Wygrzebałem twoja odpowiedź na jakieś z moich pytań (obecnie zapomniane, ale chyba dotyczyły stosunku bogów do pierworodnych)
Część uwag jest dość dobrze znana, ale kilka rzeczy ciekawi:
"Klątwa a Kapłani: Żaden Bóg nie wesprze pierworodnych, choćby w najmniejszym stopniu; podobnie Siły Boskie - jeśli to jednak czyni zawsze ma to na celu szkodę pierworodnych. Sprawa stosunku boginki/ bożkowie a pierworodni jest bardziej mglista i wymagałaby rozkminy. Na razie w grze nie ma to specjalnego znaczenia (z oczywistych powodów) ale stopniowo będzie się zmieniać. Boskie interwencje są bardzo częste, moce Kapłanów napreawdę potężne; doskonały ver'karski wojownik mierząc
się ze zwykłym śmiertelnikiem może postradać życie gdy jego przeciwnik zostanie wsparty przez jedną z Boskich Sił. Z Kapłanami pierworodni zazwyczaj nawet nie próbuja się mierzyć. Generalnie: to właśnie Boskie moce (ortaz jasnomagia ludzka) ograniczają wpływ pierworodnych na śmiertelników.
Siły (Boskie): ogólna nazwa mocy, duchów, sług wypełniających wolę Bogów; teoretycznie każdy Bóg posiada swój zastęp Sił. Siły nie posiadające własnej woli, celów i dążeń są nazywane Brońmi.
Bogowie Mityczni: (nazwa chyba wymaga zmiany.....) z drugiej to SOŁP, więc istnieją/ istnieli, również Bogowie dla których konflikt z pierworodnymi nic nie znaczył; byli to przede wszystkim ci, którzy nie tworzyli ras śmiertelnych (choć nie jest to reguła). Większość z nich została zapomniana albo trwa gdzieś w Błękicie; wielu zostało unicestwionych przez Synów Sidardu. Bramy Asgardu zostały zamknięte i szczep Odyna śpi w oczekiwaniu na zew Gjallarhorna; osobliwie przedziwni władcy Zalalahu ciągle trzymają podwoje otwarte dla synów i córek starożytnego Brasaszasu..."