Traktujcie to, co poniżej jak burzę mózgów. Spisuję, bo chcę zobaczyć czy to w ogóle może działać.Koncepcja ogólna: Magie składają się z elementów, takich jak "ogień", "zasięg", "obszar", "zmiana ksztłtu". Każda kropka w motywie magii daje postaci jeden element (można je też kupować osobno, za Esencję) ale maksymalna liczba elementów w efekcie magii nie może być wyższa od ilości kropek. Wiele elementów będzie miało szczególne wymagania (określona liczba kropek, przynależność do rasy/ konwencji, pora dnia/ nocy, określone zachowanie, itp. itd.)
Siła i skala magii jest mierzona w sukcesach. Podstawowe wartości (szybkość, masa, obszar itp) przedstawione w odpowiedniej tabeli.
Sukcesy zbiera się dodając motyw magii (maks 7) + cecha (maks 7) + kości magii.
Kości magii są jednorazowe, po ich zużyciu trzeba je zaczerpnąć na nowo. Ilość tych kości będzie spora, dlatego ważne są zasady które pozwolą je zmieniać w ASy.
Specyfika Eoniki:Pewne pomysły są unikalne dla tego świata. System magii ma być uniwersalny, ale musi też uwzględniać zasady świata.
-mordercza intencja: największą siłę zniszczenia ma ciało, później bronie ręczne a później zasięgowe. Łuk sam w sobie jest mało efektywną bronią w tym świecie, karabin jeszcze mniej;
-trzy dziedziny magii: żywioły, marzenia i zasady;
-Esencja;
-Forma Człowieka;
Elementy: https://docs.google.com/document/d/1fsDWzMp_N3L0oHhVf1GufLNewLlYH3qnMsU0dFLEix4/edit