Autor Wątek: Karta postaci  (Przeczytany 754 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci. Nowy start!
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 13, 2009, 12:53:05 am »
Mamy więc:

1) Cechy (Demony): Ogień, Światło, Mrok; prawdopodobnie z czymś w rodzaju PŻ dla każdego.

2) Umiejętności + Wytrenowanie (teoretycznie Bogowie); trzeba znaleźć sensowny model podziału, np. schemat walka - wiedza - języki - ekspresja, i zapisu wytrenowania.

3) Mowa (na razie 6 elementów) + Walory + Techniki + Imię (Smoki): trzeba pamiętać, że cała czwórka jest opcjonalna, tzn ktoś może nie mieć Walorów, ktoś może mieć tylko Imię. Użycie Mowy jest ściśle powiązane z umiejętnościami językowymi, powinno to być zaznaczone na karcie.

Pamięć (Czas) trzeszczy mechanicznie i trzeba ją będzie przekminić. Tak czy inaczej coś już tu mamy. Powinna znajdować się w pobliżu Umiejętności.

Są koncepcje dla rudzalaionu (Potwory), tharshias (Bestie) oraz Mocy Cudownej (Moc Cudowna!) ale to tylko zarysy. Proponuję te trzy zostawić na razie z boku.

Ważne w kontekście tego tematu zasady mechaniczne i uwagi inne:

- Cechy są podstawą większości testów dla zwykłych istot na I PE (śmiertelnicy) albo pierwszym "poziomie oświecenia" (Pierworodni). Są więc używane najczęściej. Na tych poziomach maksymalnie można połączyć dwa współczynniki (np. Umiejętność + Pamięć, ale już nie Cecha + Umiejętność + Pamięć).

- Pamięć jest mocno powiązana ze wszystkim, ale forma krzyża na środku karty to chyba trochę za dużo (za bardzo wyeksponowana).

- rzeczy takie jak oczy, waga, wzrost, obwód bicepsa możemy wywalić. Potrzebujemy na pewno imienia, rassy i wieku. Paradoksalnie na pewno imię i rasa powinny mieć kilka "slotów" (spostrzeżenie wynikające z praktyki). Po namyśle wiek tez można trochę rozszerzyć. Śmiertelnik może mieć po ukośniku maksymalną i średnie liczby lat życia (np dla człowieka max to 125, średnia różnie); Pierworodny może w nawiasie zaznaczać w jakim wieku ujrzał Klątwę, czyli moment od którego wie, że jest świadomie poszukiwany. Takie coś to źródło niezłego napięcia.

- w pierwszym odruchu do listy rzeczy niepotrzebnych chciałem dorzucić ubrania (patrz tutaj), ale naszła mnie refleksja. Jeśli przyjmiemy zasadę według której dobry sprzęt ma przypisane sukcesy które dodaje w konkretnych sytuacjach (np. miecz obrażenia, zbroja wyparowania), to jest to coś niezwykle ważnego. (Wydaje mi się że na tą chwilę to niezłe rozwiązanie). W związku z tym trzeba by zmieścić coś w rodzaju podręcznego inwentarza, pola na którym można by wpisywać najczęściej używane rzeczy z sukcesami które dodają. Wszystko ładnie i przejrzyście, tak żeby dało się błyskawicznie zliczyć sukcesy. Jest to tym istotniejsze, że "sukcesy sprzętowe" można dodawać "na trzeciego"; to że jesteś na I PE nie wpływa na fakt że nosisz płaszcz dający doskonałą osłonę przed warunkami pogodowymi... W takim stroju nawet chuchro może przetrwać ciężką zamieć, która zmoże zaprawionego wędrowca, który był wyposażony za słabo!

- dochodzi jeszcze Esencja (podzielona na trzy działy: wolną, zużytą i spaloną). Peiki zapisuje się na Smoczej stronie karty na tzw. "suwaku". Do tego, w końcu, powinien zostać określony trzeci rodzaj punktów postaci, PM, "punkty marzeń". (Może w przyszłości wymyślimy jeszcze następne...)

- idea podkreślania pochodzenia współczynników od konkretnych Mocy służy podkreśleniu złożoności istoty. Jest to dość metafizyczne; w świecie gry takie kwestie zajmują raczej Czarnoksiężników i kyar-Odmieńców. Na Karcie Postaci można to jednak wykorzystać jako dobry pretekst do sformowania założeń graficznych (jak to zdanie pięknie brzmi, jak konkretnie!)

OGÓLNY KONCEPT
Dla pierwszych poziomów Energetycznych i Oświecenia karta może mieć dwie wersje;
I: Cechy + Pamięć + Umiejętności + Smoki
II: Cechy + Pamięć + Umiejętności + rudzalaion
inne moc mogą być tylko zaznaczone, na przykład w formie jakiś mistycznych znaków (Kolczaste Oko - Gwiazdy, Wieża Kolców - Bestie, itp)
Tzn. będą to dwie odrębne kartki różniące się tylko Smokami/ rudzalaionem (teoretycznie, Gracz wybiera jedno z tych dwóch; w każdym razie dotyczy to większości istot). Na razie powinniśmy więc skupić się na wariancie I.
Jeśli, drogi Mysterionie, na palce pcha ci się pomysł z modułowością karty, dokładaniem jej części, odpowiem ci twoimi własnymi argumentami:

Cytuj
Im dłuzej teraz patrze na SOAP'a, na zmieniające się wersje mechaniki, testowane przez miesiąc (max kilka sesji i "suche" testy Pinka i Kaczora), tylko po to by za pół roku zostały znowu zastąpione (przez potencjalnie lepsze mechaniki, również testowane w bardzo ograniczonym zakresie), widze tylko zwiększenie stopnia skomplikowania zasad gry, co czyli z w miare czytelnego systemu, coraz bardziej nie nadający się grania... Co proponuje... Może rozmowę podczas imprezy garażowej o tym jak to powinno wyglądać. Co zostawić jako ciekawe patenty, na jakich zasadach, etc, ale tylko pod znakiem drobnej modyfikacji, a nie nonstop zmienianej wersji, któej nikt poza kaczorem i elLorrorem nie kojarzy bez długiego rozkmininia.
Konwersje wszystkich prowadzonych gier do jednej mechaniki, bo w tej chwili każda nowa gra prowadzona jest inną mechaniką.
Urealnijcie przede wszystkim współczynniki wszystkich postaci i zablokujcie je tak by móc do czegoś się odnosić, bo w tej chwili zmieniacie dosłownie "wszystko i nic za razem".

No więc to właśnie zrobimy. Skuteczność przedstawienia powinna przełożyć się na czytelność wszystkich patentów. Z modułami na razie możemy dac sobie spokój.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2009, 02:00:06 am wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 13, 2009, 01:36:27 am »
Podziału na ćwiartki nie można brać dosłownie; zazwyczaj umiejętności jest najwięcej; Smocza strona też będzie zajmować sporo miejsca (na pewno więcej niż Cechy czy Pamięć).

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 13, 2009, 01:40:24 am »
Do elementów karty można też dorzucić:

- specyficzne właściwości wynikające z bycia członkiem drużyny (przyjaźń za grób)/ kohorty (jedność celów)/ gano (jedność pragnień). Np. Górnicy byliby kohortą i w sytuacjach walki ze światem Martwego Bezkresu dostawaliby np. +2k6 do testów. Mała, fajna rzecz która pokazuje w jakiś sposób czym jest bycie częścią ekipy. Oczywiście bonusy mogą być znacznie bardziej abstrakcyjne.

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 13, 2009, 01:41:06 am »
Punkty Marzeń ???????????

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 13, 2009, 01:42:20 am »
Tak jak peiki rozwijają Smoczą stronę, tak peemy rozwijać będą stronę Potworną. Każdy rodzaj punktów postaci będzie też przyznawany za inny rodzaj gry, inne działania podejmowane na sesji i, ewentualnie, poza nią. Symetria taka.

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 13, 2009, 01:43:23 am »
ale jestem ciekawa czym by miały być? To jakby.. punkty, ktore mozna przeznaczyc na rudzalaion?

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 13, 2009, 01:59:25 am »
No nie wiem Kasio, może to po prostu JEST rudzalaion? W każdym razie na pewno coś, za co będzie się podnosiło współczynniki w tej części karty.

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 20, 2009, 12:48:52 pm »
Na szybko w gimpie myszka zrobiłem taki projket... karta w poziomie
http://i289.photobucket.com/albums/ll208/bastetbraun/soap/nowyprojekt.jpg
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 20, 2009, 12:52:21 pm »
Hmm. Bardzo fajny motyw z przedstawieniem czasu jako klepsydry! Myślę że to można eksploatować; co do reszty trudno mi coś powiedzieć.

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 20, 2009, 05:04:34 pm »
Mysterio wysłał mi coś takiego :

Cytuj
Dzięki kaczor za wyczerpującą odpowiedź. powyżej znajduje się bardzo szkicowy rysunek nowego projektu.
twój komentarz zasugerował mi pewne zmiany w projekcie, choć nie ukrywam, żę koncepcja tych 4 ćwiartek była jasna, przejrzysta i przede wszystkim bardzo równoważna każdą z jej cześci (mocy).

W zasadzie od obecnej karty nie wiele różni moja koncepcja

Jak myśle o projektowaniu karty to pamiętam twoją idee (niepkoniecznie bardzo pragmatyczną, ale idee nie muszą być pragmatycznie), by powiązać graficznie pewne elementy karty ze sobą.

Czas
Pamięć/czas jest najpotęzniejszą siła w tym świecie, więc umieszcznie go w małej tabelce gdzieś na wypierdku karty postaci jest głupie, z drugiej strony Czas ma tylko jeden współczynnik (pamięć) //dygresja: a może by wiek, też do Czasu dodać//. Jednocześnie zrezygowałeś z formy krzyża, która przy zmienionej wizji podziału "ćwiartek" straciłą sens. Zdecydowałem się w sumie na inną formę, może bardziej stereotypową - klepsydrę. Może to tendencyjne, ale łątwo sie wszystkim będzie kojarzyć z upływającym Czasem. Klepsydra ma w zmierzeniu  obejmować pozostałe częsci karty (łącznie z doklejanymi modułami, z któych nie zrezygnowałem, ba wrecz teę koncepcje - nie mam je na rysunku - rozbudowałem).


Smoki
Imię jest na maxa ważne, do tego jest jeszcze chyba najbardziej niepowtarzalnym elementem SOAP'a, więc na Imię należy zarezerwować sporo miejsca.
MOwa i ska (wyrodzona nagle 6 dostkowych zmiennych - nie pamietam jak sie zwą) Wrzuciłby,m na sam dół Części Smoczej... zostawiłbym na nią koło 1/3 miejsca przeznaczonego na Smoki.
Imię powyżej, co znaczy, że imię było w centralnej części tej karty, a dane dodatkowe na górze.
Całą prawa strona Klepsydry przeznaczona była by an umiejętności. Logika kazała by je umieścić w tabelkach:
nazwa / wytrenowanie / poziom / kolumna Bogowie racza wiedzieć do czego

Pozostaje pytanie co z  mieczem skrzlego oddechu +5 do robienia na drutach:P, gdzie go wcisnąć. Chciałeś by adnotacji o tym można było zrobić obok danych, które są istotne do tego... Do tego właśnie chciałem użyć modułów, czy li dodatkowych kartek doklejanych do podstawy., albo do góry lub/i dołu, albo do strony prawej lub/i lewej.
W maksymalnym rozwinieciu, cała karta miałą by formę krzyża. W zależnośći od postaci, każda z nich indywidialnie będzie wiedzieć jak dużego modułu jej postać będzie potrzebowała.

Samych modułów nie chce rozpisywać, niech każdy grać edytuje je jak mu wygodnie:)

Myslałem też o Rozalionie i drugiej wersji karty. Może by wersję z rozalionem wrzucić w odwrotnej wersji, to znaczy Czas na środku, Bogowie po lewej, Rozalion po prawej.

Koncepcja 2, która narodziłą się w miarę pisania tej wiadomości, jest trochę dziwniejsza...

Otóż Bogowie i Czas_Klepsydra (w zasadzie to około 75% powierzchni Czasu) byli by na karcie głównej, A Smoki/Rozalion/ i Co_tam_jeszcze_zostanie_wymyślone juz od początku byby modułem, ale przygotowanym przez nas, nie byłby edytkowany (rysowany, kreślony) przez Gracza:P

Druga koncepcja powoduje, że karta sama w sobie staje się duża, a w zasadzie to długa, od początku, bo wersja podstawowa zajmuje wówczas min półtorej karty A4 leżącej w poziomie...
Znika możliwość dodania dodatkwego modułu po stronie Smoki/Rozalion, bo karta to nie harmonijka, ani rolka papieru toaletowego, czy zwoju (choć koncepcja zwoju, jako karty, też jest kusząca, ale bardzo nie praktyczna na etapie kserowania karty)

(czemu mi to kazal wyslac, czemu plik w bmp, pozostanie dla mnie zagadką)


bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 20, 2009, 07:08:35 pm »
Rudzalaion. Rudzalaion, Mysterio;)
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 20, 2009, 07:15:02 pm »
Taki schemat to fajna rzecz od której można wyjść dalej, ale wydaje mi się że ostateczna wersja i tak będzie prostokreślna i prostopadło-równoległa. Co do reszty... mam trochę mało czasu by się wypowiedzieć... :P
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 23, 2009, 08:48:15 am »
Bambosz... ale projrkt, poza drobnymi literówkami może być?? :P
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 21, 2009, 09:19:56 am »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Karta postaci
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 21, 2009, 09:29:10 am »
- wersja ostateczna będzie trochę mniejsza (pół centymetra); nie wiem czemu ale przy wydruku gnojek ją zmniejsza.
- w pustych miejscach (nad Pamięcią i pod skrótowcem) będą symbole pozostałych Mocy.
- imię, rassa, wiek & PE (wolne, zużyte, spalone) + PI (ile i na co zbierane) do wpisania (chyba zrobię to ręcznie).
- nie mam pomysłu jak w Smoczej stronie rozłożyć Walory, Techniki, Imię i Społeczne;
- te takie kolce na lewym krańcu to sposób zapisywania rudzalaionu dla postaci które wybrały tą stronę KP. Ciągle go posiadają, ale nie mogą go używać (aktywuje się sam). Gracz określa skalę Wyobraźni swojego bobka od 1 (większość ludzi) do 13 (an-badim, stwórca światów), np 5 i zarysowuje pozostałe kolce. Sposób testowania jest prosty i przyjemny;
- kreska przy klepsydrze pokazuje który poziom pamięci się posiada; większość ludzi ma pierwszy, więc gracz zarysowuje wszystkie kratki oprócz jednej.
- trzeba jeszcze wymyślić gdzie i jak wstawić napis SOŁP (niezbędny!)
- miejsca dla cech są trochę małe, ale jakoś dadzą radę (w końcu włazi tam tylko po jednej liczbie)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2009, 09:24:02 pm wysłana przez Bollomaster »