Magia ognia: pomysły różne i luźne
PIROPROTEKCJA: ognisty pierścień, płaszcz z płomieni, czerwona tarcza, pancerz z ognia, ognista sfera.
PIROSTATYKA: ognista pułapka, kumulacja energii ognia, ukrycie energii, ściana z płomieni.
TRANSFORMACJE WIZUALNE: ognisty cień, smuga płomieni
TRANSFORMACJE REALNE: transformacja ciała w ogień, ogniste pazury, skrzydła z płomieni, broń-z-ognia
CZARY ZASIĘGOWE: kula ognia, ognisty bełt, ognio–strzała, słup ognia pionowy, słup ognia poziomy, fala ognia
ognista aura Ragentara (?);
pazury Genpaku: z palców wychodzą jakby płomienie palników;
ognisty podmuch (od maga we wszystkich kierunkach rozchodzi się fala ognia i wysokiej temperatury);
„bąbel ognia” (wokół ofiary powstaje pęcherz ognia spalający tlen, tak że w efekcie ofiara się dusi);
stapianie;
ognista sieć (ofiarę oplatają wąskie ogniste nici);
ognisty cień (pozostawia w miejscu gdzie stała mag ognisty kontur postaci);
seria pocisków (z dłoni maga wylatuje seria ognistych pocisków kierowana jego wolą);
strumień ognia (coś w stylu fali uderzeniowej)
grot i grot rozpryskowy (po uderzeniu w ofiarę wybucha raniąc wszystkich w promieniu);
chmura czadu
wewnętrzne samospalenie (ofiara płonie od środka)
precyzyjne samospalenie (wewnątrz ofiary płonie to, czego zażyczy sobie mag, np. oczy)
deszcz ognia (mag najpierw wypuszcza kulę ognia w powietrze, następnie zatrzymuje ja w bezruchu; później kula rozpryskuje się)
infrawizja
wąż ognia (mag wypuszcza w ziemię strugi ognia i kieruje nimi, tak, że wychodzą z ziemi we wskazanym przez niego miejscu
hydra ognia (patrz wyżej)
ściągnięcie ciepła
smuga płomienia
podpalenia
ochrona przed ogniem
polimorfia w ogień
ognisty oddech
płomień Praesa (kierowany płomień)
impressim (odcisk ciepła)
podpalenie cienia
stworzenie żaru
ZGUBA PODGLĄDACZA (zwana także ISKRĄ SAMATA)
Opis: pewnego razu mag imieniem Samat pracował w swoim laboratorium nad jakąś miksturą. Nagle wyczuł że jest podglądany, ale nie dał niczego po sobie poznać. Następnego dnia pogmerał chwilę przy zamku i zabrał się do pracy. Krótką chwilę później dał się słyszeć okrzyk bólu; służący – sprzedawca przez pewien czas patrzył na świat jednym (ponurym) okiem. Samat umieścił w zamku zaklęcie, które aktywizowało się dopiero gdy ktoś go dotknął (tzn. przyłożył oko do dziurki od klucza), tworząc niewielką iskierkę z wiadomym skutkiem. Jeśli chodzi o okoliczności stworzenia zaklęcia, to druga wersja głosi, że Samat „pracował” ale w zamtuzie i w taki sposób pozbył się szpiega swojej drogiej małżonki.
PŁONĄCA GŁOWA RABRAZI
Opis: z rąk maga wylatuje głowa mężczyzny, łysa, z szeroko otwartymi ustami i oczami, która z przeraźliwym wrzaskiem zarzynanego wieprza leci w stronę celu.
WYRZUTNIA MISTRZA GRUMBORA
Opis: pojawia się przysadzisty, brodaty krasnolud w kaftanie i wysokich butach oraz trzymetrowy skorpion (machina przypominająca wielką kuszę). Krasnolud (mistrz Grumbor) nakłada 2,5 metrową strzałę i naciska dźwignię. Strzała mknie z zawrotną prędkością na odległość 80 metrów. Wszystkie elementy zaklęcia przez cały czas płoną żywym ogniem, są całkiem wiernymi kopiami rzeczywistych obiektów. Oczywiście mag kontroluje zasięg; strzała może uderzyć w cel odległy o np. 40 metrów.