Autor Wątek: Pierworodni - patenty na nową rasę  (Przeczytany 582 razy)

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 03, 2008, 12:38:17 am »
O ile wiem żaden taki tekst nie istnieje ale jeśli chodzi o różnice to:
Bogowie są Eonami którym władzę nad Istnieniem przekazały Smoki i Demony ( i Potwory, zdaje się). W ramach swoich rządów Bogowie podjęli działania w celu unicestwienia ras Pierworodnych (Klątwy), ustanowili poziom energetyczny, siedem śmierci i przyzwali Czas... Enneja Bogów jako taka niezostała jeszcze chyba opisana, ale ich Mocarzami są na razie Kapłani; poprawnie odprawiony rytuał zawsze spowoduje odpowiedz Boga. Bogowie mogą zagwarantować śmiertelnikowi byt po smierci w jednym z rajów, stąd popularność ;) herezjii.
Potwory to jeszcze większa abstrakcja, na razie wiadomo że są też Eonami, tyle że Dziczy, rozciągającymi swoje istnienie na wielokrotnośc mythalu (możliwości) nie jest to jednak reguła. Z Potworami wiążą się takie pojęcia jak możliwości, wyobrażnia, intencje, sny, bajkowość, kaprysy, witalność, duża rola krwi... W sumie gdy sie nad tym zastanowić Potwory są naprawdę abstrakcyjne i nie bardzo wiadomo z czym je zjeść... Może to i lepiej ze względu na ich naturę, ale z drugiej strony po prostu nie zostały jeszcze spisane z perspektywy Eonnicznej (chyba)
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Sorki
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 03, 2008, 01:19:12 am »
Na początek, wielkie sory Mysterio. Z nami wszystkimi jest jak z jasnomagiami - każdy znajduje się na trochę innym stopniu zaawansowania, a raczej każdy ogarnia całość na swój sposób. Postaram się (w odpowiednich miejscach) coś odpisać na twoje pytania.

Tu na razie o Synach Sidardu:
http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=104.0
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2008, 04:17:44 am wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Bogi a Potwory
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2008, 04:21:21 am »
Bardzo dobre odpowiedzi, Bamb i Pinek! Tylko kilka sprostowań trzeba wrzucić i są gites. Znajomość systemu 4+ (Bollomaster jest surowym - ale sprawiedliwym - bolem masterem).
Mam nadzieję że wszyscy jakoś poustalamy główną wersję wydarzeń. Dla porządku przypominam też o głównej zasadzie - jeśli czegoś nie wiesz - wymyśl!

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Grooargh! (ryk miłośnika swobód)
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 03, 2008, 04:40:23 am »
Kurpisz, łbie pocharatany! Jak coś wymyślasz to to coś po prostu jest i tyle. Jeśli chcesz, może to być jakiś lud na prawdziwej ziemi - podobieństwa między różnymi rzeczami to integralna cecha naszej rzeczywistości! Ja, stosując zasadę pełnej konsekwencji odnośnie formy, powiedziałbym że to jakiś błękitny lud (sama nazwa, Piaski Wieczności, swoją drogą bardzo dobra, pasuje wg. mnie do Innego) - może to jakieś odbicie pierworodnych Pinka?

A jak już przy Pinku. Jego pomysł powiązania tych pomysłów też jest spoko, a jeśłi chodzi o patent umyśłnego ściągania Klątw, widać w nim wytrawnego gracza Hirołsów! Trzeba Synów wzmocnić, bo jeszcze pozmieniasz bieg Legendy! Naprawdę bardzo dobry, błyskotliwy (w świetle wiedzy pierworodnych) pomysł.

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 03, 2008, 01:46:03 pm »
Oka, a mnie cieszy pomysł Kurpisza, tak niespodziewanie rozwinął bobków których wymyślałem. Patent ze sprowokowaniem SS jest jak najbardziej na miejscu wg. Tak jest bardzo L'orrorski, jeszcze bardziej Ran'nirowski, ale pierworodni są przecież przebiegli. Oczywiście Synowie także nie są idiotami, 2gi raz nie dali się złapać na tą samą sztuczkę. Pytanie co zrobili z pierwszą wpadką? Gdy rzucili kolejną klątwę (a może nawet kilka klątw?). Wiem że piszę o tym wieśniacko ale nie ma co wydziwiać. SS i Pierworodni to istoty abstrakcyjne, zapewne każde z ich działań ma jakieśtam 2gie dno, myślę jednak że to dno, lub dna wyjdą dopiero w praniu.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Merhil Khuzma
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 10, 2008, 12:27:58 am »
Merhil Khuzma - "Najwyższe" Szczyty, znane również jako "Błękitne" gdyż pochodzą z Innego. Stanowiły niegdyś horyzont (domenę?) Keleha Demiurga, stworzył on tam swój "idealny świat". Przepiękne pasma gór których wierzchołki były daleko daleko ponad chmurami. Były krainą piękna i spokoju, odrealnionym 'rajem', który nie znał ani głodu, ani zimna, ani gwałtownych wiatrów. Mawia się iż śnieg był miękki i miły jak puch, nie posiadał także temperatury.
Wraz z pojawieniem się Kasty Szmar, Renturi oraz Blano wszystko uległo zmianie. Rozpoczęła się seria dziwnych wydarzeń które ostatecznie doprowadziły do jednego z najgorszych możliwych kataklizmów. Filet na którym znajdował się horyzont roztrzaskał się, pękł lub przepuścił błękitną materię(wersji jest wiele), kraina błękitu z impetem uderzyła w czerwień, w powierzchnię ziemi prawdziwej, wprost w ziemie zwane Avadorem. Wg legendy nikt nie przeżył owego katalizmu, ani lud błękitu, ani ludy czerwieni znajdujące się w pobliżu uderzenia, także Keleh stwórca i pan domeny. Z niezrozumiałego powodu formy gór nie skruszyły się, nie spłaszczyły nie wgniotły w ziemię 1). Zachowały swój dawny wygląd, ale nie wszystko pozostało takie jak w innym, temperatury były niskie, wiatr przewalający się przez góry zabójczy, śnieg... Śnieg nie istniał, szczyty znajdowały się ponad chmurami, skąd miałby znaleźć tam się śnieg? Zamiast niego ziemię zaczęły obrastać warstwy szronu i lodu. Tylko jedno miejsce przypominało dawne piękno tej krainy, góra Kaize miasto centralne unicestwionej utopi. Na tych spokojnych ziemiach do teraz leży Puchowy Śnieg, materia błękitna na stałe wpisała się w czerwień.
Zaraz po kataklizmie opisane Kasy pojawiły się na stokach gór, budując wewnątrz i na zewnątrz pierwsze surowe forty. Następnie używając dziwacznego czarnoksięstwa rozpostarły magiczne bariery chroniące ich siedziby przed zabójczym wiatrem i chłodem. Wreszcie zwieńczeniem połączonych wysiłków trzech kast stała się Mythia - część tych krain wolna całkowicie od zabójczych żywiołów. W jej obrębie powstała smukła i zdawałoby się krucha architektura - symbol potęgi, lub może pychy?. Jej delikatność tworzy silny kontrast z otoczeniem, a jeszcze bardziej z podróżą jaką trzeba przeżyć by się tam dostać. Klasyczne metody, takie jak marsz czy wspinaczka zdają się być... szalone, obłąkane. Nawet członkowie kast nie podróżują takimi metodami, specjalizując się w budowie statków powietrznych.
Z najważniejszych miast tego przedziwnego Królestwa istnieją ukształtowane pierwotną magią "tunele astralne" 2) do ziem Kast znajdujących się w Azer'Zert.3)

1) Najbardziej rozsądna z teorii mówi o sile pragnień Keleha Demiurga. Był całkowicie bezsilny gdy jego "piękny" świat ulegał zagładzie, mógł tylko obserwować, zrozpaczony nie pragnął niczego bardziej niż ocalenia choć części swego największego marzenia.

2) Jest to mistrzostwo Teven, jednej z kast zamieszkujących Azer'Zert, prawdopodobnie zdobyte na bazie wymiany z jakąś przedziwną mocą, podejrzewa się tutaj odłamek kryształu Rigaz'radim (choć myślę że ta teoria - mimo swoich oczywistych powiązań z Verasqiulem czy Zerkhantarem, jest błędna, stanowi ona przykład pewnego pójścia na łatwiznę). Na jego bazie potrafią oni wybudować tunele astralne, pewnym jest iż moc ta ma jakieś ograniczenia, obecnie są one jednak nieznane istotom spoza kasty.

3) Azer'Zert to najbardziej zdewastowana część Avadoru, gdzie materia została rozerwana wraz z pewnymi Prawami. Przedziwne latające wyspy unoszą się nad ziemią, z której czasem wyziera prawdziwa pustka (nie koniecznie otchłań, myślę raczej o świecie odwróconym, antyżywiołów lub czymś zbliżónym). Niektóre z nich znajdują się w nieustannym ruchu, powoli obracając się wokół epicentrum Bitwy Kresu Mocy. Tutaj kilka z kast zdecydowało się wznieść swoja cywilizację, świadomie wystawiając się na działanie disopsu. Energia ta niszczy ich ciała, spowalnia jednak działanie klątwy, czasem zabijając ich szybciej niż przekleństwo Bogów. Tutaj mam pewien patent co mogłoby się dziać z nimi po śmierci, konkretniej przymieże z jakimś bobciem i reinkarnację, wydaje mi się jednak że to byłaby przesada, pierworodni muszą być gnębieni, a to byłoby doskonałym obejściem klątwy. Z drugiej strony reinkarnacja mogłaby być bardziej losowa, lub istnieć od niedawna, wreszcie mogła by się tyczyć tylko kilkudziesięciu istot które zamieniły coś na ten dar. W przypadku tej rasy wydarzenia mogą być całkowicie błękitne.

Wiem że powyższe patenty są dość Hardcorowe, jednak nie każda rasa musi żyć sobie spokojnie w miastach, poza którymi mają laski jeziorka i pastwiska. Co do Kataklizmu, cóż zainspirowałem się trochę mocarstwem In-da-Aury (uważam to za dużą zasługę forum), wiem że to gruby patent, nie wiem czy przełamanie barier między błękitem a czerwienią trzeba wyjaśniać. Teoretycznie niebo powinno runąć, może tak się częściowo stało, np zniszczono pare przyległych horyzontów a ziemie otaczające Merhil Khuzma są bardzo "podziurawione", stanowię przejście do otchłani lub lepiej ziemi odwróconej (nie wiem czy powtarzanie 2gi raz patentu Acheronu ma sens). Jest jeszcze inna możliwość, gdy błękit spadł na ziemię prawdziwą towarzyszyła mu anarcheia, to co powstało z tej dzikiej nieuformowanej energii może być naprawdę dziwaczne i odrealnione.
Same Merhil Khuzma są tak wysokie że disops dociera tam w bardzo niewielkich ilościach, stąd mogły zostać zamieszkane.

Uhhh koniec! ;D

O teraz przyszedł mi jeszcze inny motyw do głowy, Kasty dogadały się z Potworami (lub jakimiś innymi eonami). Ci pomogli pierworodnym doprowadzić do kataklizmu (sami nie byliby w stanie, ich dostęp do istnienia i innego jest wysoce ograniczony), podczas którego przebito ziemię prawdziwą aż do ich Domen. Ha to byłaby dopiero jazda!
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2008, 12:31:38 am wysłana przez El Lorror! »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 10, 2008, 01:04:15 am »
A tak, problemem pozostaje obronność. Avador to cholernie nieprzyjemne miejsce, zdaje się że jeszcze bardziej niebezpieczne (pod wieloma względami) niż Ziemia-po-Wodzie. Ale ten problem pozostawiam do rozwiązania później gdy już wyklaruje się geneza Kataklizmu. Jeśli zakładać pakt z Eonami, to pierworodni w zamian za "otwarcie domen" (raczej rozumiem je jako malutką wyrwę, nie gigantyczne wrota przez które będą wylewać się fale istot i wesoło grasować po pustkowiach) uzyskaliby ochronę.
W przeciwieństwie do Ver'kar ta rasa nie posiada mocy w rozumieniu dosłownej ofensywy czy defensywy, zdolności ich elit w tej dziedzinie nie przekraczają nawet 200 letniego Narshar (oczywiście mogą być wyjątki,), ich moce związane są z Innym oraz Dziczą.
Acha jeszcze jedna wzmianka w Merhil Khuzma znajdowałaby się kasta Padevan, nie wiem jeszcze czy zamiast jednej w poprzednio wymienionych czy "dodatkowo", w szale pisania umknął mi ten jeden fakt.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 10, 2008, 10:13:23 pm »
Pineczko! Pomysły są świetne, ale problemem jest ich ilość i rozrzut. W związku z tym proszę żebyś "pozbierał" wszystkie posty o dzieciach (chyba czas ich nazwać) i wrzucił je w jedno miejsce, najlepiej jako nowy temat w dziale Avador. Będzie wtedy można na calość sensownie spojrzeć.

Patent z Demiurgicznym światem jest bombowy (dosłowne), ale wydaje mi się, że można tu zrezygnować z idei paktów (niech to rzeczywiście będzie coś losowego, przypadkowego). Z tą rasą i tak będą wielkie problemy (ogarnięcie ich mocy i właściwości). Jeśli chodzi o Avador to Najbardziej hardcorowe miejsca to te w których Istnienie przenika prawdziwa Nicość (w mechanice nie jest to tozsame z anty-energią) i te, w ktorych są osadzone "Bestie statyczne". Pola disopsu są również (o słabości wprost zabójczej) i przypomniają łachy plaż przed morzami antyenergii (ogolnie - jebnik).

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 10, 2008, 10:14:11 pm »
Jeśli chcesz ja mogę to zrobić, ale nie jestem pewien twojej zgody...

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 10, 2008, 11:45:41 pm »
Spoko zajmę się tym, ale to jutro, dziś relaksuje sie siejąc spustoszenie na wybrzeżu mieczy (l'Orror w akcji)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 12, 2008, 07:31:24 pm »
Dobra... spisałem konsensus, tego tematu bym za nic nie wyrzucał, jest on zapisem rozwoju pewnej myśli, ponadto nadal znajduje się tu parę niewykorzystanych patentów.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Pierworodni - patenty na nową rasę
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 05, 2008, 01:05:33 am »
A tutaj temat w którym jest zawarty zamysł innej rasy Pierworodnych:
http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=266.0
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"