Autor Wątek: NNM: Najnowsza mechanika  (Przeczytany 507 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 14, 2011, 09:11:08 pm »
Cytuj
Esencja + Zasady - stałe sukcesy
Marzenia* - dostajesz 2x więcej kostek niż oczek na karcie ale kulasz i patrzysz na wynik nie mogąc przerzucać 6tek, (obiektywnie patrząc - jedna kostka ma 1/2 sukcesu, dostając 2x wiecej kostek średnio będziesz zbierał tyle samo sukcesów, wyniki takich rzutów w większości wypadków będą uśrednione jednak ich losowość i możliwość giga wyczynu i giga porażki wyróżniałaby Marzenia jako najbardziej zamieciowe spośród cech)
Motywy - pomysł Michała
Czyli chcesz żeby każda grupa Cech miała własny sposób bonusowania za Esencję? Zasady i Marzenia są, a jak z Energią?
Nie czaję ostatniego zdania, tzn. zakładałem że siedem krop = siedem sukcesów dotyczy tak samo Motywów jak i Cech. Chyba że chodzi o to że przy Motywach za Esencję przerzucasz szóstki. Jeśli tak to co robisz kiedy w teście łączysz Marzenia z Motywem i wydajesz Esencję?

Cytuj
Opcjonalny patent do Marzeń, może aktywujesz za 1 punkt, lub istnieje zawsze w mechanice. Wyrzucenie 6ciu - dwa sukcesy. Wyrzucenie 1 - pech, czyli minus jeden sukces.
He he, i to mówi osoba która nie tak dawno pisała:
Cytuj
Chodzi o to że zliczanie sukcesów z 14 kostek trwa trochę, a jeśli wliczymy w to kombinacje na kostkach typu przerzucanie 6tek lub bóg wie co jeszcze (a mechanika np WoDa jak najbardziej na to zezwala). To akcja sesji grzęźnie pod naporem liczenia sukcesów.

Zamieć: coś w tym jest. Zmiana 1 auto sukcesu proporcjonalnie na 1k6 to trochę nieuczciwe. Tak im dłużej nad tym myślę, tym bardziej stwierdzam że to ma sens. W Zamieci możesz tak samo stracić jak i zyskać. Gut!

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 14, 2011, 11:10:29 pm »

Cytuj
Opcjonalny patent do Marzeń, może aktywujesz za 1 punkt, lub istnieje zawsze w mechanice. Wyrzucenie 6ciu - dwa sukcesy. Wyrzucenie 1 - pech, czyli minus jeden sukces.
He he, i to mówi osoba która nie tak dawno pisała:
Cytuj
Chodzi o to że zliczanie sukcesów z 14 kostek trwa trochę, a jeśli wliczymy w to kombinacje na kostkach typu przerzucanie 6tek lub bóg wie co jeszcze (a mechanika np WoDa jak najbardziej na to zezwala). To akcja sesji grzęźnie pod naporem liczenia sukcesów.
To taki ukłon w Twoją stronę :P
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 15, 2011, 09:05:37 am »
Do Natchnienia: wyczuwanie/ dostrzeganie możliwości. Ta Cecha pozwala rozpoznawać istoty o "zawężonych" lub "potwornych" możliwościach. Np. bierzesz kogoś jako jeńca, jego sytuacja jest beznadziejna ale Natchnienie pozwala ci stwierdzić że on ciągle widzi tysiąc dróg wyjścia z tej sytuacji, zupełnie jakby śmiał się przez cały czas. Jednocześnie jego Ogień (odwaga) może być złamany lub słaby, podobnie Wiara...

Do Intuicji: szósty zmysł, wyczuwanie tego co ma się za chwilę wydarzyć.

Do Witalności: wyczuwanie jadów, toksyn, trucizn, rzeczy które mają śmiercionośny potencjał (Ciało i Trwanie są pod tym względem dość głupie).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2011, 10:32:32 am wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 15, 2011, 03:06:11 pm »
Energia: Demony i (Kontrdemony, nie wiem jak by to miało działać);
Zasady: Smoki i Gwiazdy;
Marzenia: Potwory i Anioły

Inne Moce, Bogowie, Czas i Bestie to fuzja powyższych.

Dziesiąta Moc ciągle niewymyślona.

Pustka jako alternatywna cecha (?), ponieważ atakuje istotę na wszystkich płaszczyznach, można ją kontrować dowolną Cechą.

***

Do Zasad ogólnie: zdolności socjalne i językowe, nauka wszelkich zasad w ogóle. Wiara - emanowanie przekonaniem, pewnością siebie. Harmonia - zdolność poruszania się między różnymi konwencjami rozmowy, różnymi etykietami, przydatna zarówno kiedy rozmawiasz z typami spod ciemnej gwiazdy i z arystokracją (każda grupa ma swoje konwenanse, Harmonia pokazuje na ile potrafisz się do nich dostrajać), tutaj też składanie obietnic, zaklinanie się na honor; Trwanie - osadzenie w świecie, siła z jaką jest się pamiętanym, także podstawowa odporność na chronologiczne manipulacje wymazujące istotę z pamięci innych;

Światło to brzmienie, tembr głosu, Intuicja sprawdza się w targowaniu, wyczuwaniu drugiej strony, wyczuwaniu na co przeciwnik może się zgodzić, a co zapewne odrzuci;

Witalność: przeciętna istota ma jej 3 kropy, najwyższy współczynnik ze wszystkich. Dzieje się tak dlatego, że wola życia jest podstawowa dla większości istot. To tłumaczy fakt że wiele istot potrafi dojść do siebie nawet po śmiertelnych obrażeniach ciała.

***

Ciało na zerze, podstawiam Witalność: postać potwornie krwawi, z ran leje się więcej krwi niż powinno mieścić się w ciele, a mimo to postać trzyma się na nogach;

Ciało na zerze, podstawiam Trwanie: wrażenie, że postać "krzepnie", rany nie wyglądają już tak poważnie jak przed chwilą, miękkie, zniszczone ciało zaczyna stawiać opór jakby było z drewna, czy nawet z kamienia.

Umysł na zerze, podstawiam Natchnienie: postać przestaje czuć ból/ inne nieprzyjemne bodźce i tworzy sobie nowy obraz rzeczywistości - w efekcie na tortury może reagować np śmiechem albo zaciekawieniem. Ewentualnie - ucieczka w Błękit, postać zaczyna snuć fantazje, traci poczucie rzeczywistości. Albo - eksplozja szalonej wściekłości, postać ogarnia żądza zemsty, krwawej odpłaty, która tłumi wszystko inne (Anioły);

Umysł na zerze, podstawiam Wiarę: racjonalizacja cierpień, nadanie im sensu, zaklinanie się na "wielkie słowa", frustracja wyładowywana w złorzeczeniach, chłodna wyniosłość, nabranie zimnego, bezwzględnego dystansu do własnej, niszczonej istoty (Gwiazdy);

***

Podstawienia w tej samej linii kosztują 1 pkt Esencji (1 lub 2 lub 3). Np Umysł w miejsce Natchnienia.
Podstawienia Cech z linii sąsiadujących - 2 pkt Esencji (1 z 2, 2 z 1 albo 2 z 3, 3 z 2). Np Wiara zamiast Harmonii, albo Intuicja zamiast Umysłu.
Podstawienia Cech z linii które ze sobą nie sąsiadują - 3 pkt Esencji (1 z 3, 3 z 1). Np. Ciało zamiast Umysłu albo Witalność zamiast Natchnienia.

***

Pierworodni mają kilka potężnych, mechanicznych plusów: więcej Esencji i brak Poziomu Energetycznego. Jednym z minusów będzie to że za każdym razem kiedy ich Energia zostaje osłabiona (którakolwiek jedność spada do zera) pojawia się zwiększone ryzyko ściągnięcia Klątwy (dusza zaczyna wyrywać się z istoty). Skala ryzyka oddawana w teście Zamieci.

***

Aktywacja większości Wyczynów kosztuje 1 pkt Esencji. Z drugiej strony, w spokojnej sytuacji, kiedy postać ma czas, jest wypoczęta itp. nie ma potrzeby Esencji wydawać. Np. Wyczyn "Dziewczyna w każdym porcie" (pft!) działa w sposób stały, wystarczy ze gracz się na niego powoła wchodząc do karczmy i emgie pozwala mu wymyślić kogo ciekawego tutaj ma, bez płacenia kosztu. Z drugiej strony, jeśli gracz chce od woej dziewczyny zażądać czegoś poważnego, jak najbardziej powinien wydać Esencję. Tak samo Motyw "Poplecznicy na dworze" - gracz nie musi wydawać Esencji żeby stwierdzić że ten a ten jest jego sojusznikiem. Na pewno jednak musi to zrobić żeby nadać taką właściwość konkretnemu enpecowi wprowadzonemu przez mistrza gry, albo strażnikowi który pilnuje jego celi. Jeszcze inny przykład: "Weteran bitwy avadorskiej", pozwala na darmowe piwka w karczmach i zapewnia pozytywną reakcję większości avadorczyków. Wydanie Esencji pozwala np. mobilizować ludzi do walki z przeważającym wrogiem.

***

Sytuacja "sąd boży" - masz wydobyć z ognia żelazo i nie możesz się przy tym poparzyć. Można to osiągnąć zarówno wysokim Ciałem, jak i wysoką Wiarą. Mimo, że rzecz wymaga i w jednym i w drugim przypadku tej samej liczby sukcesów łatwiej jest oprzeć się na Wierze (zasada auto sukcesów za opis/ zaangażowanie). Np. gracz wygłasza natchnioną przemowę, opisuje pewne ruchy swojej postaci. W wypadku Ciała znacznie trudniej wymyślić coś konkretnego oprócz "zaciskam zęby i let's do it".
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2011, 09:03:22 pm wysłana przez Bollomaster »

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 15, 2011, 04:54:50 pm »
Cytuj
Pustka jako alternatywna cecha (?), ponieważ atakuje istotę na wszystkich płaszczyznach, można ją kontrować dowolną Cechą.
Ponieważ atakuje na wszystkich poizomach może zawsze bronisz się najsłabszą cechą? :>
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 15, 2011, 05:01:01 pm »
Moje pytanie jest dość podstawowe (na tyle że nie wiem nawet jak komentować i odbierać ostatnie posty)
Jak wyglądają przykładowi obywatele jasnomgaii?
Czy jeśli pochodzą z Zachodu to posiadają rozwinięte jedynie Energetyczne aspekty? (pytam o typowy, najbardziej typowy schemat)
Czy to jest raczej bardziej zbilansowane i np masz 13,10,7 punktów do wydania i wydajesz je na określone przez ciebie zestawy cech postaci. Przykładowo Energia (13), Zasady (7), Marzenia (10) (w nawiasie to punkty do rozdania na cechy znajdujące się w danej grupie).
To jest dość (bardzo) istotne na tym szczeblu wymyślania.
Jeśli założymy że przeciętna istota skupia się tylko na 1 aspekcie mocy to musimy wymyślać opis cech tak by mogły się wzajemnie zastępować (przecież ludzie na zachodzie nie są totalnie pozbawieni wyobraźni, intuicji, zdolności przemawiania etc)
Jak to widzisz herr? Zastanów się dobrze, każda decyzja będzie miała swoje konsekwencje w dalszym kminieniu.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 15, 2011, 06:02:23 pm »
Pustka: ay! Chyba że masz odpowiednie Motywy.

Staty
1. standard dla większości istot z prawdziwej ziemi to 2 kropy w każdej z Cech Energii oraz 1x3 krop w Zasadach i Marzeniach (razem 9).
2. kolejny krok: większość istot posiada Witalność na poziomie 3, wynika to z faktu że większość z tego co żywe - chce żyć (+2 kropy)
3. kolejny krok (typ jasnomagii). Zrobiłbym w ten sposób, że w zależności od jasnomagii z której pochodzisz masz +3 kropy do rozdania w konkretnym zestawie (np. Halrua - Energia, Tradyr - Zasady, Cyria - Marzenia).
4. ostatni krok: +1 kropa indywidualna.
5. razem: 15

Nie jest tego dużo, ale przeważająca większość istot nie rozwija Cech jako takich, inwestuje się raczej w Motywy.
W wypadku ras długowiecznych, Cechy powoli sobie rosną z wiekiem. Generalnie Pierworodny i śmiertelnik w tym samym wieku mają bardzo podobne ilości rozdanych krop.

***

Na wszelki wypadek dodam że podstawianie jednych Cech za drugie to nie jest taki sobie pierd. Tzn. przeciętny człowiek raczej tego nie zrobi.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2011, 06:56:44 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 15, 2011, 06:59:45 pm »
Do intuicji: orientacja przestrzenna, zdolność odnajdywania się w różnych, gwałtownie się zmieniających przestrzeniach. Rzutowanie siebie samego wyobraźnią w rożne miejsca.

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 15, 2011, 07:48:30 pm »
Hmm w sumie coś w tym jest. A może nie. Trochę minie czasu zanim oswoję się z nową mechaniką. Wydaje mi się pewne że niektóre istoty będą miały o 1-2 kropy więcej na starcie ze względu na to skąd pochodzą, gdzie się wychowały etc. Choć to nie rozwiązuje do końca tej łamigłówki.
Zastanawiam się nad prostą rzeczą: czy podczas rozgrywki gracze będą posiadać trochę krop we wszystkich dziedzinach (pewnie w jednej najwięcej) czy zupełnie będziemy ignorować 2 inne (przez długi czas). Tak jak pisałem wyżej. Jeśli zakładamy że skupiamy się na jednej z 3 kolumn musimy wyważyć tak opis by każda z kolumn mogła tworzyć rozsądnie wyglądającą jasnomagię (nie wydaje mi się by zepchnięcie tego 'ciężaru' na motywy to najlepsze zagranie)
Nie wiem czy zauważyłeś ale piszę trochę o czymś innym. Swoją drogą takie podmienianie cech o którym piszesz to naprawdę giga motyw. Niewiele istot dokonało czegoś takiego (tak mi się wydaje). Ja bym bardziej widział podmienianie w momencie gdy jeszcze masz przynajmniej 1-2 kropy wytrzymałości w danym 'pasku' wtedy słaniasz się na nogach i zasłaniasz się czymś innym. Ciężko zasłaniać się czymś innym gdy jest się - technicznie - martwym (ale nie jest to niemożliwe, patrz Maegor)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 15, 2011, 08:05:02 pm »
Cytuj
Zastanawiam się nad prostą rzeczą: czy podczas rozgrywki gracze będą posiadać trochę krop we wszystkich dziedzinach (pewnie w jednej najwięcej) czy zupełnie będziemy ignorować 2 inne (przez długi czas). Tak jak pisałem wyżej. Jeśli zakładamy że skupiamy się na jednej z 3 kolumn musimy wyważyć tak opis by każda z kolumn mogła tworzyć rozsądnie wyglądającą jasnomagię (nie wydaje mi się by zepchnięcie tego 'ciężaru' na motywy to najlepsze zagranie)
To jest zrobione po to żeby tego używać. Jeśli ktoś chce może zrobić kolosa opartego na samej Energii, ktoś może iść w stronę społecznika-kyara ze wszystkimi Cechami środkowej linii rozwijanymi równolegle. Ktoś może mieć silne Zasady i silną Intuicję, a Energię wręcz kiepską.
Ten blok w którym jest najwięcej kropek uznaje się za dominujący i on kształtuje percepcję postaci.
Myślę że na tym etapie nie ma co zastanawiać się nad nowymi regułami. Ta mechanika jest jak statek który niedługo ma być WoDowany, nie ma sensu już teraz bawić się w łatanie. Popływa, zobaczymy gdzie przecieka (ha! ale fajne porównanie!)

Tak samo podmienianie. To po prostu propozycja, coś co wydaje mi się fajne. Teoretycznie ma pokazywać ogrom determinacji, w walce ktorej nie możesz przegrać stopniowo spalasz całą swoją istotę. Jeśli chcesz mieć rezerwy na taką sytuację, to oczywiste ze czasami musisz odpuścić. Dodaj do tego np. magie esencyjne i inne motywy które działają tylko wtedy kiedy masz określoną ilość Esencji - i wydawanie punktów nie będzie już prostym sraniem z rękawa (hmm, z rękawa można srać prosto?). Ale to tylko założenie.

Jak dla mnie obecnie najważniejsze są dwie rzeczy:

1) przeciętne wartości krop. Teraz jak na to patrzę mam wrażenie że jest tego trochę za mało. Ale z drugiej strony 2 to przeciętny, a większość ludzi właśnie taka jest.
2) co się składa na Cechy z Zasad i Marzeń. Musimy je dociągnąć do poziomu Jedności.


I właź na skajpa drabie, bo musimy jutro obgadać!
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2011, 08:06:34 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 15, 2011, 09:02:38 pm »
Ceny za (nad)używanie danej grupy Cech:

Energia - strata środków, zasobów, zazwyczaj chodzi o żarcie, uzupełnianie braków w organizmie. Przeciążenie Energii może skutkować skażeniem przez disops (wytwarzasz go więcej niż w danej jednostce czasu może się rozejść po otoczeniu);

Zasady - im potężniejsze, tym ściślejsze, tym silniej ograniczające człowieka;

Marzenia - chaos, nadużywanie Marzeń prowadzi do rezultatów totalnie nieprzewidywalnych;

***

Do Harmonii: robienie muzyki (gra na instrumentach, komponowanie, dyrygowanie);

Do Światła: śpiew
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2011, 04:45:34 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika. Najnowsza karta!
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 19, 2011, 07:45:47 am »


Ranga: od I do V albo od I do III (u Pineczka). Przy Motywach/ Cechach z wyższej Rangi wpisujesz jej numer. Np. Witalność II z dwoma kropami oznacza 7 auto sukcesów + rzut 2k6.

Esencja/ Umbra: zamalowujesz tyle pól po lewej ile masz umbry.

Jasnomagia/ Zamieć: każda kratka to 2k6 których mg może używać w testach Zamieci. Kiedy wszystkie 12 kratek jest zaznaczonych, Zamieć eksploduje bez względu na okoliczności. Gracz może zaznaczać kratkę żeby zmienić 1k6 w dowolnym teście w autosukces. Gracz może proponować aktywację swoich motywów Zamieciowych.

Ważna uwaga:
PE na dole karty to nie punkty esencji, ale pkt ENERGII. Esencję mamy pod Cechami, 1 pkt Esencji kupuje się z 3 PP, jest to więc siła naprawdę uniwersalna. Jeden cel - trzy drogi do jego osiągnięcia. Punkty Energii dostaje się za pragmatyczne, ergonomiczne działania, logiczne myślenie itp.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 19, 2011, 08:54:20 am wysłana przez Bollomaster »

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 19, 2011, 09:09:30 am »
Uuuu! Bardzo przejrzyście się prezentuje :)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 20, 2011, 09:32:35 pm »
Zajebozia, szczególnie logo, no i nie muszę robić karty na sobotę bo już jest. Ha!
Senk ju Michale ;)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Najnowsza mechanika
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 22, 2011, 02:15:31 pm »
Dobrego używania! Testuj i jeszcze raz testuj.

Niewielkie zmiany po pierwszej rozmowie z nowymi graczami:

-1pkt Esencji który pozwala przerzucać 6 wydaje się PO rzucie, kiedy gracz może oszacować ile dzięki temu zyska. Wydawanie Esencji przed testem wypadło mało atrakcyjnie;

-zwrócić uwagę na możliwe zastosowanie Umbry i Zamieci, Motywy które działają tylko kiedy gracz ma określoną liczbę punktów na tych paskach. Możliwość eksploatowania Umbry (Esencj staje się wtedy czynnikiem blokującym) i korzystania z Zamieci (im wyższa Jasnomagia, tym gorzej dla postaci);

-rozstrzyganie sytuacji Motyw vs Wyczyn, np Motyw "sześcioro oczu z Tirwasar" który służy do wykrywania wszystkiego co ukryte kontra Wyczyn "człowiek z Pustego Domu" (zdolność ukrycia się przed każdym obserwatorem). W takiej sytuacji Wyczyn wygrywa automatycznie, ale gracz musi wydać tyle pkt Esencji ile wynosi Ranga Motywu. Jeśli II (np 7 auto sukcesów + 3k6) - trzeba wydać 2 pkt. Jeśli V (primogen) - 5 pkt.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 22, 2011, 02:32:40 pm wysłana przez Bollomaster »