Autor Wątek: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika  (Przeczytany 261 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« dnia: Listopad 19, 2008, 09:22:46 pm »
To ann czy pann w końcu? Ja bym w ogóle zmodernizował nazewnictwo kolorów bo poza DAR ciężko się czegokolwiek nauczyć, jeśli dasz mi możliwość to zrobię to Michale tak że będzie dopszzzzzzz

Wchłanianie i spalanie czerni:
Wchłaniana przez ver'kar może być dopiero od Mocy 3 lub większej; niższe nie asymilują. Każda wyższa jest ściągana do Mocy 3 – dla zuri i krudy. Hagem mają wyższy poziom podstawowej Mocy. Ver'kar posiadają unikalną zdolność spalania czerni znajdującej się w ich ciele, tak że okresowo wyzwalają bardzo dużą energię; zastosowania tego są bardzo różnorodne, od regeneracji ran, zmęczenia, po zwiększenie odporności, siły, szybkości etc.

Koszta spalania Czerni:
Koszta spalania czerni; Poziom umiejętności i liczba sukcesów:
3dg; 1
5dg; 2
1g; 3
3g; 4
7g; 5
15g; 6

Walor "Czerń":
Każdy Ver'kar ma walor czerń na poz. 3.
Spalając 15 g czerni Ver'kar podnosi jej Moc do 6 na 1 minutę i przez jedną minutę ma plus 6 sukcesów do określonej akcji; po 2 minutach ma 5 sukcesów, po 3 – 4, po 4 – 3, itd. Taka rozkminka nie ma na celu zabawy z kalkulatorem na sesji; chodzi tu tylko o pokazanie, że takie podnoszenie statów nie jest czymś stałym; efekt szybko słabnie. Jego podtrzymanie wymaga świetnego wyczucia Czasu (no i dużych ilości czerni) co ma wybitne znaczenie w najcięższych bitwach, gdzie pojednycze sukcesy przesądzają o porażce. Po fluktuacjach skuteczności bojowej można oceniać poziom opanowania sztuki spalania czerni; cała rzecz będzie bardziej rozwiązywana w narracji niż mechanice. Np. można osiagnąc wysoki pułap spalajac dużo garów, a później utrzymać go przez jakiś czas po minimalnych (decygarowych) kosztach.

np.:

---       -----
     \             \
       \___        \____
(kiepski)

--------------
(mistrz)

umiejętność: spalanie czerni (plus wytrenowanie): bardzo potężna i pożądana przez Ver'kar. Doskonale uzupełnia valor (technikę) czerń; ma wpływ właśnie na dobry timing spalania ORAZ jej poziom plus Ciało oznacza maksymalna ilośc minut porzez które można utrzymywać podwyższony poziom mocy. Po tym czasie cała czerń vewrkara spala się (wielkie gugu). Wydajność (tzn. zmniejszenie ilości wym. gar to kwestia innych walorów, nie umiejętności).

Spalanie czerni: Moc zwana też niesłusznie spalaniem szkarłatnej energii pochodzącej z Tretanitu. Oczywiście dotyczy tylko nadmiaru czerni znajdującej się w organizmie Ver’kar. Efekty spalania są przeróżne i zależą od woli istoty: Mogą zwiększać tymczasowo min: siłę, wytrzymałość (usuwając zmęczenie z mięśni), zdolność percepcji (poprzez zwiększenie wydolności np. wzroku), szybkość poruszania, wreszcie dwoma najważniejszymi umiejętnościami wynikającymi ze spalania jest błyskawiczna regeneracja ran oraz możliwość podniesienia na krótki czas odporności na magię destrukcyjną (pojęcie magii destrukcyjnej jest w tym przypadku rozpatrywane względem organizmu spalającego czerń).
Umiejętnością stosowaną rzadko, raczej w przypadkach ostatecznych jest spalanie czerni tak by powstały z niej punkty mocy (magii czy many, niepotrzebne skreślić)
Czerń która płynie w żyłach Ver’kar z uwagi na ich pochodzenie i gromadzenie się jej w czasie nie może zostać spalana.

Spalanie czerni jest w rzeczywistości wyjątkowym rodzajem kondensacji czerni, przy czym wzmocniony kolor od razu znika, zmienia się w energię. Niewyobrażalnych trudów wymaga od ver'kara zmodyfikowanie tej zdolnosci tak, aby używać swego ciała jak katalizatora...

Mutacje Ver’kar: Powszechnie uważa się Tretanit za ich źródło. Prawda jest trochę inna. Do mutacji potrzebne są duże ilości jednej z sił alchemii reprezentowanej przez czarny kolor. Tretanit posiada ją w dużych ilościach dlatego jest tak pożądany przez horrory. Istnieją jednak inne sposoby na pozyskanie czerni, bardziej makabryczne. Mianowicie wchłanianie jej poprzez konsumpcję części istoty zawierającej ją. Czyli przeważnie picie krwi, tudzież pożarcie jakiegoś organu. Horrory wchłaniają czerń zaraz po pożarciu, proces ten jest błyskawiczny. Jeśli zachodzi taka potrzeba dochodzi do zwymiotowania pokarmu pozbawionego już swej mocy i kontynuacja posiłku (coś takiego ma miejsce np. po zabiciu Krawerna). Łatwo się domyślić, że Ver’kar zawdzięczają tej zdolności część swojej złej sławy.
Mutacje i ich rodzaje zależą od gatunku. Jest jednak pewna doza uniwersalnych dla wszystkich Horrorów. Jedną z nich jest np. odporność na agresję energii magicznej

Przebudowa czernią:
Kumulowanie dużych ilości czerni w organizmie daje możliwość zwiększenia na stałe wartości wybranej z trzech jedności, tj ognia, światła czy mroku.
Ilość czerni potrzebna do przebudowy umysłu, duszy czy ciała:
Chciany poziom*Chciany poziom*5 = Koszta

W efekcie:
3lvl=45g
5lvl=125g
10lvl=500g
15lvl=1125g
20lvl=2000g

Zastanawiałem się nad innymi wzorami, jednakże geometryczny postęp kosztów najbardziej mi się podoba, spójrzcie niżej na postęp o charakterze bardziej algebraicznym:
3/2*Chciany poziom*30
3lvl=135g
5lvl=225
10lvl=450
15lvl=675
20lvl=900

Wraz ze wzrostem mocy rosną możliwości rozwoju, dlatego proponuję opcję pierwszą ;)
2000 gar Czerni o mocy trzy to bagatela 400.000 srebrnych denarów, hmm nie wiem czy to aż tak dużo? Może nadal za niskie koszta jak na rasę długowieczną? Raczej tak. Po zabawach w Excelu ustaliłem trochę lepszy wzorek:

"A4" to chciany poziom

A4*A4*A4*A4*30/55-(A4*A4*A4)+1= Wymagana ilość czerni w organizmie powodująca wzrost cechy na A4 poziom

Spokojnie moi mili, to nie daje nam jeszcze wszystkiego, teraz obliczymy sobie ile wymaga podniesienie cechy z poziomu N na poziom N+1, psychodela się dopiero zaczyna,

[(A4+1)*(A4+1)*(A4+1)*(A4+1)*30/55-((A4+1)*(A4+1)*(A4+1))+1]-[A4*A4*A4*A4*30/55-(A4*A4*A4)+1]=(lvl-lvl+1)

Obrazując ten kosmos w liczbach:
lvl      N    (N+1)-N
1   1   0
2   2   1
3   18   16
4   77   58
5   217   140
6   492   275
7   968   476
8   1723   756
9   2851   1128
10   4456   1605
11   6656   2200
12   9584   2928
13   13383   3799
14   18211   4828
15   24240   6028
16   31652   7412
17   40645   8993
18   51429   10784
19   64226   12798
20   79274   15048

lvl - poziom cechy
N - ilość czerni w cesze na tym poziomie (gary)
(N+1)-N - ilość czerni wymaganej na wspięcie się na ten poziom z poprzedniego (gary)

Teraz proszę o uwagę:
-bardzo długo się męczyłem nad stworzeniem tej krzywej, uważam że jest naprawdę niezła jak na umiejętności kogoś z 5 z matury z majcy
-rozwiązuje ona sporo dziczy: prawa kobaltowe, wpływy istot potężnych i ich zyski, wyważony rozwój mocy, zdrowe stosunki między ver'karskie
-jeśli ktoś nie przeczytał tego 3x i twierdzi że nie rozumie, to nie moja wina, tekst jest ciężki, ktoś kto chce wnieść coś więcej niż tylko zamieszanie musi spędzić niestety trochę czasu, humanistom odradzam patrzenia na to w ogóle, lepiej przeczytajcie sobie wnioski końcowe ;) :P
-nie Michał nie będzie tego liczył na sesji, będzie posiadał jedną małą milusią tabeleczkę uśmiechającą się do niego ;)

Tutaj wnioski:
- starałem się tak dobrać ilość czerni by Prawa Kobaltowe nie wyeliminowały od razu istot z pochodzeniem ver'karskim, choć przyznaję, 16gar w jednej cesze to i tak zajebiście dużo, dlatego podtrzymuję to co poprzednio, ver'kar asymilujący czerń zabitego przeciwnika otrzymuje tylko 1/3 wartości, natomiast pobranie czerni z zabitego ver'kara normalnymi metodami daje jedynie 1/10 wartości (klątwa+brak więzi pochodzenia), jedynie rytuał cyklu umożliwia przekazanie 100% czerni.
-co więcej, wyeliminowałem częściowo chęć wybijania słabszych ver'kar przez silniejsze ver'kar, jak widać aż tak dużo to nie daje, właściwie w większości przypadków nie spowodowałoby nawet wzrostu jednej cechy o połowę
-wreszcie, podnoszenie do czwartej potęgi dało efekt naprawdę dużego przyrostu wymaganej czerni, dzięki temu dla istot z Hagem staje się to działaniem długotrwały, wielopoziomowym. Pamiętajmy o wpływach tych istot, gdybym dał np poprzednie 900gar... co to byłby za problem?!? dla kogoś z Ogniem na 19 zdominować kilkudziesięciu bobków którzy robiliby dla niego jak mrówki? phe, nic prostszego nie wspominając o Rak'ha. Ciężko mi przewidzieć czy 15ooo to już granica trudna do przekroczenia? Nie zapominajmy o Klątwie, tutaj jej działanie będzie dość "zbawienne" tzn dla mnie nie dla horrorków :)
-niestety ekonomiczność spalania czerni idzie się jebać i to ostro, tzn spalanie staje się mega giga ekonomiczne be względu na wytrenowanie i walor... najwyraźniej tym co ogranicza użycie tej techniki jest jej poziom i ambicja kumulowania coraz większych ilości... choć myślę że tamten wzorek też się jakoś zmodyfikuje, nie wiem jeszcze jak...
-pamiętajcie że podane gary mają moc 3, to naprawdę nie tak wiele, spójrzcie:
80ooo gar o M3 = 625g M10 = 20g M15
Liczby postrzegane przez ogół społeczeństwa za "normalne"

Niestety dochodzę do wniosku że na sesjach łowców żyjących z Praw Kobaltowych bez kalkulatora się nie obejdzie xD chyba że powtórzymy sobie mnożenie w słupkach ;D
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2008, 10:49:07 pm »
Powyższe rozwiązanie ma jedną, znaczną wadę (tak trochę minęło zanim na to wpadłem)
Nowe progi czerni oznaczałyby że łatwiej wyrównać (nawet od pierwszego poziomu) pozostałe dwie Cechy do poziomu Cechy Głównej, niż podnieść Cechę Główną o dwa, ba nawet 1,5. To tworzy dość dziwne eeee dzikie rzezy, większość, jeśli nie wszystkie ver'kar byłyby totalnie wszechstronne, feeeeee :/
Trzeba to zmienić, niestety nie wiem jeszcze jak :/ Chyba tworzenie krzywych i ładnych wykresików zupełnie odpada, trza stworzyć zupełnie inny system, nie mam pojęcia jaki. Właściwie przestaje mi się podobać to podnoszenie statów tylko za pomocą czerni... mmm grrr wrrr... mam chyba pomysł.

Nie traktowałbym czerni jako mocy osobno działającej na każdą z trzech jedności, ale na coś co działa jednocześnie na wszystkie. Od razu przejdę do przykładu: Mamy dwóch h'akari, jeden ma staty: 3,3,3 drugi 2,2,4, oboje chcą wytrenować sobie Mrok (ostatnia cyfra), i w obu przypadkach byłoby to tak samo trudne, lub nawet w przypadku pierwszym bardziej niż w drugim. Gdyż suma cech pierwszego to 9, a drugiego to 8. Czyli podniesienie czerni na "sumę" 10 byłoby trudniejsze niż podniesienie na 'sumę' 9.
Istniałyby jakieś zasady determinujące specjalizację w jednej cesze oraz rozwój ogólny, lub dwóch cech. Zasadę tą trzeba rozbudować z tego powodu: jeden bobo 5,5,5, drugi bobo 3,3,9, nie wyobrażam sobie by obu było tak samo trudno podnieść mrok, byłoby to cokolwiek dziwne. Groteska stawałaby się coraz większa wraz ze wzrostem mocy: 15,3,3 oraz 9,6,6, etc. Choć może nie? Może gdyby dobrze wyważyć granicę to nie byłoby aż tak groteskowe?
Jureeeeeeeeeeeeek :/ nie myślałem że to tak pojechanie trudne będzie... AAAAAAAAAAAAA!
Już widzę że trzeba wprowadzić dwie niewiadome -> Sumę Cech, oraz Pożądany Poziom Cechy, i uzależnić je jakoś od siebie :/ <wkurw> To chyba nie tworzy już nawet prostej tabeleczki a raczej coś w rodzaju szachownicy z danymi XD! OMG! Michał się na pewno ucieszy xD
Jeśli Ktoś ma jakieś lepsze, prostsze propozycje to śmiało... xD
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2008, 11:22:05 am »
Pinek! jesteś herosem albo szaleńcem! Na razie przeczytałem tylko pobieżnie, ale powiązanie czerni z sumą wszystkich cech jest genialnie proste i idealnie pasuje (suma cech = Moc Cudowna = siła niszcząca i tworząca (czerń))!

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2008, 03:54:42 pm »
Sory Pineczku... trudno mi się do tego ustosunkować bo nie mam siły przebijać się przez ten gąszcz liczb. To może nawet me sens matematycznie, ale jest troche niegrywalne i moim zdaniem psuje klimat. Jesli zaczniemy wprowadzać jakieś rozdete tabeleczki to skończymy z systemem takim jak Sródziemie. A to niedobrze.
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2008, 07:33:27 pm »
A tak w ogóle, w kontekście tej dziczy twoje żądanie "jaśniejszych nazw" jest jakby groteskowe...

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2008, 02:40:18 pm »
Sory Pineczku... trudno mi się do tego ustosunkować bo nie mam siły przebijać się przez ten gąszcz liczb. To może nawet me sens matematycznie, ale jest troche niegrywalne i moim zdaniem psuje klimat. Jesli zaczniemy wprowadzać jakieś rozdete tabeleczki to skończymy z systemem takim jak Sródziemie. A to niedobrze.
To zrob to bez tabelek i tak by bylo dobrze tj spelnij wsztstkie warunki jakie przedstawilem w tekscie plus nadaj temu Verkarski charakter. Jesli dokonasz tego bede bardzo wdziecznzm i szczesliwzm Pineczkiem...
Poza tym co tutaj jest niegrywalne? To raczej na odwrot. Jesli nie stworze czegos podobnego to jak te biedne horrory maja wiedziec ile czerni to dla nich duzo, a ile malo? U nich czern to waluta, pragnienia, moc dla ktorej podejmuja dzialania, cos dzieki czemu istnieja. To musi byc zrobione dobrze, wtedy michal i nie tylko, bedzie wiedziec jaka iloscia czerni mozna przekupic kogos, lub zaproponowac uklad komus z krudy, czy hagem. Wreszcie takze posacie gracza beda mogly sobie pokminic czy zgodzic sie na dana propozycje czy nie, czy spalanie czerni przez 10min to nic nie znaczacy wydatek czy swietokradztwo. Wiele wiele innych rzeczy bedzie od tego sie wywodzic (np ekonomia raknar...)


Michal jeslí chcesz to zostanie jak jest, wg mnie to po prostu nudne i trudne do zapamietania. Poza tym twoja uwaga jest niefajowna... przedstawilem proste rownanie kwadratowe 4tego stopnia, pierwsya kalasa liceum sie klania! hahaha! ;D
Jesli przedstawisz ta sprawe jasniej i lepiej odemnie to przestane cie czepiac nazw alkemii....

(tak dzis jestem wredny i niemily)

BTW. wreszcie wpadlem na pomysl dot. architektury verkar, bedzie naprawde klyyyyymatyyycznyyy  ;)
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2008, 03:39:23 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2008, 05:53:37 pm »
Cytuj
przedstawilem proste rownanie kwadratowe 4tego stopnia


lol  ::)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Tabelka do pobrania
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 12, 2008, 12:18:55 am »
Mam tabelkę!
Przejście przez te męki się bardzo opłaciło :) Mam co najmniej pięć dobrych motywów ale o nich później.
Tabelką pojawia się wam zaraz po otwarciu pliku (od pola AA1 w dół i w prawo).
W prawo rośnie Moc Cudowna (suma cech)
W dół poziom cechy
Każda kratka pokazuje ile będziemy musieli wydać czerni (nie mieć w sumie) na podniesienie poziomu cechy, jest to ściśle uzależnione od naszej Mocy Cudownej (czyli sumy cech)
Białe pola to tzw martwe pola, Moc Cudowna istoty z cechami 1/1/1 to 3, dlatego zaczynamy podnoszenie od Mocy Cudownej=4

Implikacje:
Każda istota powiązana z czernią (Ver'kar, Ezurianie) musi mieć wydruk tej tabeleczki załączony do karty postaci. Gracz zaznacza kolejno ścieżkę do mocy swej postaci. TO BARDZO WAŻNE! Można uzyskać statystyki 15/10/5 zużywając na to RÓŻNĄ ilość czerni(!). Ta różnica nie jest dramatyczna, ale istnieje (może być rzędu nawet do 150% -> mam takie złudzenia, zrobiłem tylko jedne próbne wyliczenia...).
Co to w praktyce oznacza?
Dowiecie się niebawem... w tej chwili napiszę tylko: masa dobrych motywów :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2008, 12:37:07 am wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 12, 2008, 12:23:13 am »
Dla ciekawskich, wzór wygląda tak:
((A102*A202*A202*A202*5/50-(A102*A202*A202)/5)+(A202*A202*A202*A202*3/150-(A202*A202*A202)/15)+A102*10)/2=0
Pierwszy nawias (strona lewa) odpowiada za moc cudowną
Drugi nawias (strona prawa) odpowiada za poziom cechy
Tylko suma dwóch krzywych dawała odpowiednie efekciory :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2008, 12:29:42 am wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 26, 2009, 06:26:45 pm »


Tak wygląda "Zgroza" (by Pinek, TM) w wersji "praktycznej". Co i jak:

Pierwsza kolumna to suma wszystkich cech postaci; najwyższy wiersz to poziom jednej cechy. Wartości w kratkach to ilość gar Czerni o Mocy=3, wymagana żeby dany poziom uzyskać. To naprawdę można sczaić, uwierzcie! A teraz, kiedy wierzycie, przykład:
Ver'kar ma sumę cech=3 (czyli: w każdej cesze ma jedynkę); aby podnieść którąkolwiek z nich na poziom 2 potrzebuje 20 gar Czerni. Teraz ma dwie możliwości: albo podniesie następną cechę z 1. na 2. ALBO podniesioną wcześniej cechę na 3. Różnica kosztu na tak niskim poziomie jest minimalna, zaledwie 2 gary - ale widać już pewną tendencję.

Tabelka jest przeznaczona dla Gracza - będzie w niej zaznaczał kolejne ilości Czerni używanej do przebudowy ciała.
Na przykład zaznaczenie 20, 25, 33, 47 oznacza że: suma jego cech=7; jedna z nich jest na 2. (wydanie 20); kolejna na 4. (wydanie 25, 33, 47); ostatnia - na 1. Gracz ma teraz jedną z trzech opcji do wyboru:
A) Cecha=1: podniesienie na 2. poziom będzie kosztować 40;
B) Cecha=2: podniesienie na 3. poziom kosztuje 44;
C) Cecha=4: podniesienie na 5. poziom kosztuje 72.
Zauważcie, że w każdym wypadku suma cech wzrośnie z 7 do 8.


Mam nadzieję, że teraz rozumiecie jak to działa. Moje refleksje:

ZALETY
-ten system nie przykłada wagi do tego która cecha jest podnoszona – istotny jest związek między chcianym poziomem a sumą wszystkich cech. Mnie takie rozwiązanie odpowiada w 100% - utożsamia Moc Cudowną (jakiś jej aspekt) z Czernią, co zgadza się z wcześniejszymi rozkminami;
-jego wielka zaleta polega na pokazaniu wagi jaką Ver'kary przykładają do Czerni; każda ilość ma znaczenie, każda zostaje w ściśle określony sposób spożytkowana. To jest fundamentalna cecha tej rasy;
-wynikają z niego bardzo konkretne zależności, coś co każdy może wziąć pod uwagę w swojej strategii rozwoju;
-uważam, że (jeśli poświęcić trochę uwagi) jest czytelny;

WADY & BRAKI
-jest bardzo drobiazgowy i dlatego nie będzie możliwy dla NPCów. Taka rozpiska dla kogoś ze średnią mocą (suma cech 10-15) jeszcze by przeszła, ale dla bobów pokroju hagem to dzicz totalna.
-co prawda można wyliczyć ilość Czerni w postaci Gracza, ale (patrz wyżej) już nie NPCa. To jest mega duża wada; może da się ją rozwiązać wyprowadzając z tej tabelki jakieś wartości uśrednione, np: Zuri (mało-średnio-dużo), Kruda (m-ś-d), Hagem (m-ś-d).
-właściwie zaczęliśmy od tyłka strony: te liczby mają wspierać jakiś efekt, pytanie czy wiemy co to za efekt? Przebudowa istoty Czernią to jedna z możliwości rozwoju, zwiększania mocy przez Ver'kar. Czy tego sposobu używa się żeby dociągnąć wszystkich członków rodu na określone poziomy, z których później kontynuują już bardziej typowy rozwój? Czy jest powszechny, czy wielki wysiłek zgromadzenia odpowiedniej ilości Czerni może kompensować czas i trud zwyklejszego rozwoju – czy może to wyraz szaleństwa (=marnotrastwa) albo lenistwa?
Na najwyższych poziomach tej tabelki koszty przebudowy są tak wielkie, że chyba lepiej skupić się na innych metodach, a Czerń gromadzić na okazję jej spalania.
-ERGONOMIA. To jest chyba największy problem: Pinek zrobił tabelkę do sumy cech=60, ale w pionie powinna być nawet jeszcze dłuższa. To co macie wyżej zajmuje już szerokość strony A4; nawet jeśli zmniejszyć czcionkę nie zmieści się wiele więcej. To jest po prostu za duże - a nawet mając jakąś Cechę na 30, teoretycznie można mieć inną na 1. - czyli nie można zredukować części po jakimś poziomie, z kształtu trójkąta do słupka. Chyba jedyne wyjście to wykombinowanie jakiegoś systemu który pozwoli elastycznie (i w miarę szybko) dopasowywać wygląd tabelki do aktualnej sytuacji Gracza...

Uffff

PS: jest jeszcze inna możliwość: wykminić system na zupełnie innych podstawach, lepszy i cztelniejszy. Tylko że też na razie nie mam pomysłu.
PSS: częściowo powtarzam to co było wyżej, ale dobrze jest całościowo odświeżyć temat.
PSSS: pow. tabelka to dziecię Pinka obrócone o 90 st w lewo (do pionu).
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2009, 07:41:23 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Tabelka do pobrania
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 26, 2009, 07:34:10 pm »
Mam tabelkę!
Przejście przez te męki się bardzo opłaciło :) Mam co najmniej pięć dobrych motywów ale o nich później.
(Przypomnienie)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 26, 2009, 11:12:50 pm »
Kilka spraw:
- wracam i mam już co robić ;) hehe w sumie to mi się podoba! (serio!)
- Tabelka jest niestety źle zrobiona, jeśli zaczynasz układ współrzędnych w prawym górnym to wartości na osi Y powinny rosnąć w dół inaczej całość jest A nieczytelna i trudna do zrozumienia B niefunkcjonalna (gdzie będziesz dopisywać kolejne wartości?). Wiem, już pierwsze info jest niefajne ale trzeba to zrobić dobrze, tj jeszcze raz...
- jeśli miałbym zrobić dobry tutorail musi pojawić się przynajmniej jeden NOWY grac grający Ver'kar, inaczej uznaje to za nie warte wysiłku (przynajmniej 5 rysunków z opisem...)
- co do ergonomii to jakoś da się to zrobić (nowe wartości mogłyby przyrastać po skosie - zakładając że praktycznie nikt nie zostawiłby sobie jednej, lub dwóch z cech na zerze, a jeśli tak to mógłby mieć inną tabelkę)
- efekt jest faktycznie jeszcze słabo przemyślany, kminiłem nad tym trochę, musze jeszcze raz usiąść do arkusza kalkulacyjnego by sprawdzić czy to co chciałem stworzyć się powiodło - ver'kar wyspecjalizowane tylko w jednym aspekcie dziedzictwa, przypominałyby bardziej jeden z trzech rodzajów Eonów Potęgi niż Ludzi, (istota z cechami 30/1/1 postrzegałaby świat bardzo podobnie(mowa o zmysłach) do demona ognia etc.) Mam nadzieję że wszytko będzie ok inaczej niezła kiszka ;)


Musze sobie przypomnieć o czym wtedy myślałem, niestety z czasem pomysły się zacierają, dlatego forum jest niezbędnym narzędziem do walki z czasem...
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Czerń (ANN/PANN) - Mechanika
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 26, 2009, 11:39:39 pm »
Ok teraz już pamiętam w szkycu zamin zapomnę ponownie:

Na początku przypomnę, bobuś podnoszący cechy od 1/1/1 do 15/15/15 może zużyć na to różne ilości czerni, najmniej jeśli najpierw będzie miał jedną z cech na 15 pozostałe na 1, potem dwie na 15 etc.

- jwpw (jak w poście wyżej). ver'kar rozwijające tylko jedną cechę
- ver'kar rozwijane w sposób kontrolowany (po kolei każda z cech do pożądanego poziomu)
- możliwość błyskawicznych awansów w teoretycznie sztywnej hierarchii (rytuał cyklu przekazuje całą czerń) - to przypadki marginalne; praktyczne zastosowanie jest zupełnie inne, u Razagar i Kre'magna istnieją silne związki w taremach oraz rozbudowany system rodzic-dziecko, istnieją prawa zwalniające istotę w podeszłym wieku z obowiązków, rodzi ona wtenczas potomka i zajmuje się jego wychowaniem - przekazując mu swoją esencję (przekonania, charakter, etc), następnie przekazuje podstawy swych mistrzostw (gdy starcza Czasu lwią ich część) wreszcie gdy efekty Klątwy są już graniczne dochodzi do rytuału Cyklu. To dość przewrotne, ale Ver'kar mogą przywiązywać również (podobnie do Ludzi czy Tanelfów) wielką wagę do potomków, z tym że bardzo rzadko posiadają więcej niż jednego, to trochę bez sensu (wyjątek niżej:)
    ->Wyjątek stanowiłby jeden z odłamów kre'magna radykalny nawet jak na Ver'kar, tam rodzona jest cała masa potomnych, wybierany tylko jeden najzdolniejszy, doskonale wiecie co dzieje się z resztą. Brr okropnie lorrorskie :o

- planowanie potomka może być jeszcze bardziej zaskakujące, jeśli rodzic odkryje w nim obiecujące zdolności lub odkryje je po wielu dekadach w sobie, wtedy gdy odwrócenie swojego systemu przebudowy czernią jest już bezsensowne (ma cechy na 20/15/15 a chciałby mieć 3/35/3) może przekazać swoje marzenia pierworodnemu (lol dosłownie). Dzieciak, czy młodzieniec wychowywany wizją przodka podczas Rytuału Cyklu wykorzysta jego Czerń by stworzyć z siebie (wg powyższego planu) doskonalszą istotę.

- wreszcie należy zauważyć że zawsze nawet najbardziej doświadczony i rygorystyczny Ver'kar będzie posiadać pewien nieład w rozwoju swej istoty (od Gigam) (ok prawie każdy bo to SOAP), może dzięki rytuałowi przebudowy zlikwidować skazę ale takie działanie zawsze powoduje utratę pewnej część czerni (może to być od 5-25% -> DOŚĆ LOSOWE paskudztwo). Z tego powodu potomek zawsze będzie pod względem czernio-alkemicznym doskonalszy od rodzica (chyba że jest skończonym debilem), podczas rytuału zawsze podnosi cechy w określonej kolejności, korzystając z Utopijnie Wydajnej metody przebudowy czernią (np najpierw ogień do określonego poziomu, potem światło, a na końcu mrok).

Uh na dziś tyle, związek rodzic - wychowanek, czy mistrz - tarem będzie bardziej istotny niż przypuszczałem u tej rasy, cały cyrk z tą zmianą jest wywołany pewną książką o strategii zarządzania jaką ostatnio przeczytałem. W jej świetle to co istnieje nie ma prawa istnieć :) ale o tym będzie przy innej okazji, na szczęście zmiany będą dość kosmetyczne + dadzą nam wiele fajnych motywów z życia codziennego i rzucą światło na wygląd i funkcjonowanie najliczniejszej - bo najniższej grupy społeczeństwa -> zuri i przeciętnej kurdy.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2009, 11:45:41 pm wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"