Autor Wątek: Zmienność SOŁPa  (Przeczytany 326 razy)

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Zmienność SOŁPa
« dnia: Listopad 09, 2008, 09:59:52 pm »
W sumie nie podoba mi się jak używasz terminu 'pierworodni' jakby wszystkie ich rasy byly takie same i mialy ten sam 'poziom'
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2008, 12:42:07 am wysłana przez Bollomaster »

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Zmienność SOŁPa
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 09, 2008, 10:04:51 pm »
omg... Kasiu litości... błagam...
mam napisać pierworodni zamieszkujący ziemie po wodzie czy jak? w tekstach znajduje się cała masa większych głupot niż to -_-
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2008, 12:42:41 am wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Zmienność SOŁPa
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 09, 2008, 10:08:38 pm »
No przykro mi, ale drażni mnie to za każdym razem jak to czytam, bo to tak jakbyś pisał po prostu 'technologie śmiertelnych' < co to niby znaczy? Jakich ras śmiertelnych?

Chyba by wystarczyło żebyś wyżej napisał 'Herdainów'.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2008, 12:42:52 am wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Zmienność SOŁPa
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 09, 2008, 10:11:04 pm »
Ha i to mówi Mistrz Czepiania Się? Pinek? Pieniek?
Uwaga Kasi w ogólnym zarysie jest słuszna; pierworodni są tak różnorodni, że nie można ich wrzucać do jednego garnka.
Z drugiej strony są pewne ograniczenia językowe. Trzeba więc założyć, że jeśli mówimy o magii pierworodnych mamy na początek coś zaawansowanego na myśli - coś co jednak później powinno być uściślone (dodam, że Pinek to robi, przynajmniej wg mnie).
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2008, 12:43:06 am wysłana przez Bollomaster »

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Zmienność SOŁPa
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 10, 2008, 01:29:41 am »
No przykro mi, ale drażni mnie to za każdym razem jak to czytam, bo to tak jakbyś pisał po prostu 'technologie śmiertelnych' < co to niby znaczy? Jakich ras śmiertelnych?

Chyba by wystarczyło żebyś wyżej napisał 'Herdainów'.

Hmm jak tak na spokojnie się nad tym zastanowiłem, doszedłem do wniosku że jest trochę inaczej.
Pisałem to by dać do zrozumienia że te wszystkie Herdainskie bzdury są dość zaawansowane, i np tworzenie podobnych w Detmarhi czy na wschodzie byłoby dziwne... Poprawcie mnie jeśli się w tym mylę. Tzn pytam poważnie, to jest SOAP, więc wszystko jest możliwe, z drugiej strony jeśli będziemy cały czas burzyć jakiś "ład" który powiedzmy że ustalamy/tworzymy... to nie wiem gdzie zajdziemy... Tzn to jest dosyć proste zjawisko, np. mam czasem wrażenie że Śmiertelnicy ucierpieli na modyfikacjach związanych z Pierwszym Poziomem Energetycznym i jego przekraczaniem. Tak samo Tanelfowie ucierpieli na stworzeniu kilku innych ras Pierworodnych, po prostu stali się inni mimo że się nie zmienili. To niby dobrze bo SOAP się rozwija. Choć w trochę niekontrolowany sposób (nagle grając postacią która ma zamiar przekroczyć PE dowiadujesz się że staniesz się wyklęty, przeklęty, generalnie niemoralny, etc. WTF wszyscy wielcy bohaterowie z punktu widzenia herezji są niegodnymi istnieć MOFO?!?!?!?!). To była moja mała, ukryta sugestia dotycząca zaawansowania tych zabawek, nic poza tym ;) chyba już ukrytą nie jest ;D I jeśli ma być nie do przyjęcia to tylko z powodu w/w, przynajmniej ja tak to widzę. Bo przecież można napisać że coś jest magią jasnomagiczną, magią nie-jasnomagiczną, magią pierworodnych, czy wręcz magią eoniczną. Tylko by obrazować czegoś doskonałość, stopień złożoności, potencjał, siłę, cokolwiek. W dodatku bardziej w formie "badimskiego gadania" niż jakiś wywodów naukowych....
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2008, 12:43:17 am wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Zmienność SOŁPa
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 10, 2008, 01:47:34 am »
Kwestie które tu ruszasz są bardzo istotne. Proponuję przenieść ten post do Wizji SOŁPa. Nie wydaje mi się Pineczku, żeby tu chodziło o burzenie. Weź pod uwagę, jak mało realiów w rzeczywistości mamy. Weź też pod uwagę co juz zostąło wymyślone. Odmieniec (gość, który zmienił PE) jest niebezpieczny dla jasnomagii takich jak Ossenthar, Tradyr, Albion - ale nie wyklęty i znienawidzony. Nie są to kraje Heretyckie, a takich będzie więcej. Do tego Bogowie i Hierarchie również czekają na ściągnięcie z Błękitu. Obok motywu Zazdrości, gniewu istnieje też patent z Harmonią i Miłością. Są być Herezje którym ogranicznia PE są obojętne (np. Suere). Jednym słowem, to nie burzenie, ale tworzenie nowych perspektyw. (Piszę na poważnie, to nie jakaś moja przewrotna dialektyka). W każdym razie te uwagi/ twoja opinia jest bardzo ciekawa i można nad nią pokminić.

Jeśli chodzi o "ogólne magie" to zgadzam się z Pinkiem.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2008, 12:43:27 am wysłana przez Bollomaster »

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Zmienność SOŁPa
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 10, 2008, 01:54:30 am »
Hmm
Po prostu rozumiem obawy Kasi, tyle rzeczy zmieniło się w taki sposób że aż strach się bać. Z perspektywy zarówno gracza jak i osoby coś tworzącej, w 1 i w 2 wkłada się sporo pracy i serca. Czasem nie jestem pewien czy to traktować jak postęp czy zło konieczne.
« Ostatnia zmiana: Listopad 16, 2008, 12:43:37 am wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 12, 2009, 03:25:40 pm »
Mała dygresja (no może nie całkiem dygresja)
jakieś pół roku temu rozmawiałem z Kurpiszem w aka o Soapie, kurpisz powiedział wówczaz, że boi się napisać, że SOAP dla osób w zewnątrz staje sie nie do ogarnięcia. Zgadzałem sie z nim już wówczas, z uwagi na gigantyczny świat, jego nieoganialną różnorodność, ale tak nie do końca, bo świat można zrozumieć, jeśłi zna sie ogólne zasady. Teraz zaczynam się gubić w jego podstawach.

Pamiętam czasy kiedy narodził się SOAP w wersji powiedzmy 2.00 (czasy górników). System był prosty klarowny i daleki od miana tabelkowo-D&D'ekowego.

Im dłuzej teraz patrze na SOAP'a, na zmieniające się wersje mechaniki, testowane przez miesiąc (max kilka sesji i "suche" testy Pinka i Kaczora), tylko po to by za pół roku zostały znowu zastąpione (przez potencjalnie lepsze mechaniki, również testowane w bardzo ograniczonym zakresie), widze tylko zwiększenie stopnia skomplikowania zasad gry, co czyli z w miare czytelnego systemu, coraz bardziej nie nadający się grania.

Jeśli ta sytuacja będzie trwac nadal, to skończy się rzeczywiście bardzo realnym systemem z bardzo ciekawą mechaniką. Super, ale ile osób gra w MOnastyra na rozszerzonych zasadach, albo ile osób w ogóle potrafi grać w Dzikie Pola.

Co proponuje... Może rozmowę podczas imprezy garażowej o tym jak to powinno wyglądać. Co zostawić jako ciekawe patenty, na jakich zasadach, etc, ale tylko pod znakiem drobnej modyfikacji, a nie nonstop zmienianej wersji, któej nikt poza kaczorem i elLorrorem nie kojarzy bez długiego rozkmininia.
Konwersje wszystkich prowadzonych gier do jednej mechaniki, bo w tej chwili każda nowa gra prowadzona jest inną mechaniką.
Urealnijcie przede wszystkim współczynniki wszystkich postaci i zablokujcie je tak by móc do czegoś się odnosić, bo w tej chwili zmieniacie dosłownie "wszystko i nic za razem".
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 12, 2009, 11:30:12 pm »
Hmmm dobrze że to napisałeś Mysterio, podczas pisania odp. w dziale Garaż Con nie widziałem tego posta. Już się ustosunkowuję. Wydaje mi się że problem jest taki: ja z Michałem cały czas pracuję nad systemem, a Ty i Kurpisz jesteście trochę poza (nie gadamy o tym razem na skype etc.). To co opisujemy na forum może sprawiać wrażenie chaosu, ale wystarczy oddalić się od tego i spojrzeć na całość karty postaci by zrozumieć to w ułamku kilku sekund ;)

- Trzy Cechy: Ogień, Światło, Mrok (to znacie)
- Umiejętności (też znacie)
- Pamięć (także znacie)
- Umiejętności społeczne (wreszcie charyzma w soap! 6 sposobów do wyboru do koloru ;) )
- Techniki (wyuczone działanie o potencjalnie nieograniczonej skuteczności)
- Walory (one były ;) tutaj wrzucacie wszystko czego nie potrafi ująć reszta mechaniki, np spanie o godzinę krócej)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

bambosh

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 747
  • Niech bestia zdycha!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 13, 2009, 07:05:30 pm »
Mysterio ma o tyle rację, że mechanika rzeczywiście powinna byc prosta (nie mówię że teraz nie jest). To jest bardzo dobry argument za kontrolowanym rozbijaniem współczynników. To np to co zaszło z esencją- z jednej wartości zrobiły się trzy i wg mnie to już bardzo dużo. A przecież dochodzi jeszcze umbra, rudzalaion (jeszcze przeciez nie określony), PI itd... Pocieszające jest to, że większośc postaci nie będzie się przecież rozwijać w każdej z tych dziedzin, pójdzie w jedną, góra dwie strony karty, co na szczęscie ograniczy komplikacje.
Niech Gwiazdy błogosławią zastępy Akaruny i niech świecą jasno nad ścieżkami jej wybawcy!

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 14, 2009, 02:25:51 am »
Hmm chyba nie rozumiem... :D
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

mysterio

  • czytacze
  • Sr. Member
  • *
  • Wiadomości: 416
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 20, 2009, 09:28:25 am »
Bamboszowi chyba chodzi o to, że w miare postępów nad wizją Karty Postaci ilość współczynników rośnie w sposób nie koniecznie geometryczny, ale rośnie aż dojdzie do sytuacji bardzo_realnego_systemu ktorego bez Eee PC lub iPhone'a (innego małęgo ustrojstwa pod ręką) nie da się spamiętać...
Wszystko się zmienia, ale w gruncie rzeczy pozostaje takie samo...

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 20, 2009, 06:10:19 pm »
Wydaje mi się że Ani chodzi o coś innego, ale może nie, nie czaję :P
Na bank nie dojdzie do takiej sytuacji, no chyba że ktoś ma problemy z pamięcią w ogóle. Bo jeśli dla kogoś np. ADiD jest za trudne to nie wiem czy jakikolwiek inny system będzie prosty.
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

kasiotfur

  • Jego Cesarska Mość
  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1366
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 20, 2009, 08:02:32 pm »
mi się zawsze wydawał trudny ;D

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Wizja SOŁPa
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 21, 2009, 03:30:14 am »
Bo, bez urazy, nie poświęciłaś mu zbyt wiele czasu. Wszystkie testy robisz k20. Obrażenia tak jak napisano w broni/czarze. Co w tym trudnego?
Obecnie soap jest o wiele bardziej skomplikowany - cechy nie są testowane, umiejętności są testowane k6 z modyfikacją z wytrenowania, czas jest testowany na k20 ale metodą warhammerowską (wszystko albo nic), umiejętności społeczne testowane są z umiejętnościami modyfikowanymi przez (olaboga!) ilość kropek w znajomości języka. ADiD to system dla amerykanów :) musi być prosty jak but. Tam nawet MG może sobie na tabeli zobaczyć z jakimi przeciwnikami postacie jego graczy mogą sobie dać radę a z jakimi nie (wypisana klasyfikacja poziomowa), jak ma brak weny to kula i się mu losują potworki z danego przedziału poziomowego (czyt z daną ilością kostek) :D
Znasz Kasiu SOAPa dlatego nie wydaje Ci się trudny w porównaniu z DiD którego (wydaje mi się) nie znasz za dobrze ;)
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"