Autor Wątek: Magie żywiołów: Ogień, Kinetyka, Formacja, Fobia, Wiązanie, Sil  (Przeczytany 329 razy)

El Lorror!

  • czytacze
  • Hero Member
  • *
  • Wiadomości: 1680
  • You're so poke-poke!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Magie żywiołów: Ogień, Kinetyka, Formacja, Fobia, Wiązanie, Sil
« dnia: Październik 03, 2008, 04:35:22 pm »
Magia ognia: pomysły różne i luźne

PIROPROTEKCJA: ognisty pierścień, płaszcz z płomieni, czerwona tarcza, pancerz z ognia, ognista sfera.
PIROSTATYKA: ognista pułapka, kumulacja energii ognia, ukrycie energii, ściana z płomieni.
TRANSFORMACJE WIZUALNE: ognisty cień, smuga płomieni
TRANSFORMACJE REALNE: transformacja ciała w ogień, ogniste pazury, skrzydła z płomieni, broń-z-ognia
CZARY ZASIĘGOWE: kula ognia, ognisty bełt, ognio–strzała, słup ognia pionowy, słup ognia poziomy, fala ognia

ognista aura Ragentara (?);
pazury Genpaku: z palców wychodzą jakby płomienie palników;
ognisty podmuch (od maga we wszystkich kierunkach rozchodzi się fala ognia i wysokiej temperatury);
„bąbel ognia” (wokół ofiary powstaje pęcherz ognia spalający tlen, tak że w efekcie ofiara się dusi);
stapianie;
ognista sieć (ofiarę oplatają wąskie ogniste nici);
ognisty cień (pozostawia w miejscu gdzie stała mag ognisty kontur postaci);
seria pocisków (z dłoni maga wylatuje seria ognistych pocisków kierowana jego wolą);
strumień ognia (coś w stylu fali uderzeniowej)
grot i grot rozpryskowy (po uderzeniu w ofiarę wybucha raniąc wszystkich w promieniu);
chmura czadu
wewnętrzne samospalenie (ofiara płonie od środka)
precyzyjne samospalenie (wewnątrz ofiary płonie to, czego zażyczy sobie mag, np. oczy) 
deszcz ognia (mag najpierw wypuszcza kulę ognia w powietrze, następnie zatrzymuje ja w bezruchu; później kula rozpryskuje się)
infrawizja
wąż ognia (mag wypuszcza w ziemię strugi ognia i kieruje nimi, tak, że wychodzą z ziemi we wskazanym przez niego miejscu
hydra ognia (patrz wyżej)
ściągnięcie ciepła
smuga płomienia
podpalenia
ochrona przed ogniem
polimorfia w ogień
ognisty oddech
płomień Praesa (kierowany płomień)
impressim (odcisk ciepła)
podpalenie cienia
stworzenie żaru



ZGUBA PODGLĄDACZA (zwana także ISKRĄ SAMATA)
Opis: pewnego razu mag imieniem Samat pracował w swoim laboratorium nad jakąś miksturą. Nagle wyczuł że jest podglądany, ale nie dał niczego po sobie poznać. Następnego dnia pogmerał chwilę przy zamku i zabrał się do pracy. Krótką chwilę później dał się słyszeć okrzyk bólu; służący – sprzedawca przez pewien czas patrzył na świat jednym (ponurym) okiem. Samat umieścił w zamku zaklęcie, które aktywizowało się dopiero gdy ktoś go dotknął (tzn. przyłożył oko do dziurki od klucza), tworząc niewielką iskierkę z wiadomym skutkiem. Jeśli chodzi o okoliczności stworzenia zaklęcia, to druga wersja głosi, że Samat „pracował” ale w zamtuzie i w taki sposób pozbył się szpiega swojej drogiej małżonki. 

PŁONĄCA GŁOWA RABRAZI
Opis: z rąk maga wylatuje głowa mężczyzny, łysa, z szeroko otwartymi ustami i oczami, która z przeraźliwym wrzaskiem zarzynanego wieprza leci w stronę celu. 

WYRZUTNIA MISTRZA GRUMBORA
Opis: pojawia się przysadzisty, brodaty krasnolud w kaftanie i wysokich butach oraz trzymetrowy skorpion (machina przypominająca wielką kuszę). Krasnolud (mistrz Grumbor) nakłada 2,5 metrową strzałę i naciska dźwignię. Strzała mknie z zawrotną prędkością na odległość 80 metrów. Wszystkie elementy zaklęcia przez cały czas płoną żywym ogniem, są całkiem wiernymi kopiami rzeczywistych obiektów. Oczywiście mag kontroluje zasięg; strzała może uderzyć w cel odległy o np. 40 metrów.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2009, 03:48:23 pm wysłana przez Bollomaster »
"To wspaniałe - grać kimś wspaniałym"

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Magia kinetyczna
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 30, 2008, 09:16:36 am »
Prosta magia kinetyczna polega na wysyłaniu jednorazowych impulsów wprawiających obiekt w ruch. Poziom złożony to umiejętność wysyłania impulsów wielokrotnych (dzięki czemu można tworzyć i kontrolować “ogniwa światłowe”, gdzie kinetyka jednego obiektu wpływa na drugi, trzeci, itd., z możliwością korygowania ruchów). Poziom mistrzowski oznacza pełniejsze zrozumienie żywiołu kinesis; ci którzy osiągnęli ten stopień rozwoju potrafią go zarówno wzmacniać (w stronę Całkowitej Dynamiki) jak i osłabiać (w kierunku Inercji Absolutnej).
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 04:54:51 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Formacja Elementalna
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 30, 2008, 07:06:18 pm »
Formacja Elementalna to magia polegająca na zamykaniu energii w Formacjach, martwych przedmiotach specjalnie dostosowanych do tego celu. Od amuletów różnią się tym, że „używana” energia nie wraca do maga ale manifestuje się poprzez Formację. Różnicą w stosunku do różdżek jest potencjalnie większa pojemność Formacji, łatwiejsza ładowność, a także uzyskiwanie mniej złożonych efektów. Zazwyczaj Formacje są mniej wytrzymałe zarówno od różdżek jak i amuletów, a ich stworzenie nie wymaga tak długiego Czasu, ani równie wielkich środków i wysiłku.

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Magia fobii
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 22, 2009, 04:29:57 pm »
Magia fobii (patent z Prachetta): istota mocą swojego strachu próbuje się od niego wyzwolić. Hydrofob - potrafi odsączać, odsuwać wodę, unosić się nad nią. W obecności pirofoba żaden ogień się nie zapali. są to magowie "silni strachem". Bardziej wrodzony "talent" niż efekt szkolenia - a może nie? Może pewni magowie uczą się kierować, natężać swój strach jakby był mięśniem?
« Ostatnia zmiana: Maj 03, 2009, 04:58:21 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie: pomysły do rozwinięcia
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2009, 05:22:53 pm »
Magia wiązania
Łańcuchy z żelaza ale także z papieru, nitek i dłoni (splecione palce tworzą nierozrywalne ogniwa łańcucha z czterech palców). Pułapka z rozbitych ogniw które złączają się gdy cel znajdzie się w punkcie aktywacji zaklęcia - oplatają ofiarę w jednej chwili.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2009, 03:45:04 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie: pomysły do rozwinięcia
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 04, 2009, 07:46:39 am »
Magia Sil – została wynaleziona przypadkiem przez jednego z gnomów z wybrzeża. Nazwa tego rodzaju magii wzięła się od miasta, z którego pochodził ów przypadkowy odkrywca. Sam gnom przeklinał swoje odkrycie, bo nie jako pozbawiony był zdolności magicznych, ale ten jeden raz mu się udał. Całą resztę swego życia spędził współpracując z Magami, aby pomogli zdjąć z pod wpływu zaklęcia swe ciało, Duszę. Na szczęście dla siebie gnom, którego miana nie podam, ponieważ nigdy się nie podpisał na żadnym pergaminie, a ponieważ został w niekontrolowany sposób poddany działaniu Magii Sil to nie był wstanie wydać z siebie absolutnie żadnego dźwięku.
Magia Sil jest jedną z rodzajów magii związanych z rozprzestrzenianiem dźwięków, a w zasadzie to ciszy, absolutnej ciszy. Można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje Sil. Defensywną (DS) i Ofensywna Sil. DS. pozwala się wyciszyć, opanować w momentach silnie stresujących. Pozwala również na stworzenie zamkniętej sfery, która pozwala muzykom na doskonalenie własnego warsztatu. Zastosowań ofensywnych jest znacznie więcej. OS może służyć do wyciszenie własnych ruchów, kroków, czy też dźwięków wydawanych przez otoczeniu w pobliżu rzucającego zaklęcie. Bardziej potężni Magowie Sil potrafią wyciszyć w sobie lub u ofiary wątpliwości Duszy, albo sprawić nawet że Dusza zamilknie, stanie się niema. Takie zerwanie kontaktu z Duszą bardzo szybko może zamienić ofiarę w kukiełkę bez życia. Istnieje pogląd, że właśnie ten rodzaj Magii Sil jest wykorzystywany przez Mistrzów Gildii Ossentharskich do oswajania niewolników. Możliwe jest również wyciszenie ciała zarówno w sposób pozytywny, czyli stłumienie bólu, ale również przez tłumieni impulsów nerwowych, co w efekcie może doprowadzić do obezwładnienia ofiary, a nawet do permanentnego paraliżu i śmierci.
Z tego powodu ten rodzaj magii często jest praktykowany przez złodziei, zabójców i innych przestępców, co sprawia, że nie ma legalnych nauczycieli Sil. Jeśli jakieś szkoły istnieją, to są ukryte. Oficjalnie Magia Sil jest zakazana, ale jest również wykładana w akademiach wojskowych.

Mysterio

(Bollo: fajny pomysł, ale nazwa... Dobrze że kojarzy się z czymś znanym (silence), ale jest trochę trudna do wymawiania, wg mnie.)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2009, 03:35:16 pm wysłana przez Bollomaster »

Bollomaster

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 4175
  • Aurë entuluva!
    • Zobacz profil
    • Email
    • Prywatna wiadomość (Offline)
Odp: Magie: pomysły do rozwinięcia
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 28, 2009, 03:21:11 pm »
ENERGIA MROKU
-sztuka
-zimno
-ciemność, mrok
-nekromancja, uzdrawianie, wiek
-rozpad, odtwarzanie
-cechy fizyczne, ciało
-antyogień
-woda, lód
-krew
-zmęczenie
-brzydota, piękno
-ból, tortury
-naśladowanie – związane z cieniem, pozwala na dokładne naśladowanie ruchów danej osoby, śledzenie jej
-trucizny
-cień
-uczucia
-cisza
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2009, 03:22:56 pm wysłana przez Bollomaster »