Autor Wątek: Mechanika Potęgi  (Przeczytany 229 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Mechanika Potęgi
« dnia: Lipiec 27, 2009, 07:50:27 pm »
Mechanika dla kjarów, Odmieńców i innych stworów Gigamicznych. Nie, nie mam jeszcze nic konkretnego. Na razie wiemy że postać nie ma stałego poziomu mocy; raczej różne wartości w zależności od sytuacji. Podstawą jest jak najlepsze gospodarowanie posiadanymi zasobami: zmasowanie ich na jednym celu to gwarancja całkowitego sukcesu - i jednocześnie odsłonięcie się na wszystkich innych polach.

Luknijcie tutaj: http://autorskie.wieza.org/post224.html#p224. Gość proponuje mechanikę, która po pewnych przekształceniach może być niezłym punktem wyjściowym... Jest klimatyczna i wymusza pewne taktyczne refleksje.

Myślę że obok możliwości (roboczo: "Arsenału") i takich pocisków załadowanych do "rewolwera" byłoby też coś w rodzaju "celów" albo "frontów" - które obrazowałyby wiedzę postaci. Może pojawić się coś, na co postać nie ma "frontu": można się wtedy tylko bronić, jest się pasywnym. Z kolei, im więcej "frontów" będzie się nakładać na dane wydarzenie, tym skuteczniejsze będą akcje. Np. na kjar styka się z Czarnoksiężnikiem - posiada trzy fronty "Mocarstwo Heroldii", "Mocarstwo Potęgi" oraz "Gliniana Istota". Pierwsze nie pasuje, Czarnoksiężnik jest... Kapłano-Demonologiem. Drugie pasuje, trzecie - bycie częścią prawdziwej ziemi - również. Dwa fronty z pewnością przełożą się na efektywność działań - nie myślę o walce, ale na przykład o komunikacji. Jeśli obie strony używają tych samych frontów, wzajemne porozumienie staje się możliwe (jednym słowem MG zamiast mistycznie blubrać, wykłada konkrety. Coś pięknego)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mechanika Potęgi
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 02, 2009, 09:21:58 pm »
O frontach chyba rozmawialiśmy w Walli, są ok, trzebaby je zacząć spisywać - wg mnie to będzie największy problem, trzeba będzie wymyślić zamkniętą listę o wybranej systematyce - nie jestem pewien czy podział na 10 mocy będzie najszczęśliwszy, zły także się nie wydaje, może od niego będzie trzeba wyjść? Może dorzucenie frontów opisujących cele byłoby ciekwe... choć do końca nie wiem co dawałoby w praniu.

Sama mechanika rewolwera jest dość chaotyczna, facet przykład opisuje doskonale ale mam wrażenie że na sesjach musiałoby minąć sporo czasu zanim byśmy przyzwyczaili się do czegoś takiego. Poza tym w SOAPie są tendencje do przesadzania z akcjami, tutaj ograniczenia rewolwera by się nie sprawdzały, dodatkowo gracze przeważnie stanowią drużynę i zawsze orzekaliby na kożyść towarzysza.
To jedynie parę małych wad, pomysł 'rewolwera' jest ciekawy i można go adaptowac na wiele sposobów, może fronty posiadałyby nie tylko wartość ale także ilość, może wartość byłaby ilością a gracz sam decydowałby ile frontów wydaje na co podczas starcia.

Zamiast losowania sam wydawałby je na bierząco wg własnego uznania, np będąc Czarnoksiężnikiem ścierającym się z motłochem wydałby tylko jeden front, w pewnych sytuacjach nie wydawałby żadnego, np wiedziałby że przeciwnik nie dysponuje jakimkolwiek frontem który może mu zaszkodzić.

Taka mechanika z pewnością jest o wiele lepsza od zliczania entej liczby sukceców ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2009, 09:25:01 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mechanika Potęgi
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 03, 2009, 12:40:55 am »
Nie obgadywaliśmy tego, to świeży patent. Mówiliśmy o mechanice Dziczy, o intencjach.

To tutaj miałoby służyć do rozstrzygania gigamicznych konfliktów, "fronty" dawałyby określone przewagi w określonych sytuacjach, wynikające z jak najszerzej pojętej wiedzy. Np posiadanie "Przez bramy Akaruny" dwałaby monstrualną odporność na ogień istocie która wystawi taki front - przy czym równocześnie mogłaby ucierpieć od dajmy na to zimna, chociaż na bezwzględnej skali byłoby słabsze od ognia. Tzn z frontem "Akaruna" można zdzierżyć 100 jednostek ciepła, ale 50 zimna będzie już zabójcze, jeśli istota nie wystawi odpowiedniego frontu. Przykład jest maksymalnie uproszczony, ma pokazywać gigamiczną ideę bycia gotowym na wszystko (= zbierania jak największej ilości frontów). Przy takiej mechanice istota relatywnie potężniejsza może paść ofiarą kogoś słabszego, wyposażonego w jeden, unikalny front - i o to chodzi.

Wymyślenie "frontów" będzie jak najbardziej trudne, tym trudniejsze że określi to, co w pewnej mierze powinno pozostać nieokreślone. Dlatego będą potrzebne jeszcze inne opcje mechaniczne.

Z tym rewolwerem trochę spudłowałem; na pewno nie znajdzie tu zastosowania dokładnie w takiej postaci.

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mechanika Potęgi
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 03, 2009, 12:21:23 pm »
Wg. mnie dobrze że tutaj jest (rewolwer). Pokazuje zupełnie inne podejście do mechaniki, takie jakie będzie potrzebne przy tworzeniu mech. potęgi.
Wydawało mi się że już gadaliśmy kiedyś o tym, może w snach? :P

Z tego co piszesz wynika że fronty nie mają żadnych wartości tak? Trochę dziwne :) W skali nieskończoności SOAPa powinno być przynajmniej kilka poziomów frontu - ukazujących wiedzę oraz moc istoty w tej dziedzinie (moc jest ważna, Demon Ognia poza zrozumieniem praenergii ognia potrafi nią doskonale władać, co stawia go ponad każdym nawet najlepszym teoretykiem).
To możnaby jakoś połączyć z walką w gigamie opisywaną w innym temacie (strategie gigamiczne).

Na razie chyba tylko pozostaje nam rzucać pomysłami, przynajmniej ja nie mam jeszcze pomysłu na mechanikę.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mechanika Potęgi
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 08, 2009, 03:07:16 pm »
Omawialiśmy ostatnio z Bubbonem fronty i wyszło nam, że nieźle byłoby wprowadzić 'anty-fronty'- doświadczenia, które w bitwie mogą działać na twoją niekorzyść. O ile fronty zdobywa się (zazwyczaj) poprzez planowe działanie i wytrwałe dążenie do celu (np. front Bram Katedry - musisz w jakiś sposób sie tam dostać i wrócić żywy) o tyle anty-fronty byłyby czymś w rodzaju niechcianego doświadczenia, które pozostawia w tobie niezatarty ślad i może wypłynąć na powierzchnię w najmniej sprzyjającym momencie. To chyba dosyć gigamiczny, nieprzewidywalny efekt, jakby piętno Zamieci, wspomnienie słabości albo przegranej. Kyar którzy są obarczenie takim anty-frontem mogą podejmować olbrzymie wysiłki aby sie go pozbyć - i tym samym wytyczać drogi do kolejnych frontów, które pozwolą im odrzucić każdą słabość.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 08, 2009, 07:18:09 pm wysłana przez Bollomaster »
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Mechanika Potęgi
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 12, 2010, 07:21:39 pm »