli, charyzma i zdolności językowe (nadal nie akceptuje tego... czegoś.., język to pamięć a charyzma... obecnie nie pasuje do niczego, wole brać ja z opisu postaci, lub jakiejś pochodnej innej ennei, np smoków (słowa), gwiazd (blask) etc); zdolność improwizacji; struktura łacząca Ogień i Mrok, scalająca istotę; koordynacja oko-ręka - rysowanie, malarstwo, strzelanie z łuku; mądrość, stałość wewnętrzna (ducha), siła przekonań; mimika twarzy, czytanie z ruchu warg; podzielność uwagi;

Wyższe poziomy Śiwatła - zdolności łączenia się z światem spirytualym, zdolność łączenia umysłu z przestrzenią (postrzeganie olbrzymich połaci terenu), łączenie się z energią (czerpanie z gigantycznych zasobów mocy otoczenia), silna dusza podobnie jak silny umysł gwarantuje istnienie po śmierci ciała (forma eteryczna), przerważliwienie (nadwrażliwość, stapanie części swej istoty z istnieniem), nadwrażliwość (opanowane przewrażliwienie, za pomocą siły umysłu); krzyk duszy (inna forma okrzyku bazującego normalnie na Mroku); stałość emocjonalna (odporność na zmianę światopoglądu, idei, manipulacje); rozrastanie się ducha, przenikanie nim do świata materialnego, oprowanie duchem na materii fizycznej (np drobny chłopiec posiada gigantyczna nadnaturalną duszę, posiada ona formę gigantycznego kolasa, chłopiec traktuje ją jak swoje drugie ciało, może za jej pomocą podnosić znaczne ciężary, jego eteryczne ramiona są zncznie większe, może nimi objąc szyję Smoka Mrugnięcie ); postrzeganie ducha (widzenie przez martwa matrię, 'rozmowa' z drzewami, wreszcie widzenie istot takimi jakie są, a raczej takimi jaka jest ich Idea);  możliwośc czytania dwóch ksiażek naraz (potrzebna także rozwinięta koncentracja lub ogień);
-słuch (?): jak najbardziej;
-widzenie czerni i bieli: raczej: widzenie czerni (i wszystkich barw które z niej wynikają).
-charyzma i zdolności językowe: tak jest, obie wyleciały. Światło to głos, dźwięk sam w sobie - język to sprawa odmienna. Przyjemny głos, donośny, przerażający, hipnotyczny - to wszystko aspekty Światła, ale słów języka trzeba się uczyć niezależnie.
-stałość wewnętrzna (ducha), siła przekonań: powiedziałbym raczej "wewnętrzna dynamika"; Światło to ruch, szybkość - człowiek porusza się aby spełnić swoje cele, nie tylko fizycznie - jego myśli płyną szybciej lub wolniej, czuje zapał mniejszy lub większy. Ta siła przekonań to "rozpęd", impet z jakim idzie się naprzód. Człowiek z niskim Światłem jest ospały, powolny w działaniach - jeśli ma silny Ogień będzie dążył do celu, trzymał się własnej woli, ale różnica wygląda jak między człowiekiem szybkim, żywym srebrem, który porywa innych swoim zapałem, inwencją, ambicją a takim co zmusza, narzuca swoje zdanie.
-łączenie się z energią: nie zgodzę się, a jeśli już to łączenie się z energiami Światła. Tak samo Ogień "łączą" się, wzmacniają lub osłabiają energiami Ognia (ogień do ognia, większy żar), a Mrok ładuje się energiami Mroku (jesz mięcho, twoje ciało się buduje).
-nadwrażliwość: nie rozumiem! Może raczej niewrażliwość, czyli odwrócone przewrażliwienie, odcięcie się od świata?
-krzyk duszy: głos idzie właśnie pod Światło. Można też "krzyknąć" Ciałem albo Umysłem ale to są zupełnie inne wrażenia.
-stałość emocjonalna: jak przy "stałości wewnętrznej";

Cytuj
Mrok - ciało, siła fizyczna, wytrzymałość a także zmysł węchu i dotyku; regeneracja, odpornośc na trucizny, toksyny, gazy, mechaniczne rany, punkty życia, odporność na zmęczenie i szybka regeneracja (mało czasu potrzebnego na sen); odporność na ból; energia życiowa (razem z Światłem) (KI); instynkt, przeczucie; okrzyki (działają na Mrok przez oddziaływanie na Ogień i Światło); siła wyskoku z miejsca (bez rozpęczenia), siła rzutu; zapach (mrok odpowiada za jego wytwarzanie), włosy, łój, skóra; Mrok w pewnym stopniu odpowiada za atrakcyjność (atletyczna sylwetka, zdrowa skóra, pociągający zapach, równe białe ząbki, lśniące gęste włosy).

Mrok na wyższych poziomach - psi węch; wyczuwanie ruchów powietrza poprzez dotyk (nowy rodzaj zmysłu wzroku); niesamowita regeneracja i witalność; powstrzymywanie działania czasu na organizm (brak starzenia); trwanie ciała po zniszczeniu umsyłu, czasem nawet duszy (pusta zwierzęca skorupa); brak potrzeby częstego oddychania (po dłuższym czasie osłabia cechę) z czasem przy odpowiednim treningu powiązanym z światłem można wyeliminowac tę potrzebę całkowicie; kontrola wydzielanego zapachu (np pocenie się zapachem akacji lub fiołka, wydzielanie feromonów), możliwość usunięcia zapachu z odzierzy, zatrzymania procesu pocenia; kontrola porostu włosów; odporność na zagłodzenie (można nie jeść przez bardzo długi okres, zamiast śmierci następuje osłabienie orgamizmu, po kilkunastu dniach normalnego odżywiania - powrót do formy); zwiększona sprężystość i wytrzymałość mięśni (w połączeniu z niektórymi magiami daje możliwość przebudowy formy fizycznej (odchodzenie od formy humanoidalnej; w połączeniu z światłem zmianę wyglądu; wreszcie w skrajnych formach zmienienie formy w istotę plastyczną (same mięśnie i znajdujące się wewnątrz organy); tradycyjne umiejętności zabójcy (znajomość witalnych punktów) nie działają na istoty z wysokim mrokiem - struktura ich ścięgien, żył, organów wewnętrznych uległa głebokim przemianom, może się zdarzyć że np skóra robi za ścięgna, organy przemieściły się lub np cały układ trawieny zmienił w jeden dziwaczny narząd znajdujący się w nietypowym miejscu; okrzyk mogący wypłoszyć wolę walki z najdzielniejszych cerc, manifestujący destrukcję i siłę; wraz z wysokim światłem daje moc oddziaływania na pobliską materię, zakrzywianie jej, a wraz z wola nawet w zmienianie w coś innego (np głaz w piasek, a piasek w wodę), czerpanie sił witalnych z pobliskiego otoczenia, lub proces odwrotny emitowanie siłami witalnymi na otoczenie (rozkwit, uchronienie przed chorobą, etc).
-energia życiowa (razem z Światłem): dlaczego bez Ognia? Wszystkie Trzy Jedności to po prostu siła, energia prawdziwego istnienia.
-okrzyki: jak przy Świetle;
-brak potrzeby częstego oddychania: równie dobrze, do treningu trzeba też dodać Ogień (wola potrzebna do odparcia wrażenia topienia się, duszenia);
-w połączeniu z światłem zmiana wyglądu: sam nie wiem...
-zmiany materii i energii: nie widzę związku. Chociaż z drugiej strony... (patrz niżej)
-czerpanie/ oddawanie sił: to samo można zastosować do innych Jedności; Ogniem podpalasz, Światłem rozpędzasz itp.
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2010, 10:58:08 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Cechy! Czas rozwinąć je do granic możliwości!
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 14, 2010, 09:50:29 am »
Pięknie! Czepiam się w gruncie rzeczy szczegółów, te trzy akapity to kopalnia pomysłów. Teraz coś ode mnie; niemal całkowicie pominąłeś motywy "biernych akcji", obrony - tutaj też sporo siedzi!

OGIEŃ
-gorąco: zdolność termoregulacji czy wręcz samozapłonu. Istota o potężnym Ogniu może na życzenie stanąć w płomieniach albo "jedynie" zwiększyć temperaturę swojego ciała - będzie to widoczne po falowaniu powietrza, odczuwalne jako uderzenie żaru chociaż takie objawy można również kontrolować. Jednym słowem ściskasz dłoń nieznajomego i twoja prawica po prostu się topi, jakbyś wsadził ją w płynny metal. Inna sprawa że Ciało musi być dość silne żeby wytrzymać takie podgrzanie - inaczej zranisz się albo zabijesz własną Wolą. Sama myśl ma temperaturę ("gotuje się pod czachą").
-niewidoczność: poziom Ognia to trudność wypatrzenia. Tylko pozornie wielki drągal na środku pustego placu, Odmieniec z potężnym Ogniem, jest widoczny jak na dłoni - jeśli tego chce, efekt jest taki jakby okrywała go niewidzialność. Bardzo jednak specyficzna (sory Bamb): wzrok widzów "nie kontaktuje", odbija się, działają jednak inne zmysły. Widać dziwaczne plamy kolorów, słychać dźwięki jakie wydaje (Światło), czuć zapach, można dostrzec jak kamienie uginają się pod ciężarem (Ciało). Przykład dość szaleńczy, ale obrazujący działanie mechaniki energii. Bardziej konwencjonalny to odporność na magię wizjonerską - poziom Ognia celu jest podstawowym stopniem trudności jeśli chce się go namierzyć tą sztuką.
-rozprzestrzenianie Umysłu: manewr polegający na przelaniu części własnego Ognia w Ogień innej istoty, rodzaj brutalnej psioniki. Twój Ogień tłumi i zaczyna kontrolować ofiarę. Jeśli to jasnomagiczny "gliniak" sprawa jest względnie prosta (przynajmniej jeśli chodzi o Jedności): silna Jedność panujer nad słabszymi. Kiedy jednak mamy do czynienia z kimś mocniejszym - przelany Ogień o wartości 7 zmaga się z oporem Światła 5. Ma przewagę dwóch poziomów, ale ruchy ofiary będą szarpane, wolniejsze niż chciałby "kontroler", opór będzie znaczący. Dopiero dwukrotna przewaga umożliwia totalne owładnięcie (w tym wypadku: 10 Ognia). Następstwo jest jednak jasne: jeśli cel ma słabe Ciało (2,3), to ta Jedność ucierpi pod naporem zbyt potężnego Ognia - na przykład pojawią się oparzenia.
-lewitacja: tak samo jak wznoszenie ciepła. Potężna wola może zmusić ciało do lotu, zatrzymać jego upadek ale cena może wyglądać jak wyżej. Lewitacja jest czymś znacznie naturalniejszym, jest pierwotnym elementem Ognia. Można lewitować samemu albo inne rzeczy/ istoty. Trudność wynika z ciężaru albo szybkości ruchu i jest liczona normalnie. To znaczy, alby lewitować siedzącego człowieka z Ciałem 3 potrzeba 6 Ognia; jeśli ten człowiek próbuje się wyrywać, do gry wchodzi również jego Światło (powiedzmy na dwójce - czyli 3[Ciało]+2[Światło]=5), a więc skuteczna lewitacja wymaga 10 Ognia. Ale już od 6 pojawią się efekty w rodzaju wrażenia lekkości u ofiary (sukcesy częściowe).
-to w gruncie rzeczy początek: pod Ogień podchodzi przecież mnóstwo innych, obok lewitacji, żywiołów. Człowiek z Ogniem trzy może (jeśli wie jak) wywołać wiatr o sile 3, iluzję, iskrę i tak dalej i tak dalej (lista żywiołów: http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=477.msg2701#msg2701). Oraz efekty bardziej abstrakcyjne: na przykład wrażenie głodu, nienasycenia.
« Ostatnia zmiana: Marzec 14, 2010, 10:49:14 am wysłana przez Bollomaster »

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Cechy! Czas rozwinąć je do granic możliwości!
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 16, 2010, 12:39:54 pm »
Czyli światło to:
-słuch
-widzenie barw (pomieszałem to z Ogniem ostatnim razem)
-wewnętrzna dynamika (prędkość, inicjatywa, ambicja(?))
Czy też(?):
-rytm (do tańca, śpiewu)
-dźwięczność (znów śpiew, mowa)

Gdy pisałem kiedyś o świetle to chciałem je określić jako siłę czyiś przekonań, ale chyba lepiej faktycznie pozostawić to poza jednościami.

Mroczek:
- energia życiowa to temat na inny temat xD musiałbyś zerknąć w temat dot 'wyparowań' by naprowadzić się na to co miałem na myśli, ale teraz to nieważne, energie wymagają jeszcze rozkminy
- okrzyk, teraz rozumiem że dźwięk podchodzi pod światło, nadal jestem jednak za wprowadzeniem małej 'bestialskiej' możliwości wydania okrzyku mrokiem, byłoby to coś bardzo pierwotnego, słyszane raczej podczas bitew niż konwersacji, taka propozycja
- czerpanie/oddawanie sił, zapewne miałem tu na myśli powiązanie mroku z życiem (całkiem ciekawy aspekt jeśli się tego trzymać); faktycznie każda z jedności mogłaby wpływać, ale każda inaczej, Światło może rozpędzić wzrost jeśli roślina ma się czym karmić, karmić mógłby Mrok. Uh to jakiś gigam.

OMG myślałem że to 1 post a tu jeszcze 2 xD Na to niestety nie mam czasu dzisiaj.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"