Cały czas myślę nad możliwie najlepszą formułą opisu świata.
Chodzi o to, żeby ogarnąć WSZYSTKO, żeby stworzyć miejsce dla każdego, nawet najdrobniejszego patentu. Jeśli mamy materiał o szczegółach ver'karskich upraw czerniowych, nie można go odrzucić tylko dlatego że "w opisach innych miejsc nie ma niczego równie detalicznego".
Kolejna rzecz: całość musi być maksymalnie elastyczna, zdolna pomieścić nagłe eksplozje twórczości. Nie tworzymy SOŁPa planowo, niektóre rzeczy są lepiej rozkminione niż inne, o których dobrze jednak wiemy że istnieją i są ważne. Po prostu nikt nie miał weny żeby je do tej pory opisać.
I, co więcej, to MUSI być czytelne, taka jest idea podręcznika. Cała ta dzicz musi zostać uładzona i podana tak żeby ktoś kto chce to zrobić, mógł ją ogarnąć.
Rozwiązanie: układ piramidowy, według geografii. I. Na szczycie jeden, bardzo ogólny tekst wprowadzający w całość świata, Czerwień - Błękit, itp itd.
II. Niżej - tekst ogólny na temat Turblanda, dlaczego ten Kontynent jest taki niezwykły, zarys większości Krain. Na tym samym poziomie - wzmianki o innych Kontynentach, takich jak Almut czy Vertyka. Martwy Bezkres będzie traktowany tutaj jako część Turblanda, podobnie najbliższy Eksterior. Początek prac nad tą częścią:
http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=657.msg4534#msg4534 (ważna uwaga: tekst jest zbyt szczegółowy jak na ten poziom. Pasuje właściwie na poziom następny, tutaj trzeba czegoś bardziej hasłowego).
III. Poziom niżej: ogólne opisy poszczególnych Krain (Zachód, Avador, Martwy Bezkres)
IV. Kolejny: ogólne opisy krajów w poszczególnych Krainach. Roboty trwają na razie tutaj:
http://soap.kasiotfur.com/index.php?topic=813.0.
V. Tutaj nie jestem jeszcze pewien. Prawdopodobnie bardziej już szczegółowe teksty wprowadzające, solidna dawka informacji o danym miejscu.
VI. na tym poziomie to będzie zbiór "zatomizowanych", niepowiązanych tekstów, rzeczy na temat określonych wycinków danego tematu. Ktoś przykładowo czytał na wyższym o Kartaldorze i ma już porządne pojęcie o tym miejscu. Teraz interesują go szczegóły - będzie więc szukać na tym poziomie wśród rzeczy takich jak "Dwanaście Zakonów", "Kartaldorska gwara", "Na czym pływają piraci" itp. Konkretne, szczegółowe rozkminy tematów.
Do tego miejsca wszystko musi być porządnie opracowane, tzn. ujednolicona pisownia, elegancki styl, komunikatywność i tak dalej.
VII. ostatni. Powyższa zasada zostaje zawieszona. To jest obszar totalnej ekspresji i nieskrępowanej kreacji. Teksty które się tutaj znajdą mogą wspierać albo obalać założenia z wyższych poziomów, tutaj ścierają się różne wersje, poglądy i punkty widzenia. Można powiedzieć, że jest to właściwy poziom gry, "prawdziwego" świata gdzie wszystkie jasne podziały rozpływają się i chaotyzują.
Dlaczego tak?Ostatecznie, nie chodzi tutaj tyle o opisanie wszystkiego, co o pokazanie ile jeszcze MOŻNA wymyślić, jak bardzo pojemny jest SOŁP. Przykładowo, wiemy, że Błękit jest nieskończenie większy od czerwieni - ale na Forum czerwień to kilkanaście działów, a Błękit zaledwie jeden. Pokazanie świata z lotu ptaka, przy pomocy szeregu zbliżeń pokaże jego skalę i proporcje, ilość przestrzeni które można zapełnić własnymi patentami.