Ku pożytkowi przyszłych pokoleń, skopiowane z czatu:
ja: tradyrski kot:
http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-27407932 Joanna: Awwww

Dobry kotek
Zmiany mechaniki - pojechales po bandzie widze :O
ja: aż tak bardzo to nie

Joanna: 5 ASow to wydaje sie strasznie duzo
choc znow pewnie wraca jak zawsze do tego jakie sa stopnie trudnosci
ja: jest dużo, szczególnie jeśli to jest 5+5 i do tego jeszcze jakieś k6 ale... inaczej będą goście którzy szkolili się przez lata i przegrywają z cieciami bo mieli pecha na kościach
Joanna: no tez prawda. W sumie, to racja o czyms podobnym w sumei kuba mowil jak szlismy ostatnio do domu DD vs Warhammer
ja: ?
Joanna: ze jak masz w W skille to mozesz ich uzywac po prostu i jest mniej rzucania
a w DD nawet master herbalista i tak jak mu kosci ida kiepsko to pokrzywy nie pozna
ja: HMMM
Joanna: wiec w sumie cos w tym jest
ja: no nie wiem, w W masz rzut procentowy, w DD chociaż coś dodajesz do tej k20, a jak wykoksisz to może być nawet +20

ja mam z W złe wspomnienia

Joanna: he he he ja nie kojarze W, wiec tylko sie opieram na tym co Kuba rzucil
moe uproszczal
ale tak czy siak, ASY wtedy maja sens w sumie bo odzwiercidlaja jednak twoje doswiadczenie
Joanna: jedyne co mnie znow nie bardzo podchodzi to wydawanie esencji przed rzutem
i juz wiem czemu
ja: yhm?
Joanna: Caly czas wraca to do tego ze esencja to PDki
ja: tak
Joanna: zobacz jaki jest bol w DD kiedy masz zadki wydatek PDkow na przedmiotow tworzenie
i tam masz gwarancje ze ten przedmiot bedzie (przynajmniej na moje rozumienie)
a tutaj masz wydac przed rzutem?
czyli bnawet nie masz dwarancji ze na cokolwiek te punkty sie przydadza
ja: tak, dlatego że to byłaby już tylko jedna kość - płacisz za możliwość jej użycia, a im więcej esencji wydasz, tym większa szansa powodzenia
ale to jest do przemyślenia
Joanna: to juz chyba nie rozumiem jak to ma dzialac
jaka jedna kosc?
ja: po prostu w systemie z 20 poziomami (potencjalnie 20 + 20!) dramatycznie potrzeba innej opcji niż sprawdzanie każdej kości
Joanna: nie rozumiem jak 20 + 20?
aa mowisz 20 poziomow atrybutu i 20 poziomow motywu?
ja: yhm
40 kości do sprawdzenia?!
Joanna: hmm, no kumam w czym problem teraz
moze asow sie nie przerzuca w takim razie?
ja: mój obecny pomysł jest taki: wydając esencję możesz użyć specjalnej kostki którą możesz przerzucać bez ograniczeń (jeśli wypadną odpowiednie liczby)
to by sprawiało że specjaliści wyglądaliby blado w porównaniu ze słabszymi
zobacz różnicę:
10 ASów + 2k6 versus 9k6
Joanna: hmm i co masz +1 sukces albo z +3
ja: jeśli wydasz więcej esencji możesz przerzucać nawet 3
50% szans
Joanna: ale to nadal jest JEDNA kosc
ja: no tak
Joanna: przerzucanie mialo zawsze swoj urok w tym, ze jednak przy grupie kosci nawet samych 6 masz szanse ze kilka wypadnie
wiec potencjalnie mozna bylo uzbierac dwa razy wlasna pule czy jakies smieszne liczby
przy jednej kosci nawet 50% szansy daje ci dosc male prawdopodobienstwo wyrzucenia suksecu powiedzmy 7 razy pod rzad
ja: racja...
może więc dodać możliwość użycia większej ilości kości?
od 1 do 3? chodzi o to żeby w pewnym momencie ich nie było 15 albo 20
Joanna: tak, wlasnie mysle nad jakims rozwiazaniem posrednim
zawsze chodzilo o to, ze jednak polegalo sie na szczesciu w pierwszym rzucie
Wysłano o 21:41 (środa)
ja: o!
może coś takiego
gracz może zdecydować czy chce użyć takiej specjalnej kostki czy nie - i nic za to nie płaci (zanim nie zobaczy wyniku) ALE
Joanna: kurcze, kosztowne to jest jak by nie bylo, np ostatnia sesja dostalam 7 PD, wydanie 3 lub 6 punktow w jednym rzucie...
ja: jeśli wypadnie 1-3 traktuje się to jako ujemny sukces i przerzuca do skutku
czyli może być pech
jeśli wypadnie 6, wydajesz esencję i przerzucasz
albo na zasadzie że wybierasz, chcę przerzucać 6, 1 to pech
chcę przerzucać 5,6 więc 1,2 to pech i wreszcie 4-6, pech 1-3
Joanna: w tej opcji, jesli pech to ujemny sukces to znow kiepski biznes ZA WYDANIE PDkow
ja: nie, w tym wypadku wydawałbyś po zobaczeniu wyników
Joanna: zauwaz ze oprocz Yksi ktora ma zwykle jakies rabniete i niewykonalne pomysly, wiekszosc graczy nei spala esencji czesto
i naprawde kiedy odejmujesz PDki swojej pstaci na rzecz czegos uwazam ze efekt powinien byc w jakis sposob wymierny
ja: jw.

Joanna: ale znowu mowisz o jednej kosci?
czy ilu?
Wysłano o 21:48 (środa)
ja: można będzie użyć większej ilości, ale będzie to kosztować więcej esencji. Np. chcesz użyć 4 kostek i chcesz przerzucać 6.
wypadają dwie, ale żeby je wziąć i przerzucić musisz wydać 4 PE (za 4 kostki)
coś w tym stylu
jeśli dużo poświęcisz, masz naprawdę sporą szansę że przebijesz granicę możliwości
Joanna: czyli znow na jeden rzut poszlo pol urobku z jednej sesji?
Wysłano o 21:51 (środa)
Joanna: i jesli dobrze rozumiem robisz w takim razie tego dodatkowe kosci, ze zmniejszona szansa sukcesu po prostu?
ja: trochę tak ALE możesz je przerzucać (gratis)

to jest jeszcze do obgadania, więc się nie martw
Joanna: nie mam lepszej sugestii i tak narazie...
tylko ze jesli wraca dociaganie
to zwroc uwage ze przy miksturach i zwiekszonej ilosci HP
bardziej ci sie oplaca wrzucic sobie obrazenia zeby dociagnac do wymaganego przez test poziomu niz wydac esencje
ja: racja..
to nie byłoby dobre
Joanna: trzeba by chyba usiasc i rozpisac kilka przykladow zeby faktycznei zobaczyc jakie procentowo szanse wychodza
bo teraz mysle sobie taki test 12 sukcesow
ale z drugiej strony, przy nowych poziomach np Yksi ma 10 ASow czesto
bo testy na dzidzictwo mam czesto 10k6 lub 11k6
ja: yhm
konkret
Joanna: teraz pewnie stopnei trudnosci beda 15

ja: taka kostka esencji/umbry doda trochę losowości - ale tylko kiedy będziecie chcieli jej używać
pewno

najniższy to będzie 15, a później już tylko lepiej
Joanna: w sumie to kolejna sprawa
stopnie trudnosci troche dziwnie brzmia jesli nie ma pelnej losowosci
Wysłano o 21:59 (środa)
ja: dlaczego?
Joanna: bo nawet przy 7k6 (czyli auto 5), danie poziomu 8 automatycznie wymusza na graczu uzycie dociagania lub esencji
a w druga strone danie poziomu 5 nie ma sensu, bo masz auto sukcesy
ja: 7k6 to niekoniecznie 5AS, możesz dodawać 5k6 + 2k6 np
Joanna: w konfrontacjach mysle to nie problem
ok, upraszczam
ja: ale tak było też wcześniej
Joanna: dajmy na to ze masz ceche 5 i motyw 5
ja: 10 ASów
Joanna: czyli zaden stopien ponizej nie ma sensu, bo jest aut zdany
a powyzej wymusza esencje
chodzi mi tu o sytuacje
kiedy masz malo kosci rzucanych
ja: im jesteś silniejszy, tym więcej rzeczy staje się łatwe. Ale to nie oznacza że możesz wszystko
Joanna: w sensie tuz po wejsci przbeiciu poziomu
ja: kości rzucane i tak nie pozwolą ci już przerzucać 6-ek
Joanna: troche wydaje mi sie tracimy element losowosci
ja: jeśli się okaże że gra stała się za mało emocjonująca możemy wrócić do progu przy 7, ale z drugiej strony masz takiego Rubena z pulą 12k6 który ma 4 sukcesy w starciu z papugą...
Joanna: oczy na posladkach nie mial

*oczu
ja:

Joanna: poza tym papuga mialaby w tym sporo asow ;P
bo to byl jej maks motyw i cecha
ja: mam wrażenie, że żadne z was nie miało żadnej 5, więc najwyżej mogła mieć 8k6
Joanna: a, moze masz racje
tak czy siak, w teorii mi sie wydaje troche statyczna ta zmieniona mechanika
ale moze trzeba zobaczyc w praktyce
Wysłano o 22:08 (środa)
ja: yhm
Wysłano o 22:09 (środa)