Autor Wątek: Smocza Strona Karty Postaci  (Przeczytany 483 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Kommentarz dot. atrybutuów społecznych
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 06, 2009, 06:54:25 pm »
Cytuj
słyszalność: mówienie do wielu osób, do tłumu - tak że jest się słyszanym; ludzie zwracają uwagę na twoje słowa, słyszą je nawet mimowolnie;
oczarowanie: każdy z tych sześciu aspektów zawiera w sobie pewną charyzmę; oczarowanie dotyczy sytuacji jeden na jeden. Efekty wywoływane rozmową z użyciem tego atrybutu będą znacznie głębsze niż np. w wypadku słyszalności, ale nie znaczy to że oczarowanie jest bardziej "charyzmatyczne". Po prostu inaczej wygląda relacja z grupą ludzi, a inaczej z jednostką.

'Słyszalność' rozumiem także jako cechę przydatną przy tworzeniu swojego wizerunku w sytuacjach społecznych, niezwykle ważną dla dowódców, władców, zwierzchników cechów, kapłanów przemawiających do swoich heretyków, etc.
W przeciwieństwie do powyższego, 'oczarowywanie' jest cechą ułatwiającą wejście w bliższe kontakty z pojedynczą istotą, na poziomie personalnym, nie publicznym. Efekty mogą być podobne: zaufanie, szacunek, akceptacja, ale jakże się różnią: umiłowanie dla najlepszego przyjaciela, a umiłowanie dowódcy; związek uczuciowy z osobą ci bliską, a związek emocjonalny z przedstawicielem wybranej przez ciebie partii politycznej.

Zdaję sobie sprawę z możliwości polemiki. Doskonały dowódca może stworzyć więzi silniejsze od więzów krwi. Jednakże w SOAPie osoba z równym mu atrybutem, umieszczonym po drugiej stronie wagi, jest w stanie stworzyć jeszcze silniejsze więzi z pojedynczymi osobami. Taka jest idea tych dwóch atrybutów.

Propozycje nazw:
słyszalność - przemawianie, relacje publiczne,
oczarowywanie - rozmawianie, relacje intymne,
argh! to dopiero trudne nazwy!

trochę o relacjach i dystansach międzyludzkich wiki nam powie:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dystanse_personalne
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 07, 2009, 12:26:59 am »
Przedostatni post Pineczka jest b dobry, umieszcza sprawę na tle CAŁOŚCI zagadnienia PIków. Te punkty są naprawdę "Smocze" (przebieranie się > zmiana wyglądu, postaci - to też coś Smoczego). Andziu, czy zostałaś przekonana?

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 07, 2009, 08:19:55 pm »
Nieszczególnie. Ale możemy o tym rzeczywiści jeszcze pogadać jak przyjadę. I tak na marginesie, 4-6 PI za przebieranie + reszta akcji poza sesją, a 5 za podjęty konflikt to mniej więcej sedno tego o co się kłócę! Gracz pisze pamiętnik = postać rzuca się w beznadziejną sytuację (dramatyzm na sesji, odgrywanie postaci, zmaganie z charakterem swoim i postaci)? O nie panowie... Jeśli tak się chcecie bawić to albo pierwsze maleje albo drugie rośnie (PI mam na myśli).
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 07, 2009, 09:26:49 pm »
Sprostowanie:

Pisałem że za wszystkie dodatkowe akcje możesz dostać 4-6PI. Co oznacza że za jedną otrzymujesz 1PI. Jeśli  znajdzie się ktoś kto co sesję będzie rysował, przebierał się, wiązał sobie kończyny (lub zakładał opaskę na oczy) do tego pisał jeszcze pamiętnik i (!? - tutaj brakuje już mi pomysłów), to ja chylę przed nim czoła...

Jeśli nie podoba Ci się takie rozwiązanie to zaproponuj coś lepszego...
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 12, 2009, 01:03:22 pm »
To jest część mojej wypowiedzi, w miare zapoznawania sie z tematem...

1 Przebieranie
Też osobiście nie podoba mi się pomysł, by domyślnie za przebieranie przydzielać dodoatkowe punkty. To RPG nie LARP. Przywołałeś przykład kasi modelującej włosy na wzór postaci (jako przykład, ze nie potrzeba wiele trucdu, kasy by to zrobić). Nie zadałeś pytania dlaczego to zrobiła... Kasiu nie bij. Moim stromnym zdaniem zmiana fryzury miała kasi ułatwić odegranie postaci (i za to powiny być przyznane dodatkowe punkty; za lepsze wczucie się w postać a to jakimi do tego dojdzie się środkami nie jest istotne). W przeciwnym wypadku dochodzimy do farsy, w której Szeryf wciska się w gorszet (bo jakimś cudem zdecydował się na baletmistrza) i choć odgrywa krasnoludzkiego wojownika (bo zawsze to odgrywa i i hipotetycznie nawet nie chce próbowac odgrywać inaczej), to na sesji wyglada jak ów baletmistrzem, to dostaje dodatkowe punkty (jak to ująłeś, nawet 3).
Chore.

PS. Sorry za użycie przykładu Szeryfa, ale to pokazuje w najbardziej jaskrawy sposób idocyzm przebierania jako samego źródła punktów...
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 01:17:16 pm wysłana przez mysterio »
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 12, 2009, 01:31:43 pm »
Mhm, myślę, że mysterio dobrze ująłeś to czemu mogą pomagać małe (lub duże) zmiany wyglądu, jeśli ktoś to lubi.

Rozmawiałam o tym z Anką w zeszłą niedzielę i przekonała mnie do tego, że jeśli, a wydaje mi się, że tak właśnie jest, chcemy, żeby jakiekolwiek punkty miały bezpośredni związek ze światem gry, tak jak PE, to już nie punkty doświadczenia, po części też dla gracza, ale punkty wynikające bezpośrednio z sesji, tak PI, dotyczące niby smoczej części istoty, nie mogą chyba pochodzić spoza postaci, z płaszczyzny gracza.

To mi nasunęło nowy, ale niedopieszczony jeszcze pomysł. Może (problem w tym taki, że mnoży to ilość różnych punktów) mogłyby być właśnie punkty dla GRACZA. Nie dotyczyłyby żadnej konkretnej postaci, a właśnie świata. Nie wiem jeszcze jak, ale może dawałoby jakieś możliwości jednostkowego wpływania na świat czy coś... To mogłoby właśnie być za mapy, pamiętniki itd, bo tworzą one ŚWIAT. Nawet pamiętnik postaci, jeśli nie jest czymś co prowadzi sama postać i fizycznie ma ze sobą 'w plecaku', moim zdaniem tworzy świat Sołpa. Co wy na to? I jakie umiejętności jednorazowego wykorystania mógłby gracz mieć...?! A może to nie ma sensu?

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 12, 2009, 03:29:02 pm »
Ciąg dalszy mojego wywodu
Jest tu tylko link, bo odnosi się to bardziej do innego wcześniej zaczętego tematu
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 12, 2009, 03:41:26 pm »
Odwołując się rozmowy z kaczorem z przed około roku, kiedy to wykreował mi się projekt modularnej kart postaci w postaci karty głownej i dwóch kart dodatkowych; pamiętam wówczas, że kaczor chciał, aby każda z 4 cześci karty była równoważna, aby postać inwestująca tylko w siłę imienia mogłą swobodnie konkurować z postacią zrobioną "na" Dziczy.
Mam dwa pytania, czy to nadal jest aktualny pomysł??

Jeśłi tak, to ogólnie pomysł by jedną z cześci karty postaci rozwijać za zewnętrzne poza growe zachowania gracza uważam za mocno chybiony, bo wiązę sie to z ryzykiem nieuczciwości sorry za żargon urzędniczo-prawny, ale tak jakoś wyszło.



Co do kasi pomysłów na jakieś special skill... to przychodzi mi pomysł w zależności od wkładu exp:
postać pisząca pamiętniki bonus do pamięci
postać grzebiącą w ciuchach bonus do skilli społecznych

Choć moja ocena jest raczej negatywna.
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 12, 2009, 03:55:40 pm »
Zgadzam się z pomysłem dodatków do pamięci. Brzmi sensownie.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 12, 2009, 09:57:51 pm »
Pinek nie odpowiedział na wywody Mysteria i Kasi; mogę sobie wyobrazić że jest nieźle sfrustrowany. Posłuchajcie.

1) przebieranie, charakteryzacja, rysunki, pamiętnikarstwo mogą dać około 5 PI za sesję. To niedużo. Jest to nagroda za Konsekwencję i Upór, całkiem Smocze cechy; jeśli ktoś wykonuje takie działania systematycznie, tym większy szacunek. Na marginesie dodam spostrzeżenie: takie działania są NIEZWYKLE rzadkie. Ani Kasia ani Bamb nie zdołały na dłuższą metę stworzyć kompletnych pamiętników dla swoich ukochanych postaci. To chyba nieźle pokazuje skalę wyzwania. W praktyce więc tych punktów będzie MNIEJ, albo nie będzie ich W OGÓLE. PROSZĘ żebyście to ZROZUMIELI.
Przykład z Szeryfem jest niestety bezsensowny, z wielu powodów. Przypominam że różni ludzie mają różne upodobania, większość z nas np. nie praktykuje przebierania. Ale są tacy którzy jednak to robią i system może to ZAUWAŻAĆ. Chodzi bowiem o dobrą zabawę. Poza tym Zewnętrzność, Przychodzenia Spoza, jest Smoczą cechą i myślę że fajnie koresponduje też z ideą przebierania się (także: Zmianą Postaci).
2) punkty za wymyślanie. Jak dla mnie to przesada, i to tym grubsza że zarówno Kasia jak i Mysterio negują w ten sposób swoje zastrzeżenia wobec PI przyznawanych za działania zewnętrzne. Więc jednak te działania mają być wynagradzane, mają wpływać na rozwój postaci? Powyższa wizja przyznawania PI jest WYWAŻONA (tak to na razie widzę), tutaj balans w ogóle nie istnieje. Dodatkowe punkty za przebieranie będą czymś marginalnym; w tym wypadku niektórzy gracze mogliby dostać zastraszające ilości tych "nowych punktów". Na przykład Pinek. Jest zdecydowanie najaktywniejszy; potem Bambosz, Kasia, Mysterio i Kurpisz gdzieś na szarym końcu. Nie brzmi to przyjemnie, prawda? A co z jakością pomysłów, z wysiłkiem włożonym w przedstawianie własnych idei? Czy to ma też być oceniane? To jeszcze mniej wesołe.
Jakiś czas temu uzależniałem prowadzenie sesji od tego czy gracze biorą udział w tworzeniu świata. Próbowałem to wynagradzać pedekami. To był BŁĄD. Takie wymuszanie co prawda dało pewne owoce, ale ostatecznie miałem świetną wymówkę żeby NIE prowadzić (kiedy moja metoda represji okazała się nieskuteczna). Teraz wydaje mi się że nie ma sensu przykładać do tego wagi. Jeśli ktoś coś spisuje, wymyśla, poznam to i będę wplatał w inne motywy, ale nikogo i do niczego nie mam zamiaru już zmuszać. A przyznawanie punktów za kminienie wydaje mi się właśnie formą przymusu (a na pewno jasnym przekazem że "opłaca się wymyślać"). Opłaca się wymyślać nie dlatego że to może dopakować postać; korzyści są nieporównanie większe. Gracz tworzy świat w którym ta postać żyje i działa, to jest rzecz bezcenna, najpełniejsza możliwość ingerencji jaką tylko można mieć. Wystarczającą nagrodą za coś takiego jest po prostu satysfakcja z wykonanej roboty i gruntownej wiedzy w danym temacie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 13, 2009, 12:39:44 am wysłana przez Bollomaster »

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 12, 2009, 10:06:51 pm »
To tylko była jakaś sugestia, pomysł żeby może jakoś odnieść się do tego o czym pisała Anka, czyli tego, że byłyby to punkty poza postacią jakby.

Ale jeśli 'pochodzenie spoza' to smocza cecha, to ja umywam ręce. Nie wiem czemu miałoby tak być? Bo równie dobrze można by zacząć inne rzeczy podciągać pod smoczą część karty, wymyślając po prostu SĄ smocze.

Żeby rozjaśnić jeszcze możliwe wątpliwości: Ja przeciw PIkom nic nie mam
« Ostatnia zmiana: Marzec 12, 2009, 10:13:58 pm wysłana przez kasiotfur »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 13, 2009, 12:35:44 am »
Luknijcie jeszcze do mojego poprzedniego posta, dopisałem kilka rzeczy.

Jak najbardziej, Mysterio. Idea jest taka że każda ze stron karty powinna dawać podobną skalę skuteczności, choć wynikającą z innych założeń i wyglądającą inaczej. Cechy to rozwiązania siłowe, proste i brutalne, Umiejętności to rozwiązania przemyślne, działanie "na sposób"; Smoki ("atrybuty społeczne") to manipulacja plus (ewentualnie) pojedyncze, niezwykle skuteczne działania (Techniki) oraz osobliwe właściwości odziedziczone po przodkach (Walory). A rudzalaion będzie dawał... abstrakcyjne narzędzia do rozwiązywania konfliktów. Pamięć zastosowania ma uniwersalne; sama w sobie jest raczej bezużyteczna, ale w połączeniu z np. umiejętnościami może działać cuda (wiedza to NAPRAWDĘ potęga, zapytajcie Yosena Pardę).

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 18, 2009, 02:04:22 am »
Cytuj
Pinek nie odpowiedział na wywody Mysteria i Kasi; mogę sobie wyobrazić że jest nieźle sfrustrowany. Posłuchajcie.
Nie,  ;D to nie tak, z jakiegoś dziwnego powodu forum nie pokazało mi nowych postów w tym dziale ;) Hmm chyba dobrze bo bym się faktycznie zdenerwował. Co do punktów za kostium Szeryfa.. pozostawię prawie bez komentarza -> chyba powinienem wcześniej napisać to bardziej jednoznacznie i przejrzyście:
Cytuj
Pisałem że za wszystkie dodatkowe akcje możesz dostać 4-6PI. Co oznacza że za jedną otrzymujesz 1PI. Jeśli  znajdzie się ktoś kto co sesję będzie rysował, przebierał się, wiązał sobie kończyny (lub zakładał opaskę na oczy) do tego pisał jeszcze pamiętnik i (!? - tutaj brakuje już mi pomysłów), to ja chylę przed nim czoła...

Nie bez powodu podaję 6 badziewi za które można dostać PI, jak się łatwo domyśleć za taki perfomance można zdobyć 6PI, co daje nam proste matematyczne równanie -> 6PI/6bzdur = 1PI/bzdura. Jak na mój gust 1PI za wciśnięcie się w gorset baleciarza to nie przestępstwo...
Jednym słowem za taki wysiłek otrzymujemy 1 PI CZY TO TAK DUŻÓ?!

A wreszcie co do tego co "pochodzi z sesji" a co nie. Jezu to brzmi jak jakaś filozofia RPG?!  WTF??? To ja przedstawię moją kwestię w tej sprawie(chyba nie mam wyboru?!). Xerowi odrąbano mackę/ręke, by lepiej to odgrywać biorę sznur i wiążę sobie łapę z tyłu, tak bym nie mógł jej używać podczas sesji. Dzięki takiemu zabiegowi JA na pewno nawet na moment nie zapomnę o jej braku (co w przypadku sesji z lorror-nie-lorror aka rio się zdarzało), co więcej, może reszta także będzie podświadomie to odbierać (czy chcecie czy nie siedzimy obok siebie, każdy rejestruje to że mam związaną łapę) i nie popełni błędów na sesji (z Kaczorem mieliśmy giga problemy, a to tylko jedna ręka jednej postaci....) Taki zabieg jest czymś ZE ŚWIATA GRY nie spoza (dlaczego? bo efekt jest widoczny w świecie gry). Podobnie jak pisanie pamiętnika dzięki któremu zawsze możemy wrócić do wydarzeń z sesji (przecież postać doskonale pamięta co jej się przytrafiło 2 dni temu) co także wspomaga odgrywanie, dodatkowo mistrz gry także jest lepiej zorientowany w tym co może zrobić dany bohater. Znów efekt tej akcji jest widoczny bezpośrednio w świecie... Jeśli mi ktoś powie że te rzeczy są SPOZA to chyba przyjadę na GarażCON z tasakiem... !@$@!

_________________________________________________________________________________________________

Buhaha tak, przyznawanie punktów za wymyślanie ;) za martwy i wszystko co na nim jest poproszę zmienić moją postać w smoka (wybieram xera xD) :P hahaha ;) Nie to faktycznie zły pomysł

Ale nie po to właźiłem w ten temat, post niżej opiszę com miał na celu ;)
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2009, 02:34:05 am wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Smocza Karta... NIE teraz o czym innym
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 18, 2009, 02:33:30 am »
Piszesz czasami Michale o różnych możliwościach mechanicznych, tj. postać spoza glinianego świata może mieć inny obraz pewnych mocy (np energii) i przez to inaczej postrzegać świat, inaczej się rozwijać, inaczej działać, wreszcie posiadać także inną kratę postaci.

Może nie ma co czekać na cud stworzenia całej alternatywnej mechaniki i zastosować to co mamy? Jeśli dajmy na to ktoś chce grać z PŻ i PW, znaczy to (jedno z możliwych wyjaśnień anormalnego stanu rzeczy)że jego postać postrzega ich ilości w swym ciele (np taki Elshar) i będąc ich świadoma wykorzystuje to jako atut. Postać nie będąca świadoma także zyskuje, bo ta część mechaniki na nią nie działa (wszystko pozostaje w narracji MG).
Rozwiązanie to nie nagradza i nie karze. Jest alternatywą dla graczy którzy chcą innej mechaniki. Np uwielbiają schematy i stworzą 1500 tabel z czarami. Lub kochają storytelling i zrezygnują niemalże z wszystkich cz. karty postaci.
Spytacie, a co gdy gracze z różnymi widzimisie grają razem? Proste, taki Elshar będzie sobie dodawał i odejmował PŻ reszta NIE. Ktoś grający magiem będzie miał zawiłe tebele czarów, reszta NIE.

To tylko idea pomysłu, wydaje mi się ciekawa, dzięki niej mechanika stanie się bardziej dopasowana do indywidualnych potrzeb gracza, nikt poza MG (który będzie to ogarniał) na tym nie ucierpi.

Nie chciałbym by ktoś interpretował to jako jakieś giga zmiany, powyższe przykłady są specjalnie przesadzone, raczej mam tu na myśli pewne zabawy z rzeczami które są już stworzone, tak jak te nieszczęsne PŻ i PW, może też powstałyby wtedy PM(PE punkty energii odpadają ze względu na podobieństwo z esencją, dlatego mam punkty mocy/magii/many). Z drugiej strony, ktoś może wyrzucić ze swojej karty zdolności oddziaływania i wrócić do starej 'charyzmy'. Możecie też olać wytrenowanie i przywrócić mu dawny mistyczny status nieobecności (przecież nawet wtedy Michał nie kazał nam testować umiejętności na wysokim lvl gdy sytuacja tego nie wymagała - 'baleciarz nie potknie się o wystający konar drzewa").

W domyśle -> nie chciałbym by to się wymknęło spod kontroli, dlatego powinno się stosować tu jedną zasadę DODAJĄC/UJMUJĄC postać nie zmienia swej skuteczności na sesji, korzyści czerpie tylko gracz który dopasowuje mechanikę do siebie.

Nie chciałbym też by takie coś stało się regułą. Nie wiem czy ja sam chciałbym używać takiej mechaniki (może poza Elsharem) na jakiejkolwiek z moich postaci.

Dziękuję za uwagę ;)

________________________________________________________________________________________________
A teraz taka dygresja -> nie chcecie dostawać PI za przebieranie? Grajcie bez PI za przebieranie! BUHAHAHHAHA  :P (to taki nieczysty żarcik ;) )
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2009, 02:47:25 am wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Smocza Strona Karty Postaci
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 05, 2012, 01:30:49 pm »
Fajnie sobie to od czasu do czasu poczytać. Może droga przed nami ciągle daleka, a myślę że jesteśmy już znacznie BLIŻEJ niż DALEJ.

A ogólnie - masakra! I niezły ubaw, szczególnie uwaga o szeryfie wciśniętym w gorset...