Autor Wątek: Kunszty Rycerskie  (Przeczytany 148 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Kunszty Rycerskie
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 11, 2015, 08:55:09 pm »
do Sprawności:

oooo (?)
Bieg po szczytach gór
Potrafisz pokonywać niewiarygodne odległości w ułamku chwili.
Możesz użyć tej mocy jako narzędzia zniszczenia - rozpędzasz się do szybkości która pozwala ci przebiegać na wskroś przez miasta i ludzkie ciała, ciągniesz za sobą warkocz huraganów i pożarów (skala efektu jak zniszczenie armii, Moc). Jeśli nie osłonisz się Hartem, dostajesz obrażenia równe ilości Sukcesów w teście Sprawności.
Zamieciowość tej mocy ma bardzo duży potencjał:
Biegnąc, przekraczasz nie tylko granice państw, ale też Konwencji. Zderzasz się nie ze ścianą powietrza ale z czymś znacznie potężniejszym, z tysiącleciami tradycji, z murami Esencji - która może na przykład zabraniać człowiekowi przekraczania granicy ludzkich możliwości. (Fajne wytłumaczenie porażki w teście tej mocy). Inny ciekawy efekt: bieg Rycerza nie powoduje wszystko-niszczącej wichury, ale wywołuje coś innego: wiatr który pociąga za sobą Konwencje przez które Mocarz przebiega.
Inna konsekwencja: Rycerz pokonuje nieprawdopodobne dystanse ze straszliwą szybkością, ale kaprysem Zamieci widzi i doświadcza niektórych wydarzeń które rozgrywają się pod nim, widzi rzeczy obok których nie może przejść obojętnie. Fabularnie można zacząć w ten sposób zupełnie nowy wątek albo dodać nowe elementy do starego.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Kunszty Rycerskie
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 15, 2015, 09:06:08 pm »
Patent: z każdym Kunsztem wiąże się jakaś podstawowa skaza, niebezpieczeństwo wypaczenia. Dobry motyw w dodatku do chaotycznych efektów Zamieciowych, samo używanie nadludzkiej mocy zmienia człowieka, powoli go przekształca - być może w coś, czym nigdy świadomie nie chciałby się stać.

Avalon - znużenie światem. Avalon jest krainą szczęścia i harmonii, końcem walki. Rycerzowi coraz trudniej jest żyć w świecie gdzie wszystko wciąż się rozpada, gdzie zamiast bieli i czerni są tysiące odcieni szarości, gdzie niczego nigdy nie udaje się zamknąć.
Hart - nieczułość. Rycerz jest w stanie przetrwać wszystko i powoli zapomina czym jest ból, zawód, strach, oddala się od ludzi którzy żyją w nich pogrążeni. Zdolność odczuwania zanika w ogóle, miłość, uniesienie, poczucie bliskości, pozostaje tylko zimny, niewzruszony obowiązek, to, co trzeba zrobić.
Prawda - zaślepienie - bezlitosność. Prawda staje się prawdą konwencji Rycerza, zanika dystans, odcienie, wszystko staje się czarne lub białe. Rycerz widzi prawdę, widzi dobro, i według niej postępuje. Nic co zrobi nie może być złe.
Sprawność - zdolność dokonania wszystkiego, dla Rycerza nie ma nic niemożliwego.
Moc - wycofanie, pustelnictwo. Tysiące bitew nic nie zmieniły, na miejsce starych wrogów pojawili się nowi - i fakt że Rycerz potrafi przenosić góry nic tu nie zmienił.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2015, 09:11:05 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Kunszty Rycerskie
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 16, 2015, 06:13:39 am »
Do han-mocarzy:

w każdym z kunsztów moce "niejasne", o szczególnie tajemniczym pochodzeniu - ich wspólny mianownik empatia.