Autor Wątek: Różne motywy do mechaniki: rudzalaion  (Przeczytany 163 razy)

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Różne motywy do mechaniki: rudzalaion
« dnia: Wrzesień 28, 2008, 10:31:04 pm »
to są dość stare patenty, bynajmniej nie gotowe rozwiązania. Więc bez obaw

RUDZALAION: dzieli się na błękitny i czerwony. Każdy z nich ma dwie podstawowe wartości: wartość Oporu i Granicy Wyobraźni. Opór = ilość garści rudzalaionu po Paragrafówce; powyżej tej wartości rudzalaion przyrasta dwa razy wolniej. Granica = wartość Oporu pomnożona przez dwa; rudzalaion nie przyrasta powyżej tej wartości. Np.: Opór Błękitu to 9, czyli jego granica to 18. Przyrost rudzalaionu: zachodzi samoistnie gdy dochodzi do epizodu powodującego przyrost; zapisywany X/Y: X to ilość garści przyrastających do wartości Oporu, Y do wartości Granicy; Y jest zawsze = połowie X; np.: przyczyna wzrostu: “ograniczenie” 1/0,5 oznacza że jeśli taki epizod będzie miał miejsce gdy rudzalaion znajduje się poniżej wartości Oporu przyrośnie jedna Garść, a gdy ten sam epizod będzie miał miejsce powyżej wartości Oporu przyrośnie tylko połowa – będzie trzeba kolejnego żeby przyrosła pełna Garść. Połówki nie mogą być używane. Jeśli epizod będzie miał miejsce gdy rudzalaion osiągnął wartość Granicy nie przyrośnie żadna Garść. Może być też “ograniczenie” 2/1, itp. Jeśli rudzalaion osiągnął granicę i nie jest używany przez liczbę epizodów = oporowi zaczyna spadać aż nie osiągnie wartości ujemnej – dopiero wtedy zaczyna przyrastać. Dla rudzalaionu kluczowe jest pojęcie intencji: jest to świadomy zamiar wykonania danej rzeczy. Większość możliwości rudz. Opiera się właśnie na intencji – a jest to reakcja szybka jak błyskawica; zamiana rudzalaionu w żywotność jest momentalna i dlatego deklaracje dotyczące intencji mają pierwszeństwo przed wszystkimi innymi – chyba że ma się do czynienia z istotą która potrafi działać z szybkością większą od szybkości marzeń. Na raz można mieć tylko jedną intencję. Jeśli dojdzie do sytuacji w której sekundy dzielą BG od śmierci może on użyć Żywotności. Choć rudzalaion nie przyrasta powyżej Granicy, i tak może ją przekroczyć; bez odpowiednich możliwości wywołuje to coś w rodzaju szaleństwa, na wierzch wychodzą wszelkie obawy, silne emocje. Percepcja ulega chaotycznym wypaczeniom. Nie sposób odróżnić snu od jawy. Jeśli uda się przetrwać ten stan wszystkie możliwości aktywują się samoistnie pochłaniając kolejno cały posiadany rudzalaion; zacznie on na nowo przyrastać dopiero gdy upłynie tyle epizodów wzrostu ile = wartość różnicy barw (czerwień/błękit minus błękit/czerwień – zależy co większe). PeDeki wydaje się na podwyższanie progów Oporu i Granicy; Opór: ilość PD = kolejnemu poziomowi razy 5; można też niezależnie podnosić Granicę za PD = chciany poziom. Wzrost Oporu oznacza oczywiście wzrost Granicy.
właściwości rudzalaionu

I. Bajkowy Bagaż; Fantazja Pierwsza – Gracz wybiera jedną rzecz spośród należących do jego bohatera, która odtąd będzie jego Bajkowym Bagażem, czymś przypisanym mu na stałe. Ważna moneta wrzucona do morza zostanie odnaleziona kilka dni później w brzuchu ryby którą jej posiadacz zamierza pochłonąć na obiad; wierny miecz odebrany wraz z resztą sprzętu przed zamknięciem w lochu, za sprawą tajemniczego nieznajomego powróci do spragnionych dłoni właściciela; złodziej który dobrał się do wszystkich skrytek jakimś cudem zostawi cenną księgę... Bajkowy Bagaż nie robi danej rzeczy wytrzymalszą czy lepszą, ale “jedynie” zwielokrotnia szansę na jej zachowanie. Cudowny portret nie zostanie raczej odnaleziony wśród zgliszczy galerii nie tknięty przez ogień; okaże się za to że obraz przetrwał uratowany przez jakiegoś miłośnika piękna – i to na tyle honorowego aby go zwrócić. Sprawa jest trudniejsza kiedy w grę wchodzi czyjaś świadoma intencja – wtedy rozstrzyga ilość zaangażowanego rudzalaionu ze strony posiadacza oraz zdolności przeciwnika. Na raz można mieć tylko jeden Bajkowy Bagaż; musi to być rzecz którą można nosić ze sobą; w każdej chwili, pod warunkiem że ma się Bajkowy Bagaż przy sobie, można poświęcić dowolną ilość rudzalaionu dla zwiększenia jego obrony – dwie garście to +1 do ST jaki trzeba pokonać aby odebrać go na stałe lub zniszczyć; można wydać dowolną ilość garści – nie wolno ich jednak ujmować; aby pozbyć się Bajkowego Bagażu trzeba wydać dwa razy tyle garści ile poświęcono na jego obronę. Fantazja Druga – Gracz wybiera jedną z części swego bohatera; od teraz szansa, że ten ją utraci znacznie się zmniejszy. Słowo “część” jest tu traktowane naprawdę szeroko; oprócz głowy, serca, szkieletu i tak dalej może to być jakieś uczucie, wspomnienie, umiejętność – słowem wszystko co tylko związane z BG. Zasady tak jak w Fantazji Pierwszej.
II. Zdumiewająca Żywotność; jest to chyba najbardziej “surowa” właściwość rudzalaionu, charakterystyczna dla wielu Potworów. Tu nie ma żadnych fantazji – w każdej chwili rudzalaion może zmieszać się z krwią, wzmacniając i ożywiając za jej pośrednictwem całe ciało; dwie poświęcone garście to jednorazowe +1k6 do testu akcji lub obrony Ciała; można wydać dowolną ilość garści.
III. Miód Natchnienia; właściwość podobna do Zdumiewającej Żywotności lecz bardziej subtelna. Pozwala w każdej chwili wzbogacić swoją krew dowolną liczbą garści rudzalaionu i w każdej chwili odciągnąć ten rudzalaion – ale tylko do dopełnienia Granicy Wyobraźni; Granicę można przekroczyć pijąc Miód Natchnienia – jedna garść to mniej więcej runda (5 sekund) picia; możliwe jest picie (i pojenie) Miodu Natchnienia przez istoty nie posiadające tej właściwości tak czy inaczej powoduje to wzrost rudzalaionu.