Patent: z każdym Kunsztem wiąże się jakaś podstawowa skaza, niebezpieczeństwo wypaczenia. Dobry motyw w dodatku do chaotycznych efektów Zamieciowych, samo używanie nadludzkiej mocy zmienia człowieka, powoli go przekształca - być może w coś, czym nigdy świadomie nie chciałby się stać.
Avalon - znużenie światem. Avalon jest krainą szczęścia i harmonii, końcem walki. Rycerzowi coraz trudniej jest żyć w świecie gdzie wszystko wciąż się rozpada, gdzie zamiast bieli i czerni są tysiące odcieni szarości, gdzie niczego nigdy nie udaje się zamknąć.
Hart - nieczułość. Rycerz jest w stanie przetrwać wszystko i powoli zapomina czym jest ból, zawód, strach, oddala się od ludzi którzy żyją w nich pogrążeni. Zdolność odczuwania zanika w ogóle, miłość, uniesienie, poczucie bliskości, pozostaje tylko zimny, niewzruszony obowiązek, to, co trzeba zrobić.
Prawda - zaślepienie - bezlitosność. Prawda staje się prawdą konwencji Rycerza, zanika dystans, odcienie, wszystko staje się czarne lub białe. Rycerz widzi prawdę, widzi dobro, i według niej postępuje. Nic co zrobi nie może być złe.
Sprawność - zdolność dokonania wszystkiego, dla Rycerza nie ma nic niemożliwego.
Moc - wycofanie, pustelnictwo. Tysiące bitew nic nie zmieniły, na miejsce starych wrogów pojawili się nowi - i fakt że Rycerz potrafi przenosić góry nic tu nie zmienił.