Stara mechanika opierała się na Cechach, Trzech Jednościach - Umyśle, Duszy i Ciele. W nowej, cała trójka jest ściągnięta w obręb jednego współczynnika, Rangi Podstawowej. Odejście od pięknego związku - Nauka Trzech Jedności w świecie gry i trójka odpowiadających Cech na karcie postaci to nie była łatwa decyzja. Ale myślę, że wyjdzie grze na dobre; nie wyobrażam sobie dalszych prac w kierunku uniwersalnej skali sukcesów, wyliczenia kolejnych poziomów Cech, opisu tego co można zrobić na 5, a co na 15 poziomie. Teraz wszystko jest maksymalnie uproszczone, sprowadzone na podstawowy poziom fundamentalnych różnic między Rangami. Nie musimy określać 100 albo więcej poziomów. Obecne zadanie polega na solidnym, przemyślanym określeniu 10 Rang. Poniżej mamy mnóstwo materiału do uładzenia.
Przeniesione z Wizji SOŁPa 28 sierpnia roku pańskiego 2010 przez Bollomastera.Wrzucam ten temat tutaj - nie do mechaniki. Definicja cech wpłynie na cały świat i ma w sobie więcej z wizji niż mechaniki.
Temet jest wyzwaniem

nadal nie wiemy jak wyglądają wyższe poziomy cech, nie mówiąc juz o reakcjach jakie zachodzą między nimi.Na dobry początek zacznijmy od wypisania wszystkiego co jest z nimi związane:
Zaznaczam - improwizuje totalnie, to nie jest podsumowanie txt stworzonych tylko burza mego mózgu 
Ogień - umysł; wola; świadomość, koncentracja; wzrok - postrzeganie barw; myśli; sny; ogień (żywioł); uczucia i emocje w szczególności gniew, namiętność i pożądanie, dzikość; wymuszenie zarwania kilku nocy nad pracą (pochłania część Ognia do zmuszenia Mroku); logika, spryt; zdolność rozwiązywania zagadek (wraz z światłem); matematyka;
Wysokie poziomy Ognia - przemieszczanie przedmiotów wolą; łamanie woli innych istot; czytanie myśli, postrzeganie ich jako pędzących przez istnienie nitek, możliwość ich wychwycenia, zmiany, splątania, zniszczenia; wyostrzanie wzroku, dalszy jego zasięg; widzenie w ciemności; telepatia; istnienie po unicestwieniu ciała (minus - cześć ognia cały czas jest wymagana do 'trzymania w kupie' ciała i duszy); całkowita odporność na ogień i temperaturę; niemożliwa do zakłucenia koncentracja, trans; podróż po istnieniu samym umysłem (widoczne myśli innych istot (powiązanie ognia z myślami) lub obrazy (wzrok)); głębokie przemawianie (mówienie zarówno słowami jak i myślami oraz emocjami 1. odbiorca nie znający języka będzie częściowo rozumiał przekaz, ponad to emocje mówcy przelewają się na odbiorcę i pozostają w nim).
Światło - dusza; poruszanie się; szybkość; równowaga, słuch (?) (bardzo dobre powiązanie, zmysł równowgi znajduje się przecież w uszach) rzemiosło; widzenie czerni i bieli, charyzma i zdolności językowe (nadal nie akceptuje tego... czegoś.., język to pamięć a charyzma... obecnie nie pasuje do niczego, wole brać ja z opisu postaci, lub jakiejś pochodnej innej ennei, np smoków (słowa), gwiazd (blask) etc); zdolność improwizacji; struktura łacząca Ogień i Mrok, scalająca istotę; koordynacja oko-ręka - rysowanie, malarstwo, strzelanie z łuku; mądrość, stałość wewnętrzna (ducha), siła przekonań; mimika twarzy, czytanie z ruchu warg; podzielność uwagi;
Wyższe poziomy Śiwatła - zdolności łączenia się z światem spirytualym, zdolność łączenia umysłu z przestrzenią (postrzeganie olbrzymich połaci terenu), łączenie się z energią (czerpanie z gigantycznych zasobów mocy otoczenia), silna dusza podobnie jak silny umysł gwarantuje istnienie po śmierci ciała (forma eteryczna), przerważliwienie (nadwrażliwość, stapanie części swej istoty z istnieniem), nadwrażliwość (opanowane przewrażliwienie, za pomocą siły umysłu); krzyk duszy (inna forma okrzyku bazującego normalnie na Mroku); stałość emocjonalna (odporność na zmianę światopoglądu, idei, manipulacje); rozrastanie się ducha, przenikanie nim do świata materialnego, oprowanie duchem na materii fizycznej (np drobny chłopiec posiada gigantyczna nadnaturalną duszę, posiada ona formę gigantycznego kolasa, chłopiec traktuje ją jak swoje drugie ciało, może za jej pomocą podnosić znaczne ciężary, jego eteryczne ramiona są zncznie większe, może nimi objąc szyję Smoka

); postrzeganie ducha (widzenie przez martwa matrię, 'rozmowa' z drzewami, wreszcie widzenie istot takimi jakie są, a raczej takimi jaka jest ich Idea); możliwośc czytania dwóch ksiażek naraz (potrzebna także rozwinięta koncentracja lub ogień);
Mrok - ciało, siła fizyczna, wytrzymałość a także zmysł węchu i dotyku; regeneracja, odpornośc na trucizny, toksyny, gazy, mechaniczne rany, punkty życia, odporność na zmęczenie i szybka regeneracja (mało czasu potrzebnego na sen); odporność na ból; energia życiowa (razem z Światłem) (KI); instynkt, przeczucie; okrzyki (działają na Mrok przez oddziaływanie na Ogień i Światło); siła wyskoku z miejsca (bez rozpęczenia), siła rzutu; zapach (mrok odpowiada za jego wytwarzanie), włosy, łój, skóra; Mrok w pewnym stopniu odpowiada za atrakcyjność (atletyczna sylwetka, zdrowa skóra, pociągający zapach, równe białe ząbki, lśniące gęste włosy).
Mrok na wyższych poziomach - psi węch; wyczuwanie ruchów powietrza poprzez dotyk (nowy rodzaj zmysłu wzroku); niesamowita regeneracja i witalność; powstrzymywanie działania czasu na organizm (brak starzenia); trwanie ciała po zniszczeniu umsyłu, czasem nawet duszy (pusta zwierzęca skorupa); brak potrzeby częstego oddychania (po dłuższym czasie osłabia cechę) z czasem przy odpowiednim treningu powiązanym z światłem można wyeliminowac tę potrzebę całkowicie; kontrola wydzielanego zapachu (np pocenie się zapachem akacji lub fiołka, wydzielanie feromonów), możliwość usunięcia zapachu z odzierzy, zatrzymania procesu pocenia; kontrola porostu włosów; odporność na zagłodzenie (można nie jeść przez bardzo długi okres, zamiast śmierci następuje osłabienie orgamizmu, po kilkunastu dniach normalnego odżywiania - powrót do formy); zwiększona sprężystość i wytrzymałość mięśni (w połączeniu z niektórymi magiami daje możliwość przebudowy formy fizycznej (odchodzenie od formy humanoidalnej; w połączeniu z światłem zmianę wyglądu; wreszcie w skrajnych formach zmienienie formy w istotę plastyczną (same mięśnie i znajdujące się wewnątrz organy); tradycyjne umiejętności zabójcy (znajomość witalnych punktów) nie działają na istoty z wysokim mrokiem - struktura ich ścięgien, żył, organów wewnętrznych uległa głebokim przemianom, może się zdarzyć że np skóra robi za ścięgna, organy przemieściły się lub np cały układ trawieny zmienił w jeden dziwaczny narząd znajdujący się w nietypowym miejscu; okrzyk mogący wypłoszyć wolę walki z najdzielniejszych cerc, manifestujący destrukcję i siłę; wraz z wysokim światłem daje moc oddziaływania na pobliską materię, zakrzywianie jej, a wraz z wola nawet w zmienianie w coś innego (np głaz w piasek, a piasek w wodę), czerpanie sił witalnych z pobliskiego otoczenia, lub proces odwrotny emitowanie siłami witalnymi na otoczenie (rozkwit, uchronienie przed chorobą, etc).
Powiązania:-duch powiązany jest z umysłem, silny duch może okazać się tak samo dobrą tarczą przeciwko skrajnym destruktywym emocjom jak silna wola, duch jest czymś bardziej statycznym, niezmiennym; -zbyt duża ilość światła w sotosunku do ognia powoduje ślepe mythale - mythale podczas których akcje światła nie są rejestrowane przez umysł - brak rejestracji oznacza brak możliwości reagowania, z drugiej strony wysoki mrok lub ogień w zestawieniu z niewielkim światłem oznacza niską częstotliwość akcji, z drugiej strony pewne istoty, np. magowie nauczyli się wychodzić teoretycznie poza granice światła za pomoca ognia (zaklęć), niemniej jednek byliby w tych stanach jeszcze bardziej efektywni posiadając światło równe ogniowi; światło definiuje częściowo szybkość regeneracji energii i organizmu (?) na równi z ogniem (energia) i mrokiem (organizm).
Wypisałem całkiem sporo tych zdolnści, wydaje mi się że nie wytępują one zawsze i wybitnie zależą od tego w jakim kierunku poszła dana istota, czego pragnęła, co wpłynęło na zmiany etc.A teraz inne zdolności które nie wiem do czego przypożądkować:zdolność uczenia się;Uhh na razie tyle, jest tego coraz więcej

wrzucajcie co tylko przyjdzie wam do głowy! Komentujcie też to co zostało spisane

Orty poprawię, spokojnie :)nierozwinięte (tbc)
patent z wyokością cechy i związkiem z umiejętnościami.Jeśli dobrze pamiętam zaakceptowaliśmy (tj Michał wybrał) opcję z punktami parowania (wyparowań) dla każdej z cech, wzrastają one co dwa poziomy zaczynając od drugiego. To rozwiązuje nam problem wymyślania opisów rzeczy które można "przyjąć na klatę" bez potrzeby wykonywania testów, niestety nie do końca. Całość powiązaliśmy z sukcesami, dlatego dobrze byłoby zobaczyć co oznaczają te liczby,tzn te sukcesy. Gdy zrobimy tą liste będziemy mogli ostatecznie sprawdzić czy otrzymywanie 1 punktu parowania na 2 poziomy cechy ma sens.