szarańska garota: okrutna i straszliwa broń, która odpowiednio użyta sieje niewiarygodne wprost spustoszenie. Ma postać szaro-lśniących zwojów cienkiej nitki (pojedyncze pasma dla zwykłego człowieka są praktycznie niewidoczne), dość wytrzymałej i niezwykle ostrej. Naciągnięta, bez trudu rozcina ciało (i pancerz) osoby która wpadnie na nią z dużą szybkością; poluzowana owija się wokół tego co na nią napiera, tnąc gdy zostaje naprężona (w ten sposób można odcinać kończyny, podrzynać gardła, kawałkować ciała). Doskonała do tarasowania możliwych dróg ucieczki. Nawet jeśli przeciwnik spodziewa się jej użycia, może to nie wystarczyć. Nieraz już garoty spadały na ludzi z góry, spod nieba – przyklejając się do ich ciał jedną wielką, splątaną siecią. Gdy ze wszystkich stron ruszało natarcie, nitki masakrowały wojowników szarpiących się w ich uwięzi. Ta broń jest szczególnie skuteczna w rękach istot władających magią kinetyczną – w odpowiednich warunkach kilka takich osób może wymordować garotami setki ludzi. Obłąkane ofiary szaran na Dalekim Zachodzie nazwały je “pajęczym latem”... Najskuteczniejszą i najprostszą obroną są tarcze i powłoki z magii ognia (w wypadku zwykłych ludzi ich użycie musi być z natury ograniczone – płomienie zabierają powietrze).
talizman krwiogniewu: owoc osobliwych magii Krain Południa. Aby działał musi dotykać serca, nagiego serca – dlatego założenie go wymaga (zazwyczaj) drugiej, odpowiednio przeszkolonej, osoby. Od momentu założenia talizman sprawia, że krew jego posiadacza obróci się przeciwko każdemu kto ją przelał. Krople staną się kryształkami które wgryzą się w ciało wroga, zniszczą jego oczy; krew wytryśnie z rany w jednej chwili formując się w kruche lecz ostre, postrzępione ostrze skierowane w przeciwnika (jeśli stoi zbyt blisko niemal na pewno zostanie trafiony). Jednym słowem: krew wytoczona z żył posiadacza talizmanu zachowuje się jak żywa istota, nakierowana na zabijanie. Poważną wadą jest brak elementu świadomej kontroli: krew obróci się przeciw każdemu, w każdych warunkach; wbije się pod paznokcie i przebije palce dziewczyny która w miłosnym szale rozorała ci plecy. Za przegryzienie wargi możesz zapłacić utratą języka... Talizmany są praktycznie nieskuteczne w walce z przeciwnikiem wyposażonym w broń zasięgową (krwi zazwyczaj jest za mało żeby pokonać większą odległość) – za to doskonale sprawdzają się przeciwko istotom których atutami są zęby i pazury (czyli bronie najbardziej zabójcze). Wampir, który ugryzie cię w szyję może paść na miejscu, podobnie dziki zwierz rzucający się z pazurami... Użyteczność talizmanu wzrasta w połączeniu z kryształowym sercem (kryształowymi sercami), zwiększającymi ilość krwi w ciele nosiciela.